Treceți la conținutul principal

Raportul anual de activitate educativa 2014-2015



INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN                                   AVIZ DIRECTOR,
                       VASLUI                                                                PROF. DOBREA FIRICEL
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT  VETRIŞOAIA          
TEL./FAX: 0235432038
Nr.  1231 /25.08.2015
                                                                                                                                                                                                                               
RAPORTUL  ANUAL AL ACTIVITĂŢILOR  EDUCATIVE FORMALE ŞI NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ŞCOLARĂ ÎN ANUL ŞCOLAR 2014/2015
                                                                                       
I.                   ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINŢILOR
          La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, în anul şcolar 2014/2015, au fost stabilite conform Deciziei nr. 30 din 29.09.2014 de constituire a comisiilor metodice,  două comisii metodice la nivelul ariei curriculare ,,Consiliere şi orientare” şi anume : ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul preşcolar şi primar” – responsabil înv. Grecu Marioara şi ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul gimnazial şi liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
                 Majoritatea membrilor celor două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi  semestriale, conform programei de consiliere şi orientare. Majoritatea diriginţilor  a completat corect documentele activităţii dirigintelui (catalogul clasei,  portofoliul dirigintelui) şi  a realizat caracterizările clasei/grupei de elevi.
           O atenţie deosebită a fost acordată optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii elevilor  în activităţile de învăţare şi asigurarea succesului la învăţătură.
            S-a urmărit şi o colaborare eficientă cu familia prin: înștiințări oficiale, vizite la domiciliul elevilor,  organizarea şedinţelor cu părinţii atât  în cadrul orei la dispoziţia părinţilor (conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de părinţi, prezentarea și dezbaterea Regulamentului de Organizare și Funcționare al școlii,  prezentarea situaţiei şcolare a elevilor (rezultatele obţinute la testele iniţiale, evoluţia acestora pe parcursul semestrului I) şi discutarea problemelor cu care se confruntă aceştia.
            Diriginţii claselor  a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de  orientarea şcolară şi profesională a elevilor prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale/bacalaureatului/ examenului de certificare a competențelor profesionale şi  a calendarelor aferente. 
           Diriginții claselor a II-a, a IV-a și a VI-a au prezentat și discutat cu elevii și părinții lor Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale  la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2014-2015, precum și calendarul aferent.
           Diriginţii claselor de liceu au prezentat atât elevilor cât şi părinţilor  Metodologia de acordare a sprijinului financiar prin Programul ,,Bani de liceu”.
           Majoritatea diriginților a participat alături de elevi  la activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii ( Ziua Armatei, Ziua Naţională a României, Serbarea de Craciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, 8 Martie, etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-a preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulametului de Organizare și Funcționare al școlii de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite la  domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor din învăţământul primar şi gimnazial s-a implicat în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” –Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea fişelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar (Mirofan Crina, Butuc Carmen, Simion Mioara, Tabeică Alexandra, Pandelea Ana, Bordeianu Neculai, Dobrea Firicel, Grecu Mărioara, Florea Rodica, Purice Ana, Purice Dumitru), iar unii prin participarea efectivă la activitățile proiectului împreună cu elevii și părinții acestora (Dobrea Firicel, Butuc Carmen, Pandelea Ana, Simion Mioara, Bordeianu Neculai, Grecu Mărioara, Florea Rodica, Purice Dumitru, Purice Ana).
         În vederea reducerii fenomenului violenţei în mediul şcolar şi asigurării securităţii elevilor, diriginţii au adus la cunotinţa elevilor, părinţilor sun semnătur şi au pus în aplicare ROFUIP 5115/2014, Regulamentul de Organizare și Funcționare al Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia și anexele acestuia.
    La finalul semestrului I și al II-lea, toţi diriginţii au convocat Consiliul clasei, au analizat progresul la învățătură, starea disciplinară a elevilor, au propus notele la purtare pentru fiecare elev şi sancţiuni disciplinare acolo unde a fost cazul. În urma acestor activităţi, diriginţii  au întocmit procese-verbale în cadrul consiliilor claselor şi au propus printr-un raport scris Consiliului profesoral, sancţiuni disciplinare pentru elevi şi validarea notelor la purtare mai mici de 7,00 sau mai mici de ,,Bine”.

          Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în activitatea de diriginte de către responsabilii comisiilor metodice a diriginților, consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice susţinute în cadrul Comisiei metodice a diriginților din învățământul gimnazial și liceal și în cadrul Cercului pedagogic al diriginţilor din zona Huşi;
3. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul comisiilor metodice:
        a) În cadrul  Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal au fost desfăşurate 2 activităţi metodice:
    - în septembrie, 2014 – o activitate de informare şi organizare, în care a fost prezentat raportul activităţilor comisiei din anul şcolar 2013-2014, planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul şcolar 2014-2015, au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru anul şcolar 2014-2015 şi a fost oferită consiliere membrilor comisiei (în special debutanţilor sau nou veniți în școală) privind activitatea de diriginte şi întocmirea mapei dirigintelui;
 -  în noiembrie 2014: o lecţie demonstrativă la clasa a VI-a A  cu tema ,,Dicționarul meseriilor”, propunător prof. Butuc Carmen şi un referat cu tema ,,Necesitatea orintării și consilierii școlare și profesionale”, propunător prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana;
- îm martie, 2015 – lecție demonstrativă la cls. a XI-a  cu tema,, Responsabilitățile părinților”, propunător prof. Dandeș Argentina, un referat cu tema ,,Colaborarea familie-școală pentru asigurarea reușitei școlare”, propunător prof. Tabeică Alexandra și o informare științifică ,,Noutăți editoriale în sprijinul dirigintelui”, propunător prof. Butuc Carmen.

     b) În cadrul Comisiei metodice a diriginților din învățământul preșcolar și primar, au fost organizate două activități metodice:

-  în februarie 2015 – Masă totundă –realizări obținute și măsuri pentru îmbunătățirea activității educative, propunător înv. Grecu Mărioara;
-   în martie 2015 –lecție demonstrativă la cls. a IV-a B cu tema ,, Meseria –brățară de aur”, propunător înv. Grecu Mărioara și un  referat cu tema ,,Impactul pe care îl au orele de consiliere și orientare asupra elevilor/preșcolarilor”, propunător educ. Cotea Daniela.

4. Organizarea și susținerea de activități metodice în cadrul  Cercului pedagogic al diriginţilor din zona Huşi ( 20 noiembrie, 2014). Astfel, a fost susținută lecția deschisă la cls a IX –a cu tema ,,Minte sănătoasă, în corp sănătos”, propunător prof. Roman Vergil și referatul cu tema ,, Comunicarea eficientă –premisă a dezvoltării unor relații interpersonale neconfictuale”, susținut de prof. Butuc Carmen;
5. Participare la cursuri/ programe de formare și dezvoltare profesională:
- programul de formare ,,Consilierea părinților”, oganizat de UNICEF și ISE la Iași, 12 decembrie 2014 și în 27 martie 2015 – prof. Butuc Carmen, în cadrul proiectului Reducerea abandonului școlar și a absenteismului în Zone Prioritare de Educație (ZEP) ;
- cursul  ,,Educația parentală –strategie pentru prevenirea absenteismului și abandonului școlar”, susținut de către de Fundația Holt România –Fundația de Consultanță și Servicii Sociale pentru Copii și Familii și organizat la Vatra Dornei în noiembrie-decembrie 2014 –înv. Grecu Mărioara;
- cursul ,,Promovarea educației inclusive pentru copiii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar”, organizat de reprezentanța UNICEF în România în parteneriat cu RENINCO ROMÂNIA și MEN, în cadrul Campaniei ,,Hai la școală!”, 2-4 noiembrie 2014, Sinaia –educ. Bejan Corina;
- Cursul dedicat lucrului cu elevii cu dizabilități, organizat de UNIEF și ISE, la Iași –prof. Tabeică Alexandra
- Conferința Națională și Cursul pe componenta management educațional, organizat de UNICEF și ISE, la București –director, prof. Dobrea Firicel;
- Cursul de educator parental în cadrul proiectului ,,Școala te face om”, organizat  în iunie 2015 la Sucevița de către  Fundația Holt România –Filiala Iași, în colaborare cu consiliile județene – Prof. Dobrea Firicel;
- Cursul ,,Educația multiculturală”, organizat la Sinaia în mai 2015de MECS și UNICEF – Prof. Butuc Carmen, prof. Bordeianu Neculai, Înv. Grecu Mărioara, Înv. Purice Dumitru, Educ. Cotea Daniela;
- Cursul ,,Consiliere educațională”, organizat la CJRAE Vaslui în octombrie, 2014 –prof. Butuc Carmen

Puncte tari:
-          Organizarea și suținerea la nivelul școlii noastre a Cercului pedagogic al diriginților din zona Huși;
-          Implicarea diriginţilor în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” – Campania ,,Hai la şcoală!”;
-          Preocuparea majorităţii diriginţilor pentru amenajarea spaţiului educaţional al clasei pe care o manageriază;
-          Marcare de către unii  diriginţi împreună cu elevii clasei, a  evenimentelor importante ale lunii prin reactualizarea permanentă a panoului ,,Evenimentul lunii”, prin expoziţii tematice, programe artistice, etc.
Puncte slabe:
-           nu s-a respectat planificarea activităţilor metodice la nivelul celor două comisii ale diriginților;
-          s-au înregistrat întârzieri  în întocmirea şi înregistrarea la secretariatul unității a planificarilor calendaristice la C/O  ( Prof. Dandeș Argentina);
-          nu există planificarea la C/O pentru Clasa Pregătitoare A( înv. Balan Valeru).

II.                ACTIVITĂŢILE EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
În  anul şcolar 2014-2015 la nivelul şcolii noastre, conform Condicii pentru activităţi extraşcolare şi extracurriculare,
  au fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:

1.      FESTIVITATEA DE DESCHIDERE A ANULUI ȘCOLAR – prezidată de directorul școlii, prof. Dobrea Firicel, la care au participat elevii școlii, părinții, preoții din comunitate și reprezentanții autorităților locale.
2.      ,,21 SEPTEMBRIE 2014 –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII” –sub sloganul ,,Free for peace!”, a fost  organizată și desfășurată o acțiune de  plantare de pomi în curtea școlii. Au participat elevi și preșcolari îndrumați de prof. Butuc Carmen, prof. Dobrea Firicel și educ. Bejan Corina. Școala a primit un Certificat de participare;
3.      ,,EUROPEAN DAY OF LANGUAGE 26 septembrie 2014” –activitatea a fost organizată în cadrul CDI-ului și  a fost marcată prin discuții cu elevii privitor la importanța studierii limbilor străine și sensibilizarea față de toate limbile vorbite în Europa. De asemenea, a fost organizat  un concurs pe această temă cu întrebări în limba română şi limba engleză, urmat de premierea elevilor. Au participat elevii claselor IX-XII, organizator prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana.
4.      ZIUA INTERNAȚIONALĂ A  EDUCAȚIEI -5 OCTOMBRIE 2014 – a fost marcată într-un cadru festiv, la care au participat elevi și cadre didactice, astfel:
-          prezentarea semnificație zilei și a câtorva citate despre educație–director, prof. Dobrea Firicel;
-          sărbătorirea cadrelor didactice pensionate în anul școlar anterior și a cadrelor didactice pensionate –resursă (angajate în acest an școlar) prin înmânarea de diplome și flori pentru întreaga activitate profesională desfășurată;
-          recitări de poezii dedicate dascălilor –două eleve de la clasele a V-a și a VI –a;
5.      ,,SĂPTĂMÂNA EDUCAȚIEI GLOBALE 17-21 NOIEMBRIE, 2014. Tema:  ,,Securitatea alimentației” –a fost marcată prin următoarele activități:
-          prezentarea unui ppt și discuții interactive cu elevii pe tema ,,Securitatea alimentară –problemă globală a lumii contemporane” –participanți elevii cls. V-VIII , organizator prof. Butuc Carmen;
-           dezbatere ,,Declarația de la Roma asupra securității alimentare mondiale” –participanți elevii cls. a VII- a B, organizator prof. Dobrea Firicel;
-          Concurs de postere/afișe ,,Alimentație sănătoasă” –participanți elevii cls. a VII- a B, organizator prof. Dobrea Firicel;
-          dezbatere și concurs cu tema ,,Spune-mi ce mănânci ca să-ți spun cine ești  - participanți elevii cls. IX-XII, organizator prof. Tăbuș Mirabela-Iuliana;
-          dezbatere și concurs pe tema ,,Stim ce mâncăm!” –participanți elevii  cls. a VI- B, organizator prof. Simion Mioara;
-          dezbatere pe tema ,,O alimentație sănătoasă, nu înseamnă de toate pe masă! – participanți preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia și părinții acestora, organizatori educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina;
-          concursul ,,Junior chef” –participanți elevii cls. a VII-a B, organizator prof. Pandelea Ana;
-          ,,Vreau să cresc mare și frumos, mâncând sănătos!” –activitate practică de identificare a E-urilor din alimente și conștientizarea elevilor cu privire la la efectele unei alimentații nesănătoase. Participanți elevii cls.  a IV-a B, organizator înv. Grecu Mărioara.
6.      COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA - 9 octombrie, 2014 - expozitie în holul scolii cu materiale informative, prezentarea semnificatiei zilei. Realizarea de către elevi a  unor afișe/ postere  cu imagini reprezentative. Au participat elevii claselor V-VIII, organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai.
7.      ,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2014” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai şi care a constat în:
a)      Prezentare ppt cu  semnificaţia zilei;
b)      Expoziţie organizată în holul şcolii cu materiale pe această temă( imagini cu armata romana in trecut si prezent).
8.      SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN – a fost marcată astfel:
-          la nivelul claselor V-VIII, pe 31 oct. 2014, printr-o prezentare ppt cu semnificaţia zilei, un scurt istoric, o expoziţie de dovleci sculptati şi un concurs cu secţiunile ,,Cel mai frumos dovleac sculptat”, ,,Cea mai hidoasă mască” şi Cel mai hidos costum”, urmate de un Carnaval al măştilor şi costumelor.Organizatori prof. Butuc Carmen, Prof. Dobrea Firicel, prof. Tăbuș Mirabela Iuliana, Prof. Simion Mioara;
-          la nivelul preșcolar (Grădinița Siminești) a fost organizată activitatea comună ,,Sărbătorim împreună Hlloween-ul!”. Organizatori educ. Bejan Corina și prof. Simion Mioara
9.      BALUL BOBOCILOR –activitate inițiată de către Consiliul Elevilor Vetrișoaia și  consilierul educativ, prof. Butuc Carmen. A cuprins Concursul ,,Miss și mister boboc” și o seară distractivă. Organizatori: director, prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Roman Vergil, prof. Tăbuș Mirabela, prof. Dandeș Argentina și CSE Vetrișoaia.
10.  ACTIVITĂŢI DEDICATE  ,,ZILEI  NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2014”:
a.      Prezentarea semnificației zilei și a unui film documentar – organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.      Program artistic - prezentat de gupul ,,Meloritm”, îndrumat de prof. Butuc Carmen;
c.       Concursul ,,1 Decembrie –Ziua Națională a României” – participanţi elevii claselor  VIII B şi VIII A, organizator prof. Bordeianu Neculai.
d.      Expozițiaconcurs ,,România mea frumoasă!” –participanți elevii claselor V-VIII, organizator prof. Cotea Daniela
e.       La mulți ani, țara mea!– program artistic și expoziție cu lucrările copiilor pe această temă. Participanţi preşcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia îndrumaţi de educatoarele Cotea Daniela, Corciovă Rica și Bejan Corina.
11.  ,,MOS NICOLAE -6 DECEMBRIE, 2014” - sub genericul ,,Cadoul din ghetuță”, copiii de la Grădiniţa Vetrişoaia au primit daruri din ghetuţe (pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii) sponsori fiind parintii copiilor. Organizatori: educ. Cotea Daniela și educ. Corciovă Rica. De asemenea, a fost organizată activitatea comună ,,Un dar petru fiecare copil”, la care au participat preșcolarii de la Gădinița Vetrișoaia (grupa mijlocie) și elevii cls. a IV- B. Organizatori: Educ. Bejan Corina și înv. Grecu Mărioara.
12.  ,,SĂRBĂTORILE DE IARNĂ” – au cuprins următoarele activităti:
-          Serbarea de Crăciun, care a antrenat copii şi elevi de la toate nivelele de învăţământ (preşcolar, primar, gimnazial şi liceal) s-a desfăşurat atât la nivel de clasă şi grupă în şcoală şi grădiniţă, cât şi la nivel de şcoală la Căminul Cultural din localitate. Programul a cuprins: colinde româneşti şi internaţionale, montaje literar-artistice, dansuri moderne, obiceiuri şi tradiţii (Haiducii, Capra şi Pluguşorul). Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, prof. Butuc Carmen, prof. Tăbuș Mirabela, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Ana, înv. Fira Maria;
-          ,,În aşteptarea lui Moş Crăciun” - amenajarea sălilor de clasă în spiritul sărbătorilor de iarnă cu ornamente, brăduţi, desene, etc
-          Primirea darurilor de la Moş Crăciun oferite de Consiliul Local Vetrişoaia – toți preșcolarii și elevii claselor V-VIII au primit daruri.
13.  ,,15 IANUARIE –165 DE ANI DE LA  NAŞTEREA MARELUI POET NAŢIONAL MIHAI EMINESCU” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
-          depunerea unei coroane de flori la bustul poetului din parcul şcolii;
-          Medalion literar: Mihai Eminescu - ,,Eu rămân ce-am fost –romantic”;
-          Concursul de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi dacă...”;
La activităţi au participat elevi ai claselor V-VIII. Organizatorii activităţilor: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Ţaga Mihaela, prof. Dandeș Argentina.
14.  ,,24 IANUARIE-ZIUA UNIRII” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
-          Prezentarea semnificaţiei zilei de 24 ianuarie 1859 – prof. de istorie Bordeianu Neculai;
-          Organizarea concursului ,,24 Ianuarie – Unirea cea Mică” – participanţi elevii claselor a VII- VIII-;
-          S-a cântat și dansat  ,,Hora Unirii”.
15.  ,, 8 MARTIE –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A FEMEII” -  a fost marcată astfel:
-           program artistic prezentat de: preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia, Grupul Meloritm (cls. V-VIII), cls. a IV-a B,  cls. I, elevi ai clasei a IX-a și formația de dansuri ,,Floricică de pe Prut”. Îndrumători: educ Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara, înv. Purice Ana, prof. Tăbuș Mirabela și Lupu Ion (director Cămin Cultural);
-          expoziție de felicitări și mărțișoare –elevii cls.V-VIII, îndrumător  prof. Cotea Daniela.

16.  ,,22 MARTIE –ZIUA MONDIALĂ A APEI” –a fost marcată prin:
-           amenajarea unor panouri informative și discuții cu elevii referitoare la semnificația acestei zile, importanța apei pentru organismul uman, apa și omul, organizator prof. Butuc Carmen;
-          Prezentarea unui referat cu tema ,,Apa –esența vieții”, organizator prof. Pandelea Ana;
-          Expoziție de desene dedicată Zilei Mondiale a Apei, organizator prof. Butuc Carmen.
17.  ,,23 MARTIE –ZIUA MONDIALĂ A METEOROLOGIEI” -  marcată prin amenajarea unor panouri informative și discuții cu elevii referitoare la semnificația acestei zile, organizator prof. Butuc Carmen.
18.  ,,15 MARTIE-15 APRILIE 2015 –LUNA PĂDURILOR” –marcată prin amenajarea unui panou informativ despre importanța pădurilor, organizator prof. Mitrofan Crina-Mariana;
19.  ,, 1 APRILIE –ZIUA MONDIALĂ A PĂSĂRILOR” - marcată prin amenajarea unor panouri informative despre  Ziua Păsărilor și cu cele mai interesante păsări din lume, organizatori prof. Butuc Carmen și  prof. Mitrofan Crina-Mariana;
20.  ,,5 IUNIE –ZIUA MONDIALĂ A MEDIULUI” –a fost marcată prin:
-           implicarea elevilor în realizarea de afișe/postere cu mesaje eco și realizarea unei expoziții în holul școlii;
-          acțiuni de ecologizare și plantare de flori în curtea școlii. Organizatori: Prof. Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana.
21.  ,,ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI -5 IUNIE 2015” – a fost marcată prin implicarea elevilor în realizarea de afișe/ postere cu mesaje dedicate Zilei Învățătorului și cadrelor didactice. Cu materialele realizate de elevi a fost organizată o expoziție în holul școlii. Organizator prof. Butuc Carmen;
22.  ,,ZIUA EROILOR” – marcată prin depunerea de coroane și jerbe de flori la Monumentul Eroilor din comunitate, participarea la slujba de comemorare a eroilor și prezentarea semnificației zilei de către prof. de istorie Bordeianu Neculai. Organizatori. Prof. Butuc Carmen și prof. Bordeianu Neculai;
23.  COMPETITII SPORTIVE :
-           Competiţia  ,,ATLETSM –CROSUL BOBOCILOR”, organizată pe Stadionul Municipal Huși în data de 12.10.2014, la care au participat 14 elevi din clasele CP-IX, indrumaţi de prof. Simion Mioara. S-au obținut: Locul I –Irimia Emima (cls.a V-a) și Locul al III-lea –Matei Denisa (cls. I);
-          Competiţia de Cros organizată pe Stadionul Municipal Huși  în cadrul  Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar – etapa locală, din 25.10.2014, la care au participat 13 elevi din clasele V-XII, indrumaţi de prof. Simion Mioara;
-          Competiția de FOTBAL organizată în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar – zona Huși, la data de 15.03.2015. Au participat 10 elevi din cls. V-VIII îndrumați de  prof. Simion Mioara;
-          Competiția de RUGBY TAG organizată la Bârlad  în cadrul ONSS  –clasele I-IV. Au participat 13 elevi îndrumați de prof. Simion Mioara.

24.  PARTICIPAREA FORMAȚIEI DE DANSURI POPULARE ,,FLORICICĂ DE PE PRUT”  LA CONCURSURI ȘI FESTIVALURI FOLCLORICE:
-          Concursul Regional de Cântece și Dansuri Populare ,,Pe-o gură de Rai” – etapa interregională– organizat la Palatul Copiilor din Focșani pe 25 aprilie 2015. S-a obținut  LOCUL I –la secțiunea ,,Dansuri Populare” și LOCUL I –la secțiunea ,,Muzică Populară” (Apetrei Alexandra).  Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-          Festivalul interjudețean de dans ,,Ritmurile Tinereții”, ediția a XIV-a –organizat la Casa de Cultură  a Sindicatelor Bârlad , în data de 08.05.2015, la care a fost obținut PREMIUL I. Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-          Festivalul internațional ,,HORA DIN STRĂBUNI”, ediția a III-a , Vaslui, 02.08.2015.

25.  EXCURSII ȘCOLARE:
-           Excursie de o zi în zona Tg. Neamț – organizată pe 22 noiembrie 2014 şi care a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Cetatea Neamțului, Mănăstirea Neamț, Casa Memorială ,,Ion Creangă” din Humulești. La excursie au participat 14 elevi din clasele V-VIII şi 2 cadre didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana). Organizator prof. Butuc Carmen. Excursie sponsorizată de către părinții elevilor;
-          Excursie de o zi la Lacul Sfânta Ana (Carpații Orientali) –organizată în data de 08.04.2015 și care a avut ca scop vizitarea Lacului Sf. Ana și cunoașterea/studierea zonei în care se află situat lacul. Au participat 27 de elevi din clasele V-XII și 2 cadre didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Bordeianu Neculai. Organizatori prof. Butuc Carmen și prof Dobrea Firicel. Excursie sponsorizată de către  părinții elevilor;
-          Excursie de o zi la Mănăstirea Bujoreni –organizată în data de 07.04.2015. Au participat 16 elevi din cls. V-X și 2 cadre didactice organizatoare (Prof. Bordeianu Neculai și prof. Dandeș Argentina). Excursia a fost sponsorizată de către părinții elevilor;
-          Excursie de o zi la Iași – organizată în data de 10.04.2015 având ca scop vizitarea bazelor sportive din Iași : Stadionul ,,Emil Alexandrescu”, Sala Sporturilor, baza sportivă a Facultății de Educație Fizică și Sport și Sala de Tifness –Oana Gold GYM. Au participat 18 elevi și 2 cadre didactice (Prof. Simion Mioara și prof. Tăbuș Mirabela). Organizator prof. Simion Mioara. Excursie sponsorizată de către părinții elevilor;
-          Două excursii de 2 zile organizate în zona Tg. Neamț, în cadrul Proiectului ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii” –parte a Proiectului UNICEF –Campania ,,Hai la școală!”. O excursie a fost organizată  în perioada 23-24 mai 2015 la care au participat 14 elevi din clasele V-VIII și 2 cadre didactice (Prof. Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana), iar o excursie în perioada 30-31 mai 2015 la care au participat 14 elevi din clasele I-IV și 2 cadre didactice (înv. Grecu Mărioara și înv. Purice Dumitru). Ambele excursii au avut drept scop vizitarea Cetății Neamțului, Mănăstirii Neamț, Casa Memorială ,,Ion Creangă” din Humulești, Parcul Natural ,,Vânători Neamț”, Mănăstirea Agapia și orașul Piatra Neamț. Excursiile au fost organizate de prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara și finanțate din proiectul mai sus menționat.

  1. ALTE ACTIVITĂŢI/ACŢIUNI:
a)      Vizită la  sediul ISU din Huși–organizată în ianuarie 2015. Participanți elevii claselor V-VIII, organizator prof. Bordeianu Neculai;
b)      Activitate extracurriculară organizată în colaborare cu Agenția de Dezvoltare Comunitară ,,Împreună” și cu Reprezentanța UNICEF în România, în cadrul proiectului ,,Ce vrei să te faci când vei fi mare?” –parte a Campaniei ,,Hai la școală!”, având drept scop promovarea educației în rîndul copiilor aparținând minorităților rrome ca mijloc de a reuși în viață. S-au organizat 2 întâlniri , una în data de 20.02.2015 la care au participat 129 de elevi din cls. V-VIII și 7 părinți din grupul țintă și o întâlnire  în data de 08.05.2015 la care au participat 116 elevi din cls. V-VIII. Activitățile au cuprins:
-          Testarea kitului pedagogic cu elevii cls. V-VIII;
-          Discuții libere cu elevii;
-          Vizionarea filmului documentar ,,Ce vrei să te faci când vei fi mare?” de către părinții elevilor din grupul țintă;
-          Dicuții libere cu părinții elevilor din grupul țintă.
c)      Participarea la evenimentul comunitar organizat de DGASPC VASLUI în cadrul Proiectului ,,UNICEF –CRIPS Rețele comunitare pentru Prevenirea Abandonului Școlar Rețele PAS 2014-2015”. La eveniment au participat: 28 de elevi, 8 părinți, 1 reprezentant DGASPC Vaslui, 4 cadre didactice (Butuc Carmen, Grecu Mărioara, Tăbuș Mirabela, Purice Dumitru), 3 reprezentanți Primăria Vetrișoaia, 1 îngrijitor școală. Organizatori la nivelul școlii: director, prof. Dobrea Firicel și prof. Butuc Carmen;
d)     Participarea elevilor de clasa a VIII-a la cercetarea cu titlul: ,,Iar acum încotro? Parcursul școlar al absolvenților clasei a VIII-a din școlile participante la Campania UNICEF Hai la școală!”, organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen;
e)       Înființarea Cercului de lectura ,,Cartea și cititorul” și activarea în cadrul acestuia a  unui număr de 29 de elevi din clasele V-VIII, sub îndrumarea d-nei prof. Țaga Mihaela.
f)       Întocmirea unui Protocol de colaborare cu CJRAE Vaslui, în scopul oferirii de servicii de asistență psihopedagogică elevilor și părinților școlii noastre;
g)      Desfăşurarea unor programe de pregătire suplimentară în scopul participării la concursurile, olimpiadele şcolare, la examenele naţionale şi pentru remediere şcolară (Dobrea Firicel, Butuc Carmen, Bordeianu Neculai, Mitrofan Crina Mariana, Simion Mioara, Ţaga Mihaela,  Roman Vergil, Dandeș Argentina);
h)      Organizarea, la nivelul școlii, a concursului ,,Recunoaște scriitorul”, la care au participat 14 elevi din cls. VII-VIII. Elevii au fost premiați cu diplome și cărți. Organizator și sponsor prof. Țaga Mihaela.
i)        Participarea la Campania ,,100 de zâmbete în dar!”, organizată la Iași pe 20 decembrie 2014 și  la care au participat 6 preșcolari cu lucrări artistico-plastice, îndrumați de educ. Bejan Corina;
j)        Organizarea și desfășurarea în școală a cursului ,,Cum să devenim părinți mai buni” după modelul Holt, cu două grupe de părinți (10 părinți/grupă). Cursurile au fost organizate și suștinute de către prof. Butuc Carmen și înv. Grecu Mărioara.

27.  PROIECTE DERULATE/INITIATE:
*      Proiectul ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015  derulat în parteneriat cu
         UNICEF România şi ISE. Până în prezent s-au derulat următoarele activităţi:
1.      elaborarea, depunerea și câștigarea proiectului de minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii”, în valoare totală de 7000 lei;
2.      identificarea şi includerea în proiect a unui număr de 28 de elevi din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar și 28 de părinți ai acestora;
3.      completarea de către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
4.      participarea unui nr de 10 cadre didactice la cursuri de formare pe didactici, consilierea părinţilor și management;
5.      derularea celor 8 activități ale proiectului de minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii”;
-,, Ce și cum vom face?” –lansarea proiectului –organizatori prof. Dobrea Firicel și prof. Butuc Carmen;
- ,,Părinții mai aproape de școală” –activități de consiliere și implicare a părinților –organizator prof. Butuc Carmen;
- ,,Învățăm și câștigăm!” –concurs de cultură generală- organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara;
- ,,Sport și sănătate” –informare cu privire la importanța activităților sportive și a mișcării în menținerea sănătății și un concurs sportiv. Organizatori: Prof. Dobrea Firicel, prof. Simion Mioara, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Măroara;
- ,,Grădina de flori a școlii” –amenajarea unor straturi și alei de flori în parcul școlii. Organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Pandelea Ana, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara;
- Concursul ,,Bucuria de a învăța” –lucrări realizate de elevi pe mai multe secțiuni. Organizatori: prof. Dobrea Fircel, prof. Butuc Carmen, prof. Cotea Daniela;
- ,,Vizităm și învățăm!” –două excursii de căte două zile în zona Tg. Neamț (mai sus menționate);
- ,,Bilanț la sfârșitul proiectului” –încheierea proiectului. Organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen și înv. Grecu Mărioara.

*      Proiectul ,,Școala te face om!” – derulat de Consiliul Județean Vaslui în parteneriat cu Fundația Holt România –Filiala Iași îm cadrul Programului RO10 ,,Copii și tineri în situații de risc și inițiative locale și regionale pentru reducerea inegalităților naționale și promovarea incluziunii sociale” și finanțat în cadrul Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European (SEE) 2009-2014 și Guvernul României. Până în prezent s-au derulat următoarele activități:
-          Participarea unui cadru didactic, prof. Dobrea Firicel,  la cursul de formare de Educatori Parentali , după modelul Holt ,,Cum să devenim părinți mai buni”;
-          Selectarea unui nr de 10 cadre didactice din școală care vor desfășura activități nonformale cu elevii aflați în situații de risc în cadrul proiectului ,,Școala e face om!”;
-          Selectarea unui nr de 15 elevi și 10 părinți/turori legali/ persoane care îngrijesc copiii beneficiari ai proiectului;
-          Completarea Formularului inițial pentru școli.

*      Proiectul ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului ASSOCLIC”. Punerea în practică a proiectului se realizează în parteneriat cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE” și se derulează în acest an școlar prin disciplina opțională cu titlul  ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul” (educ. Bejan Corina).
*      Proiectul educațional ,,Cresc frumos și sănătos”(80p) –derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia –structură arondată a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș”  (Educ. Bejan Corina) în colaborare cu Cabinetul Medical Stomatologic Berezeni și cu S.C. PRODCADOL Vetrișoaia. Grupul țintă îl reprezintă copiii de la Grupa mijlocie.
*      Proiectul educațional ,,Să dezlegăm tainele calculatorului și la școală și la bibliotecă”(75p) derulat în colaborare cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE”. Grupul țintă sunt elevii claselor a IV-a. Proiectul a fost elaborat și depus de către înv. Grecu Mărioara;
*      Proiectul ,,Valențe culturale ale securității și sănătății în muncă” – derulat în colaboare cu ISJ Vaslui și Inspectoratul Teritorial de Muncă Vaslui, în perioada februarie –mai 2015. Au fost organizate sesiuni de formare cu elevii din clasele XI-XII și participarea la Concursul Național ,,ȘTIU ȘI APLIC – SECURITATEA ȘI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ SE DEPRINDE DE PE BĂNCILE ȘCOLII!”.

6.             OLIMPIADE ŞI CONCURSURI ŞCOLARE
Nr.
Crt
Unitatea şcolară
Olimpiada/
concursul
Faza pe şcoală/
locală/
judeţeană/ naţională
Nr. elevi/ copii partici-panti
Numele şi prenumele elevului/copilului
Clasa/
Grupa
Locul I, II, III, Menţiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
Prof. Îndrumător
1.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de chimie
Pe școală
2
Samoila Andreea
Dobrea Andreea-Lavinia
VIII
VIII
Locul I
Locul al II-lea
Prof. Dobrea Firicel


2.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de chimie
Locală
2
Samoila Andreea
Dobrea Andreea-Lavinia
VIII
VIII
Ambele promovate la etapa județeană
Prof. Dobrea Firicel

3.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de geografie
Pe școala
8
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan
Cârjan Ana Maria
Botezatu Elena
Mocanu Alexandru
Puiu Alexandru
Pandelea Robert
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
Locul I
Locul al II-lea
Locul al III-lea



Prof. Butuc Carmen

4
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de geografie
Locală
3
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan

VIII
VIII
VIII
Locul al II -lea
Mențiune
Mențiune
Toți elevii au fost promovați la etapa județeană


Prof. Butuc Carmen

5.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Școlar Național de Geografie ,,Terra”
Pe școala
32
Ciorchină Denis-Petronel
Galan Mihai-Alexandru
Pîrvan Paula-Loredana
Macarie Irina
Păduraru-Marina
Codreanu Denis
Botezatu Andra

Samoilă Sorana

Cernușcă Emilia

Roman Denisa

Hurmuzache Ionica

Stan Andreea
Tăbuș David
Munteanu Vasile
Munteanu Andrei
Munteanu Mircea
Cojocaru Cătălina
Mîcnea Daniela
Grecu Andrei

Botezatu Cerasela-Ștefania
Luca Gabriela

Radu Diana

Huzum Ecaterina
Popa Petrișor
Resmeriță Cosmin
Giurgea Gabriel
Darie Flavius
Hurmuzache Daniela
Baba Paula
Casu Maria
Huzum Ionuț
Bulgaru Andreea
V

V

V

V
V
V
VI

VI

VI

VI

VI

VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI

VII

VII

VII

VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII







Locul I –promovată la etapa locală
Locul I –promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală
Locul al III-lea –promovată la etapa locală









Locul I – promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală
Locul al III-lea –promovată la etapa locală

Prof. Butuc Carmen

6.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa pe şcoală
16
Resmeriță Cosmin
Luca Gabriela
Talmaciu Azamfirei Alexandra
VII
VII
VII

Promovați la etapa locală
Prof. Mitrofan Crina

7.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa locală
1
Talmaciu Azamfirei Alexandra
VII
Nu s-a calificat niciun elev la etapa județeană
Prof. Mitrofan Crina-Mariana


8.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA

Olimpiada de istorie

Etapa pe scoala


 4    elevi
Dobrea Andreea- Lavinia
Samoilă Andreea


Horeică Andrei
Roman Valentina
VIII

VIII


VIII
XI
Locul I –promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală

Promovată la etapa locală


Prof. Bordeianu Neculai




9.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de matematică
Etapa pe şcoală
8 elevi

V
Nu s-a calificat niciun elev la etapa locală
Prof. Roman Vergil
10.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada de Chimie
Faza județeană
2 elevi
Dobrea Andreea Lavinia

Samoilă Andreea
VIII


VIII
Diplomă de participare


Diplomă de participare
Prof. Dobrea Fificel
11.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada de Istorie
Faza locală
1 elev
Roman Valentina
XI
Locul al II-lea
Prof. Bordeianu Neculai

12.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada de Geografie
Faza județeană
2 elevi
Huzum Bogdan

Popa Aurelian Bogdan
VIII

VIII
Diplomă de participare

Diplomă de participare
Prof. Butuc Carmen
13.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național de Geografie ,,Terra”
Faza locală
4 elevi
Botezatu Andra-Lavinia
Radu Diana
Luca Gabriela-Raluca
Botezatu Ștefania-Cerasela
VI

VII
VII
VII
Premiul al II-lea

Premiul I
Premiul al II-lea
Premiul al III-lea
Prof. Butuc Carmen
14.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național de Creație Plastică și Abilități Practico-Aplicative ,,Nașterea Domnului- Renașterea Bucuriei” :

-Secțiunea ,,Păunul fermecat -grafică”
-Secțiunea ,,Cadoul de Crăciun –felicitări
-Secțiunea ,,ClopoțeiiMagici -grafică”




1 elev




Hurmuzache Ionica
Hurmuzache Ionica
Hurmuzache Ionica





VI
VI
VI




Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul al III-lea


Prof. Mitrofan Crina Mariana
15.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național ,,ȘTIU ȘI APLIC” –SECURITATEA ȘI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ SE DEPRINDE DE PE BĂNCILE ȘCOLII!
Etapa județeană
2 elevi
Rojniță Cosmin Nicușor

Acomi Marius Ionuț
XI


XII
Mențiune


Mențiune
Prof. Roman Vergil,
Maistru Instructor Mihalcea Mihai
16.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Interjudețean ,,Simbol și Inovație”, ed. a VIII-a, Caransebes

6 elevi
Pandelea Beatrice
Azamfirei –Tălmaciu Gabriela
Huzum Mihaela
Oprișan Ana-Maria
Hurmuzache Ionica
Mîcnea Daniela
Nicolae Andreea
VI
VII

VII
VI
VI
VI
V
Premiul al III-lea
Premiul al II-lea

Premiul I
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul I
Premiul al II-lea
Prof. Mitrofan Crina-Mariana
17.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Județean ,,Să împărtășim din experiența noastră”, ed. a II-a
-          Secțiunea ..Obiecte din materiale  reciclabile”

-          Secțiunea ,,Colaje”

3 elevi


Hurmuzache Ionica
Botezatu Andra-Lavinia

Nicolae Andreea


VI
VI


V


Premiul al II-ea
Premiul I


Premiul I
Prof. Mitrofan Crina-Mariana
18.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național de Geografie ,,Terra”
Etapa județeană
4 elevi
Botezatu Andra-Lavinia
Radu Diana
Luca Gabriela-Raluca
Botezatu Ștefania-Cerasela
VI

VII
VII

VII
Diplomă de participare
Diplomă participare
Diplomă participare

Diplomă participare
Prof. Butuc Carmen
19.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada de Istorie
Etapa județeana
1 elev
Roman Vlentina
XI
Diplomă participare
Prof. Bordeianu Neculai
20.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Județean de Matematică ,,Olimpiada Satelor Vasluiene”, ed a III-lea
Județeană
2 elevi
Samoilă Andreea
Dobrea Andreea
VIII
VIII
Diplomă participare
Diplomă paticipare
Prof. Roman Vergil
21.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Național ,,Piciul”

14
Isac George Valy
Frumușanu Alexia
Acomi Marius
Macarie Lucian
Barboșanu Andrei
Cheptea Andra
Codreanu Cătălin
Mihai David
Cașu Răzvan
Luca Nicoleta
Condrea Dorian
Mocanu Cristian
Grigore Andreea
Hurmuzache Laura
IVB
IV B
IV B
IVB
IV B
IV B
IVB
II
II
II
II
II
II
II
Premiul I
Premiul I
Premiul Special
Premiul I
Premiul I
Premiul I
Premiul al II-lea
Premiul al III-lea
Premiul al II-lea
Premiul al II-lea
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul I
Premiul I
Înv. Grecu Mărioara, înv. Florea Rodica
22.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul ,,CU VIAȚA MEA APĂR VIAȚA”- Clasele IX -XI
Etapa județeană
4
Rojniță Cosmin
Ciorchină Octavian
Darie Mirel
Cașu Adrian
XI
X
XI
XI
Locul I
Prof. Roman Vergil
23.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul ,,CU VIAȚA MEA APĂR VIAȚA”- Clasele VII-VIII
Etapa județeană
4
Mocanu Bogdan
Huzum Bogdan
Pandelea Robert
Darie Flavius

VIII
VIII
VIII
VIII
Locul al II-lea
Prof. Bordeianu Neculai
24.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul ,,CU VIAȚA MEA APĂR VIAȚA” –clasele IX-XI
Etapa interjudețeană
4
Rojniță Cosmin
Ciorchină Octavian
Darie Mirel
Cașu Adrian
XI
X
XI
XI
Locul al III-lea
Prof. Roman Vergil
25.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul ,,Poveștile Cangurului 2014”

11
Condrea Dorian
Cașu Răzvan
Grigore Andreea
Luca Nicoleta
Mocanu Cristian
Roman Alessia
Mihai David
Hurmuzache Daniel
Moraru Maria
Țugulschi Lorena
Dobre Laurențiu

II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Înv. Florea Rodica
26.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul de Istorie ,,Memoria Holocaustului”
Faza județeană
1
Bulgaru Andreea
VII
Diplomă participare
Prof. Bordeianu Neculai
27.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul ,,Cangurul Lingvistic –Engleză”

10
Panțîru Sabina
Bejenaru Miruna
Crenganeș Alexandru
Frmușanu Alexia
Cheptea Andra
Barboșanu Alex
Hurmuzache Ionica
Cojocaru Cătălina
Roman Denisa
Stan Adreea
III
III
III
IV
IV
IV
VI
VI
VI
VI
VI
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare


Prof. Tăbuș Mirabela Iuliana

III.             PROGRAMUL NAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
a)      40 copii implicati în Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea curriculară – discipline optionale, în anul scolar 2014/2015. In anul scolar 2014/2015 parintii copiilor de la Grădiniţa Vetrişoaia au optat pentru disciplina optională ,,Vreau să cresc sănătos” - grupa  mare  si grupa mică (educ. Corciova Rica si educ. Cotea Daniela).
b)      25 de copii implicați Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea extracurriculară și extrașcolară în cadrul Proiectul educațional ,,Cresc frumos și sănătos.

IV.             EDUCAŢIA ECOLOGICĂ ŞI DE PROTECŢIA A MEDIULUI – s-a realizat prin:
a)      Participarea la acțiunea de plantare de pomi de  ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII -21 septembrie, 2014;
b)      Desfășurarea de acțiuni de ecologizare a curții și parcului școlii, plantare de flori în parcul școlii;
c)      Expoziții cu lucrări ale copiilor dedicate Zilei Mondiale a Apei și Zilei Mondiale a Mediului;
d)     Realizare panouri informative dedicate Zilei Mondiale a Păsărilor și Zilei Mondiale a Biodiversității;
e)      Rectualizarea permanentă a panoului ,,Fii eco! Informează-te și acționează!” – cu informații despre evenimentele ecologice ale anului și cu mesaje eco.

V.                ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR
     Consiliul reprezentativ al părinţilor, constituit în septembrie 2014, este format din 21 membri, preşedinţii comitetelor de părinţi pe clase şi grupe.  Pe parcursul semestrului I, şi-a desfăşurat activitatea conform R.O.F.U.I.P. din 2005, a Regulamentului intern şi a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinţilor. Pe parcursul întâlnirilor Consiliului reprezentativ al parintilor şi-a desemnat doi membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si ale parintilor iar un părinte a fost desemnat membru în Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii. De asemenea, au luat la cunoştinţă şi au dezbătut Raportul privind activitatea desfăşurată la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia şi  Regulamentul intern al şcolii cu anexele sale. A propus conducerii şcolii exemple şi tipuri de activităţi, care ar putea fi incluse în programul activităţilor din Săptămâna ,,Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”. De asemenea, Consiliul reprezentativ al părinţilor a fost informat cu privire la: calendarele evaluărilor naţionale ale claselor a VIII-a şi a XII-a, calendarele simulărilor examenelor naţionale şi rezultatele obţinute la evaluările iniţiale.
             Au fost organizate două lectorate cu părinții elevilor din școală cu temele ,,Prevenirea absenteismului și a abandonului școlar” (sem. I) și ,,Combaterea violenței în școala noastră” (sem. II). Organizatori prof. Dobrea Firicel și prof. Butuc Carmen.
Consiliul reprezentativ al părinţilor a sprijinit conducerea unităţii de învăţământ în organizarea consultaţiilor cu părinţii pe teme educaţionale şi a colaborat cu comisia de ocrotire a minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluţionării situaţiei elevilor din şcoală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor  care au nevoie de ocrotire.

VI.             ACTIVITATEA CONSILIULUI ŞCOLAR  AL ELEVILOR
      Consiliul  Școlar al Elevilor  de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Ghidului CNE. Au rămas în funcție, având mandat pe 2 ani, ca   președinte al   C.S.E.  eleva Musteaţă Bianca, iar ca vicepreședinte eleva Papuc Maria. În prima ședință a C.Ș.E. din 11.10. 2014, s-a constitui Biroul Executiv al CSE,   a avut loc prezentarea Regulamentului de  organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor,  au fost  desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de departamente şi au făcut propuneri pentru  tematica şi graficul întâlnirilor. În a doua ședință din 24.10.2014., au fost prezentate: Planul managerial al CSE  pentru anul scolar 2014-2015, tematica si graficul intalnirilor şi propuneri de activităţi extraşcolare. În a treia şedinţă din 04.11.2014 au fost formulate propuneri de activităţi pentru Programul ,,Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” 2015, au fost prezentate şi analizate principalele probleme cu care se confruntă elevii şi clasele de elevi și au fost purtate discuții legate de organizarea Balului Bobocilor. A a patra ședință din 20.01.2015, s-au discutat problemele claselor și s-au propus măsuri de îmbunătățire  a activității din școală
    CSE a organizat Balul Bobocilor, activitatea Cuvântul ,, multumesc” (inițiată de CJE Vaslui) și  s-au implicat în desfăşurarea şi organizarea activităţilor educative extraşcolare derulate: Ziua Internațională a Educației, Sărbătoarea Crăciunului, 15 Ianuarie –Nașterea poetului național Mihai Eminescu, 8 martie, etc.
VII.           PROGRAMUL ,,ȘCOALA ALTFEL: SĂ ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
          S-a organizat și desfășurat conform Ordinului MECS 3637/19.06.2014 privind structura anului școlar 2014-2015. Cadrele didactice, elevii și părinții au făcut propuneri de activități în cadrul ședințelor de CP, a comisiilor metodice, a ședințelor cu părinții, ședințele Consiliului Elevilor și la orele de consiliere și orientare. Cadrele didactice au elaborat ofertele de activități pentru cele patru nivele de învățământ (preșcolar, primar, gimnazial și liceal) iar după consultarea acestora de către elevi și selectarea activităților dorite a fost proiectat și avizat Programul de activități ,,Școala altfel: să știi mai multe, să fii mai bun!”.  
         Rezultatele obținute sunt prezentate în raportul de activitate întocmit în urma derulării programului.
     
RAPORT DE ACTIVITATE   PROGRAM “ȘCOALA ALTFEL: SĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
AN ȘCOLAR : 2014-2015

1.             Titlul Proiectului/Proiectelor/Activităților: 
ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL:
-               ,,SĂ NE CUNOAȘTEM MAI BINE”
-               ,,GÂNDEȘTE LOGIC”
-               ,,VIOLENȚA DUȘMAN SOCIAL ȘI PERSONAL”
-               ,,VIZIONARE FILME DOCUMENTARE DIN DOMENIUL  TEHNICII”
-               ,,CROSSWORD”
-               ,,SPORTUL CONTRA DROGURI”
-               ,,PROBLEME INTERACTIVE”
-               ,, SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȚĂRII” –EXCURSII LA: IAȘI, M-REA BUJORENI, LACUL SF.ANA
-               ,,VIZITĂ LA BISERICILE PAROHIEI”
-               ,,VIZITĂ LA AGENTUL ECONOMIC”
-               ,,VIZITĂ LA MUZEUL SATULUI ȘI BIBLIOTECĂ”
-               VIZIONĂRI DE FILME: ,,PATIMILE LUI IISUS”, ,,ION”, ,,MOROMEȚII”, ENIGMA OTILIEI”
-               ,,RECREAȚII MATEMATICE”
-               ,,BUNELE MANIERE LA MASĂ”
-               DRUMEȚII ÎN ORIZONTUL LOCAL
-               ,,MĂSURARE ȘI MĂSURI”
-               ,,NUMERE INTERESANTE”
-               ,,IUBEȘTE NATURA, FII VOLUNTAR” –ACȚIUNI DE ECOLOGIZARE

ÎNVĂȚĂMÂNTUL GIMNAZIAL:
-               ,,MINȚI  ISTEȚE”
-               ,,NE CUNOAȘTEM CONTINENTUL?”
-               ,,A FI UN BUN CETĂȚEAN”
-               CLUBUL CINEFILILOR – vizionări de filme istorice,  ,,Dictatorul Charlie Chaplin”, ,,Cum s-a format Terra”
-               ,,SÂNZIANA ȘI PEPELEA”
-               ,,O ALFEL DE PICTURĂ”
-               ,,COLAJE CU TEME PASCALE”
-               ,,SĂ ECOLOGIZĂM CURTEA ȘCOLII”
-               ,,JUNIOR CHEF –ȘI EU POT FI COFETAR”
-               ,,FIZICIENI CELEBRI”
-               ,,REBUS MATEMATIC”
-               ,,POATE NU ȘTIAI” –concurs
-               ,,MINTE SĂNĂTOASĂ ÎN CORP SĂNĂTOS” –concurs
-               ,,ÎNVIEREA DOMNULUI PRILEJ DE ÎNNOIRE SPIRITUALĂ”
-               ,,PROVERBE ȘI GHICITORI”
-               ,,POEZIA –ARTA LIMBAJULUI”
-               ,,CONSTRUCȚII DE CORPURI GEOMETRICE PRIN DECUPARE”
-               ,,SPORT ȘI SĂNĂTATE”, ,,CUPA PRIMĂVERII”
-               ,,SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȘCOLII” –excursii
-               ,,PICTURĂ PE STICLĂ”
-               ,,MÂNI DIBACE”
-               ,,POEZII, CÂNTECE ȘI JOCURI ÎN LIMBA ENGLEZĂ”
-               ,,PRIMĂVARA ÎN POEZIE ȘI CÂNTEC”
-               BASME POPULARE ROMÂNEȘTI
-               ,,GÂNDEȘTE PENTRU MILENIUL III- ROLUL FIZICII ÎN DEZVOLTAREA OMENIRII”
-               ,,CÂNTECE ȘI DANSURI ȚIGĂNEȘTI”
-               ,,HARTA LIMBILOR STRĂINE”
-               ,,PAȘTELE ÎN FRANȚA ȘI ÎN ROMÂNIA”
-               ,,BUNELE MANIERE SE ÎNVAȚĂ”
-               ,,BOLILE SECOLULUI”
-               ,,HAGI TUDOSE” –audiție
-               ,,ÎN AȘTEPTAREA SĂRBĂTORILOR PASCALE, ,,TRADIȚII ȘI OBICEIURI PASCALE LA ROMÂNI”
-               RECITAL DE POEZIE
-               ,,ALIMENTAȚIA SĂNĂTOASĂ”
-               ,,GASTONOMIA –ARTA CULINARĂ”
-               ,,SĂ MÂNCĂM SĂNĂTOS”
-               VIZITA LA BISERICA PAROHIEI VETRIȘOAIA
-               CALCULATORUL ȘI BUGETUL FAMILIEI
-               ,,ÎNVĂȚĂM ȘI CÂȘTIGĂM!” –concurs
-               ,,GRĂDINA DE FLORI A ȘCOLII”
-               NORME PSI
-               ,,FELICITĂRI PENTRU SFINTELE SĂRBĂTORI PASCALE”
-               ,,MUZICA FOLK ȘI ISTORICUL EI”
-               ,,LECȚIA DE FIZICĂ ALTFEL”
-               ,,CROSWORD AND WORDSEARCH”
-               RECUNOAȘTE PERSONAJUL”, RECUNOAȘTE OPERA –concursuri
-               ,, APA ȘI SĂNĂTATEA”
-               ,,NE PASĂ DE MEDIUL ÎN CARE TRĂIM!”
-               ,,MATEMATICA ȘI VIAȚA”
-               FLORI DIN MATERIALE RECICLABILE”
-               ,,FIGURI ISTORICE LEGENDARE”
-               ,,POEZIE, DANS, CÂNTEC”


ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR:
-               ,,SĂ NE CUNOAȘTEM ÎMPREJURIMILE SATULUI”
-               ,,PRIMĂVARA NATURII ȘI A COPIILOR”
-               ,,BIBLIOTECA – O LUME A CĂRȚILOR”
-               ,,MINTE SĂNĂTOASĂ ÎNTR-UN CORP SĂNĂTOS”
-               ,,ÎN LUMEA MESERIILOR”
-               ,,SPORT ȘI SĂNĂTATE”
-               ,,HAPPY EASTER”
-               VIZIONARE FILME : ,,CARTEA JUNGLEI”, ,,VERONICA” , ,,MIHAI VITEAZUL”
-               JOC DIDCATIC ,,RECUNOAȘTE PERSONAJUL”
-               ,,SĂ ÎNTÂMPINĂM PAȘTELE!”
-               ,,PIRAMIDA ALIMENTELOR”
-               ,,ENGLISH CONTEST”
-               ,,CUM CREZI CĂ E MAI BINE MICULE CETĂȚEAN?”
-               ,,CARTEA –PRIETENA COPIILOR”
-               ,,SĂNĂTATE PENTRU TRUP ȘI SUFLET”
-               ,,ÎNVĂȚĂM ȘI CÂȘTIGĂM!”
-               ,,PE ARIPI DE PRIMĂVARĂ PORNIM LA DRUM”
-               ,,EROII DIN BASME”
-               ,,RECUNOAȘTE PERSONAJUL”
-               ,,TRADIȚII ȘI OBICEIURI DE SF. PAȘTI”, VALORI SPIRITUALE -,,PAȘTELE LA ROMÂNI”
-               ,,DETECTIVII CURĂȚENIEI”
-               ,,GRĂDINA DE FLORI A ȘCOLII”
-               ,,SĂ CIRCULĂM CORECT!”

ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR:
-               „VOLUNTARI ÎN GRĂDINA DE LEGUME A VIORELEI”
-               ,,POVEȘTILE COPILĂRIEI”
-               ,,LA FERMĂ”
-               ,, SĂNĂTATEA ÎNSEAMNĂ: MULTĂ MIȘCARE ȘI O ALIMENTAȚIE SĂNĂTOASĂ”
-               ,,CUM SE FACE PÂINEA ȘI CINE CULTIVĂ GRÂUL”
-               ,,NE PLIMBĂM ȘI VIZITĂM!”
-               ,,MĂRTURII ALE VIEȚII DOMNULUI IISUS HRISTOS, SIMBOLISTICA, TRADIȚII ȘI OBICEIURI PASCALE”
-               ,,ÎN AȘTEPTAREA IEPURAȘULUI”
-               ,,PREȘCOLAR CHEF –SĂ NE HRĂNIM INTELIGENT!”
-               ,,MICII ECOLOGIȘTI”

2.         Numărul de activităţi derulate: 160 de  activităţi

3.         Tipul de activităţi derulate :  activităţi sportive, activităţi cultural-artistice, activităţi tehnico-ştiinţifice, activitati de educatie pentru cetatenie democratica şi pentru promovarea valorilor umane, activitati de educatie pentru sanatate si stil de viata sanatos, activităţi de prevenire a consumului de droguri, activitati de educatie ecologica , de protectia mediului şi de cunoaştere a surselor de energie verde,  activitati de educatie rutiera, PSI, educatie pentru reactii corecte in situatii de urgenta, vizite de studii, schimburi de experienţă, activităţi de educatie media şi cinematografică, activităţi de voluntariat

4.         Resursele implicate (număr cadre didactice, număr elevi etc.): 28 cadre didactice, 86 de preșcolari, 392  elevi, 10 părinți,  2 agenți economici, 5 reprezentanţi ai instituţiilor şi autorităţilor locale;

5.         Parteneri implicaţi (numele instituţiei):  S.C. ,,AGROVET” S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş”, Biblioteca Publică Vetrișoaia, Brutăria Vetrişoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia),  Parohia Vetrișoaia I și II,  .

6.         Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de învăţământ): S.C. ,,AGROVET” S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, Biblioteca Publică Vetrișoaia, Parohia Vetrișoaia,  Brutăria Vetrișoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia), Lacul Sf. Ana (Carpații Orientali),  Iași, M-rea Bujoreni, Bârlad, orizontul local al comunei Vetrișoaia

Obiectivele urmărite:
-           dezvoltarea gustului pentru lectura şi  dragostea de carte;
-           dezvoltarea a simtului artistic si a gustului pentru frumos;
-           dezvoltarea creativitatii, a talentelor si abilitatilor;
-           largirea orizontului cultural si de cunoastere a elevilor ;
-           dezvoltarea spiritului de investigaţie;
-           intelegerea si insusirea unor valori umanitare;
-           formarea unui comportament ecologic, rutier si in situatii de urgenta corect;
-           cunoasterea elementelor unui stil de viata sanatos si insusirea acestora;
-           dezvoltarea spiritului de competitie si  de  fair-play;
-           dezvoltarea personalităţii elevilor  şi orientarea profesională;
-           creşterea gradului de siguranţă pe Internet a elevilor

a)         Modalităţi de evaluare a activităţii:
a.         Fotografiii de la activităţi;
b.         Asistenţe ale directorului şi consilierului educativ la  la activităţile organizate de cadrele didactice;
c.         Acordarea de diplome elevilor participanţi la concursurile organizate;
d.         Analiza proceselor –verbale încheiate în urma desfășurării  activităților.

b)         Rezultate înregistrate:
-           Prezenţă bună a elevilor la activităţi;
-           Organizarea unui număr mare de activităţi educative ce au acoperit toate tipurile de activităţi;
-           Buna colaborare între cadrele didactice pentru organizarea activităţilor;
-           Organizarea unui număr mare de concursuri, întreceri şi competiţii;
-           Realizarea unor expoziţii cu lucrările elevilor;
-           Organizarea a 3 excursii școare ;
-           2  vizite la Muzeul Satului din Vetrişoaia;
-           1 vizită la Biblioteca Publică Vetrișoaia;
-           1 vizită la  Brutăria Vetrișoaia( S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia);
-           2  activități comune cu agenții economici;
-           2 activități comune cu cele doua Parohii din comună;
-           Organizarea unor exerciții de alarmare și evacuare în cazul unor situații de urgență;
-           Realizarea unui număr de 35 de ppt utilizate în desfășurarea unor  activități.
c)         ANALIZA SWOT:
a.         Puncte tari:
-           Organizarea unui număr mare de activităţi;
-           Organizarea unor activităţi educative, frumoase, care au răspuns dorinţelor şi intereselor elevilor şi părinţilor;
-           Utilizarea tehnologiei moderne în desfășurarea unor activități(videoproiector, calculator, Internet, ppt, proiectări filme, flipchart, camere foto);
-           Grad ridicat de atingere a obiectivelor
b.         Puncte slabe:
-           tratarea cu superficialitate a modului de proiectare și organizare a activităţilor de  către unele dintre cadrele didactice;

c.         Oportunităţi:
-           Disponibilitatea unor instituţii locale, judeţene şi naţionale de organizare a unor activităţi în parteneriat;
d.         Ameninţări:
-           Slabele resurse financiare ale şcolii şi părinţilor atât pentru  susţinerea şi organizarea unor activităţi de tip excursii, vizite cât şi pentru stimularea şi premierea elevilor participanţi la diverse concursuri, competiţii;
-           Interesul scăzut al prinţilor şi al unor elevi  pentru activităţile şcolare și extrașcolare;
-           Interes scăzut şi grad redus de originalitate, creativitate ale unor cadre didactice în ceea ce priveşte organizarea unor activităţi educative extraşcolare calitative şi care să răspundă interesului elevilor;
-           Distanța mare față de orașe potențial cultural, turistic, istoric pentru realizarea unor activități diversificate.

d)         Recomandări, sugestii:
-           Proiectarea riguroasă și din timp a activităţilor şi asigurarea tuturor resurselor necesare desfăşurării acestora;
-           Respectarea în totalitate a programului şi orarului şcolii pentru săptămâna dedicată activităţilor educative extraşcolare;
e)         Anexe:
a.         CD: fotografii, filme, prezentari ppt;
b.         Exemple de buna practică: materiale realizate, desene;
c.         Procese-verbale ale activităților.

VIII.       ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR

       Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, constituită conform Deciziei nr51/ din 29.09.2014, a elaborat în octombrie 2014, Planul operaţional al unităţii de învăţământ privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar şi a urmărit punerea în aplicare şi evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar a urmărit modul în care s-au respectat şi promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
       În anul şcolar 2014-2015, Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a identificat următoarele forme de violenţă:
-          Violenţă elev – elev (verbală)
-          Violenţa elevilor faţă de profesor: - lipsa de implicare şi de participare a elevilor la activităţile şcolare (absenteismul şcolar, ignorarea
                                                          mesajelor  transmise de cadrele didactice);
                          
-          Violenţa profesorilor faţă de elevi: - agresiune verbală faţă de elevi (atitudini ironice, ţipete, jigniri);
                                                        - agresiune non verbal (ignorarea mesajelor  elevilor şi neacordarea de atenţie acestora).
Principalele cauze generatoare ale violenţei în şcoală au fost:
-          Cauze psiho-individuale : - toleranţă scăzută la frustrare;
                                            - dificultăţile de adaptare la disciplina şcolară;
                                            - imaginea de sine negativă;
                                            - instabilitate emoţională;
                                            - lipsa autocontrolului;
                                            - capacitate empatică redusă.
     -     Cauze familiale: - provenienţa elevilor din familii dezorganizate;
                                        - mediu familial lipsit de securitate afectivă;
                                        - condiţiile economice ale familiei (venituri insuficiente);
                                        - nivelul scăzut de educaţie al părinţilor.
     -     Cauze şcolare: - dificultăţi de comunicare elevi – profesori;
                                     - lipsa de  autorităte a  cadrelor didactice;                             
     -     Cauze sociale: - mass-media;
                                    - anturajul din afara şcolii.

     Măsurile adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-          implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar;
-          depistarea cazurilor de indisciplină şi consilierea acestora;
-          monitorizarea frecvenţei elevilor în vederea identificării cazurilor de absenteism şcolar ridicat ;
-          întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament violent şi cu absenteism şcolar ridicat;
-          înaintarea unei adrese scrise către Primăria comunei Vetrişoaia princa care s-a pus la dispoziţie baza de date cu toate cazurile de încălcare a prevederilor articolului 86, alin. 3) din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 în vederea luării măsurilor care se impun pentru şcolarizarea elevilor, pe perioada învăţământului obligatoriu;
-          încheierea  unui Protocol de colaborare cu instituţiile şi autorităţile publice locale în vederea reînfiinţării şi funcţionării GRUPULUI DE ACŢIUNE COMUNITAR DE PE RAZA COMUNEI VETRIŞOAIA, în scopul realizării sarcinilor din PROIECTUL PENTRU PREVENIREA ÎN SISTEM INTEGRAT A CRIMINALITĂŢII DIN MEDIUL RURAL ,,SATE FĂRĂ CRIMINALITATE”;
-          asigurarea pazei şi securităţii şcolare;
-          includerea în Regulamentul de Organizare și Funcționare a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor străine în incinta şi în interiorul unităţii şcolare, colaborare în  elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-          colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de violenţă sau cu potenţial violent sau care au un număr mare de absenţe prin: întâlniri organizate în şcoală, vizite la domiciliul copiilor, înştiinţări scrise;
-          colaborarea cu Postul de poliţie Vetrişoaia pentru realizarea acţiunilor cu caracter educativ-preventiv şi pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-          implicarea elevilor în activităţi extraşcolare și în proiectele derulate de școală.
Situația actelor de violență înregistrate:

Categorie
Tip
Cod
Sep

Oct
-15
Nov-15
Dec-
15
Ian-15
Feb-15
Mar-15
Apr-15
Mai-15
Iun-15
Urban
Rural
Total
1. Atac la persoană
1. Violarea secretului corespondenţei (accesarea fără consimţământul persoanei a calculatorului, telefonului mobil etc.)
1.1





-
-
-
-
-
-
0
0
2. Discriminare şi instigare la discriminare
1.2





-
-
-
-
-
-
0
0
3. Insulte grave, repetate
1.3


1
1
6
-
2
4
3
1
-
18
18
4. Ameninţări repetate
1.4





-
-
1
-
-
-
1
1
5. Şantaj
1.5





-
-
-
-
-
-
0
0
6. Înşelăciune
1.6





-
-
1
-
-
-
1
1
7. Instigare la violenţă
1.7





1
-
1
1
-
-
3
3
8. Violenţe fizice uşoare, fără urme (lovire)
1.8





1
1
1
1
-
-
4
4
9. Lăsarea fără ajutor sau lăsarea fără ajutor prin omisiune de înştiinţare
1.9





-
-
-
-
-
-
0
0
10. Fapte privitoare la viaţa sexuală (violul, actul sexual cu un minor, perversiunea sexuală, corupţia sexuală, seducţia hărţuirea sexuală)
1.10





-
-
-
-
-
-
0
0
11. Violenţa fizică gravă fără urme (vătămare corporală gravă)
1.11





-
-
-
1
-
-
1
1
12. Violenţa fizică cu arme albe
1.12





-
-
-
-
-
-
0
0
13. Violenţa fizică cu arme de foc
1.13





-
-
-
-
-
-
0
0
14. Omor sau tentativă de omor
1.14





-
-
-
-
-
-
0
0
Total categoria 1



1
1
6
2
3
8
6
1
-
28
28
2. Atentat la securitatea unităţii şcolare
1. Introducerea unor personae străine în incinta şcolii
2.1





-
-
-
-
-
-
0
0
2. Alarmă falsă
2.2





-
-
-
-
-
-
0
0
3. Incendiere şi tentativă de incendiere
2.3





-
-
-
-
-
-
0
0
4. Introducere sau port armă albă în spaţiul şcolar
2.4





-
-
-
-
-
-
0
0
5. Introducere sau port armă de foc în spaţiul şcolar
2.5





-
-
-
-
-
-
0
0
Total categoria 2






0
0
0
0
0
-
0
0
3. Atentat la bunuri
1. Însuşirea bunului găsit
3.1





-
-
-
-
-
-
0
0
2. Furt şi tentativă de furt
3.2





-
-
-
-
-
-
0
0
3. Tâlhărie
3.3





-
-
-
-
-
-
0
0
4. Distrugerea bunurilor unor persoane
3.4





1
1
1
-
-
-
3
3
5. Distrugerea bunurilor şcolii
3.5



2
-
3
1
1
1
-
-
8
8
Total categoria 3




2
-
4
2
2
1
0
-
11
11
4. Alte fapte de violenţă sau atentate la securitate în spaţiul şcolar
1. Consum de alcool
4.1





-
-
-
-
-
-
0
0
2. Consum de stupefiante sau alte substnţe interzise
4.2





-
-
-
-
-
-
0
0
3. Trafic de stupefiante sau alte substanţe interzise
4.3





-
-
-
-
-
-
0
0
4. Automutilare
4.4





-
-
-
-
-
-
0
0
5. Determinarea sau înlesnirea sinuciderii
4.5





-
-
-
-
-
-
0
0
6. Suicid sau tentativă de suicid
4.6





-
-
-
-
-
-
0
0
7. Alte tipuri de violenţă
4.7


3
2
2
1
-
2
2
-
-
12
12
Total categoria 4



3
2
2
1
0
2
2
0
-
12
12
Total acte de violență



4
5
8
7
5
12
18
2
-
51
51

PUNCTE TARI :    
-          Desfășurarea unui număr mare de activități educative școlare și extrașcolare;
-          Continuarea Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015”
-          Elaborarea, depunerea, câştigarea și derulara proiectului de minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii” în cadrul proiectului ZEP;
-          Includerea școlii în Proiectul ,,Școala te face om!” și derularea primelor activități din acest proiect;
-          Continuarea Proiectului ,,Valențe culturale ale securității și sănătății în muncă”;
-          Continuarea Proiectulului ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului ASSOCLIC”.
-          Înocmirea protocolului de colaborare cu CJRAE Vaslui;
-          Parriciparea unui număr mare de elevi la concursuri, olimpiade școlare și competiții sportive;
-          Rezultate bune obținute de elevi la concursurile, olimpiadele școalare și competițiile sportive;
-          Elaborarea, depunerea și câștigarea unui număr de 2 proiecte educaționale locale;
-          Îmbunătățirea activității Consiliului Școlar al Elevilor;
-          Îmbunătățirea activităților de consiliere și orientare în carieră a elevilor;
                       
PUNCTE SLABE:   -    Nerespectarea planificării activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor de la nivelul învăţământului
                                        gimnazial și liceal;
-          Participare modestă a preșcolarilor și a elevilor din învățământul primar la concursuri și olimpiade școlare;
-          Numă mic de activități educative extrașcolare inițiate, organizate și desfășurate la nivelul învățământul primar (cu excepția celor din cadrul Programului ,,Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”;
-          Întârzieri înregistrate de unele cadre didactice în întocmirea şi prezentarea documentelor de planificare a activităţii;
-          Neimplicarea tuturor învățătorilor în selectarea elevilor pentru includerea acestora în Proiectul UNICEF.

OPORTUNITĂŢI:  -     Posibilitatea depunerii şi derulării unor  proiecte educative locale;
-          Posibilitatea implicării în proiectele câștigate și derulate de școală
-          Existenţa unor copii cu potenţial intelectual sau cu diferite talente, abilităţi (literar-artistice, sportive etc);
-          Existenţa mijloacelor şi echipamentelor moderne care permit desfăşurarea unor activităţi educative şcolare şi extraşcolare calitative;
-          Existenta ofertei de cursuri de formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte educationale si cu finantare.
AMENINŢĂRI:        -   Dezinteresul  unor cadre didactice privind organizarea activităţilor educative extraşcolare;
-          Existența unor cadre didactice navetiste, cu norma de predare in doua scoli sau la plata cu ora care,  se implica într-o mică măsură în organizarea activitatilor extrascolare  in afara cursurilor sau  in initierea sau derularea unor proiecte educationale cu durata mai mare de un an;
-          Scăderea  motivației elevilor pentru învățare determină o slabă participare și rezultate în general modeste  la olimpiadele si concursurile şcolare pe discipline;
-          Slaba participare a diriginților la activități de dezvoltare profesională, prin susțierea de activități în cadrul comisiilor metodice a diriginților din școală.

INTOCMIT,
CONSILIER EDUCATIV,
PROF. BUTUC CARMEN








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%