Treceți la conținutul principal

Raport anual activitatea educativa scolară si extrascolară 2013-2014



INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN                                                AVIZ DIRECTOR,
                       VASLUI                                                                               PROF. DOBREA FIRICEL
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT  VETRIŞOAIA          
TEL./FAX: 0235432038
Nr. 1528/08.08.2014
                                                                                                                                                                                                                               
RAPORTUL  ANUAL AL ACTIVITĂŢILOR  EDUCATIVE FORMALE ŞI NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ŞCOLARĂ ÎN ANUL ŞCOLAR 2013/2014


I.                   ACTIVITATEA COMISIILOR  METODICE ALE DIRIGINŢILOR
          La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, în anul şcolar 2013/2014, au fost stabilite conform Deciziei nr. 13 din 01.10.2013 de constituire a comisiilor metodice,  două comisii metodice la nivelul ariei curriculare ,,Consiliere şi orientare” şi anume : ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul preşcolar şi primar” – responsabil înv. Grecu Marioara şi ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul gimnazial şi liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
                 Majoritatea membrilor celor două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi  pe semestrul I și II, conform programei de consiliere şi orientare. Majoritatea diriginţilor  a completat corect documentele activităţii dirigintelui (catalogul clasei,  portofoliul dirigintelui) şi  a realizat caracterizarea clasei/grupei la începutul anului şcolar şi la  sfârşitul semestrului I și la sfârșitul anului școlar.
           O atenţie deosebită a fost acordată optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii elevilor  în activităţile de învăţare şi asigurarea succesului la învăţătură.
            S-a urmărit şi o colaborare eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât  în cadrul orei la dispoziţia părinţilor (conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de părinţi, prezentarea și dezbaterea Regulamentului  Intern al şcolii,  prezentarea situaţiei şcolare a elevilor (rezultatele obţinute la testele iniţiale, evoluţia acestora pe parcursul anului școlar ) şi discutarea problemelor cu care se confruntă aceştia.
            Diriginţii claselor  a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de  orientarea şcolară şi profesională a elevilor prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi prezentarea atât elevilor cât şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a metodologiilor de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale/bacalaureatului, admiterii în învățământul liceal de stat, admiterii în învățământul profesional cu durata de 3 ani, evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, a procedurilor şi  a calendarelor aferente. 
           Diriginţii au prezentat de asemenea, atât elevilor cât și părinților, metodologia de acordare a sprijinului financiar prin Programul ,,Euro 200” și   metodologia de acordare a sprijinului financiar prin Programul ,,Bani de liceu”.
           Diriginţii au urmărit: educarea elevilor în spiritul respectării drepturilor fundamentale ale neamului, al demnităţii şi toleranţei, cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, valorile morale şi civice, însuşirea valorilor culturii naţionale şi universale, atât în cadrul orelor de consiliere şi orientare, cât şi prin încurajarea participării elevilor alături de diriginţii lor la activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii ( Ziua Armatei, Ziua Naţională a României, Serbarea de Craciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, 8 martie, Școala altfel, Ziua Eroilor etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-a preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulamentului Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite la  domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor din învăţământul primar şi gimnazial s-a implicat în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014” –Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea fişelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar și participarea la activitățile proiectului alături de elevi.
         În vederea reducerii fenomenului violenţei în mediul şcolar şi asigurării securităţii elevilor, diriginţii au adus la cunotinţa elevilor, părinţilor şi au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea protecţiei unităţilor şcolare şi a siguranţei elevilor” şi ,,Planul operaţional privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar”, ,,Procedura privind asigurarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală” elaborate la nivel de şcoală şi au prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi orientare pe baza de proces-verbal cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din Regulamentul Intern  şi PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
    La finalul semestrelor I și II ale anului școlar 2013-2014, diriginţii au convocat consiliile claselor, au analizat starea disciplinară a elevilor, au propus notele la purtare pentru fiecare elev şi sancţiuni disciplinare acolo unde a fost cazul. În urma acestor activităţi, diriginţii  au întocmit procese-verbale în cadrul consiliilor claselor şi au propus printr-un raport scris Consiliului profesoral, sancţiuni disciplinare pentru elevi şi validarea notelor la purtare mai mici de 7,00 sau mai mici de ,,Foarte bine”.
                                                                                                                                             
          Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în activitatea de diriginte de către consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice susţinute în cadrul celor două comisii ale diriginţilor;
3. Participarea diriginților la cursuri de formare și dezvoltare profesională:
-  Cursul ,,Consiliere și educație comportamentală”, organizat de CCD Vaslui (prof. Simion Mioara);
-  Cursul ,,Consilierea și implicarea părinților”, organizat de ISE ( prof. Butuc  Carmen);
- Cursul ,,Şcoala inclusivă", organizat de CCD Vaslui (Tabeică Alexandra, Simion Mioara);
- Curs dedicat lucrului cu elevii cu dizabilități”,  organizat de ISE; (Tabeica Alexandra);
- Cursul ,,Promovarea educației inclusive pentru copiii cu dizabilităţi şi CES în România cu focalizare pe învățământul preșcolar", organizat de reprezentanța UNICEF în România în parteneriat cu RENINCO ROMÂNIA și MEN (Cotea Daniela).

4. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul comisiilor metodice astfel:
        a) În cadrul  ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal” au fost desfăşurate 5 activităţi metodice:
    - în septembrie, 2013 – o activitate de informare şi organizare, în care a fost prezentat raportul activităţilor comisiei din anul şcolar 2012-2013, planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul şcolar 2013-2014, au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru anul şcolar 2013-2014 şi a fost oferită consiliere membrilor comisiei (în special debutanţilor sau nou veniți în școală) privind activitatea de diriginte şi întocmirea mapei dirigintelui;
 -  în noiembrie 2013: o lecţie demonstrativă la clasa a XII-a  cu tema ,,Bacalaureatul – examenul maturităţii”, propunător prof. Roman Vergil şi un referat cu tema ,,Criza de autoritate a adolescentului”, propunător prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana;
- în decembrie, 2013: o lecţie demonstrativă la clasa a IX-a  cu tema ,,Victimele colaterale ale fumatului şi alcoolului”, propunător prof. Carp Marinela şi un referat cu tema ,,Tinerii şi alcoolul”, propunător prof. Mihalcea Mihai;
- în decembrie, 2013: o lecţie demonstrativă la clasa a VI-a A cu tema ,,Crăciunul la români”, propunător prof. Tabeică Alexandra şi un referat cu tema ,,Crăciunul cel străbun şi Naşterea Domnului”, propunător prof. Ţaga Mihaela.
- în februarie, 2014: o lecţie demonstrativă la clasa a X-a  cu tema ,,Mâncăm sănătos? Junkfood –efecte nocive și soluții”, propunător prof. Popa Luciana şi un referat cu tema ,,Creativitate în consiliere și orientarea școlară și profesională a elevilor”, propunător prof. Popa Luciana.

      b) În cadrul  ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul preşcolar şi primar” au fost desfăşurate 3 activităţi metodice:
  - în septembrie, 2013 – o activitate de informare şi organizare, în care a fost prezentat planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul şcolar 2013-2014 şi au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru anul şcolar 2013-2014;
  - în noiembrie, 2013 - o lecţie demonstrativă la clasa a III-a B cu tema ,,Reguli de viaţă”, propunător înv. Grecu Mărioara şi un referat cu tema ,,Educatorul – formator de mentalitate”, propunător prof. Grecu Mărioara.
-  în mai, 2014 - o lecţie demonstrativă la grupa mare cu tema ,,Știm să ne comportăm?”, propunător educ. Cotea Daniela şi un referat cu tema ,,Rolul textului literar în formarea conduitei moral-civice a preșcolarilor și implicit, a trăsăturilor pozitive de caracter”, propunător educ. Corciovă Rica
5. Participarea consilierului educativ al şcolii, prof. Butuc Carmen, la Cercul pedagogic al diriginţilor din zona Huşi.
                   
Puncte tari:
-          Îmbunătăţirea activităţii metodice a celor două comisii, în special a comisiei diriginților de la nivelul învățământului preșcolar și primar;
-          Implicarea diriginţilor în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014” – Campania ,,Hai la şcoală!”;
-          Participarea cadrelor didactice la cursuri/programe de formare în ceea ce privește  consilierea și educația comportamentală a elevilor, educația și lucrul cu copiii cu dizabilități;
-          Preocuparea majorităţii diriginţilor pentru amenajarea spaţiului educaţional al clasei pe care o manageriază;
-          Marcare de către majoritatea diriginţilor împreună cu elevii clasei, a  evenimentelor importante ale lunii prin reactualizarea permanentă a panoului ,,Evenimentul lunii”, prin expoziţii tematice, programe artistice, etc.
Puncte slabe:
-           nu s-a respectat planificarea anuală a activităţilor metodice la nivelul celor două comisii;
-          se pune accentul mai mult pe volumul documentelor întocmite şi mai puţin pe calitatea lor şi redarea realităţii prin conţinutul acestora (ex:  caracterizările claselor de la învăţământul primar copiate de pe Internet și neadaptate realității și caracteristicii colectivului de  elevi și a dirigintelui clasei; sau se face confuzie între caracterizarea clasei și planul managerial al dirigintelui);
-           nu a fost respectată planificarea şedinţelor/lectoratelor cu părinţii;
-          superficialitate (la unii diriginţi)  în întocmirea proceselor-verbale în urma desfăşurării şedinţelor cu părinţii;
-          slaba preocupare a unor diriginților în amenajarea și reactualizarea spațiului educațional al clasei, dar și în amenajarea altor spații școlare (holuri);

II.                ACTIVITĂŢILE EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
 În anul şcolar 2013/2014 la nivelul şcolii noastre, conform Condicii pentru activităţi extraşcolare şi extracurriculare, au fost organizate următoarele activităţile educative școlare și extraşcolare:

1.      ,,EUROPEAN DAY OF LANGUAGE” 26 septembrie 2013, a fost marcată printr-o prezentare ppt cu tema ,,Pluringvism şi multiculturalitate, un concurs pe aceeaşi temă cu întrebări în limba română şi limba engleză, urmat de premierea elevilor. Au participat elevii claselor IX-XII, organizator prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana.

2.      COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA - 9 octombrie, 2013 - expozitie în holul scolii cu materiale informative, prezentarea semnificatiei zilei şi a unor fotografii reprezentative din Lagărul de concentrare de la Auschwitz. Au participat elevii claselor V-VIII, organizatori: prof. de istorie Bordeianu Neculai şi prof. Popa Luciana.

3.      ZIUA MONDIALĂ A ALIMENTAŢIEI - 16 OCTOMBRIE, 2013 – marcată prin organizarea concursului ,,Meşterul bucătar”, la care au participat elevii clasei a VI-a B, organizator prof. Pandelea Ana.

4.      ACTIVITĂŢI PE TEMA TRAFICULUI DE PERSOANE – în perioada 14-18 octombrie 2013, în cadrul orelor de dirigenţie de la clasele a V-a A şi a VII-a B a fost prezentat materialul informativ pus la dispoziţie de ANIPT ,,Luptă împotriva traficului de persoane  INFORMEAZĂ-TE” şi au fost purtate discuţii cu elevii pe această temă. Organizatori prof. Butuc Carmen şi prof. Dobrea Firicel.

5.      ,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2013” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai şi care a constat în:
a)      Prezentare ppt cu  semnificaţia zilei;
b)      Expoziţie organizată în holul şcolii cu materiale (imagini, documente, informații) pe această temă.

6.      EXCURSIE LA BUCUREŞTI – organizată pe 23 septembrie 2013 şi care a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Sediul ISU-SMURD din Dealul Spirii, Muzeul de Artă şi Centrul istoric al Bucureştiului. La excursie au participat 14 elevi din clasele V-VIII şi 2 cadre didactice organizatoare (prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen).

7.      EXCURSIE LA IAŞI – organizată în data de 09.11.2013, ce a avut drep scop vizitarea Palatului Culturii, Grădina Botanică, Parcul Copu – Teiul lui Eminescu. Au participat 14 elevi ai clasei a V-a B şi  organizator prof. Simion Mioara.

8.      SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN – a fost marcată prin prezentarea semnificaţiei zilei, organizarea unei expoziţii de dovleci sculptati şi un concurs cu secţiunile ,,Cel mai frumos dovleac sculptat”, ,,Cea mai hidoasă mască” şi Cel mai hidos costum” și un Carnaval al măştilor şi costumelor. Au participat elevii claselor V-VIII. Organizatori Popa Luciana, Mihai Nicoleta, prof. Butuc Carmen şi Prof. Dobrea Firicel.

9.      ACTIVITĂŢI DEDICATE  ,,ZILEI  NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2013”:
a.      „95 de Ani de la Marea Unire de la 1 decembrie 1918”-  expozitie în holul școlii cu materiale reprezentative – organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.      Program artistic - prezentat de gupul ,,Meloritm”, îndrumat de prof. Butuc Carmen şi clasa a III-a B, îndrumată de înv. Grecu Marioara;
c.       Concursul ,,Recunoaşteţi eroul/monumentul?” – participanţi elevii claselor VIIA, VIIB şi a VIII-a, organizatori prof. Dobrea Firicel şi prof. Bordeianu Neculai.
d.      De Ziua României – montaj literar-artistic. Participanţi preşcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia îndrumaţi de educatoarele Cotea Daniela şi Corciovă Rica.

10.  ,,MOS NICOLAE -6 DECEMBRIE, 2013” - sub genericul ,,Îl aştept cu nerăbdare pe Moş Nicolae”, copiii de la Grădiniţa Vetrişoaia au primit daruri din ghetuţe (pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii) sponsori fiind parintii copiilor. Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica.

11.  ,,SĂRBĂTORILE DE IARNĂ” – au cuprins următoarele activităti:
-          Serbarea de Crăciun, care a antrenat copii şi elevi de la toate nivelele de învăţământ (preşcolar, primar, gimnazial şi liceal) s-a desfăşurat atât la nivel de clasă şi grupă în şcoală şi grădiniţă, cât şi la nivel de şcoală la Căminul Cultural din localitate. Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Ana, prof. Popa Luciana, prof. Mihai Nicoleta, prof. Dobrea Firicel, prof. Tabeică Alexandra;
-          ,,Culori de iarnă” – expoziţie cu lucrări artistico-plastice ale elevilor claselor V-VIII. Organizatori prof. Popa Luciana şi prof. Dobrea Firicel;
-          ,,În aşteptarea lui Moş Crăciun” - amenajarea sălilor de clasă în spiritul sărbătorilor de iarnă cu ornamente, brăduţi, desene, etc
-          Primirea darurilor de la Moş Crăciun oferite de Consiliul Local Vetrişoaia – toți preșcolarii și elevii claselor V-VIII au primit daruri.

12.  ,,15 IANUARIE – NAŞTEREA MARELUI POET NAŢIONAL MIHAI EMINESCU” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
-          depunerea unei coroane de flori la bustul poetului din parcul şcolii;
-          prezentare interactivă ,,Viaţa şi opera poetului Mihai Eminescu”;
-          Concursul de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi dacă...”;
-          Scurt program artistic.
La activităţi au participat elevi ai claselor V-VIII. Organizatorii activităţilor: prof. Butuc Carmen, prof. Ţaga Mihaela, prof. Mihai Nicoleta, prof. Tăbuş Mirabela–Iuliana.

13.  ,,24 IANUARIE-ZIUA UNIRII” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
   În colaborare cu Căminul Cultural Vetrişoaia:
-          Prezentarea semnificaţiei zilei de 24 ianuarie 1859 – prof. de istorie Bordeianu Neculai;
-          Organizarea concursului ,,24 Ianuarie – Unirea cea Mică” – participanţi elevii claselor a VII-a A, a VII-a B şi a VIII-a;
-          Program artistic.
La nivelul Grădiniţei Vetrişoaia: a fost prezentat un material ppt cu semnificaţia zilei şi s-a dansat Hora Unirii.
       Organizatorii activităţii: prof. Bordeianu Neculai, prof. Butuc Carmen, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica.

14.  ,,8 MARTIE –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A FEMEII” – marcată printr-o serbare, o expoziție de felicitări și mărțișoare și expoziția de lucrări artisico-plastice ,,Dor de primăvară”. Au participat copiii de la Grădinița cu PN Vetrișoaia, elevii CP, cls. a II-a,  a III-a B și ai cls. V-VIII îndrumați de educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, înv. Purice Ana, înv. Purice Dumitru, înv. Grecu Mărioara, prof. Butuc Carmen, prof. Popa Luciana și prof. Pandelea Ana.

15.  ,,9 MAI –ZIUA EUROPEI” – a fost marcată prin amenajarea unei expoziții în holul școlii cu materiale informative pe această temă, discuții interactive cu elevii, prezentarea unui material ppt cu semnificația zilei și simbolurile UE, audierea Imnului UE ,,Odă bucuriei”. Au participat elevii claselor V-VIII. Organizatori: prof. Bordeianu Neculai și prof. Butuc Carmen.

  1. ,,ZIUA EROILOR  -29 mai, 2014” a fost comemorată prin următoarele acţiuni:
-          Păstrarea unui moment de reculegere la ora 1200 în toate incintele unităţii de învăţământ;
-          Participarea preşcolarilor de la Grădiniţa cu P N Vetrişoaia –structură arondată , la slujbele de Înălţare şi de comemorare a eroilor din cele două biserici ale comunităţii;
-          Depunerea unei coroane şi a unor jerbe de flori la Monumentul Eroilor din  comunitate;
-          Participarea unei delegaţii din partea şcolii (elevi şi cadre didactice) la ceremonia oficială desfăşurată în comunitate;
-          Prezentarea semnificaţiei zilei de către profesorul de istorie;
-          Intonarea de cântece dedicate eroilor neamului.
   Organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Bordeianu Neculai, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, Educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica.
  Participanți: elevi ai claselor primare și gimnaziale, preșcolari, primarul comunei, preoții din comunitate, veterani, alți membri ai comunității și c.d. (prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Bordeianu Neculai, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, Educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica , înv. Purice Dumitru, înv. Balan Valeru).

17.  ,,1 IUNIE –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI” – marcată printr-un program artistic prezentat de preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia. Îndrumătoare educ. Cotea Daniela și Corciovă Rica.

18.  COMPETITII SPORTIVE :
-           Competiţia de Cros organizată în cadrul  Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar – etapa zonală, din 26.10.2013, la care au participat 7 elevi din clasele V-XII, indrumaţi de prof. Simion Mioara, care s-au calificat în etapa judeţeană;
-          Competiţia de Cros organizată la Bârlad în cadrul  Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar – etapa judeţeană, din 02.11.2013, la care au participat 4 elevi din clasele V-XII, indrumaţi de prof. Simion Mioara;
-          Olimpiada Națională a Sportului Școlar –Rugby Tag –etapa județeană, organizată la Bârlad pe 22.03.2014. Îndrumător prof. Simion Mioara.

19.  PARTICIPAREA FORMAȚIEI DE DANSURI POPULARE ,,FLORICICĂ DE PE PRUT”  LA CONCURSURI ȘI FESTIVALURI FOLCLORICE:
-          Festivalul Internaţional de Folclor ,,Hora din străbuni” – organizat la Vaslui în perioada 19-21 septembrie 2013. Formaţia de dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”, a participat la parada ansamblurilor folclorice, a susţinut spectacol şi a  obţinut o diplomă de participare şi un trofeu. Îndrumători şi însoţitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-          Festivalul Internaţional de Folclor ,,Cântec, joc şi voie bună, la Negreşti în bătătură” – organizat la Negreşti în data de 12 octombrie 2013, formația a obţinând LOCUL al III-lea. Îndrumători şi însoţitori: prof. Dobrea Firicel, Prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-          Festivalul concurs ,,Cununiţa satului” - organizat la Lieşti, jud. Galaţi în data de 23 noiembrie 2013 şi la care a obţinut LOCUL I. Îndrumători şi însoţitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, Darie Oana ( părinte), colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion.
-          Concursul Regional de Cântece și Dansuri Populare ,,Pe-o gură de Rai” – organizat la Palatul Copiilor din Focșani pe 12 aprilie 2014, la care a fost obținut LOCUL I. Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion și Darie Oana(părinte);
-          Festivalul interjudețean de dans ,,Ritmurile Tinereții”, ediția a XIII-a –organizat la Casa de Cultură  a Sindicatelor Bârlad , în perioada 9-11 mai 2014, la care a fost obținut PREMIUL I. Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion și Darie Oana(părinte);

20.  PROIECTE DERULATE/INITIATE:
*      Proiectul ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014  derulat în parteneriat cu
         UNICEF România şi ISE. Proiectul, care s-a adresat elevilor şi părinţilor elevilor aflaţi în risc  major de abandon şcolar, a constat în:
-          identificarea şi includerea în proiect a unui număr de 45 de elevi din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar, a 45 de părinți ai acestor copii, completarea ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar” și a ,,Fișei părintelui”;
-          participarea unui nr de 10 cadre didactice la cursuri de formare pe didactici şi consilierea părinţilor, organizate în ianuarie, mai și iunie 2014 la CCD Iaşi;
-          Elaborarea, depunerea și câștigarea  unui proiect de microgrant cu titlul ,,Şcoala, prietena copiilor şi a părinţilor”, în valoare totală de 6500 lei, derulat în perioada 3 februarie-30 iunie, 2014, cu următoarele activități:
v  Lansarea proiectului;
v  Învățăm să ne îngrijim corpul și sănătatea – activitatea de informare și educare a elevilor privind normele/regulile de îngrijire și de igienă personală;
v  Școala alături de părinți, părinții alături de școală – activitate de consiliere a părinților;
v  Bucurii pentru mama –serbare de 8 Martie și expoziții de felicitări și mărțișoare;
v  Vizită inrescolară – două schimburi de experiență între Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia și Școala Gimnazială Sărațeni –structura Cârja;
v  Fantezii pascale – activitate comună elevi-părinți-școală de realizare a unor felicitări și ornamente pascale;
v  Concursul ,,Bucuria de a învăța” – s-a participat cu lucrări realizate de elevi și de cadre didactice la 4 secțiuni ale concursului: ,,Arte și abilități”, ,,Școala prietenoasă”, ,,Povestea mea...” și ,,Instantaneu”.
v  Vizităm și învățăm! – trei excursii de 1 zi organizate la Galați cu vizitarea următoarelor obiective: Complexului Muzeal ,,Științele Naturii”, Teatrul de Păpuși Gulliver, faleza Dunării și Orășelul copiilor;
v  Bilanț la sfârșit de proiect – încheierea proiectului.
     
*      Proiectul ,,Valenţe culturale ale securităţii şi sănătăţii în muncă”, proiect iniţiat de Inspectoratul Teritorial de Muncă
Vaslui în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui. În proiect au fost incluşi elevii claselor  a X-a, a XI-a A, a XI-a B şi 2 cadre didactice (prof. Roman Vergil, maistru instructor Mihalcea Mihai). În cadrul proiectului, începănd din 11 noiembrie 2013 au fost desfăşurate, cursuri cu elevii din clasele incluse în proiect, iar un echipaj al școlii format din 3 elevi a participat la Concursul Național ,,Știu și aplic” –SECURITATEA ȘI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ SE DEPRINDE DE PE BĂNCILE ȘCOLII!” ediția a II-a, etapa județeană, organizat la Liceul ,,Ștefan Procopiu” Vaslui pe 26 aprilie, 2014.
*      Proiectul ,,Școala de weekend!” se află în derulare, având drept scop: dezvoltarea motivației pentru învățare și integrare socială a copiilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate, printr-un program alternativ de educație: ȘCOALA DE WEEKEND! Proiectul este finanțat de o universitate din Danemarca. Proiectul constă în derularea unor sesiuni de formare pentru profesori, consilieri și alți actori relevanți –cu participarea copiilor – în manieră interactivă, derularea activităților școlare și extrașcolare cu copiii în Școala de weekend, dotarea școlii cu materiale didactice.
*      Proiectul ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului ASSOCLIC”. Punerea în practică a proiectului se realizează în parteneriat cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE” și se derulează în perioada iunie 2014-iunie 2015. Prin acest proiect, inițiat de Grădinița cu PN Vetrișoaia –structură arondată a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș”  (Educ. Bejan Corina), în prima fază școala a fost dotată cu un PacK informatic complet.
*      Proiectul educațional ,,SĂ DESCOPERIM TAINA CĂRȚILOR”- derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia (Educ. Bejan Corina) în parteneriat cu Grădinița cu Program Prelungit ,,Ion Creangă” din Slatina, jud. Olt.
*      Proiectul ,,Internet în școala ta” –a constat în conectarea la Internet broadband a unității școlare și instalarea echipamentelor în locația de tip NLC.

21.  OLIMPIADE ȘI CONCURSURI ŞCOLARE
Nr.
Crt
Unitatea şcolară
Olimpiada/
concursul
Faza pe şcoală/
locală/judeţeană/ naţională
Nr. elevi/ copii participanti

Numele şi prenumele elevului/copilului
Clasa/
Grupa
Locul I, II, III, Menţiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
Prof. Îndrumător
1.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Şcolar Naţional Smart, ediţia a XVIII-a
Proba inițială
12
Cernuşcă Emilia
Hurmuzache Ionica
Mîcnea Daniela
Munteanu Vasile
Pandelea Beatrice
Codreanu Mădălina
Roman Denisa
Stan Andreea
Tăbuş David
Cojocaru Cătălina
Botezatu Andra
Samoilă Diana


V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
Premiul II ( 424p)
Premiul II (440p)
Premiul II (336p)
Premiul II (328p)
Premiul II (348p)
Premiul II (164 p)
Premiul III (160p)
Premiul III (156p) Premiul III (96p)
Premiul III (92 p)
Premiul III (88 p)
Premiul III (88p)
Prof. Simion Mioara
2
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa pe şcoală
4 elevi
Dobrea Andreea
Botezatu Elena
Samoilă Andreea
Stan Răzvan
VIIA
VIIA
VIIA
VIIA
73 p
71 p
70 p
70p
Prof. Antal Cella-Sânziana

3
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa locală
4 elevi
Dobrea Andreea
Botezatu Elena
Samoilă Andreea

Stan Răzvan
VIIA
VIIA
VIIA

VIIA


67 p - promovată la etapa județeană
Prof. Antal Cella-Sânziana

4.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa județeană
1 elev

Samoilă Andreea


VII


56p
Prof. Antal Cella-Sânziana

4.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Concursul Național de geografie ,,Terra”
Etapa pe școală
11 elevi
Botezatu Andra-Lavinia
Samoilă Sorana-Diana
Cernușcă Emilia-Andreea
Hurmuzache Ionica
Codreanu Mădălina
Chiriță George Sebastian
Roman Denisa-Andreea
Stan Andreea-Antonela
Tăbuș David-Ștefan
Mîcnea Daniela
Munteanu Mircea
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
8,90
8,50
8,20
8,00
7,00
6,50
6,20
6,00
5,50
4,40
3,40

Prof. Butuc Carmen
6.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Concursul Național de geografie ,,Terra”
Faza locală
4 elevi
Hurmuzache Ionica
Botezatu Andra-Lavinia
Samoilă Sorana-Diana
Cernușcă Emilia-Andreea

V
V
V
V

Premiul I (9,90)
Premiul  II (9,70)
Mențiune (9,30)
8,50


Prof. Butuc Carmen
7.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Concursul Național de geografie ,,Terra”
Etapa județeană
4 elevi
Hurmuzache Ionica
Botezatu Andra-Lavinia
Samoilă Sorana-Diana
Cernușcă Emilia-Andreea

V
V
V
V

7,40
6,40
6,15
5,90


Prof. Butuc Carmen

8.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA

Olimpiada de istorie

Etapa pe scoala


10 elevi
Ciot Andreea
Codreanu Claudia
Hurmuzache Mădălina
Papuc Maria
Musteaţă Bianca
Roman Bianca Valentina
Burghelea Andreea
Acomi Marius
Stoian Luminiţa
Savin Gabriel
VIII
VIII
IX
IX
IX
X
X
XIA
XIA
XII
9,10
9,00
9,20
8,50
8,50
9,50
9,00
9,10
7,00
8,00

Prof. Bordeianu Neculai






9.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA

Olimpiada de istorie

Etapa locală

5 elevi
Ciot Andreea
Codreanu Claudia
Hurmuzache Mădălina
Roman Bianca Valentina

Burghelea Andreea

VIII
VIII
IX
X

X

8,60
6,00
8,00
9,00 promovată la etapa județeană
8,00


Prof. Bordeianu Neculai



10.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA

Olimpiada de istorie

Etapa județeană

1 elev

Roman Bianca Valentina



X



2,70


Prof. Bordeianu Neculai

11.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Județean de Matematică ,,Podul Înalt”
Faza județeană
11 elevi
Botezatu Andra-Lavinia
Samoilă Sorana-Diana
Rezemeriță Cosmin
Darie Flavius
Ciot Andreea
Cernusca Emilia
Hurmuzache Ionica
Tudose Ioana
Codreanu Cristina
Dobrea Andreea
Samoilă Andreea

V
V
VI
VI
VIII
V
V
VI
VI
VII
VII
Nu s-au obținut premii

Prof. Balan Aurora
Prof. Patraș Carmen
Prof. Roman Vergil
12.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul de matematică ,,LUMINA MATH”
Etapa naţională –organizată la Huşi
2 elevi
Darie Flavius
Resmeriţă Cosmin
VIB
VIB
-

Prof. Balan Aurora
13.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada de matematică
Etapa pe şcoală
13 elevi

8 elevi cls. aV-a

5elevi cls.
aVI-a


Nu au fost promovaţi la etapa locală
Prof. Balan Aurora

14.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Internațional,,CU EUROPA... LA JOACĂ –EUROȘCO-LARUL”, Ediția decembrie 2013
Evaluarea națională la clasă -Faza I
10 elevi
Frumușanu Alexia
Cernușcă Mariana
Macarie Lucian
Barboșanu Alexandru
Cheptea Andra
Acomi Marius
Tudor Gabriel
Postu Costel
Isac George
Chirilă Bogdan

Panțâru Sabina-Ana
Bejenaru Miruna-Alexandra
Pleșcan Bogdan-Florin
Mihăilă Robert-Lucian
Luca Mădălina
Țîmboi Diana
III
III
III
III
III
III
III
III
III
III

II
II
II
II
II
II
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul II (95p)
Premiul II (90p)
Premiul II(90p)
Premiul III (85p)
Premiul III (80p)
Mențiune

Premiul I
Premiul I
Premiul II
Premiul II
Premiul III
Premiul III
Înv. Grecu Mărioara








Înv. Purice Dumitru



15.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Internațional,,CU EUROPA... LA JOACĂ –EUROPREȘCOLARUL” , Ediția martie 2014
Evaluarea națională la grupă-
Faza a III-a
32 de preșcolari
Acomi  Ioana
Antochi Ștefan
Bejănaru Adrian
Călin Alexandra
Costache Bianca
Dobrea Miruna
Grecu Răzvan
Huzum Cristian
Marchidan Cosmin
Pandelea Denisa
Postu Alexandra
Stan Dana
Stan Nicoleta
Țîmboi Bogdan

Apetri Alexandra
Barboșanu Maria
Frumușanu Răzvan
Grecu Denis
Isac Miruna
Macarie Vlăduț
Nechita Florina
Papuc Diana
Plăcintă Alexandra
Popa Cătălina
Talmaciu Andrei
Rogojanu Claudia
Marchidan Mihai
Pandele Baba Marius
Postu Miruna
Torodoc Codruț
Roman Robert
Pandelea Dorin
Grupa Mijlocie
Premiul I (100p)
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
 Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)

Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul II (99p)
Premiul II (99p)
Premiul II (99p)
Premiul II (99p)
Premiul III(90p)
Premiul III (84p)
Premiul III (80p)
Educ.
Corcivă Rica
16.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național
 ,,Piciul”
Etapa națională
28 de elevi
Bejenaru Miruna
Chirițoiu Ana-Maria
Grigore Cristina-Bianca
Luca Mădălina
Mihăilă Robert-Lucian
Panțâru Sabina
Pleșcan Bogdan Florin
Țîmboi Diana
Roman Carmen-Lucian
Ene Ana Maria
Pandelea Vlad
Popa Oana
Huzum Alexandru Adiță
Apetri Fabian
Moldoveanu Ion
Bulgaru Paul-George
Bejenaru Miruna-Alexandra




 II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II

 cls. preg.
4 elevi cls. a IV-a A
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL II
PREMIUL II
PREMIUL II
PREMIUL II
PREMIUL III
PREMIUL III
MENȚIUNE
MENȚIUNE
Premiul Special

2 PREMII I



2 PREMII I
Înv. Purice Dumitru














Înv. Purice A.

Înv. Bălan V.
17.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național ,,Toamna -Fantezie și culoare”, ed. a IV-a
Etapa națională
9 elevi
Grecu Mirela Cătălina
Gogoneață Adrian
Hurmuzache Ionela
Cârjan Roxana

Gogeneață Florin


Cheptea Andra
Codreanu Cătălin
Frumușanu Alexia
Cernușcă Mariana
III A
III A
III A
III A

III A


III B
III B
III B
III B
PREMIUL  III
PREMIUL III
PREMIUL  Diplomă de participare
 Diplomă de participare 

PREMIUL III
PREMIUL III
PREMIUL III PREMIUL III
Înv. Lovin Luminița.






Înv. Grecu Mărioara
18.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național ,,Știu și aplic”, Ediția a II-a
Etapa județeană
3
Acomi Marius Ionuț
Frumușanu Andreea
Rojniță Cosmin
XI
XI
X
Mențiune
Mențiune
Mențiune
Prof. Roman Vergil
Prof. Mihalcea Mihai
19.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național ,,Cu viața mea apăr viața”
Etapa județeană
8
Echipaj gimnaziu:
     Pandelea Robert
     Pandelea Marius Costin
     Mocanu Bogdan
     Macarie Ionuț

Echipaj liceu:
     Rojniță Cosmin
     Cașu Adrian
     Darie Mirel
     Ciorchină Octavian Andrei

VII
VI
VII
VII


X
X
X
IX


Mențiune
          



Diplomă pentru ,,Fair Play”
Prof. Bordeianu Neculai



Prof. Roman Vergil

     Alte rezultate obţinute:
-          Premiul I – obţinut de preşcolarii de la Grădiniţa cu PN Vetrişoaia –structură arondată, pentru activitatea ,,Popas în lumea cărţilor”, din cadrul proiectului educaţional judeţean cu participare naţională ,,Dă descoperim taina cărţilor”. Îndrumători  educ. Bejan Corina şi educ. Cehan Dorica;
-          Menţiune – obţinută de d-na educ. Bejan Corina pentru participarea la Concursul judeţean ,,Clasa/grupa mea e cea mai frumoasă”, ediţia a II-a din cadrul proiectului ,,Calitatea educaţiei de azi, succesul copilului în viaţă”, organizat de Grădiniţa cu P.P. ,,Căsuţa Fermecată” Gherla, jud. Cluj.


III.             PROGRAMUL NAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ

a)      45 de preșcolari implicati în Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea curriculară – discipline optionale, în anul scolar 2013/2014. In anul scolar 2013/2014 parintii copiilor de la Grădiniţa Vetrişoaia au optat pentru disciplina optională ,,Vreau să cresc sănătos” - grupa  mare  si grupa mijlocie (educ. Corciova Rica si educ. Cotea Daniela).
b)      16 elevi participanți la Programul Educațional Always, inițiat de compania Procter&Gamble și implementat de Compania Grey Worldwide România în parteneriat cu MEN. Programul a fost destinat elevelor de clasa a V-a și a vizat teme legate de sănătate și igienă.
c)      58 de elevi  implicați în activități extracurriculare și extrașcolare de educație pentru sănătate:
-          ,,Cum să ne îngrijim corpul și sănătatea” – activitatea, organizată în parteneriat cu reprezentanții Cabinetului Medical Individual din Vetrișoaia, în cadrul proiectului ,,Școala, prietena copiilor și a părinților”, a constat în prezentarea regulilor de igienă personală și de îngrijire, în special îngrijirea danturii și a mainilor, pe baza unor materiale didactice informative(pliante, 1 mulaj cavitatea bucală, 1 set de planșe Igiena) și în discuții interactive cu elevii despre importanță respectării acestor reguli în păstrarea sănătății individuale și a colectivității. De asemenea, elevii au învățat practic să se spele corect pe mâini și pe dinți. La activitate a participat un număr de 32 de elevi, 4 cadre didactice și 2 reprezentanți ai CMI;
-          Activitate de educație sexuală – organizată de prof. Carp Marinela, în colaborare cu Cabinetul Medical Individual Vetrișoaia, la care a participat un număr de 26 de elevi de liceu;

                      
IV.             EDUCAŢIA ECOLOGICĂ ŞI DE PROTECŢIA A MEDIULUI – s-a realizat prin:
a)      Participarea la ,,ZIUA VERDE A ECO-ŞCOLILOR DIN ROMÂNIA”- a IV-a ediţie a Campaniei de acţiune a voluntarilor CCDG din 29 octombrie, 2013. Un număr de aprox. 100 de elevi ai claselor: a II-a, a III-a B, a V-a A, B, a VI-a B, a VII-a A, B, a VIII-a, a IX-a, a X-a, a XI-a A, a XII-a, dar şi copiii Grădiniţei Vetrişoaia, au participat la acţiunea de voluntariat privind lucrări de amenajare a terenului şi plantare de arbori şi pomi în curtea şcolii şi a grădiniţei. Organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Simion Mioara, prof. Bordeianu Neculai, prof. Antal Cella, prof. Tăbuş Mirabela Iuliana, prof. Carp Marinela, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Dumitru, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica.

b)     Activitățile organizate în SĂPTĂMÂNA EDUCAŢIEI GLOBALE - 16-24 noiembrie 2013:
-          ,,Stop risipei!” – expoziţie de afişe, desene, colaje realizate de elevi;
-          ,,Apa de-o strâng pic cu pic, cresc mare şi mai voinic” şi ,,Energia verde” – prezentări PowerPoint şi discuţii libere;
-          Vizionarea filmului ,,Stil de viaţă durabil!”, şi ,,Nu risipiţi apa! Săraci vs bogaţi”
-          Acţiuni de colectare a PET-urilor.
   La activităţi au participat elevii claselor V-VIII şi preșcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia. Organizatori: prof. Butuc Carmen, prof. Dobrea Firicel, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica.

c)      Activități de colectare a deșeurilor de baterii și acumulatori portabili în ,,CĂSUȚA” pentru colectare DBA pusă gratuit la dispoziție de Organizația ,,ECOTIC BAT”.

d)     Reactualizarea permanentă a panoului ,,Fii Eco! Informează-te și acționează!” cu evenimentele din calendarul ecologic, temele ,,eco” abordate în acest an și cu lucrări realizate de elevi pe teme ecologice. Responsabil prof. Butuc Carmen.

V.                ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR
     Consiliul reprezentativ al părinţilor, constituit în septembrie 2013, este format din 23 membri, preşedinţii comitetelor de părinţi pe clase şi grupe.  Pe parcursul semestrului I, şi-a desfăşurat activitatea conform R.O.F.U.I.P. din 2005, a Regulamentului intern şi a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinţilor. Pe parcursul celor trei întâlniri Consiliului reprezentativ al parintilor şi-a desemnat doi membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si ale parintilor iar un părinte a fost desemnat membru în Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii. De asemenea, au luat la cunoştinţă şi au dezbătut Raportul privind activitatea desfăşurată la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia şi  Regulamentul intern al şcolii cu anexele sale. A propus conducerii şcolii exemple şi tipuri de activităţi, care ar putea fi incluse în programul activităţilor din Săptămâna ,,Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”. De asemenea, Consiliul reprezentativ al părinţilor a fost informat cu privire la: calendarele evaluărilor naţionale ale claselor a II-a, a IV, a VI-a, a VIII-a şi a XII-a, calendarele simulărilor examenelor naţionale, rezultatele obţinute la evaluările iniţiale, la simulările organizate și la evaluările naționale.
    A fost organizat şi un lectorat cu tema ,,Combaterea violenţei în şcoală. Cazuri concrete din şcoală”.
Consiliul reprezentativ al părinţilor a sprijinit conducerea unităţii de învăţământ în organizarea consultaţiilor cu părinţii pe teme educaţionale şi a colaborat cu comisia de ocrotire a minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluţionării situaţiei elevilor din şcoală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor  care au nevoie de ocrotire.

VI.             ACTIVITATEA CONSILIULUI ŞCOLAR  AL ELEVILOR
      Consiliul  Școlar al Elevilor  de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Ghidului CNE. Pe 31 octombrie 2013 , în urma voturilor liber exprimate, a fost ales ca  președinte al   C.S.E.  eleva Musteaţă Bianca, iar ca vicepreședinte eleva Papuc Maria. În prima ședință a C.Ș.E. din 01.11. 2013, s-a constitui Biroul Executiv al CSE,   a avut loc prezentarea Regulamentului de  organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor,  au fost  desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de departamente şi au făcut propuneri pentru  tematica şi graficul întâlnirilor În a doua ședință din 07.11., au fost prezentate: Planul managerial al CSE  pentru anul scolar 2013-2014, tematica si graficul intalnirilor şi propuneri de activităţi extraşcolare. În a treia şedinţă din 24.01.2014 au fost formulate propuneri de activităţi pentru săptămâna 7-11 aprilie 2014 şi au fost prezentate şi analizate principalele probleme cu care se confruntă elevii şi clasele de elevi și au propus măsuri de ameliorare a acestora.
    Membrii C.S.E. Vetrisoaia s-au implicat, alături de colegi și cadrele didactice, în desfăşurarea şi organizarea activităţilor educative extraşcolare derulate: Ziua Verde, Sărbătoarea Crăciunului, 15 Ianuarie –comemorarea poetului Naţional Mihai Eminescu, 24 Ianuarie –Ziua Unirii, 8 Martie,  etc.
    Cu  ocazia evenimentului ,,ZIUA VERDE A ECO-ŞCOLILOR DIN ROMÂNIA”-29 octombrie, 2013 – membrii CŞE au participat la a IV-a ediţie a Campaniei de acţiune a voluntarilor CCDG. Atfel,  pe 28 oct. 2013, membrii Biroului Executiv al CŞE au selectat şi organizat echipele de elevi de la nivel liceal care  au participat în mod voluntar la acţiunea  de curăţare şi amenajare a terenului pentru  plantare de arbori şi pomi în curtea şcolii şi a grădiniţei. De asemenea, toţi membrii CSE au participat în data de 29 oct. 2013 la acţiunea de voluntariat de plantare de arbori şi pomi în curtea grădiniţei şi a şcolii.
   Președinta CSE, Musteață Bianca a participat împreună cu consilierul educativ, la activitățile CJE organizate pe parcursul anului școlar 2013-2014.

VII.          ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR

       Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, constituită conform Deciziei nr. 9/ din 01.10.2013, a elaborat în octombrie 2013, Planul operaţional al unităţii de învăţământ privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar şi a urmărit punerea în aplicare şi evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar a urmărit modul în care s-au respectat şi promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
       În semestrul I al anului şcolar 2013-2014, Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a identificat următoarele forme de violenţă:
-          Violenţă elev – elev (verbală)
-          Violenţa elevilor faţă de profesor: - lipsa de implicare şi de participare a elevilor la activităţile şcolare (absenteismul şcolar, ignorarea
                                                          mesajelor  transmise de cadrele didactice);
                          
-          Violenţa profesorilor faţă de elevi: - agresiune verbală faţă de elevi (atitudini ironice, ţipete, jigniri);
                                                        - agresiune non verbal (ignorarea mesajelor  elevilor şi neacordarea de atenţie acestora).

Principalele cauze generatoare ale violenţei în şcoală au fost:
-          Cauze psiho-individuale : - toleranţă scăzută la frustrare;
                                            - dificultăţile de adaptare la disciplina şcolară;
                                            - imaginea de sine negativă;
                                            - instabilitate emoţională;
                                            - lipsa autocontrolului;
                                            - capacitate empatică redusă.
     -     Cauze familiale: - provenienţa elevilor din familii dezorganizate;
                                        - mediu familial lipsit de securitate afectivă;
                                        - condiţiile economice ale familiei (venituri insuficiente);
                                        - nivelul scăzut de educaţie al părinţilor.
     -     Cauze şcolare: - dificultăţi de comunicare elevi – profesori;
                                     - lipsa de  autorităte a  cadrelor didactice;                             
     -     Cauze sociale: - mass-media;
                                    - anturajul din afara şcolii.

     Măsurile adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-          implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar;
-          depistarea cazurilor de indisciplină şi consilierea acestora;
-          monitorizarea frecvenţei elevilor în vederea identificării cazurilor de absenteism şcolar ridicat ;
-          întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament violent şi cu absenteism şcolar ridicat;
-          înaintarea unei adrese scrise către Primăria comunei Vetrişoaia prin care s-a pus la dispoziţie baza de date cu toate cazurile de încălcare a prevederilor articolului 86, alin. 3) din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 în vederea luării măsurilor care se impun pentru şcolarizarea elevilor, pe perioada învăţământului obligatoriu;
-          încheierea  unui Protocol de colaborare cu instituţiile şi autorităţile publice locale în vederea reînfiinţării şi funcţionării GRUPULUI DE ACŢIUNE COMUNITAR DE PE RAZA COMUNEI VETRIŞOAIA, în scopul realizării sarcinilor din PROIECTUL PENTRU PREVENIREA ÎN SISTEM INTEGRAT A CRIMINALITĂŢII DIN MEDIUL RURAL ,,SATE FĂRĂ CRIMINALITATE”;
-          asigurarea eficientă a pazei şi securităţii şcolare;
-          includerea în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor străine în incinta şi în interiorul unităţii şcolare, colaborare în  elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-          colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de violenţă sau cu potenţial violent sau care au un număr mare de absenţe prin: întâlniri organizate în şcoală, vizite la domiciliul copiilor, înştiinţări scrise;
-          acordarea unor responsabilități la nivel de clasă elevilor-problemă ;
-          colaborarea cu Postul de poliţie Vetrişoaia pentru realizarea acţiunilor cu caracter educativ-preventiv şi pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-          implicarea elevilor în Proiectul ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014   și în alte  activităţi educative extraşcolare;
-          Propunerea unor sancțiuni disciplinare pentru elevii cu probleme de comportament.

Denumirea unităţii
şcolare
Nr. total
acte de
violenţă
Din care, după forma de violenţă
Vârsta
 elevului
agresor
Măsuri luate de către comisie
Nr. apelări la 112
Elev-elev
Elev faţă de profesor
Profesor faţă de elev
Violenţa părinţilor
în spaţiul
 şcolii
Violenţa în spaţiul din jurul şcolii
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia


67

5

56


6
-
-
11,12,13,
14,15, 16,17, 18 ani
-discuţii cu elevii, părinţii elevilor, consiliul clasei;
-înştiinţări scrise către părinţi;
-discuții cu elevii și profesorii implicați în conflict, medierea conflictelor;
-monitorizarea şi discuţii cu  cadrul didactic care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor, care a ignorat mesajele elevilor şi le-a adus jigniri acestora;
-colaborarea cu Primăria Vetrişoaia în vederea atragerii elevilor cu absenteism ridicat  la școală.


VIII.       Activităţile din cadrul Programului ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!

RAPORT FINAL PROGRAM “ȘCOALA ALTFEL: Să ştii mai multe, să fii mai bun!

1.       Titlul Proiectului/Proiectelor: 
ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL:
-           ,,EDUCAȚIE RUTIERĂ –EDUCAȚIE PENTRU VIAȚĂ”
-          ,, CEL MAI BUN CÂȘTIGĂ”
-          ,,CROSSWORD”
-          ,, ÎMPREUNĂ PROMOVĂM OLIMPISMUL”
-          ,,PRIETENUL MEU, CALCULATORUL”
-          ,,VIZITĂM ȘI ÎNVĂȚĂM!”
-          ,,CLUBUL CINEFILIOR”
-          ,,ORIENTARE  ȘCOLARĂ ȘI PROFESIONALĂ”
-          ,,SĂ NE CUNOAȘTEM MAI BINE”
-          ,,MESERII ȘI MESERIAȘI”
-          ,,STOP POLUĂRII!”
-          ,,SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȚĂRII, ORIZONTUL LOCAL ȘI VALORILE CULTURALE  NAȚIONALE ȘI LOCALE!”;
-          ,,MICUL ȘAHIST”
-          ,,HARTA LIMBILOR STRĂINE”
-          ,,SĂ RESPECTĂM ȘI SĂ ÎNGRIJIM NATURA”
-          ,,MARATON DE FILME ȘTIINȚIFICE”
-          ,,KARAOKE SONGS ENGLISH-FRANCAIS”
-          ,,BOLILE SECOLULUI”
-          ..FOCUL –PRIETEN ȘI DUȘMAN”

ÎNVĂȚĂMÂNTUL GIMNAZIAL:
-          ,,CHIMIA ȘI VIAȚA”
-          ,,MÂINI DIBACE: QUILLING ȘI ORIGAMI”
-          ,,CLUBUL CINEFILILOR”
-          ,,CLUBUL MICILOR ARTIȘTI”
-          ,,CUM S-A FORMAT TERRA”
-          ,,CODUL BUNELOR MANIERE”
-          ,,SĂRBĂTORILE PASCALE- PRIMIM LUMINA ÎNVIERII!”
-          ,,A FI UN BUN CETĂȚEAN”
-          ,,NORME PSI”
-          ,,STOP! VIAȚA ARE PRIORITATE!”
-          ,,CURIOZITĂȚI MATEMATICE”
-          ,,POVEȘTI DIN FRANȚA”
-          ,,SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȚĂRII, ORIZONTUL LOCAL ȘI VALORILE CULTURALE  NAȚIONALE ȘI LOCALE!”;
-          ,,ȘCOALA ECO”
-          ,,ÎMPREUNĂ PROMOVĂM OLIMPISMUL”
-          ,,PIRAȚII MATEMATICII”
-          CARNAVALUL PRIMĂVERII”

ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR:
-          ,,PRIMĂVARA NATURII ȘI A COPIILOR”
-          ,,SPORT ȘI SĂNĂTATE”
-          ,,TRADIȚII ȘI OBICEIURI DE PAȘTE”
-          ,,MÂINI DIBACE”
-          ,,POVEȘTILE COPILĂRIEI”
-          ,,UN ZÂMBET , O FLOARE, O ÎMBRĂȚIȘARE”
-          ,,CUM CREZI CĂ E MAI BINE MICULE CETĂȚEAN?”
-          ,,ENGLESH CONTEST”
-          ,,OCROTIM CA SĂ TRĂIM”
-          ,,SĂ NE CUNOAȘTEM ORIZONTUL LOCAL”
-          ,,DE LA BOBUL DE GRÂU LA PÂINEA CALDĂ”
-          ,,ALFABETUL RUTIER”
-          ,,SUNTEM PRIETENII MUZICII”
-          ,,SĂ TRĂIM ÎNTR-UN MEDIU SĂNĂTOS”

ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR:
-           „LUMEA POVEȘTILOR”;
-          ,,CARTE –PRIETENA MEA”
-           „CARNAVALUL PRIMAVERII”;
-           „BUCURIA DE A FACE MISCARE”;
-           „PARADA COSTUMELOR ECOLOGICE”;
-          ,,GRĂDINIȚA CA O FLOARE”
-          ,,ÎN AȘTEPTAREA IEPURAȘULUI DE PAȘTE”
-          „PREȘCOLARII LA CONCURS!”
-          ,,MICUL PIETON”
-          SĂ NE HRĂNIM INTELIGENT!”


2.       Numărul de activităţi derulate: 176 de  activităţi
3.       Tipul de activităţi derulate[1]:  activităţi sportive, activităţi cultural-artistice, activităţi tehnico-ştiinţifice, activitati de educatie pentru cetatenie democratica şi pentru promovarea valorilor umane, activitati de educatie pentru sanatate si stil de viata sanatos, activităţi de prevenire a consumului de droguri, activitati de educatie ecologica , de protectia mediului şi de cunoaştere a surselor de energie verde,  activitati de educatie rutiera, PSI, educatie pentru reactii corecte in situatii de urgenta, vizite de studii, schimburi de experienţă, activităţi de educatie media şi cinematografică, activităţi de voluntariat;
4.       Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.): 32 cadre didactice, 86 de preșcolari, 392  elevi, 20 părinți,  1 agent economic, 7 reprezentanţi ai instituţiilor şi autorităţilor locale şi judeţene;
5.       Parteneri implicaţi (numele instituţiei): Postul de Poliţie Vetrişoaia, Primăria Vetrişoaia, S.C. ,,AGROVET” S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş”, Biblioteca Publică Vetrișoaia, Brutăria Vetrişoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia),  Parohia Vetrișoaia I și II,  Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă ,,Podul Înalt” Vaslui –subunitatea Huși, Muzeul Eparhial Huși, S.C. DACPETROL S.R.L. HUȘI;
6.       Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ): S.C. ,,AGROVET” S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, Biblioteca Publică Vetrișoaia, Parohia Vetrișoaia,  Brutăria Vetrișoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia), Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă ,,Podul Înalt” Vaslui –subunitatea Huși, Muzeul Eparhial Huși, Salina Tărgu Ocna, Stațiunea Slănic Moldova, orizontul local al comunei Vetrișoaia.
7.       Obiectivele urmărite:
a)       dezvoltarea gustului pentru lectura şi  dragostea de carte;
b)      dezvoltarea a simtului artistic si a gustului pentru frumos;
c)       dezvoltarea creativitatii, a talentelor si abilitatilor;
d)       largirea orizontului cultural si de cunoastere a elevilor ;
e)      dezvoltarea spiritului de investigaţie;
f)       intelegerea si insusirea unor valori umanitare;
g)      formarea unui comportament ecologic, rutier si in situatii de urgenta corect;
h)      cunoasterea elementelor unui stil de viata sanatos si insusirea acestora;
i)        dezvoltarea spiritului de competitie si  de  fair-play;
j)        dezvoltarea personalităţii elevilor  şi orientarea profesională;
k)      creşterea gradului de siguranţă pe Internet a elevilor
a)      Modalităţi de evaluare a activităţii:
a.       Fotografiii de la activităţi;
b.      Asistenţe ale directorului şi consilierului educativ la  la activităţile organizate de cadrele didactice;
c.       Acordarea de diplome elevilor participanţi la concursurile organizate;
d.      Analiza proceselor –verbale încheiate în urma desfășurării  activităților.
b)      Rezultate înregistrate:
-          Prezenţă bună a elevilor la activităţi;
-          Organizarea unui număr mare de activităţi educative ce au acoperit toate tipurile de activităţi;
-          Buna colaborare între cadrele didactice pentru organizarea activităţilor;
-          Organizarea unui număr mare de concursuri, întreceri şi competiţii: ex. Concurs de  ,,Atletism”, ,,Fotbal”, ,,Rugby Tag”, Concursul de matematică ,,Pirații matematicii”, Concursul de karaoke ,,Talente, talente!”, Concursul ,,Chimia şi viaţa”, Concurs  de recitare a poeziei eminesciene, Concursul ,,Stop poluării!”, Concursul ,,Să mâncăm sănătos!”,  Concursul ,,Fructe și legume –izvor de vitamine, Concursul ,,Carnavalul primăverii” etc;
-          Realizarea unor expoziţii cu lucrările elevilor;
-          Organizarea unei excursii la Salina Tărgu Ocna și  Stațiunea Slănic Moldova;
-          Organizarea unei vizite la  Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă ,,Podul Înalt” Vaslui –subunitatea Huși și la  Muzeul Eparhial Huși;
-          O vizită la Muzeul Satului din Vetrişoaia;
-          O vizită la Biblioteca Publică Vetrișoaia;
-          O vizită la  Brutăria Vetrișoaia( S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia);
-          Două  activități comune cu agentul economic S.C. ,,AGROVET S.A.   a elevilor de liceu;
-          Două activități comune cu cele doua Parohii din comună;
-          Organizarea unor exerciții de alarmare și evacuare în cazul unor situații de urgență;
-          Realizarea unui număr de 35 de ppt utilizate în desfășurarea unor  activități.
c)       ANALIZA SWOT:
a.       Puncte tari:
-  Organizarea unui număr mare de activităţi;
-  Organizarea unor activităţi educative, frumoase, care au răspuns dorinţelor şi intereselor elevilor şi părinţilor;
- Utilizarea tehnologiei moderne în desfășurarea unor activități(videoproiector, calculator, Internet, ppt, proiectări filme, flipchart, camere foto);
- Grad ridicat de atingere a obiectivelor
b.   Puncte slabe:
-       nerealizarea unor  activitati propuse din cauza condițiilor meteo( o parte a activităţilor de ecologizare şi îngrijire a spaţiilor verzi și a vizitelor în orizontul local ) și din cauza lipsei fondurilor financiare( excursia propusă la  Mircești, jud. Iași și vizita propusă la S.C. PETAL S.A. Huși );
-       tratarea cu superficialitate a modului de organizare a activităţilor de  către unele dintre cadrele didactice;
-       nerespectarea programului şi a orarului de către o parte a  cadrelor didactice;
c.    Oportunităţi:
-       Disponibilitatea unor instituţii locale, judeţene şi naţionale de organizare a unor activităţi în parteneriat;
-       Susţinerea financiară în organizarea activităţilor din partea Primăriei Vetrişoaia şi a Consiliului Local Vetrişoaia.
d.   Ameninţări:
-       Slabele resurse financiare ale şcolii şi părinţilor atât pentru  susţinerea şi organizarea unor activităţi de tip excursii, vizite cât şi pentru stimularea şi premierea elevilor participanţi la diverse concursuri, competiţii;
-       Interesul scăzut al prinţilor şi al unor elevi  pentru activităţile şcolare și extrașcolare;
-       Interes scăzut şi grad redus de originalitate, creativitate ale unor cadre didactice în ceea ce priveşte organizarea unor activităţi educative extraşcolare calitative şi care să răspundă interesului elevilor;
-       Distanța mare față de orașe potențial cultural, turistic, istoric pentru realizarea unor activități diversificate.
d)      Recomandări, sugestii:
-          Proiectarea riguroasă și din timp a activităţilor şi asigurarea tuturor resurselor necesare desfăşurării acestora;
-          Respectarea în totalitate a programului şi orarului şcolii pentru săptămâna dedicată activităţilor educative extraşcolare;
e)      Anexe:
a.       CD: fotografii, filme, prezentari ppt;
b.      Exemple de buna practică: materiale realizate, desene;
c.       Procese-verbale ale activităților.

IX.             ALTE ACTIVITĂŢI/ACŢIUNI:
-          Întâlniri ale agenţilor de poliţie din localitate cu elevii şcolii în scopul prezentării unor materiale informative şi discuţii cu elevii pe temele: ,,Prevenirea delincvenţei juvenile şi victimizării minorilor”, ,,Prevenirea infracţiunilor la viaţa sexuală”, ,,Prevenirea furturilor din locuinţă” şi prevederile Legii nr. 126 din 1995, republicată – privind regimul materiilor explozive;
-          O activitate privind combaterea violenței în rândul elevilor, cu participarea agentului de poliție din localitate și a elevilor clasei a IX-a. Organizator prof. Carp Marinela;
-          Desfăşurarea unor programe de pregătire suplimentară în scopul participării la concursurile, olimpiadele şcolare, la examenele naţionale şi pentru remediere şcolară (Antăl Cella Sânziana, Bordeianu Neculai, Simion Mioara, Ţaga Mihaela, Balan Aurora, Roman Vergil, Patraş Carmen, Dobrea Firicel, Butuc Carmen);
-           Susținerea în școală a Cursului de Educație Parentală ,,Cum să devenim părinți mai buni” cu o grupă de 12 părinți în lunile oct-nov. 2013, formator prof. Butuc Carmen;
-          participarea unui număr de 2 cadre didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Dobrea Firicel), 6 elevi (Darie Flavius, Musteață Bianca, Botezatu Ștefania, Stan Ștefănel, Tudose Ioana, Ciot Andreea) și 10 părinți (Macarie Luciana, Darie Oana, Tăbuș Mirabela, Stan Liliana, Stan Nela, Ciorchină Sergiu, Botezatu Nicoleta, Tudose Tanța, Ciot Gica și Mocanu Olga) în calitate de voluntari la cercetarea cu tema: ,,Educația parentală – Strategie pentru prevenirea absenteismului și abandonului școlar”, parte a proiectului ,,Developing of Local Network of Parent Educators” derulat în cadrul campanie ,,Hai la școală!” inițiată și susținută de Reprezentanța UNICEF în România în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale;
-          Activitatea de donație de carte ,,DE ZIUA TA, COPILE DRAG, ÎȚI DĂRUIESC O CARTE!”, în cadrul Proiectului educațional ,,Să descoperim taina cărților!” – organizator educ. Bejan Corina;
-          Cursul festiv și Banchetul  absolvenților claselor a XII-a, a VIII-a, a IV-a /organizatori: Prof. Roman Vergil, Prof. Țaga Mihaela, înv. Balan Valeru;
-          Serbarea Abecedarului  - organizator înv. Florea Eugen;
-          Festivitatea de încheiere a anului școlar 2013-2014 – organizatori: Dir. Prof. Dobrea Firicel și toți diriginții.

PUNCTE TARI :     -     Calitatea activităţilor extraşcolare desfăşurate şi varietatea acestora;
-          Marcarea, prin activități specifice, a principalelor evenimente/sărbători naționale și  internaționale culturale, literare, istorice, religioase, ecologice, etc
-          Continuarea Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014”
-          Elaborarea, depunerea, câştigarea și derularea unui număr de 7 proiecte educaționale cu și fără finanțare;
-          Îmbunătăţirea activităţii  metodice ale comisiilor diriginţilor din şcoală;
-          Rezultate bune obţinute de Formaţia  ,,Floricică de pe Prut” la festivalurile folclorice în cadrul cărora a evoluat;
-          Diminuarea cazurilor de violenţă din şcoală.                   
PUNCTE SLABE:   -  Nerespectarea planificării activităţilor metodice la nivelul ambelor comisii metodice ale diriginților din școală;
-          Întârzieri înregistrate de unele cadre didactice în întocmirea şi prezentarea documentelor de planificare a activităţii;
-          Superficialitate în întocmirea unor documente şcolare, calitatea modestă a unora şi în neconformitate cu realitatea (modelele descărcate de pe Internet nu sunt adesea personalizate sau adaptate la specificul local);
-           Rezultate modeste la etapele județene ale concursurilor și olimpiadelor școlare;
-          Nu a fost depus nici un proiect educaţional local.
OPORTUNITĂŢI:  -     Posibilitatea depunerii şi derulării unor  proiecte educative locale;
-          Existenţa unor copii cu potenţial intelectual sau cu diferite talente, abilităţi (literar-artistice, sportive etc);
-          Existenţa mijloacelor şi echipamentelor moderne care permit desfăşurarea unor activităţi educative şcolare şi extraşcolare calitative;
-          Existenta ofertei de cursuri de formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte educationale si cu finantare.
AMENINŢĂRI:       
-          Număr mare de cadre didactice navetiste sau cu norma de predare in doua scoli care,  se pot implica într-o mică măsură in organizarea activitatilor extrascolare  in afara cursurilor sau  in initierea sau derularea unor proiecte ducationale cu durata mai mare de un an;
-          Motivarea redusă a elevilor pentru învăţare şi pragmatismul acestora determină o slabă  participare și o slabă pregătire a acestora pentru participarea la olimpiadele si concursurile şcolare pe discipline;
-          Slaba motivare și  implicare a cadrelor didactice privind inițierea, organizarea și desfășurarea  activităţilor educative extraşcolare, inițierea și depunerea unor proiecte educationale sau implicarea in desfășurarea activităților cu elevii din cadrul unor proiecte câștigate;
-          Interes scăzut al părinților pentru  rezultatele elevilor la activitățile școlare și extrașcolare organizate de școală;
-          Costurile mari și posibilitățile financiare modeste ale părinților, determină o participare modestă a elevilor la activități educative de tip excursii sau tabere școlare.


INTOCMIT,
CONSILIER EDUCATIV,
PROF. BUTUC CARMEN












[1] Enumerarea tipului de activităţi (ex. cultural- artistice, sportive, cetăţenie democratică, voluntariat etc.)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%