INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN AVIZ DIRECTOR,
VASLUI PROF.
DOBREA FIRICEL
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT VETRIŞOAIA
TEL./FAX: 0235432038
E-mail: lichteh.vetrisoaiavs@yahoo.com
Nr. 1528/08.08.2014
RAPORTUL ANUAL
AL ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE FORMALE ŞI
NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ŞCOLARĂ ÎN ANUL ŞCOLAR 2013/2014
I.
ACTIVITATEA COMISIILOR METODICE
ALE DIRIGINŢILOR
La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia, în anul şcolar 2013/2014, au fost stabilite conform Deciziei
nr. 13 din 01.10.2013 de constituire a comisiilor metodice, două comisii metodice la nivelul ariei
curriculare ,,Consiliere şi orientare” şi anume : ,,Comisia metodică a
diriginţilor din învăţământul preşcolar şi primar” – responsabil înv. Grecu
Marioara şi ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul gimnazial şi
liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
Majoritatea membrilor celor
două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi pe
semestrul I și II, conform programei de consiliere şi orientare.
Majoritatea diriginţilor a completat
corect documentele activităţii dirigintelui (catalogul clasei, portofoliul dirigintelui) şi a realizat caracterizarea clasei/grupei la
începutul anului şcolar şi la sfârşitul
semestrului I și la sfârșitul anului școlar.
O atenţie deosebită a fost acordată
optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin
monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii
elevilor în activităţile de învăţare şi
asigurarea succesului la învăţătură.
S-a urmărit şi o colaborare
eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât în cadrul orei la dispoziţia părinţilor (conf. Ordinului MECI nr.
5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de
părinţi, prezentarea și dezbaterea Regulamentului Intern al şcolii, prezentarea situaţiei şcolare a elevilor (rezultatele
obţinute la testele iniţiale, evoluţia acestora pe parcursul anului școlar ) şi
discutarea problemelor cu care se confruntă aceştia.
Diriginţii claselor a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de orientarea şcolară şi profesională a elevilor
prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi
prezentarea atât elevilor cât şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a metodologiilor de organizare şi desfăşurare
a evaluării naţionale/bacalaureatului, admiterii în învățământul liceal de stat,
admiterii în învățământul profesional cu durata de 3 ani, evaluărilor naționale
la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, a procedurilor şi a calendarelor aferente.
Diriginţii au prezentat de asemenea,
atât elevilor cât și părinților, metodologia de acordare a sprijinului
financiar prin Programul ,,Euro 200”
și metodologia de acordare a
sprijinului financiar prin Programul
,,Bani de liceu”.
Diriginţii au urmărit:
educarea elevilor în spiritul respectării drepturilor fundamentale ale
neamului, al demnităţii şi toleranţei, cultivarea sensibilităţii faţă de
problematica umană, valorile morale şi civice, însuşirea valorilor culturii
naţionale şi universale, atât în cadrul orelor de consiliere şi orientare, cât
şi prin încurajarea participării elevilor alături de diriginţii lor la
activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii ( Ziua Armatei, Ziua
Naţională a României, Serbarea de Craciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, 8 martie,
Școala altfel, Ziua Eroilor etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a
realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-a preocupat de
aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulamentului
Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a
celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a
părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite
la domiciliul elevilor-problemă.
Majoritatea diriginţilor din învăţământul primar şi gimnazial s-a implicat în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a
absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014” –Campania ,,Hai la
şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon
şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea
fişelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar și participarea la
activitățile proiectului alături de elevi.
În vederea reducerii fenomenului
violenţei în mediul şcolar şi asigurării securităţii elevilor, diriginţii au
adus la cunotinţa elevilor, părinţilor şi au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea
protecţiei unităţilor şcolare şi a siguranţei elevilor” şi ,,Planul operaţional privind reducerea
fenomenului violenţei în mediul şcolar”, ,,Procedura privind asigurarea pazei
unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală”
elaborate la nivel de şcoală şi au prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi
orientare pe baza de proces-verbal cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE
SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din Regulamentul Intern şi PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
La finalul semestrelor I și II ale anului
școlar 2013-2014, diriginţii au convocat consiliile claselor, au analizat
starea disciplinară a elevilor, au propus notele la purtare pentru fiecare elev
şi sancţiuni disciplinare acolo unde a fost cazul. În urma acestor activităţi,
diriginţii au întocmit procese-verbale
în cadrul consiliilor claselor şi au propus printr-un raport scris Consiliului
profesoral, sancţiuni disciplinare pentru elevi şi validarea notelor la purtare
mai mici de 7,00 sau mai mici de ,,Foarte bine”.
Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în activitatea de diriginte de către consilierul
educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice susţinute în cadrul celor două comisii ale
diriginţilor;
3. Participarea diriginților la cursuri de formare și dezvoltare
profesională:
- Cursul ,,Consiliere și educație
comportamentală”, organizat de CCD Vaslui (prof. Simion Mioara);
- Cursul ,,Consilierea și implicarea părinților”, organizat de ISE ( prof. Butuc Carmen);
- Cursul ,,Şcoala
inclusivă", organizat de CCD Vaslui (Tabeică Alexandra, Simion Mioara);
- Curs dedicat
lucrului cu elevii cu dizabilități”,
organizat de ISE; (Tabeica Alexandra);
- Cursul
,,Promovarea educației inclusive pentru copiii cu dizabilităţi şi CES în
România cu focalizare pe învățământul preșcolar", organizat de
reprezentanța UNICEF în România în parteneriat cu RENINCO ROMÂNIA și MEN (Cotea
Daniela).
4. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul
comisiilor metodice astfel:
a)
În cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal”
au fost desfăşurate 5 activităţi metodice:
- în septembrie, 2013 – o activitate de informare şi organizare,
în care a fost prezentat raportul activităţilor comisiei din anul şcolar
2012-2013, planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul şcolar
2013-2014, au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru anul
şcolar 2013-2014 şi a fost oferită consiliere membrilor comisiei (în special
debutanţilor sau nou veniți în școală) privind activitatea de diriginte şi întocmirea
mapei dirigintelui;
- în noiembrie
2013: o lecţie demonstrativă la clasa a
XII-a cu tema ,,Bacalaureatul – examenul
maturităţii”, propunător prof. Roman Vergil şi un referat cu tema ,,Criza de autoritate a adolescentului”, propunător
prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana;
- în decembrie, 2013:
o lecţie demonstrativă la clasa a
IX-a cu tema ,,Victimele colaterale ale
fumatului şi alcoolului”, propunător prof. Carp Marinela şi un referat cu tema ,,Tinerii şi alcoolul”,
propunător prof. Mihalcea Mihai;
- în decembrie,
2013: o lecţie demonstrativă la clasa a
VI-a A cu tema ,,Crăciunul la români”, propunător prof. Tabeică Alexandra
şi un referat cu tema ,,Crăciunul cel
străbun şi Naşterea Domnului”, propunător prof. Ţaga Mihaela.
- în februarie,
2014: o lecţie demonstrativă la clasa a
X-a cu tema ,,Mâncăm sănătos? Junkfood
–efecte nocive și soluții”, propunător prof. Popa Luciana şi un referat cu tema ,,Creativitate în
consiliere și orientarea școlară și profesională a elevilor”, propunător
prof. Popa Luciana.
b) În cadrul
,,Comisiei metodice a dirigintilor
din învăţământul preşcolar şi primar” au fost desfăşurate 3 activităţi
metodice:
- în septembrie, 2013 – o activitate de informare şi organizare,
în care a fost prezentat planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul
şcolar 2013-2014 şi au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru
anul şcolar 2013-2014;
- în noiembrie, 2013 - o lecţie demonstrativă la clasa a III-a B cu tema ,,Reguli de viaţă”,
propunător înv. Grecu Mărioara şi un referat
cu tema ,,Educatorul – formator de mentalitate”, propunător prof. Grecu
Mărioara.
- în mai, 2014 - o lecţie demonstrativă la grupa mare cu tema ,,Știm să ne comportăm?”,
propunător educ. Cotea Daniela şi un referat
cu tema ,,Rolul textului literar în formarea conduitei moral-civice a
preșcolarilor și implicit, a trăsăturilor pozitive de caracter”, propunător
educ. Corciovă Rica
5. Participarea consilierului educativ al
şcolii, prof. Butuc Carmen, la Cercul pedagogic al diriginţilor din zona Huşi.
Puncte tari:
-
Îmbunătăţirea activităţii metodice
a celor două comisii, în special a comisiei diriginților de la nivelul
învățământului preșcolar și primar;
-
Implicarea diriginţilor în
Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in
anul scolar 2013-2014” – Campania ,,Hai la şcoală!”;
-
Participarea cadrelor didactice la
cursuri/programe de formare în ceea ce privește
consilierea și educația comportamentală a elevilor, educația și lucrul
cu copiii cu dizabilități;
-
Preocuparea majorităţii
diriginţilor pentru amenajarea spaţiului educaţional al clasei pe care o
manageriază;
-
Marcare de către majoritatea
diriginţilor împreună cu elevii clasei, a
evenimentelor importante ale lunii prin reactualizarea permanentă a
panoului ,,Evenimentul lunii”, prin expoziţii tematice, programe artistice,
etc.
Puncte slabe:
-
nu s-a respectat planificarea anuală a activităţilor
metodice la nivelul celor două comisii;
-
se pune accentul mai mult pe
volumul documentelor întocmite şi mai puţin pe calitatea lor şi redarea
realităţii prin conţinutul acestora (ex:
caracterizările claselor de la învăţământul primar copiate de pe
Internet și neadaptate realității și caracteristicii colectivului de elevi și a dirigintelui clasei; sau se face
confuzie între caracterizarea clasei și planul managerial al dirigintelui);
-
nu a fost respectată planificarea şedinţelor/lectoratelor cu părinţii;
-
superficialitate (la unii
diriginţi) în întocmirea
proceselor-verbale în urma desfăşurării şedinţelor cu părinţii;
-
slaba preocupare a unor
diriginților în amenajarea și reactualizarea spațiului educațional al clasei,
dar și în amenajarea altor spații școlare (holuri);
II.
ACTIVITĂŢILE EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
În anul şcolar 2013/2014 la nivelul şcolii
noastre, conform Condicii pentru activităţi extraşcolare şi extracurriculare,
au fost organizate următoarele activităţile educative școlare și extraşcolare:
1.
,,EUROPEAN DAY OF LANGUAGE” – 26 septembrie 2013, a fost marcată
printr-o prezentare ppt cu tema ,,Pluringvism şi multiculturalitate”, un concurs pe aceeaşi temă cu întrebări în limba română
şi limba engleză, urmat de premierea elevilor. Au participat elevii claselor IX-XII, organizator prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana.
2.
COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA - 9 octombrie, 2013 - expozitie în holul scolii cu materiale informative, prezentarea
semnificatiei zilei şi a unor fotografii reprezentative din Lagărul de
concentrare de la Auschwitz. Au participat elevii claselor V-VIII,
organizatori: prof. de istorie Bordeianu Neculai şi prof. Popa Luciana.
3. ZIUA MONDIALĂ A ALIMENTAŢIEI
- 16 OCTOMBRIE, 2013 – marcată prin organizarea
concursului ,,Meşterul bucătar”, la care au participat elevii clasei a VI-a B,
organizator prof. Pandelea Ana.
4. ACTIVITĂŢI PE TEMA TRAFICULUI
DE PERSOANE – în perioada 14-18 octombrie 2013, în cadrul orelor de dirigenţie de la
clasele a V-a A şi a VII-a B a fost prezentat materialul informativ pus la
dispoziţie de ANIPT ,,Luptă împotriva
traficului de persoane INFORMEAZĂ-TE” şi au fost purtate
discuţii cu elevii pe această temă. Organizatori prof. Butuc Carmen şi prof.
Dobrea Firicel.
5.
,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2013” – activitate
organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai şi care a constat în:
a)
Prezentare ppt cu semnificaţia
zilei;
b)
Expoziţie organizată în holul şcolii cu
materiale (imagini, documente, informații) pe această temă.
6. EXCURSIE LA
BUCUREŞTI – organizată pe 23 septembrie 2013 şi care a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Sediul ISU-SMURD din Dealul Spirii, Muzeul de
Artă şi Centrul istoric al Bucureştiului. La excursie au participat 14
elevi din clasele V-VIII şi 2 cadre didactice organizatoare (prof. Dobrea
Firicel şi prof. Butuc Carmen).
7.
EXCURSIE LA IAŞI – organizată în data de
09.11.2013, ce a avut drep scop vizitarea Palatului Culturii, Grădina Botanică,
Parcul Copu – Teiul lui Eminescu. Au participat 14 elevi ai clasei a V-a B
şi organizator prof. Simion Mioara.
8.
SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN – a fost marcată prin
prezentarea semnificaţiei zilei, organizarea unei expoziţii de dovleci
sculptati şi un concurs cu secţiunile ,,Cel mai frumos dovleac sculptat”, ,,Cea
mai hidoasă mască” şi Cel mai hidos costum” și un Carnaval al măştilor şi
costumelor. Au participat elevii claselor V-VIII. Organizatori Popa Luciana,
Mihai Nicoleta, prof. Butuc Carmen şi Prof. Dobrea Firicel.
9.
ACTIVITĂŢI DEDICATE ,,ZILEI NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2013”:
a.
„95 de Ani de la Marea Unire de la 1 decembrie 1918”- expozitie în
holul școlii cu materiale reprezentative – organizator prof. de istorie
Bordeianu Neculai;
b.
Program artistic - prezentat de gupul ,,Meloritm”, îndrumat de prof. Butuc Carmen şi clasa a
III-a B, îndrumată de înv. Grecu Marioara;
c.
Concursul ,,Recunoaşteţi eroul/monumentul?” – participanţi
elevii claselor VIIA, VIIB şi a VIII-a, organizatori prof. Dobrea Firicel şi
prof. Bordeianu Neculai.
d.
De Ziua României – montaj literar-artistic. Participanţi preşcolarii de la Grădiniţa
Vetrişoaia îndrumaţi de educatoarele Cotea Daniela şi Corciovă Rica.
10. ,,MOS NICOLAE -6
DECEMBRIE, 2013” - sub genericul ,,Îl aştept cu
nerăbdare pe Moş Nicolae”, copiii de la Grădiniţa Vetrişoaia au primit daruri
din ghetuţe (pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii) sponsori fiind
parintii copiilor. Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica,
educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica.
11. ,,SĂRBĂTORILE DE IARNĂ” – au cuprins următoarele activităti:
-
Serbarea de
Crăciun, care a antrenat copii şi elevi de la toate nivelele de
învăţământ (preşcolar, primar, gimnazial şi liceal) s-a desfăşurat atât la
nivel de clasă şi grupă în şcoală şi grădiniţă, cât şi la nivel de şcoală la
Căminul Cultural din localitate. Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, educ. Cehan
Dorica, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Ana, prof. Popa
Luciana, prof. Mihai Nicoleta, prof. Dobrea Firicel, prof. Tabeică Alexandra;
-
,,Culori de iarnă” – expoziţie cu lucrări artistico-plastice ale elevilor claselor V-VIII.
Organizatori prof. Popa Luciana şi prof. Dobrea Firicel;
-
,,În aşteptarea lui Moş Crăciun” - amenajarea
sălilor de clasă în spiritul sărbătorilor de iarnă cu ornamente, brăduţi,
desene, etc
-
Primirea darurilor de la Moş
Crăciun oferite de Consiliul Local Vetrişoaia – toți preșcolarii și elevii
claselor V-VIII au primit daruri.
12. ,,15 IANUARIE – NAŞTEREA MARELUI POET NAŢIONAL MIHAI
EMINESCU” – a fost marcată
prin următoarele activităţi:
-
depunerea unei coroane de flori la bustul poetului din
parcul şcolii;
-
prezentare interactivă ,,Viaţa şi opera poetului Mihai
Eminescu”;
-
Concursul de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi
dacă...”;
-
Scurt program artistic.
La activităţi
au participat elevi ai claselor V-VIII. Organizatorii activităţilor: prof.
Butuc Carmen, prof. Ţaga Mihaela, prof. Mihai Nicoleta, prof. Tăbuş Mirabela–Iuliana.
13. ,,24 IANUARIE-ZIUA UNIRII” – a fost marcată prin următoarele
activităţi:
În colaborare cu
Căminul Cultural Vetrişoaia:
-
Prezentarea semnificaţiei zilei de 24 ianuarie 1859 – prof.
de istorie Bordeianu Neculai;
-
Organizarea concursului ,,24 Ianuarie – Unirea cea Mică”
– participanţi elevii claselor a VII-a A, a VII-a B şi a VIII-a;
-
Program artistic.
La nivelul Grădiniţei Vetrişoaia: a fost
prezentat un material ppt cu semnificaţia zilei şi s-a dansat Hora Unirii.
Organizatorii activităţii:
prof. Bordeianu Neculai, prof. Butuc Carmen, educ. Cotea Daniela, educ.
Corciovă Rica.
14. ,,8 MARTIE –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A FEMEII” – marcată
printr-o serbare, o expoziție de felicitări și mărțișoare și expoziția de
lucrări artisico-plastice ,,Dor de primăvară”. Au participat copiii de la
Grădinița cu PN Vetrișoaia, elevii CP, cls. a II-a, a III-a B și ai cls. V-VIII îndrumați de
educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, înv. Purice Ana, înv. Purice Dumitru,
înv. Grecu Mărioara, prof. Butuc Carmen, prof. Popa Luciana și prof. Pandelea
Ana.
15. ,,9 MAI –ZIUA EUROPEI” – a fost marcată prin amenajarea unei
expoziții în holul școlii cu materiale informative pe această temă, discuții
interactive cu elevii, prezentarea unui material ppt cu semnificația zilei și
simbolurile UE, audierea Imnului UE ,,Odă bucuriei”. Au participat elevii
claselor V-VIII. Organizatori: prof. Bordeianu Neculai și prof. Butuc Carmen.
- ,,ZIUA EROILOR -29 mai, 2014” a fost comemorată prin următoarele acţiuni:
-
Păstrarea unui moment de
reculegere la ora 1200 în toate incintele unităţii de învăţământ;
-
Participarea preşcolarilor de la
Grădiniţa cu P N Vetrişoaia –structură arondată , la slujbele de Înălţare şi de
comemorare a eroilor din cele două biserici ale comunităţii;
-
Depunerea unei coroane şi a unor
jerbe de flori la Monumentul Eroilor din
comunitate;
-
Participarea unei delegaţii din
partea şcolii (elevi şi cadre didactice) la ceremonia oficială desfăşurată în
comunitate;
-
Prezentarea semnificaţiei zilei de
către profesorul de istorie;
-
Intonarea de cântece dedicate
eroilor neamului.
Organizatori:
prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Bordeianu Neculai, educ. Cotea
Daniela, educ. Corciovă Rica, Educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica.
Participanți:
elevi ai claselor primare și gimnaziale, preșcolari, primarul comunei, preoții
din comunitate, veterani, alți membri ai comunității și c.d. (prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Bordeianu Neculai, educ. Cotea Daniela,
educ. Corciovă Rica, Educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica , înv. Purice
Dumitru, înv. Balan Valeru).
17.
,,1 IUNIE –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI” – marcată
printr-un program artistic prezentat de preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia.
Îndrumătoare educ. Cotea Daniela și Corciovă Rica.
18. COMPETITII SPORTIVE :
-
Competiţia de Cros organizată în cadrul
Olimpiadei
Naţionale a Sportului Şcolar – etapa zonală, din 26.10.2013, la care au participat 7 elevi din
clasele V-XII, indrumaţi de prof. Simion Mioara, care s-au calificat în etapa
judeţeană;
-
Competiţia de
Cros organizată la
Bârlad în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar – etapa judeţeană, din
02.11.2013, la care au participat 4
elevi din clasele V-XII, indrumaţi de prof. Simion Mioara;
-
Olimpiada
Națională a Sportului Școlar –Rugby Tag –etapa județeană, organizată la
Bârlad pe 22.03.2014. Îndrumător prof. Simion Mioara.
19. PARTICIPAREA FORMAȚIEI DE DANSURI POPULARE ,,FLORICICĂ DE PE PRUT” LA CONCURSURI ȘI FESTIVALURI FOLCLORICE:
-
Festivalul
Internaţional de Folclor ,,Hora din străbuni” – organizat la Vaslui în perioada 19-21
septembrie 2013. Formaţia de dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”, a
participat la parada ansamblurilor folclorice, a susţinut spectacol şi a obţinut o diplomă de participare şi un trofeu.
Îndrumători şi însoţitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator
directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-
Festivalul
Internaţional de Folclor ,,Cântec, joc şi voie bună, la Negreşti în bătătură” –
organizat la
Negreşti în data de 12 octombrie 2013, formația a obţinând LOCUL al III-lea. Îndrumători şi însoţitori: prof. Dobrea Firicel,
Prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-
Festivalul
concurs ,,Cununiţa satului” - organizat la Lieşti, jud. Galaţi în data de 23 noiembrie
2013 şi la care a obţinut LOCUL I. Îndrumători
şi însoţitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, Darie Oana ( părinte),
colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion.
-
Concursul
Regional de Cântece și Dansuri Populare ,,Pe-o gură de Rai” – organizat la
Palatul Copiilor din Focșani pe 12
aprilie 2014, la care a fost obținut LOCUL
I. Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator
directorul Caminului cultural, Lupu Ion și Darie Oana(părinte);
-
Festivalul
interjudețean de dans ,,Ritmurile Tinereții”, ediția a XIII-a –organizat la
Casa de Cultură a Sindicatelor Bârlad ,
în perioada 9-11 mai 2014, la care a fost obținut PREMIUL I. Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof.
Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion și Darie
Oana(părinte);
20. PROIECTE DERULATE/INITIATE:
Proiectul ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014” derulat în parteneriat cu
UNICEF România şi ISE. Proiectul, care s-a
adresat elevilor şi părinţilor elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar, a constat în:
-
identificarea şi
includerea în proiect a unui număr de 45 de elevi din clasele I-VIII aflaţi în risc de
abandon şcolar, a 45 de părinți ai
acestor copii, completarea ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon
şcolar” și a ,,Fișei părintelui”;
-
participarea unui nr de 10 cadre didactice la cursuri de formare pe didactici şi
consilierea părinţilor, organizate în ianuarie, mai și iunie 2014 la CCD
Iaşi;
-
Elaborarea, depunerea și câștigarea unui proiect
de microgrant cu titlul ,,Şcoala, prietena copiilor şi a părinţilor”, în
valoare totală de 6500 lei, derulat în perioada 3 februarie-30 iunie, 2014, cu
următoarele activități:
v Lansarea proiectului;
v Învățăm să ne îngrijim corpul și sănătatea – activitatea
de informare și educare a elevilor privind normele/regulile de îngrijire și de
igienă personală;
v Școala alături de părinți, părinții alături de școală – activitate
de consiliere a părinților;
v Bucurii pentru mama –serbare de 8 Martie și expoziții de
felicitări și mărțișoare;
v Vizită inrescolară – două schimburi de experiență între
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia și Școala Gimnazială Sărațeni
–structura Cârja;
v Fantezii pascale – activitate comună
elevi-părinți-școală de realizare a unor felicitări și ornamente pascale;
v Concursul ,,Bucuria de a învăța” – s-a
participat cu lucrări realizate de elevi și de cadre didactice la 4 secțiuni
ale concursului: ,,Arte și abilități”, ,,Școala prietenoasă”, ,,Povestea
mea...” și ,,Instantaneu”.
v Vizităm și învățăm! – trei excursii de 1 zi organizate la Galați
cu vizitarea următoarelor obiective: Complexului Muzeal ,,Științele Naturii”,
Teatrul de Păpuși Gulliver, faleza Dunării și Orășelul copiilor;
v Bilanț la sfârșit de proiect – încheierea proiectului.
Proiectul
,,Valenţe culturale ale securităţii şi sănătăţii în muncă”, proiect iniţiat
de Inspectoratul Teritorial de Muncă
Vaslui în parteneriat cu Inspectoratul
Şcolar Judeţean Vaslui. În proiect au fost incluşi elevii claselor a X-a, a XI-a A, a XI-a B şi 2 cadre
didactice (prof. Roman Vergil, maistru instructor Mihalcea Mihai). În cadrul
proiectului, începănd din 11 noiembrie 2013 au fost desfăşurate, cursuri cu elevii din clasele incluse
în proiect, iar un echipaj al școlii format din 3 elevi a participat la Concursul Național ,,Știu și aplic” –SECURITATEA
ȘI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ SE DEPRINDE DE PE BĂNCILE ȘCOLII!” ediția a II-a,
etapa județeană, organizat la Liceul ,,Ștefan Procopiu” Vaslui pe 26 aprilie,
2014.
Proiectul
,,Școala de weekend!” se află în derulare, având drept scop: dezvoltarea motivației
pentru învățare și integrare socială a copiilor ai căror părinți sunt plecați
în străinătate, printr-un program alternativ de educație: ȘCOALA DE WEEKEND!
Proiectul este finanțat de o universitate din Danemarca. Proiectul constă în
derularea unor sesiuni de formare pentru profesori, consilieri și alți actori
relevanți –cu participarea copiilor – în manieră interactivă, derularea
activităților școlare și extrașcolare cu copiii în Școala de weekend, dotarea
școlii cu materiale didactice.
Proiectul ,,Ne
jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului
ASSOCLIC”. Punerea în
practică a proiectului se realizează în parteneriat cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ
FRONTIERE” și se derulează în perioada iunie 2014-iunie 2015. Prin acest proiect,
inițiat de Grădinița cu PN Vetrișoaia –structură arondată a Liceului Tehnologic
,,Petru Rareș” (Educ. Bejan Corina), în
prima fază școala a fost dotată cu un PacK informatic complet.
Proiectul
educațional ,,SĂ DESCOPERIM TAINA CĂRȚILOR”- derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia
(Educ. Bejan Corina) în parteneriat cu Grădinița cu Program Prelungit ,,Ion
Creangă” din Slatina, jud. Olt.
Proiectul
,,Internet în școala ta” –a constat în conectarea la Internet broadband a unității
școlare și instalarea echipamentelor în locația de tip NLC.
21.
OLIMPIADE ȘI CONCURSURI ŞCOLARE
Nr.
Crt
|
Unitatea şcolară
|
Olimpiada/
concursul
|
Faza pe
şcoală/
locală/judeţeană/
naţională
|
Nr. elevi/ copii
participanti
|
Numele şi
prenumele elevului/copilului
|
Clasa/
Grupa
|
Locul I, II,
III, Menţiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
|
Prof. Îndrumător
|
1.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Şcolar
Naţional Smart, ediţia a XVIII-a
|
Proba
inițială
|
12
|
Cernuşcă
Emilia
Hurmuzache
Ionica
Mîcnea
Daniela
Munteanu
Vasile
Pandelea
Beatrice
Codreanu
Mădălina
Roman Denisa
Stan Andreea
Tăbuş David
Cojocaru
Cătălina
Botezatu
Andra
Samoilă Diana
|
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
|
Premiul II ( 424p)
Premiul II (440p)
Premiul II (336p)
Premiul II (328p)
Premiul II (348p)
Premiul II (164 p)
Premiul III (160p)
Premiul III (156p) Premiul
III (96p)
Premiul III (92 p)
Premiul III (88 p)
Premiul III (88p)
|
Prof. Simion Mioara
|
2
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
biologie
|
Etapa pe
şcoală
|
4 elevi
|
Dobrea
Andreea
Botezatu
Elena
Samoilă
Andreea
Stan Răzvan
|
VIIA
VIIA
VIIA
VIIA
|
73 p
71 p
70 p
70p
|
Prof. Antal Cella-Sânziana
|
3
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
biologie
|
Etapa locală
|
4 elevi
|
Dobrea
Andreea
Botezatu
Elena
Samoilă
Andreea
Stan Răzvan
|
VIIA
VIIA
VIIA
VIIA
|
67 p - promovată la
etapa județeană
|
Prof. Antal Cella-Sânziana
|
4.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
biologie
|
Etapa
județeană
|
1 elev
|
Samoilă
Andreea
|
VII
|
56p
|
Prof. Antal Cella-Sânziana
|
4.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul
Național de geografie ,,Terra”
|
Etapa pe
școală
|
11 elevi
|
Botezatu
Andra-Lavinia
Samoilă
Sorana-Diana
Cernușcă
Emilia-Andreea
Hurmuzache
Ionica
Codreanu
Mădălina
Chiriță
George Sebastian
Roman
Denisa-Andreea
Stan
Andreea-Antonela
Tăbuș
David-Ștefan
Mîcnea
Daniela
Munteanu
Mircea
|
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
|
8,90
8,50
8,20
8,00
7,00
6,50
6,20
6,00
5,50
4,40
3,40
|
Prof. Butuc Carmen
|
6.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul
Național de geografie ,,Terra”
|
Faza locală
|
4 elevi
|
Hurmuzache
Ionica
Botezatu
Andra-Lavinia
Samoilă
Sorana-Diana
Cernușcă
Emilia-Andreea
|
V
V
V
V
|
Premiul I (9,90)
Premiul II (9,70)
Mențiune (9,30)
8,50
|
Prof. Butuc Carmen
|
7.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul
Național de geografie ,,Terra”
|
Etapa
județeană
|
4 elevi
|
Hurmuzache
Ionica
Botezatu
Andra-Lavinia
Samoilă
Sorana-Diana
Cernușcă
Emilia-Andreea
|
V
V
V
V
|
7,40
6,40
6,15
5,90
|
Prof. Butuc Carmen
|
8.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
istorie
|
Etapa pe scoala
|
10 elevi
|
Ciot Andreea
Codreanu
Claudia
Hurmuzache
Mădălina
Papuc Maria
Musteaţă
Bianca
Roman Bianca
Valentina
Burghelea
Andreea
Acomi Marius
Stoian
Luminiţa
Savin Gabriel
|
VIII
VIII
IX
IX
IX
X
X
XIA
XIA
XII
|
9,10
9,00
9,20
8,50
8,50
9,50
9,00
9,10
7,00
8,00
|
Prof. Bordeianu
Neculai
|
9.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
istorie
|
Etapa locală
|
5 elevi
|
Ciot Andreea
Codreanu
Claudia
Hurmuzache
Mădălina
Roman Bianca
Valentina
Burghelea
Andreea
|
VIII
VIII
IX
X
X
|
8,60
6,00
8,00
9,00 promovată la
etapa județeană
8,00
|
Prof. Bordeianu
Neculai
|
10.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
istorie
|
Etapa județeană
|
1 elev
|
Roman Bianca
Valentina
|
X
|
2,70
|
Prof. Bordeianu
Neculai
|
11.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Județean de Matematică
,,Podul Înalt”
|
Faza județeană
|
11 elevi
|
Botezatu
Andra-Lavinia
Samoilă
Sorana-Diana
Rezemeriță
Cosmin
Darie Flavius
Ciot Andreea
Cernusca
Emilia
Hurmuzache
Ionica
Tudose Ioana
Codreanu
Cristina
Dobrea Andreea
Samoilă
Andreea
|
V
V
VI
VI
VIII
V
V
VI
VI
VII
VII
|
Nu s-au obținut
premii
|
Prof. Balan Aurora
Prof. Patraș Carmen
Prof. Roman Vergil
|
12.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul de matematică ,,LUMINA MATH”
|
Etapa naţională –organizată la Huşi
|
2 elevi
|
Darie Flavius
Resmeriţă
Cosmin
|
VIB
VIB
|
-
|
Prof. Balan Aurora
|
13.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de matematică
|
Etapa pe şcoală
|
13 elevi
|
|
8 elevi cls.
aV-a
5elevi cls.
aVI-a
|
Nu au fost
promovaţi la etapa locală
|
Prof. Balan Aurora
|
14.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Internațional,,CU EUROPA... LA
JOACĂ –EUROȘCO-LARUL”, Ediția
decembrie 2013
|
Evaluarea națională la clasă -Faza I
|
10 elevi
|
Frumușanu Alexia
Cernușcă
Mariana
Macarie
Lucian
Barboșanu
Alexandru
Cheptea Andra
Acomi Marius
Tudor Gabriel
Postu Costel
Isac George
Chirilă
Bogdan
Panțâru
Sabina-Ana
Bejenaru
Miruna-Alexandra
Pleșcan
Bogdan-Florin
Mihăilă
Robert-Lucian
Luca Mădălina
Țîmboi Diana
|
III
III
III
III
III
III
III
III
III
III
II
II
II
II
II
II
|
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul II (95p)
Premiul II (90p)
Premiul II(90p)
Premiul III (85p)
Premiul III (80p)
Mențiune
Premiul I
Premiul I
Premiul II
Premiul II
Premiul III
Premiul III
|
Înv. Grecu Mărioara
Înv. Purice Dumitru
|
15.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Internațional,,CU EUROPA... LA
JOACĂ –EUROPREȘCOLARUL” , Ediția martie 2014
|
Evaluarea națională la grupă-
Faza a III-a
|
32 de preșcolari
|
Acomi Ioana
Antochi
Ștefan
Bejănaru
Adrian
Călin
Alexandra
Costache
Bianca
Dobrea Miruna
Grecu Răzvan
Huzum
Cristian
Marchidan
Cosmin
Pandelea
Denisa
Postu
Alexandra
Stan Dana
Stan Nicoleta
Țîmboi Bogdan
Apetri
Alexandra
Barboșanu
Maria
Frumușanu
Răzvan
Grecu Denis
Isac Miruna
Macarie
Vlăduț
Nechita
Florina
Papuc Diana
Plăcintă
Alexandra
Popa Cătălina
Talmaciu
Andrei
Rogojanu
Claudia
Marchidan
Mihai
Pandele Baba
Marius
Postu Miruna
Torodoc
Codruț
Roman Robert
Pandelea
Dorin
|
Grupa Mijlocie
|
Premiul I (100p)
Premiul I(100p)
Premiul I(100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul I (100p)
Premiul II (99p)
Premiul II (99p)
Premiul II (99p)
Premiul II (99p)
Premiul III(90p)
Premiul III (84p)
Premiul III (80p)
|
Educ.
Corcivă Rica
|
16.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național
,,Piciul”
|
Etapa națională
|
28 de elevi
|
Bejenaru Miruna
Chirițoiu
Ana-Maria
Grigore
Cristina-Bianca
Luca Mădălina
Mihăilă
Robert-Lucian
Panțâru
Sabina
Pleșcan
Bogdan Florin
Țîmboi Diana
Roman
Carmen-Lucian
Ene Ana Maria
Pandelea Vlad
Popa Oana
Huzum
Alexandru Adiță
Apetri Fabian
Moldoveanu
Ion
Bulgaru
Paul-George
Bejenaru
Miruna-Alexandra
|
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
cls. preg.
4 elevi cls. a
IV-a A
|
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL I
PREMIUL II
PREMIUL II
PREMIUL II
PREMIUL II
PREMIUL III
PREMIUL III
MENȚIUNE
MENȚIUNE
Premiul Special
2 PREMII I
2 PREMII I
|
Înv. Purice Dumitru
Înv. Purice A.
Înv. Bălan V.
|
17.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național ,,Toamna -Fantezie și
culoare”, ed. a IV-a
|
Etapa națională
|
9 elevi
|
Grecu Mirela
Cătălina
Gogoneață
Adrian
Hurmuzache
Ionela
Cârjan Roxana
Gogeneață
Florin
Cheptea Andra
Codreanu
Cătălin
Frumușanu
Alexia
Cernușcă
Mariana
|
III A
III A
III A
III A
III A
III B
III B
III B
III B
|
PREMIUL III
PREMIUL III
PREMIUL Diplomă de participare
Diplomă de participare
PREMIUL III
PREMIUL III
PREMIUL III PREMIUL
III
|
Înv. Lovin Luminița.
Înv. Grecu Mărioara
|
18.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național ,,Știu și aplic”, Ediția
a II-a
|
Etapa județeană
|
3
|
Acomi Marius Ionuț
Frumușanu
Andreea
Rojniță
Cosmin
|
XI
XI
X
|
Mențiune
Mențiune
Mențiune
|
Prof. Roman Vergil
Prof. Mihalcea Mihai
|
19.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național ,,Cu viața mea apăr
viața”
|
Etapa județeană
|
8
|
Echipaj gimnaziu:
Pandelea Robert
Pandelea Marius Costin
Mocanu Bogdan
Macarie Ionuț
Echipaj
liceu:
Rojniță Cosmin
Cașu Adrian
Darie Mirel
Ciorchină Octavian Andrei
|
VII
VI
VII
VII
X
X
X
IX
|
Mențiune
Diplomă pentru ,,Fair Play”
|
Prof. Bordeianu Neculai
Prof. Roman Vergil
|
Alte rezultate
obţinute:
-
Premiul I – obţinut de preşcolarii de la
Grădiniţa cu PN Vetrişoaia –structură arondată, pentru activitatea ,,Popas în lumea cărţilor”, din cadrul proiectului
educaţional judeţean cu participare naţională ,,Dă descoperim taina cărţilor”.
Îndrumători educ. Bejan Corina şi educ.
Cehan Dorica;
-
Menţiune – obţinută de d-na educ. Bejan Corina
pentru participarea la Concursul judeţean ,,Clasa/grupa mea e cea mai frumoasă”, ediţia a II-a din
cadrul proiectului ,,Calitatea educaţiei de azi, succesul copilului în viaţă”,
organizat de Grădiniţa cu P.P. ,,Căsuţa Fermecată” Gherla, jud. Cluj.
III.
PROGRAMUL NAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
a)
45 de preșcolari implicati în Programul National Educatie pentru Sănătate
în scoala Românească prin activitatea curriculară – discipline optionale,
în anul scolar 2013/2014. In anul scolar 2013/2014 parintii copiilor de la
Grădiniţa Vetrişoaia au optat pentru disciplina optională ,,Vreau să cresc sănătos” - grupa
mare si grupa mijlocie (educ.
Corciova Rica si educ. Cotea Daniela).
b)
16 elevi participanți la Programul Educațional Always, inițiat de compania
Procter&Gamble și implementat de Compania Grey Worldwide România în
parteneriat cu MEN. Programul a fost destinat elevelor de clasa a V-a și a
vizat teme legate de sănătate și igienă.
c)
58 de elevi
implicați în activități extracurriculare și extrașcolare de educație
pentru sănătate:
-
,,Cum să ne îngrijim corpul și sănătatea” –
activitatea, organizată în parteneriat cu reprezentanții Cabinetului Medical
Individual din Vetrișoaia, în cadrul proiectului ,,Școala, prietena copiilor și
a părinților”, a constat în prezentarea regulilor de igienă personală și de
îngrijire, în special îngrijirea danturii și a mainilor, pe baza unor materiale
didactice informative(pliante, 1 mulaj cavitatea bucală, 1 set de planșe
Igiena) și în discuții interactive cu elevii despre importanță respectării
acestor reguli în păstrarea sănătății individuale și a colectivității. De
asemenea, elevii au învățat practic să se spele corect pe mâini și pe dinți. La
activitate a participat un număr de 32 de elevi, 4 cadre didactice și 2
reprezentanți ai CMI;
-
Activitate de educație sexuală – organizată de prof. Carp Marinela, în colaborare
cu Cabinetul Medical Individual Vetrișoaia, la care a participat un număr de 26
de elevi de liceu;
IV.
EDUCAŢIA ECOLOGICĂ ŞI DE PROTECŢIA A MEDIULUI – s-a realizat prin:
a) Participarea la ,,ZIUA VERDE A ECO-ŞCOLILOR DIN ROMÂNIA”-
a IV-a ediţie a Campaniei de acţiune a
voluntarilor CCDG din 29 octombrie, 2013. Un număr de aprox. 100 de elevi ai
claselor: a II-a, a III-a B, a V-a A, B, a VI-a B, a VII-a A, B, a VIII-a, a
IX-a, a X-a, a XI-a A, a XII-a, dar şi copiii Grădiniţei Vetrişoaia, au
participat la acţiunea de voluntariat privind lucrări de amenajare a terenului
şi plantare de arbori şi pomi în curtea şcolii şi a grădiniţei. Organizatori:
prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Simion Mioara, prof. Bordeianu
Neculai, prof. Antal Cella, prof. Tăbuş Mirabela Iuliana, prof. Carp Marinela,
înv. Grecu Marioara, înv. Purice Dumitru, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă
Rica, educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica.
b) Activitățile organizate în
SĂPTĂMÂNA EDUCAŢIEI GLOBALE - 16-24 noiembrie 2013:
-
,,Stop risipei!” – expoziţie de
afişe, desene, colaje realizate de elevi;
-
,,Apa de-o strâng pic cu pic, cresc
mare şi mai voinic” şi ,,Energia verde” – prezentări PowerPoint şi discuţii
libere;
-
Vizionarea filmului ,,Stil de
viaţă durabil!”, şi ,,Nu risipiţi apa! Săraci vs bogaţi”
-
Acţiuni de colectare a PET-urilor.
La activităţi au participat elevii claselor
V-VIII şi preșcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia. Organizatori: prof. Butuc
Carmen, prof. Dobrea Firicel, educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica.
c) Activități de colectare a
deșeurilor de baterii și acumulatori portabili în
,,CĂSUȚA” pentru colectare DBA pusă gratuit la dispoziție de Organizația
,,ECOTIC BAT”.
d)
Reactualizarea permanentă a
panoului ,,Fii Eco! Informează-te și
acționează!” cu evenimentele din calendarul ecologic, temele ,,eco”
abordate în acest an și cu lucrări realizate de elevi pe teme ecologice.
Responsabil prof. Butuc Carmen.
V.
ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR
Consiliul reprezentativ al părinţilor, constituit în septembrie 2013,
este format din 23 membri, preşedinţii comitetelor de părinţi pe clase şi
grupe. Pe parcursul semestrului I, şi-a
desfăşurat activitatea conform R.O.F.U.I.P. din 2005, a Regulamentului intern şi
a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinţilor. Pe parcursul
celor trei întâlniri Consiliului reprezentativ al parintilor şi-a desemnat doi
membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor
si ale parintilor iar un părinte a fost desemnat membru în Comisia de Evaluare
şi Asigurare a Calităţii. De asemenea, au luat la cunoştinţă şi au dezbătut
Raportul privind activitatea desfăşurată la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia şi Regulamentul intern al
şcolii cu anexele sale. A propus conducerii şcolii exemple şi tipuri de
activităţi, care ar putea fi incluse în programul activităţilor din Săptămâna ,,Şcoala
altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”. De asemenea, Consiliul
reprezentativ al părinţilor a fost informat cu privire la: calendarele evaluărilor naţionale ale claselor a II-a, a IV, a
VI-a, a VIII-a şi a XII-a, calendarele
simulărilor examenelor naţionale, rezultatele obţinute la evaluările iniţiale, la simulările
organizate și la evaluările naționale.
A fost organizat
şi un lectorat cu tema ,,Combaterea
violenţei în şcoală. Cazuri concrete din şcoală”.
Consiliul reprezentativ al părinţilor a
sprijinit conducerea unităţii de învăţământ în organizarea consultaţiilor cu
părinţii pe teme educaţionale şi a colaborat cu comisia de ocrotire a
minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluţionării situaţiei
elevilor din şcoală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor care au nevoie de ocrotire.
VI.
ACTIVITATEA CONSILIULUI ŞCOLAR
AL ELEVILOR
Consiliul Școlar al Elevilor de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia a fost constituit conform
Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Ghidului
CNE. Pe 31 octombrie 2013 , în urma voturilor liber exprimate, a fost ales
ca președinte al C.S.E.
eleva Musteaţă Bianca, iar ca vicepreședinte eleva Papuc Maria. În prima ședință a C.Ș.E. din 01.11. 2013, s-a constitui Biroul Executiv al CSE, a avut loc prezentarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului
Național al Elevilor, au fost
desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de
departamente şi au făcut propuneri pentru
tematica şi graficul întâlnirilor În a doua ședință din 07.11., au
fost prezentate: Planul managerial al CSE
pentru anul scolar 2013-2014, tematica si graficul intalnirilor şi
propuneri de activităţi extraşcolare. În a treia şedinţă din 24.01.2014 au fost
formulate propuneri de activităţi pentru săptămâna 7-11 aprilie 2014 şi au fost
prezentate şi analizate principalele probleme cu care se confruntă elevii şi
clasele de elevi și au propus măsuri de ameliorare a acestora.
Membrii C.S.E.
Vetrisoaia s-au implicat, alături de colegi și cadrele didactice, în
desfăşurarea şi organizarea activităţilor educative extraşcolare derulate: Ziua
Verde, Sărbătoarea Crăciunului, 15 Ianuarie –comemorarea poetului Naţional
Mihai Eminescu, 24 Ianuarie –Ziua Unirii, 8 Martie, etc.
Cu ocazia evenimentului ,,ZIUA VERDE A ECO-ŞCOLILOR DIN ROMÂNIA”-29 octombrie, 2013 –
membrii CŞE au participat la a IV-a ediţie a Campaniei de acţiune a voluntarilor CCDG. Atfel, pe 28 oct. 2013, membrii Biroului Executiv al
CŞE au selectat şi organizat echipele de elevi de la nivel liceal care au participat în mod voluntar la acţiunea
de curăţare şi amenajare a terenului pentru plantare de arbori şi pomi în curtea şcolii
şi a grădiniţei. De asemenea, toţi membrii CSE au participat în data de 29 oct.
2013 la acţiunea de voluntariat de plantare de arbori şi pomi în curtea
grădiniţei şi a şcolii.
Președinta CSE,
Musteață Bianca a participat împreună cu consilierul educativ, la activitățile
CJE organizate pe parcursul anului școlar 2013-2014.
VII.
ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR
Comisia pentru prevenirea şi combaterea
violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia, constituită conform Deciziei nr. 9/ din 01.10.2013, a elaborat în
octombrie 2013, Planul operaţional al
unităţii de învăţământ privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar
şi a urmărit punerea în aplicare şi evaluarea modului de îndeplinire a
obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea
şi combaterea violenţei în mediul şcolar a urmărit modul în care s-au respectat
şi promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
În semestrul I al anului şcolar 2013-2014, Comisia pentru prevenirea şi
combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia a identificat
următoarele forme de violenţă:
-
Violenţă elev – elev
(verbală)
-
Violenţa elevilor
faţă de profesor: - lipsa de implicare şi de participare a elevilor la
activităţile şcolare (absenteismul şcolar, ignorarea
mesajelor transmise de cadrele
didactice);
-
Violenţa
profesorilor faţă de elevi: - agresiune verbală faţă de elevi (atitudini
ironice, ţipete, jigniri);
- agresiune non verbal
(ignorarea mesajelor elevilor şi
neacordarea de atenţie acestora).
Principalele cauze
generatoare ale violenţei în şcoală au fost:
-
Cauze
psiho-individuale : - toleranţă scăzută la frustrare;
-
dificultăţile de adaptare la disciplina şcolară;
-
imaginea de sine negativă;
- instabilitate emoţională;
-
lipsa autocontrolului;
-
capacitate empatică redusă.
- Cauze familiale: - provenienţa elevilor din
familii dezorganizate;
- mediu familial lipsit de securitate afectivă;
- condiţiile economice
ale familiei (venituri insuficiente);
- nivelul scăzut de educaţie al părinţilor.
- Cauze şcolare: - dificultăţi de comunicare
elevi – profesori;
- lipsa de autorităte a cadrelor didactice;
- Cauze sociale: - mass-media;
- anturajul din afara şcolii.
Măsurile
adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-
implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar;
-
depistarea cazurilor de
indisciplină şi consilierea acestora;
-
monitorizarea frecvenţei elevilor în vederea identificării cazurilor de absenteism şcolar
ridicat ;
-
întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament
violent şi cu absenteism şcolar ridicat;
-
înaintarea unei adrese scrise către Primăria comunei
Vetrişoaia prin care s-a pus la dispoziţie baza de date cu toate cazurile
de încălcare a prevederilor articolului 86, alin. 3) din Legea Educaţiei
Naţionale nr. 1/2011 în vederea luării măsurilor care se impun pentru
şcolarizarea elevilor, pe perioada învăţământului obligatoriu;
-
încheierea unui Protocol
de colaborare cu instituţiile şi autorităţile publice locale în vederea reînfiinţării
şi funcţionării GRUPULUI DE ACŢIUNE COMUNITAR DE PE RAZA COMUNEI VETRIŞOAIA, în
scopul realizării sarcinilor din PROIECTUL PENTRU PREVENIREA ÎN SISTEM INTEGRAT
A CRIMINALITĂŢII DIN MEDIUL RURAL ,,SATE FĂRĂ CRIMINALITATE”;
-
asigurarea
eficientă a pazei şi securităţii şcolare;
-
includerea
în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor
străine în incinta şi în interiorul unităţii şcolare, colaborare în elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în
şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea
unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-
colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de violenţă sau cu potenţial violent sau
care au un număr mare de absenţe prin: întâlniri organizate în şcoală, vizite
la domiciliul copiilor, înştiinţări scrise;
-
acordarea unor responsabilități la nivel de clasă
elevilor-problemă ;
-
colaborarea cu Postul de poliţie Vetrişoaia pentru realizarea acţiunilor cu caracter
educativ-preventiv şi pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-
implicarea
elevilor în Proiectul ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014” și în alte activităţi educative extraşcolare;
-
Propunerea
unor sancțiuni disciplinare pentru
elevii cu probleme de comportament.
Denumirea unităţii
şcolare
|
Nr. total
acte de
violenţă
|
Din care, după forma de violenţă
|
Vârsta
elevului
agresor
|
Măsuri luate de către comisie
|
Nr. apelări la 112
|
||||
Elev-elev
|
Elev faţă de profesor
|
Profesor faţă de elev
|
Violenţa părinţilor
în spaţiul
şcolii
|
Violenţa în spaţiul din jurul şcolii
|
|||||
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
|
67
|
5
|
56
|
6
|
-
|
-
|
11,12,13,
14,15, 16,17, 18 ani
|
-discuţii cu elevii, părinţii elevilor, consiliul clasei;
-înştiinţări scrise către părinţi;
-discuții cu elevii și profesorii
implicați în conflict, medierea conflictelor;
-monitorizarea şi discuţii cu
cadrul didactic care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor, care
a ignorat mesajele elevilor şi le-a adus jigniri acestora;
-colaborarea cu Primăria Vetrişoaia în vederea atragerii elevilor cu
absenteism ridicat la școală.
|
|
VIII. Activităţile din cadrul
Programului ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!
RAPORT FINAL PROGRAM “ȘCOALA ALTFEL: Să
ştii mai multe, să fii mai bun!”
1.
Titlul Proiectului/Proiectelor:
ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL:
-
,,EDUCAȚIE
RUTIERĂ –EDUCAȚIE PENTRU VIAȚĂ”
-
,, CEL MAI BUN CÂȘTIGĂ”
-
,,CROSSWORD”
-
,, ÎMPREUNĂ PROMOVĂM OLIMPISMUL”
-
,,PRIETENUL MEU, CALCULATORUL”
-
,,VIZITĂM ȘI ÎNVĂȚĂM!”
-
,,CLUBUL CINEFILIOR”
-
,,ORIENTARE ȘCOLARĂ ȘI PROFESIONALĂ”
-
,,SĂ NE CUNOAȘTEM MAI BINE”
-
,,MESERII ȘI MESERIAȘI”
-
,,STOP POLUĂRII!”
-
,,SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȚĂRII,
ORIZONTUL LOCAL ȘI VALORILE CULTURALE
NAȚIONALE ȘI LOCALE!”;
-
,,MICUL ȘAHIST”
-
,,HARTA LIMBILOR STRĂINE”
-
,,SĂ RESPECTĂM ȘI SĂ ÎNGRIJIM NATURA”
-
,,MARATON DE FILME ȘTIINȚIFICE”
-
,,KARAOKE SONGS ENGLISH-FRANCAIS”
-
,,BOLILE SECOLULUI”
-
..FOCUL –PRIETEN ȘI DUȘMAN”
ÎNVĂȚĂMÂNTUL GIMNAZIAL:
-
,,CHIMIA ȘI VIAȚA”
-
,,MÂINI DIBACE: QUILLING ȘI ORIGAMI”
-
,,CLUBUL CINEFILILOR”
-
,,CLUBUL MICILOR ARTIȘTI”
-
,,CUM S-A FORMAT TERRA”
-
,,CODUL BUNELOR MANIERE”
-
,,SĂRBĂTORILE PASCALE- PRIMIM LUMINA
ÎNVIERII!”
-
,,A FI UN BUN CETĂȚEAN”
-
,,NORME PSI”
-
,,STOP! VIAȚA ARE PRIORITATE!”
-
,,CURIOZITĂȚI MATEMATICE”
-
,,POVEȘTI DIN FRANȚA”
-
,,SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȚĂRII,
ORIZONTUL LOCAL ȘI VALORILE CULTURALE
NAȚIONALE ȘI LOCALE!”;
-
,,ȘCOALA ECO”
-
,,ÎMPREUNĂ PROMOVĂM OLIMPISMUL”
-
,,PIRAȚII MATEMATICII”
-
CARNAVALUL PRIMĂVERII”
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR:
-
,,PRIMĂVARA NATURII ȘI A COPIILOR”
-
,,SPORT ȘI SĂNĂTATE”
-
,,TRADIȚII ȘI OBICEIURI DE PAȘTE”
-
,,MÂINI DIBACE”
-
,,POVEȘTILE COPILĂRIEI”
-
,,UN ZÂMBET , O FLOARE, O ÎMBRĂȚIȘARE”
-
,,CUM CREZI CĂ E MAI BINE MICULE
CETĂȚEAN?”
-
,,ENGLESH CONTEST”
-
,,OCROTIM CA SĂ TRĂIM”
-
,,SĂ NE CUNOAȘTEM ORIZONTUL LOCAL”
-
,,DE LA BOBUL DE GRÂU LA PÂINEA CALDĂ”
-
,,ALFABETUL RUTIER”
-
,,SUNTEM PRIETENII MUZICII”
-
,,SĂ TRĂIM ÎNTR-UN MEDIU SĂNĂTOS”
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR:
-
„LUMEA POVEȘTILOR”;
-
,,CARTE –PRIETENA MEA”
-
„CARNAVALUL PRIMAVERII”;
-
„BUCURIA DE A FACE MISCARE”;
-
„PARADA COSTUMELOR ECOLOGICE”;
-
,,GRĂDINIȚA CA O FLOARE”
-
,,ÎN AȘTEPTAREA IEPURAȘULUI DE PAȘTE”
-
„PREȘCOLARII LA CONCURS!”
-
,,MICUL PIETON”
-
SĂ NE HRĂNIM INTELIGENT!”
2.
Numărul de activităţi derulate: 176 de
activităţi
3.
Tipul de activităţi derulate[1]: activităţi sportive, activităţi cultural-artistice, activităţi
tehnico-ştiinţifice, activitati de educatie pentru cetatenie democratica
şi pentru promovarea valorilor umane, activitati de educatie pentru sanatate si
stil de viata sanatos, activităţi de prevenire a consumului de droguri,
activitati de educatie ecologica , de protectia mediului şi de cunoaştere a
surselor de energie verde, activitati de
educatie rutiera, PSI, educatie pentru reactii corecte in situatii de urgenta,
vizite de studii, schimburi de experienţă, activităţi de educatie media şi
cinematografică, activităţi de voluntariat;
4.
Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.): 32 cadre didactice, 86 de preșcolari,
392 elevi, 20 părinți, 1 agent economic, 7 reprezentanţi ai
instituţiilor şi autorităţilor locale şi judeţene;
5.
Parteneri implicaţi (numele instituţiei): Postul de Poliţie Vetrişoaia, Primăria Vetrişoaia, S.C. ,,AGROVET”
S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş”, Biblioteca Publică Vetrișoaia,
Brutăria Vetrişoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia), Parohia Vetrișoaia I și II, Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă
,,Podul Înalt” Vaslui –subunitatea Huși, Muzeul Eparhial Huși, S.C. DACPETROL
S.R.L. HUȘI;
6.
Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a
activităţilor (în cazul
în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ): S.C. ,,AGROVET” S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia, Biblioteca Publică Vetrișoaia, Parohia Vetrișoaia, Brutăria Vetrișoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L.
Vetrișoaia), Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă ,,Podul Înalt” Vaslui –subunitatea
Huși, Muzeul Eparhial Huși, Salina Tărgu Ocna, Stațiunea Slănic Moldova,
orizontul local al comunei Vetrișoaia.
7.
Obiectivele urmărite:
a)
dezvoltarea gustului pentru lectura şi dragostea de carte;
b)
dezvoltarea a simtului artistic si a gustului pentru
frumos;
c)
dezvoltarea creativitatii, a talentelor si
abilitatilor;
d)
largirea
orizontului cultural si de cunoastere a elevilor ;
e)
dezvoltarea spiritului de investigaţie;
f)
intelegerea si insusirea unor valori umanitare;
g)
formarea unui comportament ecologic, rutier si
in situatii de urgenta corect;
h)
cunoasterea elementelor unui stil de viata
sanatos si insusirea acestora;
i)
dezvoltarea spiritului de competitie si de
fair-play;
j)
dezvoltarea personalităţii elevilor şi orientarea profesională;
k) creşterea
gradului de siguranţă pe Internet a elevilor
a)
Modalităţi de evaluare a activităţii:
a. Fotografiii de la activităţi;
b. Asistenţe ale directorului şi
consilierului educativ la la
activităţile organizate de cadrele didactice;
c. Acordarea de diplome elevilor participanţi
la concursurile organizate;
d. Analiza proceselor –verbale încheiate în
urma desfășurării activităților.
b)
Rezultate înregistrate:
-
Prezenţă
bună a elevilor la activităţi;
-
Organizarea
unui număr mare de activităţi educative ce au acoperit toate tipurile de
activităţi;
-
Buna
colaborare între cadrele didactice pentru organizarea activităţilor;
-
Organizarea
unui număr mare de concursuri, întreceri şi competiţii: ex. Concurs de ,,Atletism”, ,,Fotbal”, ,,Rugby Tag”,
Concursul de matematică ,,Pirații matematicii”, Concursul de karaoke ,,Talente,
talente!”, Concursul ,,Chimia şi viaţa”, Concurs de recitare a poeziei eminesciene, Concursul
,,Stop poluării!”, Concursul ,,Să mâncăm sănătos!”, Concursul ,,Fructe și legume –izvor de
vitamine, Concursul ,,Carnavalul primăverii” etc;
-
Realizarea
unor expoziţii cu lucrările elevilor;
-
Organizarea
unei excursii la Salina Tărgu Ocna și
Stațiunea Slănic Moldova;
-
Organizarea
unei vizite la Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă
,,Podul Înalt” Vaslui –subunitatea Huși și la
Muzeul Eparhial Huși;
-
O
vizită la Muzeul Satului din Vetrişoaia;
-
O
vizită la Biblioteca Publică Vetrișoaia;
-
O
vizită la Brutăria Vetrișoaia( S.C.
Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia);
-
Două activități comune cu agentul economic S.C.
,,AGROVET” S.A. a elevilor de liceu;
-
Două
activități comune cu cele doua Parohii din comună;
-
Organizarea
unor exerciții de alarmare și evacuare în cazul unor situații de urgență;
-
Realizarea
unui număr de 35 de ppt utilizate în desfășurarea unor activități.
c)
ANALIZA SWOT:
a.
Puncte tari:
- Organizarea unui număr mare de activităţi;
- Organizarea unor activităţi educative,
frumoase, care au răspuns dorinţelor şi intereselor elevilor şi părinţilor;
- Utilizarea tehnologiei moderne în
desfășurarea unor activități(videoproiector, calculator, Internet, ppt,
proiectări filme, flipchart, camere foto);
- Grad ridicat de atingere a obiectivelor
b. Puncte slabe:
-
nerealizarea
unor activitati propuse din cauza
condițiilor meteo( o parte a activităţilor de ecologizare şi îngrijire a
spaţiilor verzi și a vizitelor în orizontul local ) și din cauza lipsei
fondurilor financiare( excursia propusă la
Mircești, jud. Iași și vizita propusă la S.C. PETAL S.A. Huși );
-
tratarea
cu superficialitate a modului de organizare a activităţilor de către unele dintre cadrele didactice;
-
nerespectarea
programului şi a orarului de către o parte a
cadrelor didactice;
c. Oportunităţi:
-
Disponibilitatea
unor instituţii locale, judeţene şi naţionale de organizare a unor activităţi
în parteneriat;
-
Susţinerea
financiară în organizarea activităţilor din partea Primăriei Vetrişoaia şi a
Consiliului Local Vetrişoaia.
d. Ameninţări:
-
Slabele
resurse financiare ale şcolii şi părinţilor atât pentru susţinerea şi organizarea unor activităţi de
tip excursii, vizite cât şi pentru stimularea şi premierea elevilor
participanţi la diverse concursuri, competiţii;
-
Interesul
scăzut al prinţilor şi al unor elevi
pentru activităţile şcolare și extrașcolare;
-
Interes
scăzut şi grad redus de originalitate, creativitate ale unor cadre didactice în
ceea ce priveşte organizarea unor activităţi educative extraşcolare calitative
şi care să răspundă interesului elevilor;
-
Distanța
mare față de orașe potențial cultural, turistic, istoric pentru realizarea unor
activități diversificate.
d)
Recomandări, sugestii:
-
Proiectarea
riguroasă și din timp a activităţilor şi asigurarea tuturor resurselor necesare
desfăşurării acestora;
-
Respectarea
în totalitate a programului şi orarului şcolii pentru săptămâna dedicată
activităţilor educative extraşcolare;
e)
Anexe:
a.
CD: fotografii, filme, prezentari ppt;
b.
Exemple de buna practică: materiale
realizate, desene;
c.
Procese-verbale ale activităților.
IX.
ALTE ACTIVITĂŢI/ACŢIUNI:
-
Întâlniri ale agenţilor de poliţie
din localitate cu elevii şcolii în scopul prezentării unor materiale
informative şi discuţii cu elevii pe temele: ,,Prevenirea delincvenţei juvenile şi victimizării minorilor”,
,,Prevenirea infracţiunilor la viaţa sexuală”, ,,Prevenirea furturilor din
locuinţă” şi prevederile Legii nr.
126 din 1995, republicată – privind regimul
materiilor explozive;
-
O activitate privind combaterea violenței în rândul elevilor, cu
participarea agentului de poliție din localitate și a elevilor clasei a IX-a.
Organizator prof. Carp Marinela;
-
Desfăşurarea unor programe de
pregătire suplimentară în scopul participării la concursurile, olimpiadele
şcolare, la examenele naţionale şi pentru remediere şcolară (Antăl Cella
Sânziana, Bordeianu Neculai, Simion Mioara, Ţaga Mihaela, Balan Aurora, Roman
Vergil, Patraş Carmen, Dobrea Firicel, Butuc Carmen);
-
Susținerea în școală a Cursului de Educație Parentală ,,Cum
să devenim părinți mai buni” cu o grupă de 12 părinți în lunile oct-nov.
2013, formator prof. Butuc Carmen;
-
participarea unui număr de 2 cadre
didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Dobrea Firicel), 6 elevi (Darie Flavius,
Musteață Bianca, Botezatu Ștefania, Stan Ștefănel, Tudose Ioana, Ciot Andreea)
și 10 părinți (Macarie Luciana, Darie Oana, Tăbuș Mirabela, Stan Liliana, Stan
Nela, Ciorchină Sergiu, Botezatu Nicoleta, Tudose Tanța, Ciot Gica și Mocanu
Olga) în calitate de voluntari la
cercetarea cu tema: ,,Educația parentală
– Strategie pentru prevenirea absenteismului și abandonului școlar”, parte
a proiectului ,,Developing of Local Network of Parent Educators” derulat în
cadrul campanie ,,Hai la școală!” inițiată și susținută de Reprezentanța UNICEF
în România în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale;
-
Activitatea de donație de carte ,,DE ZIUA TA, COPILE DRAG, ÎȚI DĂRUIESC O CARTE!”, în
cadrul Proiectului educațional ,,Să descoperim taina cărților!” – organizator
educ. Bejan Corina;
-
Cursul festiv și Banchetul
absolvenților claselor a XII-a, a VIII-a, a
IV-a /organizatori: Prof. Roman Vergil, Prof. Țaga Mihaela, înv. Balan Valeru;
-
Serbarea Abecedarului - organizator înv. Florea Eugen;
-
Festivitatea de încheiere a anului școlar 2013-2014 – organizatori: Dir. Prof. Dobrea Firicel și toți diriginții.
PUNCTE TARI : - Calitatea
activităţilor extraşcolare desfăşurate şi varietatea acestora;
-
Marcarea, prin activități
specifice, a principalelor evenimente/sărbători naționale și internaționale culturale, literare, istorice,
religioase, ecologice, etc
-
Continuarea Proiectul ZEP ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2013-2014”
-
Elaborarea, depunerea, câştigarea și
derularea unui număr de 7 proiecte
educaționale cu și fără finanțare;
-
Îmbunătăţirea activităţii metodice ale comisiilor diriginţilor din
şcoală;
-
Rezultate bune obţinute de Formaţia
,,Floricică de pe Prut” la festivalurile folclorice în cadrul cărora
a evoluat;
-
Diminuarea cazurilor de violenţă
din şcoală.
PUNCTE SLABE: - Nerespectarea planificării activităţilor
metodice la nivelul ambelor comisii metodice ale diriginților din școală;
-
Întârzieri înregistrate de unele
cadre didactice în întocmirea şi prezentarea documentelor de planificare a
activităţii;
-
Superficialitate în întocmirea
unor documente şcolare, calitatea modestă a unora şi în neconformitate cu
realitatea (modelele descărcate de pe Internet nu sunt adesea personalizate sau
adaptate la specificul local);
-
Rezultate modeste la etapele județene ale
concursurilor și olimpiadelor școlare;
-
Nu a fost depus nici un proiect
educaţional local.
OPORTUNITĂŢI: - Posibilitatea depunerii şi
derulării unor proiecte educative locale;
-
Existenţa unor copii cu potenţial
intelectual sau cu diferite talente, abilităţi (literar-artistice, sportive
etc);
-
Existenţa mijloacelor şi echipamentelor
moderne care permit desfăşurarea unor activităţi educative şcolare şi extraşcolare
calitative;
-
Existenta ofertei de cursuri de
formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte
educationale si cu finantare.
AMENINŢĂRI:
-
Număr mare de cadre didactice
navetiste sau cu norma de predare in doua scoli care, se pot implica într-o mică măsură in
organizarea activitatilor extrascolare
in afara cursurilor sau in
initierea sau derularea unor proiecte ducationale cu durata mai mare de un an;
-
Motivarea redusă a elevilor pentru
învăţare şi pragmatismul acestora determină o slabă participare și o slabă pregătire a acestora
pentru participarea la olimpiadele si concursurile şcolare pe discipline;
-
Slaba motivare și implicare a cadrelor didactice privind
inițierea, organizarea și desfășurarea
activităţilor educative extraşcolare, inițierea și depunerea unor
proiecte educationale sau implicarea in desfășurarea activităților cu elevii
din cadrul unor proiecte câștigate;
-
Interes scăzut al părinților
pentru rezultatele elevilor la
activitățile școlare și extrașcolare organizate de școală;
-
Costurile mari și posibilitățile
financiare modeste ale părinților, determină o participare modestă a elevilor
la activități educative de tip excursii sau tabere școlare.
INTOCMIT,
CONSILIER EDUCATIV,
PROF. BUTUC CARMEN
[1] Enumerarea
tipului de activităţi (ex. cultural- artistice, sportive, cetăţenie
democratică, voluntariat etc.)
Comentarii
Trimiteți un comentariu