RAPORTUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE FORMALE ȘI
NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ȘCOLARĂ
ÎN ANULȘCOLAR 2012/2013
I.
ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINȚILOR
La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrișoaia, în anul școlar 2012/2013, au fost stabilite conform Deciziei
nr. 7 din 24.09.2012 de constituire a
comisiilor metodice din şi Hotărârii Consiliului de Administraţie nr. 20 din 24
septembrie, 2012 , au fost stabilite două
comisii metodice la nivelul ariei curriculare ,,Consiliere și orientare” și
anume : ,,Comisia metodică a diriginților din învățământul preșcolar și primar”
–responsabil Înv. Balan Valeru și ,,Comisia metodică a diriginților din
învățământul gimnazial și liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
Majoritatea membrilor celor
două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi pe
semestrul I şi semestrul II, conform programei de consiliere şi orientare.
Majoritatea diriginţilor a completat
corect documentele activităţii dirigintelui( catalogul clasei, caietul
dirigintelui/învăţătorului, portofoliul
dirigintelui) şi a realizat
caracterizarea clasei/grupei la începutul anului școlar, la sfârșitul semestrului I şi la sfarsitul
anului şcolar.
O atenţie deosebită a fost acordată
optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin
monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii
elevilor în activităţile de învăţare şi
asigurarea succesului la învăţătură.
S-a urmărit şi o colaborare
eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât în cadrul orei la dispoziția părinților(conf. Ordinului MECI nr.
5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de
părinţi, prezentarea Regulamentului
Intern al şcolii, prezentarea
situaţiei şcolare a elevilor( rezultatele obţinute la testele iniţiale, la
simulările examenului de evaluare nationala şi bacalauriat, evoluţia acestora
pe parcursul anului) și discutarea problemelor cu care se confruntă aceștia.
Diriginţii claselor a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de orientarea şcolară şi profesională a elevilor
prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi
prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a ,,Metodologiei de organizare şi desfăşurare
a evaluării naționale”/,,Bacalauriatului” și
a calendarelor aferente.
Diriginţii claselor de liceu au
prezentat atât elevilor cât şi părinţilor
metodologia de acordare a bursei
prin Programul ,,Bani de liceu”.
Toţi diriginţii au urmărit: educarea elevilor
în spiritul respectării drepturilor fundamentale ale neamului, al demnităţii şi
toleranţei, cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, valorile
morale şi civice, însuşirea valorilor culturii naţionale şi universale, atât în
cadrul orelor de consiliere şi orientare, cât şi prin încurajarea participării
elevilor alături de diriginţii lor la activităţile extraşcolare organizate cu
diverse ocazii( Ziua Armatei, Ziua Naţională a României, Serbarea de Craciun,
activităţi de voluntariat, etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a
realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-au preocupat de
aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulamentului
Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a
celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a
părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite
la domiciliul elevilor-problemă.
Majoritatea diriginţilor s-au implicat în Proiectul
UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul
scolar 2012-2013”
–Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc
major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon
şcolar, completarea chestionarelor pentru elevii aflati in risc de abandon
şcolar, implicarea în organizarea diverselor activităţi din proiect: ,,Târgul de Crăciun”, expoziţii cu lucrări
ale copiilor, excursii şcolare, etc.
În vederea reducerii fenomenului
violenței în mediul școlar și asigurării securității elevilor, toți diriginții
au adus la cunoștința elevilor și au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea protecției unităților școlare și a
siguranței elevilor” și ,,Planul
operațional privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar”,
,,Procedura privind asigurarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală
şi asigurarea serviciului pe şcoală” elaborate la nivel de școală şi au
prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi orientare pe baza de proces-verbal
cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din
Regulamentul Intern şi PLANUL DE MĂSURI
PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi
îndrumarea în activitatea de diriginte de către consilierul educativ al şcolii
şi directorul şcolii;
2. Participarea la
activităţile metodice susţinute în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor
din învăţământul gimnazial şi liceal”;
3. Susţinerea de
activităţi metodice în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din
învăţământul gimnazial şi liceal”.
Astfel,
a fost desfăşurată o activitate metodică în
luna decembrie 2012, ce a cuprins: o lecţie
demonstrativă la clasa a VI-a A cu tema ,,Comunică şi zâmbeşte”, propunător
prof. Bordeianu Neculai şi un referat cu
tema ,,Comunicarea didactică eficientă-premisă a reuşitei şcolare”,
propunător prof. Baba Ala;
4. Participarea
consilierului educativ al şcolii, prof. Butuc Carmen, la Cercul pedagogic al
diriginţilor din zona Huşi(noiembrie, 2012 şi aprilie 2013);
5. Participarea
consilierului educativ şi a directorului
şcolii la cursul de formare privind educaţia parentală şi activitatea de
management din cadrul Proiectului
,,Reducerea abandonului si a absenteismului în scolile ZEP în anul scolar 2012-2013” organizat la Bacău in decembrie, 2012 şi mai, 2013 proiect
derulat de ISE si UNICEF;
6. Participarea a
două cadre didactice(Simion Mioara şi Vârnă Ana-Geanina) la cursul ,,Educaţia civică-educaţia
caracterului”.
7. Participarea a 14 cadre didactice la cursul online ,,Stay@school”
din cadrul proiectului internaţional cu acelaşi nume, care isi propune prevenirea
fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.
8. Participarea consilierului educativ, prof. Butuc
Carmen, la Programul de formare ,,Cum să devenim părinţi mai buni”,
organizat la Vatra Dornei, în perioada 16-19 Mai, 2013, de Fundaţia de
Consultanţă şi Servicii Sociale Pentru Copii şi Familie HoltRomânia, în cadrul Proiectului ,,Dezvoltarea unei
reţele naţionale de educatori parentali”, componentă a Campaniei pentru participare şcolară ,,Hai la şcoală!”, iniţiată de
UNICEF, cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale.
9. Participarea consilierului educativ, prof. Butuc
Carmen la cursul de instruire –Educaţie pentru Viaţa de Familie, Faza I –
organizat la Vaslui, în perioada
21-23.06. 2013, de Fundaţia Tineri
pentru Tineri, sucursala Vaslui, în cadrul Proiectului EVRICA –Educaţie pentru Viaţă şi Responsabilizare
Individuală prin programe de Cetăţenie Activă pentru tinerii din România.
Există şi o serie de puncte slabe ale activităţii membrilor
celor două comisii:
-
nu s-a respectat planificarea activităţilor la
nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul gimnazial si
liceal”;
-
planificarea activităţilor
metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor din învăţământul primar şi
preşcolar” s-a realizat foarte sumar la sfarsitul Sem. I şi nu s-au desfăşurat
activităţi metodice la nivelul acestei comisii;
-
Slaba comunicare si colaborare
a responsabilul ,,Comisiei metodice a
diriginţilor din învăţământul primar şi preşcolar” cu membrii comisiei si
consilierul educativ ;
-
Nu s-au implicat toţi diriginţii
in identificarea copiilor cu risc de abandon şcolar, pentru cuprinderea
acestora in Proiectul UNICEF ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului în scolile ZEP în anul scolar 2012-2013”(ex.
înv. Balan Valeru, înv. Lovin Luminita, prof. Vieru Dariu Catalin).
II.
ACTIVITĂȚILE EDUCATIVE EXTRAȘCOLARE
În anul şcolar 2012/2013 la nivelul școlii
noastre au fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:
1. EXCURSIE LA
BUCUREŞTI – organizată pe 21 septembrie, 2012 în cadrul Proiectului
,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” şi a avut drept scop vizitarea următoarelor
obiective: Biblioteca Naţională din Bucureşti, Muzeul Naţional de Istorie a
României şi centrul istoric al Bucureştiului. La excursie au participat 14
elevi şi 2 cadre didactice( prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen).
2.
,,ZIUA LIMBILOR
STRĂINE -24-27 septembrie 2012”
– a fost organizată o expoziţie de carţi şi reviste în limba franceză. Au fost
interpretate versiuni ale aceluiaş
cântec în mai multe limbi şi au fost recitate poezii ale lui Mihai
Eminescu în limba franceză, engleză şi spaniolă. De asemenea, a fost prezentat
un referat despre importanţa limbii engleze. Au participat elevii claselor
V-VIII, organizatori prof. Baba Ala în colaborare cu prof. Vîrnă Ana-Geanina şi
prof. Tăbuş Mirabela.
3.
COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA -10 octombrie, 2012 -expozitie in holul scolii cu materiale create de elevi, prezentarea
semnificatiei zilei –prof. de istorie Bordeianu Neculai
- ,,ZILELE ŞCOLII” –eveniment organizat pe data de 14 octombrie, 2012 şi care a cuprins următoarele activităţi:
-
Alocuţiuni ale directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel, primarului comunei
Vetrişoaia, Puiu Vasile şi ale invitaţilor;
-
Dezvelirea bustului învăţătorului Dumitru Puiu;
-
Sfinţirea şi inaugurarea corpului de şcoală recent reabilitat;
-
Lansarea broşurii ,,Valori şi tradiţii locale la Vetrişoaia”, realizată în urma derulării Proiectului ,Tradiţie şi modernism în lumea
satului”;
-
Program artistic –o suită de dansuri populare prezentate de formaţia
,,Floricică de pe Prut”;
-
Expoziţie ,,Condeiul fermecat” –pictură pe piatră şi scoici cu lucrări
ale elevilor din clasele V-VIII, îndrumaţi de prof. Cotea Daniela.
5.
,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE -25 OCTOMBRIE 2012” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai și care a
constat în:
a)
Prezentarea semnificației zilei;
b)
Expoziție organizată în holul şcolii cu
materiale( imagini, documente, informatii) pe această temă.
6.
SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN -31 octombrie, 2012 cu
picturi, masti si dovleci sculptati realizate de elevii scolii. Elevii
implicati in activitate au primit cate un joc”Halloween word search”. Organizator prof. Vîrnă Ana-Geanina.
7. ,,ZIUA NAȚIONALĂ FĂRĂ TUTUN -2012” – in perioada
15-16 noiembrie, 2012 au fost organizate la nivelul claselor de gimnaziu, activitati cu tema ,,Câştigă independenţă fără tutun”, activităţi de informare a
participanţilor cu prevederile legislative, implicaţiile sociale, medicale şi
educative ale consumului de tutun. Activitatile s-au desfăşurat sub coordonarea
specialiştilor CPECA Vaslui şi cu materialele informative puse la dispoziţie de
către centru (ppt, spoturi antitutun). Organizatori: prof. Baba Ala, Simion Mioara, Bordeianu Neculai,
Musteaţă Marcela, Roman Vergil, Butuc Carmen, prof. Dobrea Firicel, Cotea
Daniela, Pandelea Ana, Vina Ana-Geanina.
8.
ACTIVITĂŢI DEDICATE ,,ZILEI NAŢIONALE A ROMÂNIEI -1 DECEMBRIE 2012”:
a.
Organizarea
acţiunii „94 de Ani de la Marea Unire de
la 1 decembrie 1918”- expozitie in
holul scolii cu materiale reprezentative, discutii cu elevii, prezentarea
semnificatiei –prof. de istorie
Bordeianu Neculai;
b.
Programe artistice organizate de:
-
Gradiniţa
Vetrisoaia(Satu Nou) în colaborare cu Biblioteca Publică Vetrişoaia, Grădiniţa
Vetrişoaia(Simineşti) si de scoală in colaborare cu Caminul Cultural Vetrisoaia
ce au cuprins versuri, cantece dedicate tarii scenete si un dans modern şi dansurile populare ale Formatiei ,,Floricica de pe
Prut”;
c.
Expoziţia ,,România –ţara mea frumoasă, ţara mea de dor!”
– organitată în holul Căminului Cultural, cu lucrări artistico-plastice ale elevilor din
clasele V-VIII: pictură, colaj, pictură pe farfurii –organizator prof. Cotea
Daniela;
d.
Expoziţii la nivelul claselor şi grupelor cu desene
realizate de elevi şi copii – educ. Cotea
Daniela, educ. Corciovă Rica, educ.
Bejan Corina, educ. Cehan Dorica, înv. Grecu Marioara, înv. Jacotă Corneliu;
e.
Concurs intre clasele a
VIII-a dedicat Zilei Nationale a Romaniei –organizat de prof. Bordeianu Neculai
şi prof. Musteaţă Marcela;
In organizarea activitatilor si indrumarea
elevilor/copiiilor s-au implicat urmatoarele cadre didactice: Butuc Carmen,
Baba Ala, Bordeainu Neculai, Cotea Daniela,
Corciovă Rica, Jacota Corneliu, Grecu Marioara. Premierea elevilor
participanţi-sponsori: prof. Bordeianu Neculai şi prof. Musteaţă Marcela.
9.
,,MOS NICOLAE -6 DECEMBRIE, 2012” – educatoarele Cotea Daniela si Corciova Rica, sub
genericul ,,Cadoul din Ghetuta”, au pregatit pungulite cu jucarii si dulciuri
pentru copii, sponsori fiind parintii copiilor.
10. ZIUA MONDIALĂ A
RECICLĂRII( Cei 3R) –noiembrie
2012 –activitate de conştientizare a importanţei reciclării şi refolosirii
resurselor prin prezentarea unui referat şi discuţii cu elevii pe aceasta tema.
Organizatori: prof. Pandelea Ana şi prof. Vîrnă
Ana-Geanina.
11. ,,SERBAREA DE CRĂCIUN” – ce a cuprins următoarele activităti:
a)
,,Târgul de Crăciun” –expoziţie-concurs cu vânzare a lucrărilor(felicitări
şi ornamente de Crăciun) realizate de elevii claselor
a IV –a A şi V-VIII –îndrumători şi organizatori: prof. Dobrea Firicel, Cotea
Daniela, Grecu Marioara, Butuc Carmen ,Baba Ala, Pandelea Ana, Bordeianu
Neculai
b)
Serbari la nivelul claselor/ grupelor –prezentate
de copiii de la Gradinita Vetrisoaia si de elevii claselor IA, IB, IIB, IIIA,
IIIB, IVA, IVB si VB indrumati de
educatoarele: Cotea Daniela, Corciova Rica, Bejan Corina si Cehan Dorica,
invatatorii: Lovin Luminita, Jacota Corneliu.
c)
Serbare organizata in comunitate, in colaborare cu Caminul Cultural
Vetrisoaia ce a cuprins:
-
colinde tradiţionale,
internaţionale şi cântece de iarnă
prezentate de elevii claselor V-VIII –indrumători prof. Butuc Carmen şi prof.
Baba Ala
-
sceneta ,,Naşterea Domnului” –elevii clasei a
IV-a A- îndrumător înv. Grecu Marioara;
-
poezii -2 elevi clasa I
–îndrumător înv. Purice Dumitru;
-
obiceiuri de Crăciun şi Anul Nou
–elevi ai claselor VII-XII – îndrumător Lupu Ion(director Cămin Cultural);
-
premierea elevilor cu cele mai
reuşite lucrări participante la ,,Târgul
de Crăciun” –sponsori prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen.
d)
Primirea darurilor de la Moș Crăciun( Primăria
Vetrișoaia) de către toți preșcolarii și elevii claselor I-VIII.
12. COMPETITII SPORTIVE –participarea echipei de Rugby a şcolii(17
elevi din clasele VI-VIII) la ,,Cupa 1
Decembrie” organizată la Iaşi şi unde a obţinut LOCUL I şi la Olimpiada
Naţională a Sportului Şcolar, etapa locală organizată la Bârlad, unde a
obţinut Locul al III-lea–îndrumător,
prof. Simion Mioara.
13. ,,STUDENT PENTRU O ZI”-activitate de dezvoltare a carierei si
de incurajare a absolventilor claseei a XII-a de a –si continua studiile in
invatamantul superior. Activitatea a fost organizata de Asociatia
Tineret Pentru Iasi in parteneriat cu Universitatea Tehnica ,,Gheorghe
Asachi” din Iasi, Facultatea de Textile Pielarie si Management Industrial si
Primaria Municipiului Iasi. La aceasta activitate desfasurata in perioada 11-13
noiembrie au participat 6 elevi din clasa a XII-a, insotiti de d-na maistru
instructor, Dediu Aglaia.
14. ,,15 Ianuarie, 2013 -163 de ani de la naşterea Poetului
Naţional Mihai Eminescu”
–
a fost prezentată semnificaţia zilei de către prof. de
limba română Istrate Aurel;
-
a fost depusă o coroană la Statuia poetului din parcul
şcolii;
-
a fost organizat concursul
de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi daca...”, la care au participat 32
de elevi ai claselor V-VIII şi 4 cadre didactice. Organizatori: prof. Baba Ala,
Prof. Istrate Aurel.
15. ,,24 Ianuare –Ziua Unirii” – a fost
sarbatorita de elevii, cadrele didactice, reprezentantii autoritatilor locale
si parintii elevilor printr-o serie de activitati specifice acestei zile:
prezentarea semnificatiei zilei de catre profesorul de istorie, dl Bordeianu
Neculai, recitari de poezii, sceneta ,,Mos Ion Roata si Cuza Voda", concurs
intre clasele a VIII-a pe tema ,,24 Ianuarie -Ziua Unirii", dansuri
populare prezentate de formatia ,,Floricica de pe Prut" in care activeaza
elevii scolii noastre indrumati de dl Lupu Ion, directorul Caminului Cultural
din localitate. Activitatea s-a incheiat cu ,,Hora Unirii" in care s-au
prins toţi cei prezenti.
Activitatea, desfasurata in Caminul Cultural, a fost moderata de consilierul educativ al scolii, prof. Carmen Butuc.
Activitatea, desfasurata in Caminul Cultural, a fost moderata de consilierul educativ al scolii, prof. Carmen Butuc.
16. ,,8 MARTIE –ZIUA INTERNAŢIONALĂ A FEMEII” – a fost marcată
prin organizarea:
-
unui program artistic ce a cuprins: dansuri populare şi moderne, cântece, poezii, scenete şi montaje
dedicate mamei/femeii;
-
Concursului
,,Femeia literatură şi pictură”, la care au participat 15 elevi din clasele XI-XII şi 4
cadre didactice. Organizator, prof. Dobrea Firicel.
-
Expoziţie de
felicitări şi mărţişoare (organizator, prof. Cotea Daniela).
17. ,, 1 Iunie –Ziua Internaţională a Copilului” –a fost marcată
prin organizarea unor programe artistice la nivelul învăţământului preşcolar.
Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciova Rica, educ. Bejan Corina şi
educ. Cehan Dorica.
18. Comemorarea Zilei Eroilor(Înălţarea Domnului) -13 iunie,
2013 –s-a realizat
prin următoarele acţiuni:
-
La ora 12.00 --moment de reculegere in incinta şcolii;
-
Depunere de coroane şi jerbe de flori, a unor pietre
reprezentând sufletele a 82 de eroi înscrişi pe Monumentul Eroilor din centrul
localităţii;
-
Depunere de coroane şi jerbe de flori la monumentele
eroilor de la cele două biserici şi participarea la slujbele religioase organizate;
-
Prezentarea semnificaţiei Zilei Eroilor de către
profesorul de istorie Bordeianu Neculai, organizarea unei expoziţii în holul
şcolii cu materiale informative pe această temă şi interpretarea unor cântece
patriotice dedicate eroilor neamului.
19. Cursul festiv şi banchetul claselor a VIII-a şi a IV-a –activităţi
emoţionante la care au participat absolvenţii claselor a VIII- a şi a IV-a,
cadrele didactice şi părinţii elevilor. Organizatori: prof. Dobrea Firicel,
prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Marioara şi înv. Marin Dumbravă Nicolae.
20. PROIECTE/PROGRAME
DERULATE/INITIATE:
Proiectul
,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” - castigat in cadrul programului eCULTURA
şi finantat prin Proiectul,,Economia
Bazată pe Cunoaştere”, proiect derulat in parteneriat cu Biblioteca comunala
Vetrisoaia si Biblioteca comunala Homocea, jud. Vrancea. Proiectul se
derulează începând din luna mai 2012, iar pe acest an s-au finalizat ultimele
activităţi planificate şi anume:
-
,,Să ne
cunoaştem valorile şi să le promovăm” –activitate de documentare, colectare de
informaţii şi editare a brosurii ,,Valori şi tradiţii locale la Verişoaia”;
-
,,Turul real şi virtual al bibliotecilor” –ce a constat în
organizarea unui schimb de experienţă (excursie)la Biblioteca Naţională din
Bucureşti şi în realizarea şi prezentarea unui material ppt despre cele mai
renumite biblioteci din lume;
-
,,Diseminarea
rezultatelor” –încheierea proiectului.
Proiectul
,,Asistenţă Tehnică pentru Utilizarea TIC în Şcoli şi Biblioteci locale parte a
Programului ,,Economia Bazată pe Cunoaştere”–a continuat şi în acest an şcolar cu
următoarele activităţi:
-
participarea a 4 cadre didactice( prof. Butuc Carmen,
Prof. Bordeianu Neculai, prof. Pandelea Ana, înv. Purice Dumitru) la Schimburile de Experienţă Naţionale în
ceea ce priveşte proiectarea de activităţi educaţionale interdisciplinare, organizate în perioada 7-9 septembrie 2012 la
Galaţi;
-
realizarea a 5 proiecte educaţionale interdisciplinare,
în perioada septembrie 2012-ianuarie 2013;
-
participarea a două cadre didactice(directorul şcolii,
prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen), la Conferinţa Naţională ,,Campionii Educaţiei Digitale”(conferinţă&workshop), organizată în
perioada 19-20 noiembrie 2012, la Bucureşti.
Proiectul/Programul
educaţional ,,ŞCOLI PENTRU UN VIITOR VERDE- EDUPET” –finalizat în decembrie 2012 şi care a constat în
colectare de PET-uri, compactarea acestora cu ajutorul aparatului de compactare
primit prin proiect şi transportarea acestora la un centru de reciclare. S-a
reuşit colectarea unei cantităţi de 140Kg de PET-uri.
Proiectul ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” derulat de UNICEF
şi ISE. Proiectul se adresează elevilor şi părinţilor elevilor aflaţi în risc
major de abandon şcolar. Proiectul a cuprins următoarele activităţi:
-
identificarea
elevilor din clasele
I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar şi completarea de către diriginţi a
,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
-
participarea directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel,
la Conferinţa Naţională: Campania pentru
participare şcolară HAI LA ŞCOALĂ!, organizată la Sinaia, în septembrie
2012 şi la cursuri de formare în management educaţional, organizate tot la
Sinaia în noiembrie 2012;
-
participarea unui nr de 8 cadre didactice la cursuri de formare în specialitate pe
arii curriculare, organizate în octombrie-noiembrie şi aprilie-mai la
Bacău;
-
participarea unui cadru didactic (Butuc Carmen) la cursul
de formare, organizat în decembrie 2012 şi în mai 2013 la Bacau, privind educaţia parentală şi a directorului
şcolii, prof. Dobrea Firicel la acelaţi curs pe componenta management;
-
implicarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar în
diverse activităţi extraşcolare:
Ziua Europeana a Limbilor Stăine, Sărbătoarea de Halloween, expoziţia de 1
Decembrie, Serbarea de Crăciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, Serbarea de 8 Martie şi confecţionarea de
marţişoare şi felicitări, activităţi educative extracurriculare organizate în
cadrl Programului ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, etc;
-
Târgul de
Crăciun –expoziţia cu
vânzare a felicitărilor şi ornamentelor de Crăciun. Suma colectată(320lei) a
fost utilizată pentru ajutorarea a 3 elevi cu o situaţie materiala foarte
precară(incluşi în proiect) prin cumpărarea unor articole de îmbrăcăminte şi
încălţăminte;
-
Organizarea a două
întâlniri cu părinţii elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar sub
genericul ,,Hai să ne cunoaştem!” şi
,,Educaţia în viaţă Noastră”(postate şi pe blogul şcolii http://liceultehnologicpetruraresvetrisoaia.blogspot.ro/?view=flipcard
) –activităţi organizate de directorul şcolii, prof. Dobrea Firicel şi
consilierul pe educaţie parentală, prof. Butuc Carmen;
-
Organizarea a doua vizite
interşcolare între şcoala noastră şi Şcoala cu cls I-VIII Sărăţeni,
structura Cârja. Prima vizită a
reprezentantilor Şcolii Săraţeni-structura Cârja la Liceul Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia a avut loc în aprilie 2013 şi a doua vizită, a reprezentanţilor
şcolii noastre la Şcoala cu cls. I-VIII Sărăţeni –structura Cârja, a avut loc
în mai 2013 (http://training.ise.ro/mod/forum/discuss.php?d=114311
, http://training.ise.ro/mod/forum/discuss.php?d=110957
). Vizitele au constituit un schimb de experienţă şi bune practici
intre cadrele didactice si directorii celor doua unitati scolare pe componenta
didactici, consiliere parentală, componenta management şi privind organizarea
activitatilor extrascolare din săptămâna 1-5 aprilie -Programul ,,Sa stii mai
multe, sa fii mai bun!"
-
Organizarea în iunie 2013, a trei excursii de o zi la Iaşi, excursii la care a participat un număr
total de 37 de elevi înscrişi în proiect, 5 părinţi şi 7 cadre didcatice.
Excursia a vut drep scop vizitarea unor obictive turistice, culturale şi
istorice: Grădina Botanică, Parcul Copou-Teiul lui Eminescu, Biserica Trei
Ierarhi, Mitropolia Moldovei şi a Bucovinei, Teatrul ,,Vasile Alecsandri”,
Palatul Culturii(http://training.ise.ro/mod/forum/discuss.php?d=114892
).
Proiectul
Internaţional ,,Stay@school” –proiect care îşi propune prevenirea fenomenului
de părăsire timpurie a şcolii şi care a constat în:
cursuri de formare online pentru cadrele didactice din
şcoală, accesarea forumului pentru
profesori în vederea realizării de schimburi de experinţă în mediul on line,
între cadrele didactice din şcoala noastră şi cadrele didactice din alte şcoli şi ţări europene şi accesarea
de către cadrele didactice a portalului proiectului( http://schoolinclusion.pixel-online.org/index.php) , portal ce oferă diferite resurse
educaţionale pentru profesori .
Proiectul
educaţional ,,Fabuloasa lume a banilor” –Compeţiţia ,,Puşculiţa cu idei” , proiect iniţiat de către BCR si Erste Group Bank, în
parteneriat cu Muzeul Naţional de Istorie a României şi Ministerul Educaţiei şi
Cercetării. Competiţia „Puşculiţa cu idei” a
urmărit promovarea educaţiei financiare şi dezvoltarea abilitaţilor
antreprenoriale ale elevilor din sistemul de învăţământ primar şi gimnazial,
solicitând totodată creativitatea şi originalitatea elevilor. Elevii clasei a
VII –a alături de profesorul coordinator
Butuc Carmen, s-au inscris în proiect şi au realizat o puşculiţă creativă şi
originală şi un plan de afacere menită să strângă fonduri pentru a acoperi o nevoie
identificată în şcoala noastră(http://www.ecomunitate.ro/Cu_implicarea_EBC,_elevii_de_gimnaziu_din_Vetrisoaia_au_%C3%AEnvatat_cum_se_%C3%AEntocmeste_un_plan_de_afaceri%2826634%29.html
).
Proiectul
educaţional ,, Cartea, prietena copiilor” câştigat de Gradinita Vetrişoaia(educ.
Cotea Daniela şi educ. Corciovă Rica) şi derulat in parteneriat cu Biblioteca comunală din Vetrişoaia.
21.
OLIMPIADE ȘI CONCURSURI ȘCOLARE
Nr.
Crt
|
Unitatea
școlară
|
Olimpiada/concursul
|
Faza pe
şcoală/
locală/județeană/
națională
|
Nr. elevi/ copii
participanti
|
Numele și
prenumele elevului/copilului
|
Clasa/
Grupa
|
Locul I, II,
III, Mențiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
|
Prof. Îndrumător
|
1.
|
LICEUL
TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul
,,Cangurul lingvist” –secțiunea franceză-spaniolă
|
Concurs
Național
|
13 elevi
|
Lupu
Ana-Maria
|
VIIIA
|
Locul I -180
puncte
|
Prof. Baba
Ala
|
2.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA/Grădinița cu P.N.
–structură arondată
|
Concursul judeţean
,,Deschide ușa creștine!”, secţiunea ,,Compoziţii artistico-plastice” –ediția
a V-a, 2012
|
Locală
|
6 copii
|
Matei Denisa
Horeică
Bianca
Zamfirache
Adrian
Roman Andreea
Samoilă Diana
Botezatu
Andra
|
Grupa mică
Cls.a IV-a A
Cls. a IV-a A
Cls. a IV-a A
|
II
III
Diplomă de
participare
III
III
Diplomă de
participare
|
Bejan Corina
Grecu Marioara
|
Judeţeană
|
3 copii
|
Cojocaru
Cătălina
Roman Andreea
Rojniţă Alex
Mihai
|
Cls. a IV-a A
Cls. a IV-a A
Cls. a IV-a A
|
Menţiune
Diplomă de
participare
Diplomă de
participare
|
Grecu Marioara
|
|||
3.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
|
Concursul
internaţional ,,Smarty”
|
|
4 copii
|
Luca N.
Pandelea V.
Huzum A.
Barboşanu M.
|
Grupa
mijlocie
Grupa mare
|
Premiul de
excelenţă
Premiul I
Premiul de
excelenţă
Premiul I.
|
Corciovă Rica
Cotea Daniela
|
4
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița
cu P.N. –structură arondată
|
Concursul
naţional ,,Piciul”
|
|
11 copii
|
|
|
Diplome de
participare
|
Cehan Dorica
|
5.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Olimpiada de
geografie
|
Faza pe scoala
|
14 elevi
|
Stan Alexandra
|
VIII
|
Promovată la etapa
locala Husi
|
Prof. Butuc Carmen
|
6.
|
LICEUL
TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
,,Teste din
poveste –Mos Craciun”, editia 2012-2013
|
Faza pe
scoala
|
7 elevi
|
Samoila
Diana-Sorana
Roman
Andreea-Denisa
Botezatu
Andra-Lavinia
Munteanu
Mircea
Munteanu
Ramona-Elena
Chirita
George-Sebastian
Tabus David
–Stefan
|
IVA
|
Premiul I
=100p
Premiul
I=100p
Premiul
I=100p
Premiul al
II-lea =90p
Premiul al
II-lea =90p
Premiul al
II-lea =90p
Premiul al
III-lea =90 p
|
Inv.Grecu
Marioara
|
7.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
,,Teste din
poveste –Mos Craciun”, editia 2012-2013
|
Faza pe
scoala
|
2
|
|
IIA
|
Diplome
de participare
|
Inv. Lovin
Luminita
|
8.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
,,Teste din
poveste –Mos Craciun”, editia 2012-2013
|
Faza pe
scoala
|
10
|
|
IIB
|
Diplome de
participare
|
Inv. Jacota
Corneliu
|
9.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul
,,Cangurul lingvistic 2012-2013”, secţiunea engleză-germană
|
|
10 elevi
|
Resmeriţă
Cosmin
Fodor Andreea
Botezatu
Maria Cristina
Romila Stefan
Matei
Ciot Andreea
Gogeneaţă
Livia
Morari
Ana-Maria
Lupu
Ana-Maria
Arhire Simona
Mîcnea Oana
|
VB
VIA
VIA
VIB
VII
VII
VIII
VIII
VIII
VIII
|
Diplomă de
participare (136,25p)
Diplomă de
participare (127,50 p)
|
Prof. Vîrnă
Ana-Geanina
|
10.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul
Naţional de Geografie ,,Terra”, ediţia I, 2013
|
Etapa locală
|
2 elevi
|
Polojan
Alexandru
Luca Gabriela
|
VII
V
|
PREMIUL I
PREMIUL I
|
Prof. Butuc
Carmen
|
Faza
judeţeană
|
2 elevi
|
Polojan
Alexandru
Luca Gabriela
|
VII
V
|
Diplomă de participare
Diplomă de
participare
|
||||
11.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul de
Chimie ,,Magda Petrovanu”, ediţia a V-a, 2013
|
Faza
naţională
|
3 elevi
|
Popa
Andreea-Cristina
Corciovă
Maria
Ciot Andreea
|
VIII
VIII
VII
|
Diplomă de
participare
Diplomă de
participare
Diplomă de
participare
|
Prof. Dobrea
Firicel
|
12.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul de
Chimie ,,Raluca Rîpan”, 2013
|
Etapa locală
|
1 elev
|
Ciot Andreea
|
VII
|
MENŢIUNE
|
Prof. Dobrea
Firicel
|
13.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Olimpiada
Naţională a Sportului Şcolar –Rugby Tag Gimnaziu, aprilie 2013
|
Etapa locală
|
17
|
|
VI-VIII
|
LOCUL III
|
Prof. Simion
Mioara
|
14.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
,,Cupa 1
Decembrie”
|
Etapa judeţeană
|
17
|
|
VI-VIII
|
LOCUL I
|
Prof. Simion
Mioara
|
15.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul ,,PE-O
GURĂ DE RAI”, ediţia a V-a, Focşani 2013
|
Etapa
Regională
|
16 elevi
|
Formaţia de
dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”
|
V-VIII
|
LOCUL I
|
Prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen
|
16.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Festivalul interjudeţean
de dans ,,Ritmurile Tinereţii”, ediţia a XII-a, Bârlad
|
Etapa
interjudeţeană
|
16 elevi
|
Formaţia de
dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”
|
V-VIII
|
LOCUL I
|
Prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen
|
17.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Festivalul
Internaţional de Cultură şi Civilizaţie românească –Românaşul, Iaşi 2013
|
Etapa
internaţională
|
16 elevi
|
Formaţia de
dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”
|
V-VIII
|
Diplomă de
participare
|
Prof. Dobrea
Firicel, prof. Butuc Carmen
|
18.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul ,,Cu
viaţa mea apăr viaţa”, secţiunea ,,Liceu”, Vaslui 2013
|
Etapa
judeţeană
|
4 elevi
|
|
IX-XI
|
Locul al
III-lea
|
Prof. Roman Vergil
|
III.
PROGRAMUL NAȚIONAL EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ
a)
45 copii implicati în Programul
National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea
curriculară –discipline optionale, în anul scolar 2012/2013. In anul scolar 2012/2013
elevii si parintii au optat pentru urmatoarele discipline optionale:
-
,,ABC-ul sanatatii” -grupa mare si grupa mijlocie(educ. Corciova Rica si educ.
Cotea Daniela);
b)
129 de elevi ai claselor V-VIII au fost implicați în program prin activitățile
extracurriculare și extrașcolare organizate cu ocazia ,,ZILEI NATIONALE FARA
TUTUN ” – noiembrie 2012.
IV.
EDUCAȚIA ECOLOGICĂ ȘI DE PROTECȚIA A MEDIULUI
a)
,,CEI 3 R” –activitatea de
constientizare a elevilor privind reciclarea resurselor. Activitate organizată
de prof. Pandelea Ana şi Vîrnă
Ana-Geanina -145 de elevi implicati
b)
Proiectul educaţional ,,Şcoli
pentru un viitor verde –EDUPET” – 320 elevi şi copii implicaţi în proiect.
c)
Activităţi de ecologizare şi
ingrijire a spaţiilor verzi din curtea şi parcurile şcolii.
V.
ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINȚILOR
Consiliul reprezentativ al părinților, format din 5 membri, a fost constituit în septembrie 2012 in cadrul Adunarii
generale a parintilor pe scoala și și-a desfășurat activitatea conform
R.O.F.U.I.P., a Regulamentului intern și a Planului managerial al consiliului
reprezentativ al părinților. Doi dintre membrii Consiliului reprezentativ al
parintilor sunt membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin
interesele elevilor si a parintilor. Consiliul reprezentativ al părinților a
sprijinit conducerea unității de învățământ în organizarea consultațiilor cu
părinții pe teme educaționale și a colaborat cu comisia de ocrotire a
minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluționării situației
elevilor din școală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor care au nevoie de ocrotire.
VI.
ACTIVITATEA CONSILIULUI ȘCOLAR
AL ELEVILOR
Consiliul Școlar al Elevilor de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia a fost constituit conform
Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Strategiei și calendarului alegerilor Consiliului Național al Elevilor. Pe 19 octombrie 2012 , în urma voturilor liber
exprimate, a fost ales ca președinte al C.S.E.
elevul Darie Mirel, iar ca vicepreședinte eleva
Pântea Claudia. În prima ședință a C.Ș.E. din 22 oct. 2012 a avut loc prezentarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului
Național al Elevilor, a fost ales secretarul
C.S.E. ( eleva Rojniţă Andreea) au fost
desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de
departamente. În a doua ședință din 15
noiembrie 2012, au fost prezentate:
Planul managerial al CSE pentru anul
scolar 2012-2013, tematica si graficul intalnirilor. De asemena, pe parcursul
întâlnirilor au fost formulate propuneri pentru organizarea diferitelor
activitati extrascolare(inclusiv pentru cele din cadrul Programului ,,Să ştii
mai multe, să fii mai bun!” din
săptămâna 1-5 aprilie), propuneri pentru tipul de uniformă şcolară a
elevilor de liceu, etc.
Membrii C.S.E. Vetrisoaia,
s-au implicat in organizarea diverselor activităţi extraşcolare(serbări,
concursuri, etc), in derularea Proiectul
UNICEF ,,Reducerea abandonului si a
absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” prin participarea
la activitatile proiectelor si diseminarea acestora la nivelul claselor.
Preşedintele C.S.E., elevul
Darie Mirel, a participat la întrunirile C.J.E. organizate la nivel judeţean pe
parcursul anului şcolar 2012-2013.
VII.
ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA VIOLENȚEI ÎN MEDIUL ȘCOLAR
Comisia pentru prevenirea și combaterea
violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrișoaia, constituită conform Deciziei nr. 15
/ din 24.09.2012, a elaborat în septembrie 2012, Planul operațional al unității de învățământ privind reducerea
fenomenului violenței în mediul școlar și a urmărit punerea în aplicare și
evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De
asemenea, Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar a
urmărit modul în care s-au respectat și promovat drepturile copilului stabilite
prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
În anul școlar 2012-2013, Comisia pentru prevenirea și combaterea
violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia a identificat următoarele forme de violență:
-
Violență elev –elev
(verbală şi fizică)
-
Violența elevilor
față de profesor: - lipsa de implicare și de participare a elevilor la
activitățile școlare ( absenteismul școlar,
indisciplina
în
clasă, ignorarea mesajelor transmise de
cadrele didactice);
- ofensă adusă statutului și
autorității cadrului didactic (refuzul îndeplinirii sarcinilor școlare,
zgomote în timpul activității
didactice);
-
Violența
profesorilor față de elevi: - agresiune verbală față de elevi(atitudini
ironice, țipete, jigniri);
- agresiune non verbal
( ignorarea mesajelor elevilor și
neacordarea de atenție acestora).
- Violenţa părinţilor/rudelor elevilor în spaţiul şcolii –violenţa verbală.
-
Violența
în spațiul din jurul școlii: - violență verbala.
Principalele cauze
generatoare ale violenței în școală au fost:
-
Cauze
psiho-individuale : - toleranță scăzută la frustrare;
-
dificultățile de adaptare la disciplina școlară;
-
imaginea de sine negativă;
-
instabilitate emoțională;
-
lipsa autocontrolului;
-
capacitate empatică redusă.
- Cauze familiale: - proveniența elevilor
din familii dezorganizate;
- mediu familial lipsit de securitate afectivă;
- condițiile economice ale familiei(
venituri insuficiente);
- nivelul scăzut de educație al părinților.
- Cauze școlare: - dificultăți de comunicare
elevi –profesori;
- impunerea autorității cadrelor didactice;
- lipsa experienței didactice.
- Cauze sociale: - mass-media;
-
anturajul din afara școlii.
Măsurile
adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-
implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar;
-
depistarea
cazurilor grave de indisciplină, de deviere comportamentală, de delincvenţă
juvenilă şi consilierea acestora;
-
întocmirea unei
baze de date a elevilor cu comportament violent;
-
asigurarea
eficientă a pazei și securității școlare;
-
includerea
în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor
străine în incinta și în interiorul unității școlare, cobaborare în elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în
şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea
unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-
colaborarea cu
familiile elevilor care au comis acte de violență sau cu potențial violent prin
: întâlnirile organizate în școală, vizite la domiciliul copiilor;
-
colaborarea cu Postul de poliție Vetrișoaia, Primăria
comunei Vetrișoaia, Biserică pentru realizarea acțiunilor cu caracter
educativ-preventiv și pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-
implicarea
elevilor în activități extrașcolare;
Denumirea unității
școlare
|
Nr. total
acte de
violență
|
Din care, după forma de violență
|
Vârsta
elevului
agresor
|
Măsuri luate de către comisie
|
Nr. apelări la 112
|
||||
Elev-elev
|
Elev față de profesor
|
Profesor față de elev
|
Violența părinților
în spațiul
școlii
|
Violența în spațiul din jurul școlii
|
|||||
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
|
75
|
45
|
20
|
5
|
2
|
3
|
10, 11,12,13,
14,16, 17, 18 ani
|
-Discuții cu elevul, părinții elevului, consiliul profesoral
-identificarea și asistarea elevilor care au fost victime ale violenței
școlare.
-Derularea unor programe de asistență individualizată pentru elevii
implicați în cazuri de violență;
-Discuții cu elevii și profesorii implicați în conflict, medierea
conflictelor.
- Colaborarea cu Postul de Poliție Vetrișoaia, Consiliul Consultativ de
Asistență Socială din cadrul Primăriei Vetrișoaia în vederea atragerii
acestor copiii la școală;
-Monitorizarea cadrelor didactice care utilizează notarea ca mijloc de
sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor;
-sancţionarea elevilor cu devieri comportamentale.
|
|
PUNCTE TARI :
-
implicarea unui număr mare de elevi în activitățile extrașcolare
organizate;
-
organizarea evenimentului ,,Zilele Şcolii” –ediţia a VIII-a;
-
calitatea activităților
extrașcolare desfășurate și varietatea acestora;
-
Derularea Proiectul UNICEF ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013”,
Proiectului Internaţional ,,Stay@school”
-
Finalizarea a trei proiecte: Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea
satului”, Proiectul ,,Asistenţă
Tehnică pentru Utilizarea TIC în Şcoli şi Biblioteci locale parte a Programului
,,Economia Bazată pe Cunoaştere” şi Programul
educațional și concursul național ,,Școli pentru un viitor verde -EDUPET”;
-
Inscrierea în Proiectul educaţional ,,Fabuloasa lume a banilor” –Competiţia ,,Puşculiţa
cu idei”;
-
Câştigarea şi derularea unui proiect
educational fără finanţare ,,Cartea,
prietena copiilor”.
PUNCTE SLABE: : - nu a fost respectată
planificarea activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginților
la nivelul
învățământului
gimnazial și liceal;
-
Lipsa activitatilor metodice la
nivelul Comisiei metodice a dirigintilor
din invatamantului primar si prescolar;
-
Număr redus de premii la
concursuri și olimpiade școlare etapele locale, județene, regionale sau
naționale;
OPORTUNITĂȚI: - existența unor linii
de finanțare pentru proiecte educative;
-
existenţa unei oferte variate de
concursuri şi olimpiade şcolare propuse in CAEN;
-
existența unor copii cu potențial
intelectual sau cu diferite talente, abilități( literar-artistice, sportive
etc);
-
existența mijloacelor și
echipamentelor moderne care permit desfășurarea unor activități educative
școlare și extrașcolare calitative;
-
existenta unei oferte bogate de
cursuri de formare in domeniul managementului educational si a realizarii de
proiecte educationale si cu finantare.
AMENINȚĂRI:
- slaba motivare a cadrelor didactice ce determina o implicare
redusa a acestora în initierea si organizarea unor activități
educative extrascolare si
extracurriculare;
-
slaba motivare a elevilor și pragmatismul acestora
determină a slabă participare a acestora
la olimpiadele si concursurile școlare pe discipline;;
-
slaba dezvoltare economică a
regiunii și posibilitățile financiare reduse ale familiilor elevilor, determină
un număr redus al activităților extrașcolare de tipul taberelor, excursiilor
sau vizitelor școlare dar și un număr relativ redus de elevi participanți la
concursurile și competițiile școlare cu taxe de participare.
-
cadre didactice navetiste sau cu
norma de predare in doua scoli care, se
pot implica într-o mică măsură in organizarea activitatilor extrascolare in afara cursurilor sau in initierea sau derularea unor proiecte
ducationale cu durata mai mare de un an;
-
reticenţa unor cadre didactice
privind organizarea activităţilor educative extraşcolare.
INTOCMIT,
COORD. DE PROIECTE SI PROGRAME
EDUCATIVE,
PROF. BUTUC CARMEN
Comentarii
Trimiteți un comentariu