INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN AVIZ DIRECTOR,
VASLUI PROF.
DOBREA FIRICEL
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT VETRIŞOAIA
TEL./FAX: 0235432038
E-mail: lichteh.vetrisoaiavs@yahoo.com
Nr. 1231 /25.08.2015
RAPORTUL ANUAL AL
ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE FORMALE ŞI
NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ŞCOLARĂ ÎN ANUL ŞCOLAR 2014/2015
I.
ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINŢILOR
La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia, în anul şcolar 2014/2015, au fost stabilite conform Deciziei
nr. 30 din 29.09.2014 de constituire a comisiilor metodice, două comisii metodice la nivelul ariei
curriculare ,,Consiliere şi orientare” şi anume : ,,Comisia metodică a
diriginţilor din învăţământul preşcolar şi primar” – responsabil înv. Grecu
Marioara şi ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul gimnazial şi
liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
Majoritatea membrilor celor
două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi
semestriale, conform programei de consiliere şi orientare.
Majoritatea diriginţilor a completat
corect documentele activităţii dirigintelui (catalogul clasei, portofoliul dirigintelui) şi a realizat caracterizările clasei/grupei de
elevi.
O atenţie deosebită a fost acordată
optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin
monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii
elevilor în activităţile de învăţare şi
asigurarea succesului la învăţătură.
S-a urmărit şi o colaborare
eficientă cu familia prin: înștiințări oficiale, vizite la domiciliul elevilor,
organizarea şedinţelor cu părinţii
atât în cadrul orei la dispoziţia părinţilor (conf. Ordinului MECI nr.
5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de
părinţi, prezentarea și dezbaterea Regulamentului de Organizare și Funcționare
al școlii, prezentarea situaţiei şcolare
a elevilor (rezultatele obţinute la testele iniţiale, evoluţia acestora pe
parcursul semestrului I) şi discutarea problemelor cu care se confruntă aceştia.
Diriginţii claselor a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de orientarea şcolară şi profesională a elevilor
prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi
prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a metodologiei de organizare şi desfăşurare
a evaluării naţionale/bacalaureatului/ examenului de certificare a
competențelor profesionale şi a calendarelor
aferente.
Diriginții claselor a II-a, a IV-a și a VI-a au prezentat și discutat
cu elevii și părinții lor Metodologia de organizare și desfășurare a
Evaluărilor Naționale la clasele a II-a,
a IV-a și a VI-a în anul școlar 2014-2015, precum și calendarul aferent.
Diriginţii claselor de liceu au
prezentat atât elevilor cât şi părinţilor
Metodologia de acordare a
sprijinului financiar prin Programul ,,Bani de liceu”.
Majoritatea diriginților a
participat alături de elevi la
activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii ( Ziua Armatei, Ziua
Naţională a României, Serbarea de Craciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, 8 Martie, etc.).
De asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor
de elevi şi s-a preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora,
respectarea Regulametului de Organizare și Funcționare al școlii de către
elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a celor cu un
număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi
prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite la domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea
diriginţilor din învăţământul primar şi gimnazial s-a implicat în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a
absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” –Campania ,,Hai la
şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon
şcolar, prin: identificarea elevilor
aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea fişelor pentru elevii aflati in
risc de abandon şcolar (Mirofan Crina, Butuc Carmen, Simion Mioara, Tabeică
Alexandra, Pandelea Ana, Bordeianu Neculai, Dobrea Firicel, Grecu Mărioara,
Florea Rodica, Purice Ana, Purice Dumitru), iar unii prin participarea efectivă la activitățile proiectului împreună cu elevii și
părinții acestora (Dobrea Firicel, Butuc Carmen, Pandelea Ana, Simion
Mioara, Bordeianu Neculai, Grecu Mărioara, Florea Rodica, Purice Dumitru,
Purice Ana).
În vederea reducerii fenomenului
violenţei în mediul şcolar şi asigurării securităţii elevilor, diriginţii au
adus la cunotinţa elevilor, părinţilor sun semnătur şi au pus în aplicare ROFUIP 5115/2014, Regulamentul de Organizare și Funcționare al Liceului Tehnologic
,,Petru Rareș” Vetrișoaia și anexele acestuia.
La finalul semestrului I și al II-lea, toţi
diriginţii au convocat Consiliul clasei, au analizat progresul la învățătură, starea
disciplinară a elevilor, au propus notele la purtare pentru fiecare elev şi
sancţiuni disciplinare acolo unde a fost cazul. În urma acestor activităţi,
diriginţii au întocmit procese-verbale
în cadrul consiliilor claselor şi au propus printr-un raport scris Consiliului
profesoral, sancţiuni disciplinare pentru elevi şi validarea notelor la purtare
mai mici de 7,00 sau mai mici de ,,Bine”.
Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în
activitatea de diriginte de către responsabilii comisiilor metodice a
diriginților, consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice
susţinute în cadrul Comisiei metodice a diriginților din învățământul gimnazial
și liceal și în cadrul Cercului pedagogic al diriginţilor din zona Huşi;
3. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul
comisiilor metodice:
a)
În cadrul Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal au
fost desfăşurate 2 activităţi metodice:
- în septembrie, 2014 – o activitate de informare şi organizare,
în care a fost prezentat raportul activităţilor comisiei din anul şcolar
2013-2014, planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul şcolar
2014-2015, au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru anul
şcolar 2014-2015 şi a fost oferită consiliere membrilor comisiei (în special
debutanţilor sau nou veniți în școală) privind activitatea de diriginte şi întocmirea
mapei dirigintelui;
- în
noiembrie 2014: o lecţie demonstrativă
la clasa a VI-a A cu tema ,,Dicționarul
meseriilor”, propunător prof. Butuc Carmen şi un referat cu tema ,,Necesitatea orintării și consilierii școlare și
profesionale”, propunător prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana;
- îm martie, 2015 –
lecție demonstrativă la cls. a XI-a cu tema,, Responsabilitățile părinților”,
propunător prof. Dandeș Argentina, un referat
cu tema ,,Colaborarea familie-școală
pentru asigurarea reușitei școlare”, propunător prof. Tabeică Alexandra și
o informare științifică ,,Noutăți
editoriale în sprijinul dirigintelui”, propunător prof. Butuc Carmen.
b) În cadrul Comisiei metodice a diriginților din învățământul preșcolar și primar, au
fost organizate două activități metodice:
- în februarie 2015 – Masă totundă –realizări obținute și măsuri pentru îmbunătățirea
activității educative, propunător înv. Grecu Mărioara;
- în martie 2015 –lecție demonstrativă la cls. a IV-a B cu tema ,, Meseria –brățară de aur”, propunător înv. Grecu Mărioara și
un referat
cu tema ,,Impactul pe care îl au orele
de consiliere și orientare asupra elevilor/preșcolarilor”, propunător educ.
Cotea Daniela.
4. Organizarea
și susținerea de activități metodice în cadrul Cercului
pedagogic al diriginţilor din zona Huşi ( 20 noiembrie, 2014). Astfel, a
fost susținută lecția deschisă la cls a
IX –a cu tema ,,Minte sănătoasă, în
corp sănătos”, propunător prof. Roman Vergil și referatul cu tema ,, Comunicarea eficientă
–premisă a dezvoltării unor relații interpersonale neconfictuale”, susținut de prof. Butuc Carmen;
5. Participare la cursuri/ programe de formare și dezvoltare
profesională:
- programul de
formare ,,Consilierea părinților”, oganizat de UNICEF și ISE la Iași, 12
decembrie 2014 și în 27 martie 2015 – prof. Butuc Carmen, în cadrul proiectului
Reducerea abandonului școlar și a absenteismului în Zone Prioritare de Educație
(ZEP) ;
- cursul ,,Educația
parentală –strategie pentru prevenirea absenteismului și abandonului școlar”,
susținut de către de Fundația Holt România –Fundația de Consultanță și Servicii
Sociale pentru Copii și Familii și organizat la Vatra Dornei în noiembrie-decembrie
2014 –înv. Grecu Mărioara;
- cursul ,,Promovarea educației inclusive pentru
copiii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul
preșcolar”, organizat de reprezentanța UNICEF în România în parteneriat cu
RENINCO ROMÂNIA și MEN, în cadrul Campaniei ,,Hai la școală!”, 2-4 noiembrie
2014, Sinaia –educ. Bejan Corina;
- Cursul dedicat lucrului cu elevii cu dizabilități,
organizat de UNIEF și ISE, la Iași –prof. Tabeică Alexandra
- Conferința Națională și Cursul pe
componenta management educațional, organizat de UNICEF și ISE, la București
–director, prof. Dobrea Firicel;
- Cursul de educator parental în cadrul proiectului
,,Școala te face om”, organizat în iunie 2015 la Sucevița de către Fundația
Holt România –Filiala Iași, în colaborare cu consiliile județene – Prof. Dobrea
Firicel;
- Cursul ,,Educația multiculturală”, organizat la
Sinaia în mai 2015de MECS și UNICEF – Prof. Butuc Carmen, prof. Bordeianu
Neculai, Înv. Grecu Mărioara, Înv. Purice Dumitru, Educ. Cotea Daniela;
- Cursul
,,Consiliere educațională”, organizat la CJRAE Vaslui în octombrie, 2014 –prof.
Butuc Carmen
Puncte tari:
-
Organizarea și suținerea la
nivelul școlii noastre a Cercului pedagogic al diriginților din zona Huși;
-
Implicarea diriginţilor în
Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in
anul scolar 2014-2015” – Campania ,,Hai la şcoală!”;
-
Preocuparea majorităţii
diriginţilor pentru amenajarea spaţiului educaţional al clasei pe care o
manageriază;
-
Marcare de către unii diriginţi împreună cu elevii clasei, a evenimentelor importante ale lunii prin
reactualizarea permanentă a panoului ,,Evenimentul lunii”, prin expoziţii
tematice, programe artistice, etc.
Puncte slabe:
-
nu s-a respectat planificarea activităţilor
metodice la nivelul celor două comisii ale diriginților;
-
s-au înregistrat întârzieri în întocmirea şi înregistrarea la
secretariatul unității a planificarilor calendaristice la C/O ( Prof. Dandeș Argentina);
-
nu există planificarea la C/O
pentru Clasa Pregătitoare A( înv. Balan Valeru).
II.
ACTIVITĂŢILE EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
În
anul şcolar 2014-2015 la nivelul şcolii noastre, conform Condicii pentru
activităţi extraşcolare şi extracurriculare,
au
fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:
1.
FESTIVITATEA DE DESCHIDERE A ANULUI ȘCOLAR – prezidată de directorul școlii, prof. Dobrea Firicel, la care au participat elevii școlii,
părinții, preoții din comunitate și reprezentanții autorităților locale.
2.
,,21 SEPTEMBRIE 2014 –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII” –sub sloganul
,,Free for peace!”, a fost organizată și desfășurată o acțiune
de plantare de pomi în curtea școlii. Au
participat elevi și preșcolari îndrumați de prof. Butuc Carmen, prof. Dobrea
Firicel și educ. Bejan Corina. Școala a primit un Certificat de participare;
3.
,,EUROPEAN DAY OF LANGUAGE – 26 septembrie 2014” –activitatea
a fost organizată în cadrul CDI-ului și a
fost marcată prin discuții cu elevii privitor la importanța studierii limbilor
străine și sensibilizarea față de toate limbile vorbite în Europa. De asemenea,
a fost organizat un concurs pe această temă cu întrebări în limba română şi limba engleză,
urmat de premierea elevilor. Au participat
elevii claselor IX-XII, organizator prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana.
4.
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A EDUCAȚIEI -5 OCTOMBRIE 2014 – a fost marcată într-un cadru festiv, la care au participat elevi și cadre didactice,
astfel:
-
prezentarea
semnificație zilei și a câtorva citate despre educație–director, prof. Dobrea
Firicel;
-
sărbătorirea
cadrelor didactice pensionate în anul școlar anterior și a cadrelor didactice
pensionate –resursă (angajate în acest an școlar) prin înmânarea de diplome și
flori pentru întreaga activitate profesională desfășurată;
-
recitări de poezii
dedicate dascălilor –două eleve de la clasele a V-a și a VI –a;
5.
,,SĂPTĂMÂNA EDUCAȚIEI GLOBALE 17-21 NOIEMBRIE, 2014.
Tema: ,,Securitatea alimentației” –a fost marcată prin următoarele activități:
-
prezentarea unui
ppt și discuții interactive cu elevii pe tema ,,Securitatea alimentară –problemă globală a lumii contemporane”
–participanți elevii cls. V-VIII , organizator prof. Butuc Carmen;
-
dezbatere ,,Declarația
de la Roma asupra securității alimentare mondiale” –participanți elevii
cls. a VII- a B, organizator prof. Dobrea Firicel;
-
Concurs de postere/afișe ,,Alimentație sănătoasă” –participanți elevii cls. a VII- a B, organizator prof.
Dobrea Firicel;
-
dezbatere și
concurs cu tema ,,Spune-mi ce mănânci ca
să-ți spun cine ești” - participanți
elevii cls. IX-XII, organizator prof. Tăbuș Mirabela-Iuliana;
-
dezbatere și
concurs pe tema ,,Stim ce mâncăm!”
–participanți elevii cls. a VI- B,
organizator prof. Simion Mioara;
-
dezbatere pe tema ,,O alimentație sănătoasă, nu înseamnă de
toate pe masă! – participanți preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia și
părinții acestora, organizatori educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ.
Bejan Corina;
-
concursul ,,Junior chef” –participanți elevii
cls. a VII-a B, organizator prof. Pandelea Ana;
-
,,Vreau să cresc mare și frumos, mâncând sănătos!” –activitate practică de identificare a E-urilor din
alimente și conștientizarea elevilor cu privire la la efectele unei alimentații
nesănătoase. Participanți elevii cls. a
IV-a B, organizator înv. Grecu Mărioara.
6.
COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA - 9 octombrie, 2014 - expozitie în holul scolii cu materiale informative, prezentarea
semnificatiei zilei. Realizarea de către elevi a unor afișe/ postere cu imagini reprezentative. Au participat
elevii claselor V-VIII, organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai.
7.
,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2014” – activitate
organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai şi care a constat în:
a)
Prezentare ppt cu semnificaţia
zilei;
b)
Expoziţie organizată în holul şcolii cu
materiale pe această temă( imagini cu armata romana in trecut si prezent).
8.
SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN – a fost marcată
astfel:
-
la nivelul claselor V-VIII, pe 31
oct. 2014, printr-o prezentare ppt cu semnificaţia zilei, un scurt istoric, o
expoziţie de dovleci sculptati şi un concurs cu secţiunile ,,Cel mai frumos
dovleac sculptat”, ,,Cea mai hidoasă mască” şi Cel mai hidos costum”, urmate de
un Carnaval al măştilor şi costumelor.Organizatori prof. Butuc Carmen, Prof.
Dobrea Firicel, prof. Tăbuș Mirabela Iuliana, Prof. Simion Mioara;
-
la nivelul preșcolar (Grădinița
Siminești) a fost organizată activitatea comună ,,Sărbătorim împreună
Hlloween-ul!”. Organizatori educ. Bejan Corina și prof. Simion Mioara
9.
BALUL BOBOCILOR –activitate inițiată de către
Consiliul Elevilor Vetrișoaia și
consilierul educativ, prof. Butuc Carmen. A cuprins Concursul ,,Miss și
mister boboc” și o seară distractivă. Organizatori: director, prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Roman Vergil, prof. Tăbuș Mirabela, prof.
Dandeș Argentina și CSE Vetrișoaia.
10.
ACTIVITĂŢI DEDICATE ,,ZILEI NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2014”:
a.
Prezentarea semnificației zilei și a unui film documentar
– organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.
Program artistic - prezentat de gupul ,,Meloritm”, îndrumat de prof. Butuc Carmen;
c.
Concursul ,,1 Decembrie –Ziua Națională a României” – participanţi elevii claselor VIII B şi VIII A, organizator prof. Bordeianu
Neculai.
d.
Expoziția –concurs ,,România mea frumoasă!”
–participanți elevii claselor V-VIII, organizator prof. Cotea Daniela
e.
La mulți ani, țara mea!– program artistic și expoziție cu lucrările copiilor pe această temă.
Participanţi preşcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia îndrumaţi de educatoarele
Cotea Daniela, Corciovă Rica și Bejan Corina.
11. ,,MOS NICOLAE -6
DECEMBRIE, 2014” - sub genericul ,,Cadoul din ghetuță”, copiii de la Grădiniţa
Vetrişoaia au primit daruri din ghetuţe (pungulite cu jucarii si dulciuri pentru
copii) sponsori fiind parintii copiilor. Organizatori: educ. Cotea Daniela și educ.
Corciovă Rica. De asemenea, a fost organizată activitatea comună ,,Un dar petru fiecare copil”, la care
au participat preșcolarii de la Gădinița Vetrișoaia (grupa mijlocie) și elevii
cls. a IV- B. Organizatori: Educ. Bejan Corina și înv. Grecu Mărioara.
12. ,,SĂRBĂTORILE DE IARNĂ” – au cuprins următoarele activităti:
-
Serbarea de
Crăciun, care a antrenat copii şi elevi de la toate nivelele de
învăţământ (preşcolar, primar, gimnazial şi liceal) s-a desfăşurat atât la
nivel de clasă şi grupă în şcoală şi grădiniţă, cât şi la nivel de şcoală la
Căminul Cultural din localitate. Programul a cuprins: colinde româneşti şi
internaţionale, montaje literar-artistice, dansuri moderne, obiceiuri şi
tradiţii (Haiducii, Capra şi Pluguşorul). Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, prof. Butuc
Carmen, prof. Tăbuș Mirabela, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Ana, înv. Fira
Maria;
-
,,În aşteptarea lui Moş Crăciun” - amenajarea
sălilor de clasă în spiritul sărbătorilor de iarnă cu ornamente, brăduţi,
desene, etc
-
Primirea darurilor de la Moş Crăciun oferite
de Consiliul Local Vetrişoaia – toți preșcolarii și elevii claselor V-VIII au
primit daruri.
13. ,,15 IANUARIE –165 DE ANI DE LA NAŞTEREA MARELUI POET NAŢIONAL MIHAI EMINESCU”
– a fost marcată
prin următoarele activităţi:
-
depunerea unei
coroane de flori la bustul poetului din parcul şcolii;
-
Medalion
literar: Mihai
Eminescu - ,,Eu rămân ce-am fost –romantic”;
-
Concursul de recitare a
poeziei eminesciene ,,Şi dacă...”;
La activităţi
au participat elevi ai claselor V-VIII. Organizatorii activităţilor: prof.
Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Ţaga Mihaela, prof. Dandeș Argentina.
14. ,,24 IANUARIE-ZIUA UNIRII” – a fost marcată prin următoarele
activităţi:
-
Prezentarea semnificaţiei
zilei de 24 ianuarie 1859 – prof. de istorie Bordeianu Neculai;
-
Organizarea concursului
,,24 Ianuarie – Unirea cea Mică” – participanţi elevii claselor a VII-
VIII-;
-
S-a cântat și dansat ,,Hora
Unirii”.
15. ,, 8 MARTIE –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A FEMEII” - a fost marcată astfel:
-
program artistic prezentat de:
preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia, Grupul Meloritm (cls. V-VIII), cls. a
IV-a B, cls. I, elevi ai clasei a IX-a
și formația de dansuri ,,Floricică de pe Prut”. Îndrumători: educ Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan
Corina, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara, înv. Purice Ana, prof. Tăbuș Mirabela
și Lupu Ion (director Cămin Cultural);
-
expoziție de
felicitări și mărțișoare –elevii cls.V-VIII, îndrumător prof. Cotea Daniela.
16. ,,22 MARTIE –ZIUA MONDIALĂ A APEI” –a fost marcată
prin:
-
amenajarea unor panouri informative și
discuții cu elevii referitoare la semnificația acestei zile, importanța apei
pentru organismul uman, apa și omul, organizator prof. Butuc Carmen;
-
Prezentarea unui referat
cu tema ,,Apa –esența vieții”, organizator
prof. Pandelea Ana;
-
Expoziție de
desene dedicată Zilei
Mondiale a Apei, organizator prof. Butuc Carmen.
17. ,,23 MARTIE –ZIUA MONDIALĂ A METEOROLOGIEI” - marcată prin amenajarea unor panouri informative și discuții cu elevii
referitoare la semnificația acestei zile, organizator prof. Butuc Carmen.
18. ,,15 MARTIE-15 APRILIE 2015 –LUNA PĂDURILOR” –marcată prin
amenajarea unui panou informativ despre importanța pădurilor, organizator prof.
Mitrofan Crina-Mariana;
19. ,, 1 APRILIE –ZIUA MONDIALĂ A PĂSĂRILOR” - marcată prin
amenajarea unor panouri informative despre
Ziua Păsărilor și cu cele mai interesante păsări din lume, organizatori
prof. Butuc Carmen și prof. Mitrofan
Crina-Mariana;
20. ,,5 IUNIE –ZIUA MONDIALĂ A MEDIULUI” –a fost marcată
prin:
-
implicarea
elevilor în realizarea de afișe/postere
cu mesaje eco și realizarea unei expoziții în holul școlii;
-
acțiuni de ecologizare
și plantare de flori în curtea școlii. Organizatori: Prof. Butuc Carmen și
prof. Pandelea Ana.
21. ,,ZIUA ÎNVĂȚĂTORULUI -5 IUNIE 2015” – a fost marcată
prin implicarea elevilor în realizarea de afișe/ postere cu mesaje dedicate
Zilei Învățătorului și cadrelor didactice. Cu materialele realizate de elevi a
fost organizată o expoziție în holul școlii. Organizator prof. Butuc Carmen;
22. ,,ZIUA EROILOR” – marcată prin depunerea de coroane și
jerbe de flori la Monumentul Eroilor din comunitate, participarea la slujba de
comemorare a eroilor și prezentarea semnificației zilei de către prof. de
istorie Bordeianu Neculai. Organizatori. Prof. Butuc Carmen și prof. Bordeianu
Neculai;
23. COMPETITII SPORTIVE :
-
Competiţia
,,ATLETSM –CROSUL BOBOCILOR”, organizată pe Stadionul Municipal Huși
în data de 12.10.2014, la care au
participat 14 elevi din clasele CP-IX, indrumaţi de prof. Simion Mioara. S-au
obținut: Locul I –Irimia Emima (cls.a
V-a) și Locul al III-lea –Matei
Denisa (cls. I);
-
Competiţia de
Cros organizată pe
Stadionul Municipal Huși în cadrul Olimpiadei
Naţionale a Sportului Şcolar – etapa locală, din 25.10.2014, la care au participat 13 elevi din
clasele V-XII, indrumaţi de prof. Simion Mioara;
-
Competiția de
FOTBAL organizată în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar – zona Huși,
la data de
15.03.2015. Au participat 10 elevi din cls. V-VIII îndrumați de prof. Simion Mioara;
-
Competiția de
RUGBY TAG organizată la Bârlad în cadrul
ONSS –clasele I-IV. Au participat 13
elevi îndrumați de prof. Simion Mioara.
24. PARTICIPAREA FORMAȚIEI DE DANSURI POPULARE ,,FLORICICĂ DE PE PRUT” LA CONCURSURI ȘI FESTIVALURI FOLCLORICE:
-
Concursul
Regional de Cântece și Dansuri Populare ,,Pe-o gură de Rai” – etapa
interregională– organizat la Palatul Copiilor din Focșani pe 25 aprilie 2015. S-a obținut LOCUL I
–la secțiunea ,,Dansuri Populare”
și LOCUL I –la secțiunea ,,Muzică Populară” (Apetrei Alexandra). Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu
Ion;
-
Festivalul
interjudețean de dans ,,Ritmurile Tinereții”, ediția a XIV-a –organizat la
Casa de Cultură a Sindicatelor Bârlad ,
în data de 08.05.2015, la care a fost obținut PREMIUL I. Îndrumători și însoțitori: prof. Dobrea Firicel, prof.
Butuc Carmen, colaborator directorul Caminului cultural, Lupu Ion;
-
Festivalul
internațional ,,HORA DIN STRĂBUNI”, ediția a III-a , Vaslui, 02.08.2015.
25. EXCURSII ȘCOLARE:
-
Excursie de o zi
în zona Tg. Neamț – organizată pe 22 noiembrie
2014 şi care a avut drept scop vizitarea
următoarelor obiective: Cetatea
Neamțului, Mănăstirea Neamț, Casa Memorială ,,Ion Creangă” din Humulești. La
excursie au participat 14 elevi din clasele V-VIII şi 2 cadre didactice (prof.
Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana). Organizator prof. Butuc Carmen. Excursie
sponsorizată de către părinții elevilor;
-
Excursie de o zi la Lacul Sfânta Ana (Carpații Orientali)
–organizată în data de 08.04.2015 și care a avut ca scop vizitarea Lacului Sf. Ana și
cunoașterea/studierea zonei în care
se află situat lacul. Au participat 27 de elevi din clasele V-XII și 2
cadre didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Bordeianu Neculai. Organizatori
prof. Butuc Carmen și prof Dobrea Firicel. Excursie sponsorizată de către părinții elevilor;
-
Excursie de o zi la Mănăstirea Bujoreni –organizată în data de 07.04.2015. Au participat 16 elevi
din cls. V-X și 2 cadre didactice organizatoare (Prof. Bordeianu Neculai și
prof. Dandeș Argentina). Excursia a fost sponsorizată de către părinții elevilor;
-
Excursie de o zi la Iași – organizată în data de 10.04.2015 având ca scop vizitarea bazelor sportive din Iași : Stadionul ,,Emil
Alexandrescu”, Sala Sporturilor, baza sportivă a Facultății de Educație Fizică
și Sport și Sala de Tifness –Oana Gold GYM. Au participat 18 elevi și 2
cadre didactice (Prof. Simion Mioara și prof. Tăbuș Mirabela). Organizator
prof. Simion Mioara. Excursie sponsorizată de către părinții elevilor;
-
Două excursii de 2 zile organizate în zona Tg. Neamț, în
cadrul Proiectului ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii” –parte a Proiectului UNICEF –Campania ,,Hai la școală!”. O
excursie a fost organizată în perioada
23-24 mai 2015 la care au participat 14 elevi din clasele V-VIII și 2 cadre
didactice (Prof. Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana), iar o excursie în
perioada 30-31 mai 2015 la care au participat 14 elevi din clasele I-IV și 2
cadre didactice (înv. Grecu Mărioara și înv. Purice Dumitru). Ambele excursii au avut drept scop
vizitarea Cetății Neamțului, Mănăstirii Neamț, Casa Memorială ,,Ion Creangă”
din Humulești, Parcul Natural ,,Vânători Neamț”, Mănăstirea Agapia și orașul
Piatra Neamț. Excursiile au fost organizate de prof. Dobrea Firicel, prof.
Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara și finanțate din proiectul mai sus menționat.
- ALTE ACTIVITĂŢI/ACŢIUNI:
a)
Vizită la sediul ISU din Huși–organizată în ianuarie 2015. Participanți elevii claselor
V-VIII, organizator prof. Bordeianu Neculai;
b)
Activitate extracurriculară organizată în
colaborare cu Agenția de Dezvoltare
Comunitară ,,Împreună” și cu Reprezentanța UNICEF în România, în cadrul
proiectului ,,Ce vrei să te faci când vei fi mare?” –parte a Campaniei ,,Hai la
școală!”, având drept scop promovarea educației în rîndul copiilor
aparținând minorităților rrome ca mijloc de a reuși în viață. S-au organizat 2
întâlniri , una în data de 20.02.2015 la care au participat 129 de elevi din
cls. V-VIII și 7 părinți din grupul țintă și o întâlnire în data de 08.05.2015 la care au participat
116 elevi din cls. V-VIII. Activitățile au cuprins:
-
Testarea kitului pedagogic cu
elevii cls. V-VIII;
-
Discuții libere cu elevii;
-
Vizionarea filmului documentar
,,Ce vrei să te faci când vei fi mare?” de către părinții elevilor din grupul
țintă;
-
Dicuții libere cu părinții
elevilor din grupul țintă.
c)
Participarea la evenimentul comunitar organizat de DGASPC VASLUI în cadrul Proiectului ,,UNICEF –CRIPS Rețele comunitare pentru Prevenirea
Abandonului Școlar Rețele PAS 2014-2015”. La eveniment au participat: 28 de
elevi, 8 părinți, 1 reprezentant DGASPC Vaslui, 4 cadre didactice (Butuc
Carmen, Grecu Mărioara, Tăbuș Mirabela, Purice Dumitru), 3 reprezentanți
Primăria Vetrișoaia, 1 îngrijitor școală. Organizatori la nivelul școlii:
director, prof. Dobrea Firicel și prof. Butuc Carmen;
d)
Participarea elevilor de clasa
a VIII-a la cercetarea cu titlul: ,,Iar
acum încotro? Parcursul școlar al absolvenților clasei a VIII-a din școlile
participante la Campania UNICEF Hai la școală!”, organizatori: prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen;
e)
Înființarea Cercului de lectura ,,Cartea și cititorul” și activarea în cadrul
acestuia a unui număr de 29 de elevi din
clasele V-VIII, sub îndrumarea d-nei prof. Țaga Mihaela.
f)
Întocmirea unui Protocol de colaborare cu CJRAE Vaslui,
în scopul oferirii de servicii de asistență psihopedagogică elevilor și
părinților școlii noastre;
g)
Desfăşurarea unor programe de pregătire suplimentară în
scopul participării la concursurile, olimpiadele şcolare, la examenele
naţionale şi pentru remediere şcolară (Dobrea Firicel, Butuc Carmen, Bordeianu
Neculai, Mitrofan Crina Mariana, Simion Mioara, Ţaga Mihaela, Roman Vergil, Dandeș Argentina);
h)
Organizarea, la nivelul școlii, a concursului ,,Recunoaște scriitorul”, la
care au participat 14 elevi din cls. VII-VIII. Elevii au fost premiați cu
diplome și cărți. Organizator și sponsor prof. Țaga Mihaela.
i)
Participarea la Campania ,,100 de zâmbete în dar!”,
organizată la Iași pe 20 decembrie 2014 și
la care au participat 6 preșcolari cu lucrări artistico-plastice,
îndrumați de educ. Bejan Corina;
j)
Organizarea și desfășurarea în
școală a cursului ,,Cum să devenim
părinți mai buni” după modelul Holt, cu două grupe de părinți (10
părinți/grupă). Cursurile au fost organizate și suștinute de către prof. Butuc
Carmen și înv. Grecu Mărioara.
27. PROIECTE DERULATE/INITIATE:
Proiectul ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” derulat în parteneriat cu
UNICEF România şi ISE. Până în prezent
s-au derulat următoarele activităţi:
1. elaborarea,
depunerea și câștigarea proiectului de minigrant
,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii”, în valoare totală de 7000 lei;
2. identificarea şi
includerea în proiect a unui număr de 28 de elevi din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar și 28 de
părinți ai acestora;
3. completarea de
către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
4. participarea
unui nr de 10 cadre didactice la cursuri
de formare pe didactici, consilierea părinţilor și management;
5. derularea celor
8 activități ale proiectului de
minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii”;
-,, Ce și cum
vom face?” –lansarea proiectului –organizatori prof. Dobrea Firicel și prof.
Butuc Carmen;
- ,,Părinții
mai aproape de școală” –activități de consiliere și implicare a părinților
–organizator prof. Butuc Carmen;
- ,,Învățăm și
câștigăm!” –concurs de cultură generală- organizatori: prof. Dobrea Firicel,
prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Mărioara;
- ,,Sport și
sănătate” –informare cu privire la importanța activităților sportive și a
mișcării în menținerea sănătății și un concurs sportiv. Organizatori: Prof.
Dobrea Firicel, prof. Simion Mioara, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Măroara;
- ,,Grădina de
flori a școlii” –amenajarea unor straturi și alei de flori în parcul școlii.
Organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Pandelea Ana, prof. Butuc Carmen,
înv. Grecu Mărioara;
- Concursul
,,Bucuria de a învăța” –lucrări realizate de elevi pe mai multe secțiuni.
Organizatori: prof. Dobrea Fircel, prof. Butuc Carmen, prof. Cotea Daniela;
- ,,Vizităm și
învățăm!” –două excursii de căte două zile în zona Tg. Neamț (mai sus menționate);
- ,,Bilanț la
sfârșitul proiectului” –încheierea proiectului. Organizatori: prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen și înv. Grecu Mărioara.
Proiectul
,,Școala te face om!” – derulat de Consiliul Județean Vaslui în parteneriat cu
Fundația Holt România –Filiala Iași îm cadrul Programului RO10 ,,Copii și tineri în situații de risc și inițiative
locale și regionale pentru reducerea inegalităților naționale și promovarea
incluziunii sociale” și finanțat în cadrul Mecanismului Financiar al
Spațiului Economic European (SEE) 2009-2014 și Guvernul României. Până în
prezent s-au derulat următoarele activități:
-
Participarea unui cadru didactic, prof. Dobrea Firicel, la cursul
de formare de Educatori Parentali
, după modelul Holt ,,Cum să devenim părinți mai buni”;
-
Selectarea unui nr de 10 cadre didactice din școală care
vor desfășura activități nonformale cu elevii aflați în situații de risc în
cadrul proiectului ,,Școala e face om!”;
-
Selectarea unui nr de 15 elevi și 10 părinți/turori
legali/ persoane care îngrijesc copiii beneficiari ai proiectului;
-
Completarea Formularului
inițial pentru școli.
Proiectul ,,Ne
jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului
ASSOCLIC”. Punerea în
practică a proiectului se realizează în parteneriat cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ
FRONTIERE” și se derulează în acest an școlar prin disciplina opțională cu
titlul ,,Ne jucăm la grădiniță cu
calculatorul” (educ. Bejan Corina).
Proiectul
educațional ,,Cresc frumos și sănătos”(80p) –derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia
–structură arondată a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș” (Educ. Bejan Corina) în colaborare cu Cabinetul Medical Stomatologic
Berezeni și cu S.C. PRODCADOL Vetrișoaia. Grupul țintă îl reprezintă copiii de
la Grupa mijlocie.
Proiectul
educațional ,,Să dezlegăm tainele calculatorului și la școală și la bibliotecă”(75p) – derulat în colaborare cu Asociația
,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE”. Grupul țintă sunt elevii claselor a IV-a. Proiectul
a fost elaborat și depus de către înv. Grecu Mărioara;
Proiectul
,,Valențe culturale ale securității și sănătății în muncă” – derulat în
colaboare cu ISJ Vaslui și Inspectoratul Teritorial de Muncă Vaslui, în
perioada februarie –mai 2015. Au fost organizate sesiuni de formare cu elevii
din clasele XI-XII și participarea la Concursul Național ,,ȘTIU ȘI APLIC –
SECURITATEA ȘI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ SE DEPRINDE DE PE BĂNCILE ȘCOLII!”.
6.
OLIMPIADE ŞI CONCURSURI ŞCOLARE
Nr.
Crt
|
Unitatea şcolară
|
Olimpiada/
concursul
|
Faza pe şcoală/
locală/
judeţeană/ naţională
|
Nr. elevi/ copii partici-panti
|
Numele şi
prenumele elevului/copilului
|
Clasa/
Grupa
|
Locul I, II,
III, Menţiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
|
Prof. Îndrumător
|
1.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada școlară
de chimie
|
Pe școală
|
2
|
Samoila
Andreea
Dobrea
Andreea-Lavinia
|
VIII
VIII
|
Locul I
Locul al II-lea
|
Prof. Dobrea
Firicel
|
2.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada școlară de chimie
|
Locală
|
2
|
Samoila Andreea
Dobrea Andreea-Lavinia
|
VIII
VIII
|
Ambele promovate la etapa județeană
|
Prof. Dobrea Firicel
|
3.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada școlară
de geografie
|
Pe școala
|
8
|
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan
Cârjan Ana
Maria
Botezatu
Elena
Mocanu
Alexandru
Puiu
Alexandru
Pandelea
Robert
|
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
|
Locul I
Locul al II-lea
Locul al III-lea
|
Prof. Butuc
Carmen
|
4
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada școlară de geografie
|
Locală
|
3
|
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan
|
VIII
VIII
VIII
|
Locul al II -lea
Mențiune
Mențiune
Toți elevii au fost promovați la etapa județeană
|
Prof. Butuc Carmen
|
5.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul
Școlar Național de Geografie ,,Terra”
|
Pe școala
|
32
|
Ciorchină
Denis-Petronel
Galan Mihai-Alexandru
Pîrvan
Paula-Loredana
Macarie Irina
Păduraru-Marina
Codreanu
Denis
Botezatu
Andra
Samoilă
Sorana
Cernușcă
Emilia
Roman Denisa
Hurmuzache
Ionica
Stan Andreea
Tăbuș David
Munteanu
Vasile
Munteanu
Andrei
Munteanu
Mircea
Cojocaru
Cătălina
Mîcnea
Daniela
Grecu Andrei
Botezatu
Cerasela-Ștefania
Luca Gabriela
Radu Diana
Huzum
Ecaterina
Popa Petrișor
Resmeriță
Cosmin
Giurgea
Gabriel
Darie Flavius
Hurmuzache
Daniela
Baba Paula
Casu Maria
Huzum Ionuț
Bulgaru
Andreea
|
V
V
V
V
V
V
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
|
Locul I –promovată
la etapa locală
Locul I –promovată
la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Locul al III-lea
–promovată la etapa locală
Locul I – promovată
la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Locul al III-lea
–promovată la etapa locală
|
Prof. Butuc
Carmen
|
6.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
biologie
|
Etapa pe
şcoală
|
16
|
Resmeriță
Cosmin
Luca Gabriela
Talmaciu
Azamfirei Alexandra
|
VII
VII
VII
|
Promovați la etapa
locală
|
Prof. Mitrofan
Crina
|
7.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de biologie
|
Etapa locală
|
1
|
Talmaciu Azamfirei Alexandra
|
VII
|
Nu s-a calificat niciun elev la etapa județeană
|
Prof. Mitrofan Crina-Mariana
|
8.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
istorie
|
Etapa pe scoala
|
4 elevi
|
Dobrea
Andreea- Lavinia
Samoilă
Andreea
Horeică
Andrei
Roman Valentina
|
VIII
VIII
VIII
XI
|
Locul I –promovată
la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Promovată la etapa
locală
|
Prof.
Bordeianu Neculai
|
9.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada școlară de
matematică
|
Etapa pe şcoală
|
8 elevi
|
V
|
Nu s-a calificat
niciun elev la etapa locală
|
Prof. Roman Vergil
|
|
10.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de Chimie
|
Faza județeană
|
2 elevi
|
Dobrea Andreea Lavinia
Samoilă Andreea
|
VIII
VIII
|
Diplomă de participare
Diplomă de participare
|
Prof. Dobrea Fificel
|
11.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de Istorie
|
Faza locală
|
1 elev
|
Roman Valentina
|
XI
|
Locul al II-lea
|
Prof. Bordeianu Neculai
|
12.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de Geografie
|
Faza județeană
|
2 elevi
|
Huzum Bogdan
Popa Aurelian Bogdan
|
VIII
VIII
|
Diplomă de participare
Diplomă de participare
|
Prof. Butuc Carmen
|
13.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național de Geografie ,,Terra”
|
Faza locală
|
4 elevi
|
Botezatu Andra-Lavinia
Radu Diana
Luca Gabriela-Raluca
Botezatu Ștefania-Cerasela
|
VI
VII
VII
VII
|
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul al II-lea
Premiul al III-lea
|
Prof. Butuc Carmen
|
14.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național de Creație Plastică și Abilități
Practico-Aplicative ,,Nașterea Domnului- Renașterea Bucuriei” :
-Secțiunea ,,Păunul fermecat -grafică”
-Secțiunea ,,Cadoul de Crăciun –felicitări
-Secțiunea ,,ClopoțeiiMagici -grafică”
|
1 elev
|
Hurmuzache Ionica
Hurmuzache Ionica
Hurmuzache Ionica
|
VI
VI
VI
|
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul al III-lea
|
Prof. Mitrofan Crina Mariana
|
|
15.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național ,,ȘTIU ȘI APLIC” –SECURITATEA ȘI
SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ SE DEPRINDE DE PE BĂNCILE ȘCOLII!
|
Etapa județeană
|
2 elevi
|
Rojniță Cosmin Nicușor
Acomi Marius Ionuț
|
XI
XII
|
Mențiune
Mențiune
|
Prof. Roman Vergil,
Maistru Instructor Mihalcea Mihai
|
16.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Interjudețean ,,Simbol și Inovație”, ed. a
VIII-a, Caransebes
|
6 elevi
|
Pandelea Beatrice
Azamfirei –Tălmaciu Gabriela
Huzum Mihaela
Oprișan Ana-Maria
Hurmuzache Ionica
Mîcnea Daniela
Nicolae Andreea
|
VI
VII
VII
VI
VI
VI
V
|
Premiul al III-lea
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul I
Premiul al II-lea
|
Prof. Mitrofan Crina-Mariana
|
|
17.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Județean ,,Să împărtășim din experiența
noastră”, ed. a II-a
-
Secțiunea ..Obiecte din materiale reciclabile”
-
Secțiunea ,,Colaje”
|
3 elevi
|
Hurmuzache Ionica
Botezatu Andra-Lavinia
Nicolae Andreea
|
VI
VI
V
|
Premiul al II-ea
Premiul I
Premiul I
|
Prof. Mitrofan Crina-Mariana
|
|
18.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național de Geografie ,,Terra”
|
Etapa județeană
|
4 elevi
|
Botezatu Andra-Lavinia
Radu Diana
Luca Gabriela-Raluca
Botezatu Ștefania-Cerasela
|
VI
VII
VII
VII
|
Diplomă de participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
|
Prof. Butuc Carmen
|
19.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de Istorie
|
Etapa județeana
|
1 elev
|
Roman Vlentina
|
XI
|
Diplomă participare
|
Prof. Bordeianu Neculai
|
20.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Județean de Matematică ,,Olimpiada Satelor
Vasluiene”, ed a III-lea
|
Județeană
|
2 elevi
|
Samoilă Andreea
Dobrea Andreea
|
VIII
VIII
|
Diplomă participare
Diplomă paticipare
|
Prof. Roman Vergil
|
21.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul Național
,,Piciul”
|
14
|
Isac George Valy
Frumușanu Alexia
Acomi Marius
Macarie Lucian
Barboșanu Andrei
Cheptea Andra
Codreanu Cătălin
Mihai David
Cașu Răzvan
Luca Nicoleta
Condrea Dorian
Mocanu Cristian
Grigore Andreea
Hurmuzache Laura
|
IVB
IV B
IV B
IVB
IV B
IV B
IVB
II
II
II
II
II
II
II
|
Premiul I
Premiul I
Premiul Special
Premiul I
Premiul I
Premiul I
Premiul al II-lea
Premiul al III-lea
Premiul al II-lea
Premiul al II-lea
Premiul al II-lea
Premiul I
Premiul I
Premiul I
|
Înv. Grecu Mărioara, înv. Florea Rodica
|
|
22.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul ,,CU VIAȚA MEA APĂR VIAȚA”- Clasele IX -XI
|
Etapa județeană
|
4
|
Rojniță Cosmin
Ciorchină Octavian
Darie Mirel
Cașu Adrian
|
XI
X
XI
XI
|
Locul I
|
Prof. Roman Vergil
|
23.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul ,,CU VIAȚA MEA APĂR VIAȚA”- Clasele
VII-VIII
|
Etapa județeană
|
4
|
Mocanu Bogdan
Huzum Bogdan
Pandelea Robert
Darie Flavius
|
VIII
VIII
VIII
VIII
|
Locul al II-lea
|
Prof. Bordeianu Neculai
|
24.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul ,,CU VIAȚA MEA APĂR VIAȚA” –clasele IX-XI
|
Etapa interjudețeană
|
4
|
Rojniță Cosmin
Ciorchină Octavian
Darie Mirel
Cașu Adrian
|
XI
X
XI
XI
|
Locul al III-lea
|
Prof. Roman Vergil
|
25.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul
,,Poveștile Cangurului 2014”
|
11
|
Condrea Dorian
Cașu Răzvan
Grigore Andreea
Luca Nicoleta
Mocanu Cristian
Roman Alessia
Mihai David
Hurmuzache Daniel
Moraru Maria
Țugulschi Lorena
Dobre Laurențiu
|
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
|
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
|
Înv. Florea Rodica
|
|
26.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul de Istorie ,,Memoria Holocaustului”
|
Faza județeană
|
1
|
Bulgaru Andreea
|
VII
|
Diplomă participare
|
Prof. Bordeianu Neculai
|
27.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul ,,Cangurul Lingvistic –Engleză”
|
10
|
Panțîru Sabina
Bejenaru Miruna
Crenganeș Alexandru
Frmușanu Alexia
Cheptea Andra
Barboșanu Alex
Hurmuzache Ionica
Cojocaru Cătălina
Roman Denisa
Stan Adreea
|
III
III
III
IV
IV
IV
VI
VI
VI
VI
VI
|
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
Diplomă participare
|
Prof. Tăbuș Mirabela Iuliana
|
III.
PROGRAMUL NAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
a)
40 copii implicati în Programul
National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea
curriculară – discipline optionale, în anul scolar 2014/2015. In anul scolar 2014/2015
parintii copiilor de la Grădiniţa Vetrişoaia au optat pentru disciplina
optională ,,Vreau să cresc sănătos”
- grupa mare si grupa mică (educ. Corciova Rica si educ.
Cotea Daniela).
b)
25 de copii implicați Programul
National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea
extracurriculară și extrașcolară în cadrul Proiectul
educațional ,,Cresc frumos și sănătos.
IV.
EDUCAŢIA ECOLOGICĂ ŞI DE PROTECŢIA A MEDIULUI – s-a realizat prin:
a)
Participarea la acțiunea de
plantare de pomi de ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII -21 septembrie,
2014;
b)
Desfășurarea de acțiuni de ecologizare a curții și
parcului școlii, plantare de flori în parcul școlii;
c)
Expoziții cu lucrări ale copiilor dedicate Zilei Mondiale a Apei și Zilei Mondiale a
Mediului;
d)
Realizare panouri informative dedicate Zilei
Mondiale a Păsărilor și Zilei Mondiale
a Biodiversității;
e)
Rectualizarea permanentă a panoului ,,Fii eco! Informează-te și
acționează!” – cu informații despre evenimentele
ecologice ale anului și cu mesaje eco.
V.
ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR
Consiliul reprezentativ al părinţilor, constituit în septembrie 2014,
este format din 21 membri, preşedinţii comitetelor de părinţi pe clase şi
grupe. Pe parcursul semestrului I, şi-a
desfăşurat activitatea conform R.O.F.U.I.P. din 2005, a Regulamentului intern şi
a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinţilor. Pe parcursul întâlnirilor
Consiliului reprezentativ al parintilor şi-a desemnat doi membri in Consiliul
de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si ale parintilor
iar un părinte a fost desemnat membru în Comisia de Evaluare şi Asigurare a
Calităţii. De asemenea, au luat la cunoştinţă şi au dezbătut Raportul privind
activitatea desfăşurată la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia şi Regulamentul intern al şcolii cu anexele
sale. A propus conducerii şcolii exemple şi tipuri de activităţi, care ar putea
fi incluse în programul activităţilor din Săptămâna ,,Şcoala altfel: Să ştii
mai multe, să fii mai bun!”. De asemenea, Consiliul reprezentativ al părinţilor
a fost informat cu privire la: calendarele
evaluărilor naţionale ale claselor a VIII-a şi a XII-a, calendarele simulărilor examenelor
naţionale şi rezultatele obţinute la
evaluările iniţiale.
Au fost organizate două lectorate cu părinții elevilor din școală cu
temele ,,Prevenirea absenteismului și a
abandonului școlar” (sem. I) și ,,Combaterea
violenței în școala noastră” (sem. II). Organizatori prof. Dobrea Firicel și prof. Butuc Carmen.
Consiliul reprezentativ al părinţilor a
sprijinit conducerea unităţii de învăţământ în organizarea consultaţiilor cu
părinţii pe teme educaţionale şi a colaborat cu comisia de ocrotire a
minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluţionării situaţiei
elevilor din şcoală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor care au nevoie de ocrotire.
VI.
ACTIVITATEA CONSILIULUI ŞCOLAR
AL ELEVILOR
Consiliul Școlar al Elevilor de la Liceul
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia a
fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Ghidului CNE. Au rămas în funcție, având mandat pe 2 ani, ca președinte al C.S.E.
eleva Musteaţă Bianca, iar ca vicepreședinte eleva Papuc Maria. În prima ședință a C.Ș.E. din 11.10. 2014, s-a constitui Biroul Executiv al CSE, a avut loc prezentarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului
Național al Elevilor, au fost
desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de
departamente şi au făcut propuneri pentru
tematica şi graficul întâlnirilor. În a doua ședință din 24.10.2014.,
au fost prezentate: Planul managerial al CSE
pentru anul scolar 2014-2015, tematica si graficul intalnirilor şi
propuneri de activităţi extraşcolare. În a treia şedinţă din 04.11.2014 au fost
formulate propuneri de activităţi pentru Programul ,,Școala altfel: Să știi mai
multe, să fii mai bun!” 2015, au fost prezentate şi analizate principalele
probleme cu care se confruntă elevii şi clasele de elevi și au fost purtate
discuții legate de organizarea Balului Bobocilor. A a patra ședință din
20.01.2015, s-au discutat problemele claselor și s-au propus măsuri de
îmbunătățire a activității din școală
CSE a
organizat Balul Bobocilor,
activitatea Cuvântul ,, multumesc” (inițiată
de CJE Vaslui) și s-au implicat în desfăşurarea şi organizarea
activităţilor educative extraşcolare derulate: Ziua Internațională a Educației,
Sărbătoarea Crăciunului, 15 Ianuarie –Nașterea poetului național Mihai Eminescu,
8 martie, etc.
VII.
PROGRAMUL ,,ȘCOALA ALTFEL: SĂ
ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
S-a organizat și desfășurat
conform Ordinului MECS 3637/19.06.2014 privind structura anului școlar
2014-2015. Cadrele didactice, elevii și părinții au făcut propuneri de
activități în cadrul ședințelor de CP, a comisiilor metodice, a ședințelor cu
părinții, ședințele Consiliului Elevilor și la orele de consiliere și
orientare. Cadrele didactice au elaborat ofertele de activități pentru cele
patru nivele de învățământ (preșcolar, primar, gimnazial și liceal) iar după
consultarea acestora de către elevi și selectarea activităților dorite a fost
proiectat și avizat Programul de
activități ,,Școala altfel: să știi mai multe, să fii mai bun!”.
Rezultatele obținute sunt prezentate în raportul de activitate întocmit
în urma derulării programului.
RAPORT
DE ACTIVITATE PROGRAM “ȘCOALA ALTFEL:
SĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!”
AN
ȘCOLAR : 2014-2015
1. Titlul
Proiectului/Proiectelor/Activităților:
ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL:
-
,,SĂ NE CUNOAȘTEM MAI BINE”
- ,,GÂNDEȘTE
LOGIC”
- ,,VIOLENȚA
DUȘMAN SOCIAL ȘI PERSONAL”
- ,,VIZIONARE
FILME DOCUMENTARE DIN DOMENIUL TEHNICII”
- ,,CROSSWORD”
- ,,SPORTUL
CONTRA DROGURI”
- ,,PROBLEME
INTERACTIVE”
- ,,
SĂ NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȚĂRII” –EXCURSII LA: IAȘI, M-REA BUJORENI, LACUL
SF.ANA
- ,,VIZITĂ
LA BISERICILE PAROHIEI”
- ,,VIZITĂ
LA AGENTUL ECONOMIC”
- ,,VIZITĂ
LA MUZEUL SATULUI ȘI BIBLIOTECĂ”
- VIZIONĂRI
DE FILME: ,,PATIMILE LUI IISUS”, ,,ION”, ,,MOROMEȚII”, ENIGMA OTILIEI”
- ,,RECREAȚII
MATEMATICE”
- ,,BUNELE
MANIERE LA MASĂ”
- DRUMEȚII
ÎN ORIZONTUL LOCAL
- ,,MĂSURARE
ȘI MĂSURI”
- ,,NUMERE
INTERESANTE”
- ,,IUBEȘTE
NATURA, FII VOLUNTAR” –ACȚIUNI DE ECOLOGIZARE
ÎNVĂȚĂMÂNTUL GIMNAZIAL:
- ,,MINȚI ISTEȚE”
- ,,NE
CUNOAȘTEM CONTINENTUL?”
- ,,A
FI UN BUN CETĂȚEAN”
- CLUBUL
CINEFILILOR – vizionări de filme istorice,
,,Dictatorul Charlie Chaplin”, ,,Cum s-a format Terra”
- ,,SÂNZIANA
ȘI PEPELEA”
- ,,O
ALFEL DE PICTURĂ”
- ,,COLAJE
CU TEME PASCALE”
- ,,SĂ
ECOLOGIZĂM CURTEA ȘCOLII”
- ,,JUNIOR
CHEF –ȘI EU POT FI COFETAR”
- ,,FIZICIENI
CELEBRI”
- ,,REBUS
MATEMATIC”
- ,,POATE
NU ȘTIAI” –concurs
- ,,MINTE
SĂNĂTOASĂ ÎN CORP SĂNĂTOS” –concurs
- ,,ÎNVIEREA
DOMNULUI PRILEJ DE ÎNNOIRE SPIRITUALĂ”
- ,,PROVERBE
ȘI GHICITORI”
- ,,POEZIA
–ARTA LIMBAJULUI”
- ,,CONSTRUCȚII
DE CORPURI GEOMETRICE PRIN DECUPARE”
- ,,SPORT
ȘI SĂNĂTATE”, ,,CUPA PRIMĂVERII”
- ,,SĂ
NE CUNOAȘTEM FRUMUSEȚILE ȘCOLII” –excursii
- ,,PICTURĂ
PE STICLĂ”
- ,,MÂNI
DIBACE”
- ,,POEZII,
CÂNTECE ȘI JOCURI ÎN LIMBA ENGLEZĂ”
- ,,PRIMĂVARA
ÎN POEZIE ȘI CÂNTEC”
- BASME
POPULARE ROMÂNEȘTI
- ,,GÂNDEȘTE
PENTRU MILENIUL III- ROLUL FIZICII ÎN DEZVOLTAREA OMENIRII”
- ,,CÂNTECE
ȘI DANSURI ȚIGĂNEȘTI”
- ,,HARTA
LIMBILOR STRĂINE”
- ,,PAȘTELE
ÎN FRANȚA ȘI ÎN ROMÂNIA”
- ,,BUNELE
MANIERE SE ÎNVAȚĂ”
- ,,BOLILE
SECOLULUI”
- ,,HAGI
TUDOSE” –audiție
- ,,ÎN
AȘTEPTAREA SĂRBĂTORILOR PASCALE, ,,TRADIȚII ȘI OBICEIURI PASCALE LA ROMÂNI”
- RECITAL
DE POEZIE
- ,,ALIMENTAȚIA
SĂNĂTOASĂ”
- ,,GASTONOMIA
–ARTA CULINARĂ”
- ,,SĂ
MÂNCĂM SĂNĂTOS”
- VIZITA
LA BISERICA PAROHIEI VETRIȘOAIA
- CALCULATORUL
ȘI BUGETUL FAMILIEI
- ,,ÎNVĂȚĂM
ȘI CÂȘTIGĂM!” –concurs
- ,,GRĂDINA
DE FLORI A ȘCOLII”
- NORME
PSI
- ,,FELICITĂRI
PENTRU SFINTELE SĂRBĂTORI PASCALE”
- ,,MUZICA
FOLK ȘI ISTORICUL EI”
- ,,LECȚIA
DE FIZICĂ ALTFEL”
- ,,CROSWORD
AND WORDSEARCH”
- RECUNOAȘTE
PERSONAJUL”, RECUNOAȘTE OPERA –concursuri
- ,,
APA ȘI SĂNĂTATEA”
- ,,NE
PASĂ DE MEDIUL ÎN CARE TRĂIM!”
- ,,MATEMATICA
ȘI VIAȚA”
- FLORI
DIN MATERIALE RECICLABILE”
- ,,FIGURI
ISTORICE LEGENDARE”
- ,,POEZIE,
DANS, CÂNTEC”
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR:
- ,,SĂ
NE CUNOAȘTEM ÎMPREJURIMILE SATULUI”
- ,,PRIMĂVARA
NATURII ȘI A COPIILOR”
- ,,BIBLIOTECA
– O LUME A CĂRȚILOR”
- ,,MINTE
SĂNĂTOASĂ ÎNTR-UN CORP SĂNĂTOS”
- ,,ÎN
LUMEA MESERIILOR”
- ,,SPORT
ȘI SĂNĂTATE”
- ,,HAPPY
EASTER”
- VIZIONARE
FILME : ,,CARTEA JUNGLEI”, ,,VERONICA” , ,,MIHAI VITEAZUL”
- JOC
DIDCATIC ,,RECUNOAȘTE PERSONAJUL”
- ,,SĂ
ÎNTÂMPINĂM PAȘTELE!”
- ,,PIRAMIDA
ALIMENTELOR”
- ,,ENGLISH
CONTEST”
- ,,CUM
CREZI CĂ E MAI BINE MICULE CETĂȚEAN?”
- ,,CARTEA
–PRIETENA COPIILOR”
- ,,SĂNĂTATE
PENTRU TRUP ȘI SUFLET”
- ,,ÎNVĂȚĂM
ȘI CÂȘTIGĂM!”
- ,,PE
ARIPI DE PRIMĂVARĂ PORNIM LA DRUM”
- ,,EROII
DIN BASME”
- ,,RECUNOAȘTE
PERSONAJUL”
- ,,TRADIȚII
ȘI OBICEIURI DE SF. PAȘTI”, VALORI SPIRITUALE -,,PAȘTELE LA ROMÂNI”
- ,,DETECTIVII
CURĂȚENIEI”
- ,,GRĂDINA
DE FLORI A ȘCOLII”
- ,,SĂ
CIRCULĂM CORECT!”
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR:
-
„VOLUNTARI ÎN GRĂDINA DE LEGUME A VIORELEI”
- ,,POVEȘTILE
COPILĂRIEI”
- ,,LA
FERMĂ”
- ,,
SĂNĂTATEA ÎNSEAMNĂ: MULTĂ MIȘCARE ȘI O ALIMENTAȚIE SĂNĂTOASĂ”
- ,,CUM
SE FACE PÂINEA ȘI CINE CULTIVĂ GRÂUL”
- ,,NE
PLIMBĂM ȘI VIZITĂM!”
- ,,MĂRTURII
ALE VIEȚII DOMNULUI IISUS HRISTOS, SIMBOLISTICA, TRADIȚII ȘI OBICEIURI PASCALE”
- ,,ÎN
AȘTEPTAREA IEPURAȘULUI”
- ,,PREȘCOLAR
CHEF –SĂ NE HRĂNIM INTELIGENT!”
- ,,MICII
ECOLOGIȘTI”
2. Numărul de activităţi derulate: 160
de activităţi
3. Tipul de activităţi derulate : activităţi sportive, activităţi
cultural-artistice, activităţi tehnico-ştiinţifice, activitati de educatie
pentru cetatenie democratica şi pentru promovarea valorilor umane, activitati
de educatie pentru sanatate si stil de viata sanatos, activităţi de prevenire a
consumului de droguri, activitati de educatie ecologica , de protectia mediului
şi de cunoaştere a surselor de energie verde,
activitati de educatie rutiera, PSI, educatie pentru reactii corecte in
situatii de urgenta, vizite de studii, schimburi de experienţă, activităţi de
educatie media şi cinematografică, activităţi de voluntariat
4. Resursele implicate (număr cadre
didactice, număr elevi etc.): 28 cadre didactice, 86 de preșcolari, 392 elevi, 10 părinți, 2 agenți economici, 5 reprezentanţi ai
instituţiilor şi autorităţilor locale;
5. Parteneri implicaţi (numele
instituţiei): S.C. ,,AGROVET” S.A.
Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş”, Biblioteca Publică Vetrișoaia,
Brutăria Vetrişoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L. Vetrișoaia), Parohia Vetrișoaia I și II, .
6. Menţionarea spaţiilor de desfăşurare a
activităţilor (în cazul în care au fost şi altele, în afara unităţii de
învăţământ): S.C. ,,AGROVET” S.A. Vetrişoaia, Muzeul Satului ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia, Biblioteca Publică Vetrișoaia, Parohia Vetrișoaia, Brutăria Vetrișoaia (S.C. Emalix Prod S.R.L.
Vetrișoaia), Lacul Sf. Ana (Carpații Orientali), Iași, M-rea Bujoreni, Bârlad, orizontul local
al comunei Vetrișoaia
Obiectivele
urmărite:
- dezvoltarea gustului pentru lectura
şi dragostea de carte;
- dezvoltarea a simtului artistic si a
gustului pentru frumos;
- dezvoltarea creativitatii, a
talentelor si abilitatilor;
- largirea orizontului cultural si de
cunoastere a elevilor ;
- dezvoltarea spiritului de
investigaţie;
- intelegerea si insusirea unor valori
umanitare;
- formarea unui comportament ecologic,
rutier si in situatii de urgenta corect;
- cunoasterea elementelor unui stil de
viata sanatos si insusirea acestora;
- dezvoltarea spiritului de competitie
si de
fair-play;
- dezvoltarea personalităţii
elevilor şi orientarea profesională;
- creşterea gradului de siguranţă pe
Internet a elevilor
a) Modalităţi de evaluare a activităţii:
a. Fotografiii de la activităţi;
b. Asistenţe ale directorului şi
consilierului educativ la la
activităţile organizate de cadrele didactice;
c. Acordarea de diplome elevilor
participanţi la concursurile organizate;
d. Analiza proceselor –verbale încheiate
în urma desfășurării activităților.
b) Rezultate înregistrate:
- Prezenţă bună a elevilor la
activităţi;
- Organizarea unui număr mare de activităţi
educative ce au acoperit toate tipurile de activităţi;
- Buna colaborare între cadrele
didactice pentru organizarea activităţilor;
- Organizarea unui număr mare de
concursuri, întreceri şi competiţii;
- Realizarea unor expoziţii cu
lucrările elevilor;
- Organizarea a 3 excursii școare ;
- 2
vizite la Muzeul Satului din Vetrişoaia;
- 1 vizită la Biblioteca Publică
Vetrișoaia;
- 1 vizită la Brutăria Vetrișoaia( S.C. Emalix Prod S.R.L.
Vetrișoaia);
- 2
activități comune cu agenții economici;
- 2 activități comune cu cele doua
Parohii din comună;
- Organizarea unor exerciții de
alarmare și evacuare în cazul unor situații de urgență;
- Realizarea unui număr de 35 de ppt
utilizate în desfășurarea unor
activități.
c) ANALIZA SWOT:
a. Puncte tari:
- Organizarea unui număr mare de
activităţi;
- Organizarea unor activităţi
educative, frumoase, care au răspuns dorinţelor şi intereselor elevilor şi
părinţilor;
- Utilizarea tehnologiei moderne în
desfășurarea unor activități(videoproiector, calculator, Internet, ppt,
proiectări filme, flipchart, camere foto);
- Grad ridicat de atingere a
obiectivelor
b. Puncte slabe:
- tratarea cu superficialitate a
modului de proiectare și organizare a activităţilor de către unele dintre cadrele didactice;
c. Oportunităţi:
- Disponibilitatea unor instituţii
locale, judeţene şi naţionale de organizare a unor activităţi în parteneriat;
d. Ameninţări:
- Slabele resurse financiare ale şcolii
şi părinţilor atât pentru susţinerea şi
organizarea unor activităţi de tip excursii, vizite cât şi pentru stimularea şi
premierea elevilor participanţi la diverse concursuri, competiţii;
- Interesul scăzut al prinţilor şi al
unor elevi pentru activităţile şcolare
și extrașcolare;
- Interes scăzut şi grad redus de
originalitate, creativitate ale unor cadre didactice în ceea ce priveşte
organizarea unor activităţi educative extraşcolare calitative şi care să
răspundă interesului elevilor;
- Distanța mare față de orașe potențial
cultural, turistic, istoric pentru realizarea unor activități diversificate.
d) Recomandări, sugestii:
- Proiectarea riguroasă și din timp a
activităţilor şi asigurarea tuturor resurselor necesare desfăşurării acestora;
- Respectarea în totalitate a
programului şi orarului şcolii pentru săptămâna dedicată activităţilor educative
extraşcolare;
e) Anexe:
a. CD: fotografii, filme, prezentari ppt;
b. Exemple de buna practică: materiale
realizate, desene;
c. Procese-verbale ale activităților.
VIII.
ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR
Comisia pentru
prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, constituită conform Deciziei nr51/ din
29.09.2014, a elaborat în octombrie 2014, Planul
operaţional al unităţii de învăţământ privind reducerea fenomenului violenţei
în mediul şcolar şi a urmărit punerea în aplicare şi evaluarea modului de
îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia
pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar a urmărit modul în
care s-au respectat şi promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr.
272 din 21/06/2004.
În anul şcolar 2014-2015, Comisia pentru prevenirea şi combaterea
violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia a identificat următoarele forme de violenţă:
-
Violenţă elev – elev
(verbală)
-
Violenţa elevilor
faţă de profesor: - lipsa de implicare şi de participare a elevilor la
activităţile şcolare (absenteismul şcolar, ignorarea
mesajelor transmise de cadrele didactice);
-
Violenţa
profesorilor faţă de elevi: - agresiune verbală faţă de elevi (atitudini
ironice, ţipete, jigniri);
- agresiune non verbal
(ignorarea mesajelor elevilor şi
neacordarea de atenţie acestora).
Principalele cauze
generatoare ale violenţei în şcoală au fost:
-
Cauze
psiho-individuale : - toleranţă scăzută la frustrare;
- dificultăţile de adaptare
la disciplina şcolară;
-
imaginea de sine negativă;
- instabilitate emoţională;
- lipsa autocontrolului;
-
capacitate empatică redusă.
- Cauze familiale: - provenienţa elevilor din
familii dezorganizate;
- mediu familial lipsit de securitate afectivă;
- condiţiile economice
ale familiei (venituri insuficiente);
- nivelul scăzut de educaţie al părinţilor.
- Cauze şcolare: - dificultăţi de comunicare
elevi – profesori;
- lipsa de autorităte a cadrelor didactice;
- Cauze sociale: - mass-media;
- anturajul din afara şcolii.
Măsurile
adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-
implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar;
-
depistarea
cazurilor de indisciplină şi consilierea acestora;
-
monitorizarea
frecvenţei elevilor în vederea identificării cazurilor de absenteism şcolar
ridicat ;
-
întocmirea unei
baze de date a elevilor cu comportament violent şi cu absenteism şcolar ridicat;
-
înaintarea unei adrese scrise
către Primăria comunei Vetrişoaia princa care s-a pus la dispoziţie baza de
date cu toate cazurile de încălcare a prevederilor articolului 86, alin. 3) din
Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 în vederea luării măsurilor care se impun
pentru şcolarizarea elevilor, pe perioada învăţământului obligatoriu;
-
încheierea unui Protocol de colaborare cu instituţiile şi
autorităţile publice locale în vederea reînfiinţării şi funcţionării GRUPULUI
DE ACŢIUNE COMUNITAR DE PE RAZA COMUNEI VETRIŞOAIA, în scopul realizării
sarcinilor din PROIECTUL PENTRU PREVENIREA ÎN SISTEM INTEGRAT A CRIMINALITĂŢII DIN
MEDIUL RURAL ,,SATE FĂRĂ CRIMINALITATE”;
-
asigurarea
pazei şi securităţii şcolare;
-
includerea
în Regulamentul de Organizare și Funcționare a unor reglementări privitoare la
accesul persoanelor străine în incinta şi în interiorul unităţii şcolare, colaborare
în elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în
şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea
unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-
colaborarea cu
familiile elevilor care au comis acte de violenţă sau cu potenţial violent sau care
au un număr mare de absenţe prin: întâlniri organizate în şcoală, vizite la
domiciliul copiilor, înştiinţări scrise;
-
colaborarea cu Postul de poliţie Vetrişoaia pentru realizarea acţiunilor cu caracter
educativ-preventiv şi pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-
implicarea
elevilor în activităţi extraşcolare și în proiectele derulate de școală.
Situația actelor de violență înregistrate:
Categorie
|
Tip
|
Cod
|
Sep
|
Oct
-15
|
Nov-15
|
Dec-
15
|
Ian-15
|
Feb-15
|
Mar-15
|
Apr-15
|
Mai-15
|
Iun-15
|
Urban
|
Rural
|
Total
|
1. Atac la persoană
|
1. Violarea secretului corespondenţei
(accesarea fără consimţământul persoanei a calculatorului, telefonului mobil
etc.)
|
1.1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
|||||
2. Discriminare şi instigare la discriminare
|
1.2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
3. Insulte grave, repetate
|
1.3
|
1
|
1
|
6
|
-
|
2
|
4
|
3
|
1
|
-
|
18
|
18
|
|||
4. Ameninţări repetate
|
1.4
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
||||||
5. Şantaj
|
1.5
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
6. Înşelăciune
|
1.6
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
||||||
7. Instigare la violenţă
|
1.7
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
-
|
3
|
3
|
||||||
8. Violenţe fizice uşoare, fără urme
(lovire)
|
1.8
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
4
|
4
|
||||||
9. Lăsarea fără ajutor sau lăsarea fără
ajutor prin omisiune de înştiinţare
|
1.9
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
10. Fapte privitoare la viaţa sexuală (violul,
actul sexual cu un minor, perversiunea sexuală, corupţia sexuală, seducţia
hărţuirea sexuală)
|
1.10
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
11. Violenţa fizică gravă fără urme
(vătămare corporală gravă)
|
1.11
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
-
|
1
|
1
|
||||||
12. Violenţa fizică cu arme albe
|
1.12
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
13. Violenţa fizică cu arme de foc
|
1.13
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
14. Omor sau tentativă de omor
|
1.14
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
Total categoria 1
|
1
|
1
|
6
|
2
|
3
|
8
|
6
|
1
|
-
|
28
|
28
|
||||
2. Atentat la securitatea unităţii şcolare
|
1. Introducerea unor personae străine în
incinta şcolii
|
2.1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
|||||
2. Alarmă falsă
|
2.2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
3. Incendiere şi tentativă de incendiere
|
2.3
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
4. Introducere sau port armă albă în spaţiul
şcolar
|
2.4
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
5. Introducere sau port armă de foc în
spaţiul şcolar
|
2.5
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
Total categoria 2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
-
|
0
|
0
|
|||||||
3. Atentat la bunuri
|
1. Însuşirea bunului găsit
|
3.1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
|||||
2. Furt şi tentativă de furt
|
3.2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
3. Tâlhărie
|
3.3
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
4. Distrugerea bunurilor unor persoane
|
3.4
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
3
|
3
|
||||||
5. Distrugerea bunurilor şcolii
|
3.5
|
2
|
-
|
3
|
1
|
1
|
1
|
-
|
-
|
8
|
8
|
||||
Total categoria 3
|
2
|
-
|
4
|
2
|
2
|
1
|
0
|
-
|
11
|
11
|
|||||
4. Alte fapte de violenţă sau atentate la
securitate în spaţiul şcolar
|
1.
Consum de alcool
|
4.1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
|||||
2. Consum de stupefiante sau alte substnţe
interzise
|
4.2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
3. Trafic de stupefiante sau alte substanţe
interzise
|
4.3
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
4. Automutilare
|
4.4
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
5. Determinarea sau înlesnirea sinuciderii
|
4.5
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
6. Suicid sau tentativă de suicid
|
4.6
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
0
|
0
|
||||||
7. Alte tipuri de violenţă
|
4.7
|
3
|
2
|
2
|
1
|
-
|
2
|
2
|
-
|
-
|
12
|
12
|
|||
Total categoria 4
|
3
|
2
|
2
|
1
|
0
|
2
|
2
|
0
|
-
|
12
|
12
|
||||
Total acte
de violență
|
4
|
5
|
8
|
7
|
5
|
12
|
18
|
2
|
-
|
51
|
51
|
PUNCTE TARI :
-
Desfășurarea unui număr mare de
activități educative școlare și extrașcolare;
-
Continuarea Proiectul ZEP ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015”
-
Elaborarea, depunerea, câştigarea
și derulara proiectului de minigrant
,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii” în cadrul proiectului ZEP;
-
Includerea școlii în Proiectul ,,Școala te face om!” și
derularea primelor activități din acest proiect;
-
Continuarea Proiectului ,,Valențe culturale ale securității și sănătății în muncă”;
-
Continuarea Proiectulului ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect
selecționat în cadrul proiectului ASSOCLIC”.
-
Înocmirea protocolului de colaborare cu CJRAE Vaslui;
-
Parriciparea unui număr mare de
elevi la concursuri, olimpiade școlare și competiții sportive;
-
Rezultate bune obținute de elevi
la concursurile, olimpiadele școalare și competițiile sportive;
-
Elaborarea, depunerea și
câștigarea unui număr de 2 proiecte
educaționale locale;
-
Îmbunătățirea activității Consiliului Școlar al Elevilor;
-
Îmbunătățirea activităților de
consiliere și orientare în carieră a elevilor;
PUNCTE SLABE: - Nerespectarea
planificării activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor
de la nivelul învăţământului
gimnazial și
liceal;
-
Participare modestă a
preșcolarilor și a elevilor din învățământul primar la concursuri și olimpiade școlare;
-
Numă mic de activități educative
extrașcolare inițiate, organizate și desfășurate la nivelul învățământul primar
(cu excepția celor din cadrul Programului ,,Școala altfel: Să știi mai multe,
să fii mai bun!”;
-
Întârzieri înregistrate de unele
cadre didactice în întocmirea şi prezentarea documentelor de planificare a
activităţii;
-
Neimplicarea tuturor învățătorilor
în selectarea elevilor pentru includerea acestora în Proiectul UNICEF.
OPORTUNITĂŢI: - Posibilitatea depunerii şi
derulării unor proiecte educative locale;
-
Posibilitatea implicării în proiectele
câștigate și derulate de școală
-
Existenţa unor copii cu potenţial
intelectual sau cu diferite talente, abilităţi (literar-artistice, sportive
etc);
-
Existenţa mijloacelor şi echipamentelor
moderne care permit desfăşurarea unor activităţi educative şcolare şi extraşcolare
calitative;
-
Existenta ofertei de cursuri de
formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte
educationale si cu finantare.
AMENINŢĂRI: - Dezinteresul unor cadre didactice privind organizarea activităţilor
educative extraşcolare;
-
Existența unor cadre didactice
navetiste, cu norma de predare in doua scoli sau la plata cu ora care, se implica într-o mică măsură în organizarea
activitatilor extrascolare in afara
cursurilor sau in initierea sau derularea
unor proiecte educationale cu durata mai mare de un an;
-
Scăderea motivației elevilor pentru învățare determină
o slabă participare și rezultate în general modeste la olimpiadele si concursurile şcolare pe
discipline;
-
Slaba participare a diriginților la
activități de dezvoltare profesională, prin susțierea de activități în cadrul
comisiilor metodice a diriginților din școală.
INTOCMIT,
CONSILIER EDUCATIV,
PROF. BUTUC CARMEN
Comentarii
Trimiteți un comentariu