Treceți la conținutul principal

Raport anual activitate educativa, 2012-2013



RAPORTUL ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE FORMALE ȘI NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ȘCOLARĂ
ÎN ANULȘCOLAR 2012/2013


I.                   ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINȚILOR
          La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia, în anul școlar 2012/2013, au fost stabilite conform Deciziei nr.  7 din 24.09.2012 de constituire a comisiilor metodice din   şi Hotărârii Consiliului de Administraţie nr.  20 din  24 septembrie, 2012 ,  au fost stabilite două comisii metodice la nivelul ariei curriculare ,,Consiliere și orientare” și anume : ,,Comisia metodică a diriginților din învățământul preșcolar și primar” –responsabil Înv. Balan Valeru și ,,Comisia metodică a diriginților din învățământul gimnazial și liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
                 Majoritatea membrilor celor două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi  pe semestrul I şi semestrul II, conform programei de consiliere şi orientare. Majoritatea diriginţilor  a completat corect documentele activităţii dirigintelui( catalogul clasei, caietul dirigintelui/învăţătorului,  portofoliul dirigintelui) şi  a realizat caracterizarea clasei/grupei la începutul anului școlar, la  sfârșitul semestrului I şi la sfarsitul anului şcolar.
           O atenţie deosebită a fost acordată optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii elevilor  în activităţile de învăţare şi asigurarea succesului la învăţătură.
            S-a urmărit şi o colaborare eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât  în cadrul orei la dispoziția părinților(conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de părinţi, prezentarea Regulamentului  Intern al şcolii,  prezentarea situaţiei şcolare a elevilor( rezultatele obţinute la testele iniţiale, la simulările examenului de evaluare nationala şi bacalauriat, evoluţia acestora pe parcursul anului) și discutarea problemelor cu care se confruntă aceștia.
            Diriginţii claselor  a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de  orientarea şcolară şi profesională a elevilor prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a ,,Metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării naționale”/,,Bacalauriatului” și  a calendarelor aferente. 
           Diriginţii claselor de liceu au prezentat atât elevilor cât şi părinţilor  metodologia de acordare a bursei prin Programul ,,Bani de liceu”.
          Toţi diriginţii au urmărit: educarea elevilor în spiritul respectării drepturilor fundamentale ale neamului, al demnităţii şi toleranţei, cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, valorile morale şi civice, însuşirea valorilor culturii naţionale şi universale, atât în cadrul orelor de consiliere şi orientare, cât şi prin încurajarea participării elevilor alături de diriginţii lor la activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii( Ziua Armatei, Ziua Naţională a României, Serbarea de Craciun, activităţi de voluntariat, etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-au preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulamentului Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite la  domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor s-au implicat în Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” –Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea chestionarelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar, implicarea în organizarea diverselor activităţi din proiect: ,,Târgul de Crăciun”, expoziţii cu lucrări ale copiilor, excursii şcolare, etc.
         În vederea reducerii fenomenului violenței în mediul școlar și asigurării securității elevilor, toți diriginții au adus la cunoștința elevilor și au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea protecției unităților școlare și a siguranței elevilor” și ,,Planul operațional privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar”, ,,Procedura privind asigurarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală” elaborate la nivel de școală şi au prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi orientare pe baza de proces-verbal cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din Regulamentul Intern  şi PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.

          Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în activitatea de diriginte de către consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice susţinute în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal”;
3. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal”.  Astfel,
 a fost desfăşurată o activitate metodică în luna decembrie 2012, ce a cuprins: o lecţie demonstrativă la clasa a VI-a A cu tema ,,Comunică şi zâmbeşte”, propunător prof. Bordeianu Neculai şi un referat cu tema ,,Comunicarea didactică eficientă-premisă a reuşitei şcolare”, propunător prof. Baba Ala;
4. Participarea consilierului educativ al şcolii, prof. Butuc Carmen, la Cercul pedagogic al diriginţilor din zona Huşi(noiembrie, 2012 şi aprilie 2013);
5. Participarea consilierului educativ  şi a directorului şcolii la cursul de formare privind educaţia parentală şi activitatea de management din cadrul Proiectului ,,Reducerea abandonului si a absenteismului în scolile ZEP în anul scolar 2012-2013” organizat la  Bacău in decembrie, 2012 şi mai, 2013 proiect derulat de ISE si UNICEF;
6. Participarea a două cadre didactice(Simion Mioara şi Vârnă Ana-Geanina) la cursul ,,Educaţia civică-educaţia caracterului”.
7. Participarea a 14 cadre didactice la cursul online ,,Stay@school” din cadrul proiectului internaţional cu acelaşi nume,  care  isi  propune  prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.
8. Participarea consilierului educativ, prof. Butuc Carmen, la Programul de formare  ,,Cum să devenim părinţi mai buni”, organizat la Vatra Dornei, în perioada 16-19 Mai, 2013, de Fundaţia de Consultanţă şi Servicii Sociale Pentru Copii şi Familie HoltRomânia, în cadrul Proiectului ,,Dezvoltarea unei reţele naţionale de educatori parentali”, componentă a Campaniei pentru participare şcolară ,,Hai la şcoală!”, iniţiată de UNICEF, cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale.
9. Participarea consilierului educativ, prof. Butuc Carmen  la cursul de instruire –Educaţie pentru Viaţa de Familie, Faza I – organizat la Vaslui,  în perioada 21-23.06. 2013, de Fundaţia Tineri pentru Tineri, sucursala Vaslui, în cadrul Proiectului EVRICA –Educaţie pentru Viaţă şi Responsabilizare Individuală prin programe de Cetăţenie Activă pentru tinerii din România.
                                                                                                                                                                         
       Există şi o serie de puncte slabe ale activităţii membrilor celor două comisii:
-           nu s-a respectat planificarea activităţilor la nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul gimnazial si liceal”;
-          planificarea activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor din învăţământul primar şi preşcolar” s-a realizat foarte sumar la sfarsitul Sem. I şi nu s-au desfăşurat activităţi metodice la nivelul acestei comisii;
-          Slaba comunicare si colaborare a  responsabilul ,,Comisiei metodice a diriginţilor din învăţământul primar şi preşcolar” cu membrii comisiei si consilierul educativ ;
-          Nu s-au implicat toţi diriginţii in identificarea copiilor cu risc de abandon şcolar, pentru cuprinderea acestora in Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului în scolile ZEP în anul scolar 2012-2013”(ex. înv. Balan Valeru, înv. Lovin Luminita, prof. Vieru Dariu Catalin).
II.                ACTIVITĂȚILE EDUCATIVE EXTRAȘCOLARE
În anul şcolar 2012/2013 la nivelul școlii noastre au fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:
1.      EXCURSIE LA BUCUREŞTI – organizată pe 21 septembrie, 2012 în cadrul Proiectului ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” şi a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Biblioteca Naţională din Bucureşti, Muzeul Naţional de Istorie a României şi centrul istoric al Bucureştiului. La excursie au participat 14 elevi şi 2 cadre didactice( prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen).

2.       ,,ZIUA  LIMBILOR STRĂINE -24-27 septembrie 2012” – a fost organizată o expoziţie de carţi şi reviste în limba franceză. Au fost interpretate versiuni ale aceluiaş  cântec în mai multe limbi şi au fost recitate poezii ale lui Mihai Eminescu în limba franceză, engleză şi spaniolă. De asemenea, a fost prezentat un referat despre importanţa limbii engleze. Au participat elevii claselor V-VIII, organizatori prof. Baba Ala în colaborare cu prof. Vîrnă Ana-Geanina şi prof. Tăbuş Mirabela.

3.      COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA -10 octombrie, 2012 -expozitie in holul scolii cu materiale create de elevi, prezentarea semnificatiei zilei –prof. de istorie Bordeianu Neculai
  1. ,,ZILELE ŞCOLII” –eveniment organizat pe data de 14 octombrie, 2012 şi care a cuprins următoarele activităţi:
-          Alocuţiuni ale directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel, primarului comunei Vetrişoaia, Puiu Vasile şi ale invitaţilor;
-          Dezvelirea bustului învăţătorului Dumitru Puiu;
-          Sfinţirea şi inaugurarea corpului de şcoală recent reabilitat;
-          Lansarea broşurii ,,Valori şi tradiţii locale la Vetrişoaia”, realizată în urma derulării Proiectului ,Tradiţie şi modernism în lumea satului”;
-          Program artistic –o suită de dansuri populare prezentate de formaţia ,,Floricică de pe Prut”;
-          Expoziţie ,,Condeiul fermecat” –pictură pe piatră şi  scoici cu lucrări ale elevilor din clasele V-VIII, îndrumaţi de prof. Cotea Daniela.

5.      ,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE -25 OCTOMBRIE 2012” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai și care a constat în:
a)      Prezentarea semnificației zilei;
b)      Expoziție organizată în holul şcolii cu materiale( imagini, documente, informatii) pe această temă.

6.      SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN -31 octombrie, 2012 cu picturi, masti si dovleci sculptati realizate de elevii scolii. Elevii implicati in activitate au primit cate un joc”Halloween word search”.  Organizator prof. Vîrnă Ana-Geanina.

7.        ,,ZIUA NAȚIONALĂ FĂRĂ TUTUN -2012” in perioada 15-16 noiembrie, 2012 au fost organizate la nivelul claselor de gimnaziu,  activitati cu tema ,,Câştigă independenţă fără tutun”, activităţi de informare a participanţilor cu prevederile legislative, implicaţiile sociale, medicale şi educative ale consumului de tutun. Activitatile s-au desfăşurat sub coordonarea specialiştilor CPECA Vaslui şi cu materialele informative puse la dispoziţie de către centru (ppt, spoturi antitutun). Organizatori: prof.  Baba Ala, Simion Mioara, Bordeianu Neculai, Musteaţă Marcela, Roman Vergil, Butuc Carmen, prof. Dobrea Firicel, Cotea Daniela, Pandelea Ana, Vina Ana-Geanina.

8.      ACTIVITĂŢI DEDICATE  ,,ZILEI  NAŢIONALE A ROMÂNIEI -1 DECEMBRIE 2012”:
a.      Organizarea acţiunii „94 de Ani de la Marea Unire de la 1 decembrie 1918”-  expozitie in holul scolii cu materiale reprezentative, discutii cu elevii, prezentarea semnificatiei  –prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.      Programe artistice organizate de:
-          Gradiniţa Vetrisoaia(Satu Nou) în colaborare cu Biblioteca Publică Vetrişoaia, Grădiniţa Vetrişoaia(Simineşti) si de scoală in colaborare cu Caminul Cultural Vetrisoaia ce au cuprins versuri, cantece dedicate tarii  scenete si un dans modern şi dansurile  populare ale Formatiei ,,Floricica de pe Prut”;
c.       Expoziţia ,,România –ţara mea frumoasă, ţara mea de dor!” – organitată în holul Căminului Cultural, cu  lucrări artistico-plastice ale elevilor din clasele V-VIII: pictură, colaj, pictură pe farfurii –organizator prof. Cotea Daniela;
d.      Expoziţii la nivelul claselor şi grupelor cu desene realizate de elevi şi copii – educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica,  educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica, înv. Grecu Marioara, înv. Jacotă Corneliu;
e.       Concurs intre clasele a VIII-a dedicat Zilei Nationale a Romaniei –organizat de prof. Bordeianu Neculai şi prof. Musteaţă Marcela;
In organizarea activitatilor si indrumarea elevilor/copiiilor s-au implicat urmatoarele cadre didactice: Butuc Carmen, Baba Ala, Bordeainu Neculai, Cotea Daniela,  Corciovă Rica, Jacota Corneliu, Grecu Marioara. Premierea elevilor participanţi-sponsori: prof. Bordeianu Neculai şi prof. Musteaţă Marcela.

9.      ,,MOS NICOLAE -6 DECEMBRIE, 2012” – educatoarele Cotea Daniela si Corciova Rica, sub genericul ,,Cadoul din Ghetuta”, au pregatit pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii, sponsori fiind parintii copiilor.

10.  ZIUA MONDIALĂ A RECICLĂRII( Cei 3R) –noiembrie 2012 –activitate de conştientizare a importanţei reciclării şi refolosirii resurselor prin prezentarea unui referat şi discuţii cu elevii pe aceasta tema. Organizatori: prof. Pandelea Ana şi prof. Vîrnă  Ana-Geanina.

11.  ,,SERBAREA DE CRĂCIUN” – ce a cuprins următoarele activităti:

a)      ,,Târgul de Crăciun” –expoziţie-concurs cu vânzare a lucrărilor(felicitări şi ornamente de Crăciun) realizate de elevii claselor a IV –a A şi V-VIII –îndrumători şi organizatori: prof. Dobrea Firicel, Cotea Daniela, Grecu Marioara, Butuc Carmen ,Baba Ala, Pandelea Ana, Bordeianu Neculai
b)     Serbari la nivelul claselor/ grupelor –prezentate de copiii de la Gradinita Vetrisoaia si de elevii claselor IA, IB, IIB, IIIA, IIIB,  IVA, IVB si VB indrumati de educatoarele: Cotea Daniela, Corciova Rica, Bejan Corina si Cehan Dorica, invatatorii: Lovin Luminita, Jacota Corneliu.
c)      Serbare organizata in comunitate, in colaborare cu Caminul Cultural Vetrisoaia ce a cuprins:
-          colinde tradiţionale, internaţionale şi  cântece de iarnă prezentate de elevii claselor V-VIII –indrumători prof. Butuc Carmen şi prof. Baba Ala
-           sceneta ,,Naşterea Domnului” –elevii clasei a IV-a A- îndrumător înv. Grecu Marioara;
-          poezii -2 elevi clasa I –îndrumător înv. Purice Dumitru;
-          obiceiuri de Crăciun şi Anul Nou –elevi ai claselor VII-XII – îndrumător Lupu Ion(director Cămin Cultural);
-          premierea elevilor cu cele mai reuşite lucrări participante la ,,Târgul de Crăciun” –sponsori prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen.
d)     Primirea darurilor de la Moș Crăciun( Primăria Vetrișoaia) de către toți preșcolarii și elevii claselor I-VIII.

12.  COMPETITII SPORTIVE –participarea echipei de Rugby a şcolii(17 elevi din clasele VI-VIII) la ,,Cupa 1 Decembrie” organizată la Iaşi şi unde a obţinut LOCUL I  şi la Olimpiada Naţională a Sportului Şcolar, etapa locală organizată la Bârlad, unde a obţinut Locul al III-lea–îndrumător, prof. Simion Mioara.

13.  ,,STUDENT PENTRU O ZI”-activitate de dezvoltare a carierei si de incurajare a absolventilor claseei a XII-a de a –si continua studiile in invatamantul superior. Activitatea a fost organizata de  Asociatia Tineret Pentru Iasi in parteneriat cu Universitatea Tehnica ,,Gheorghe Asachi” din Iasi, Facultatea de Textile Pielarie si Management Industrial si Primaria Municipiului Iasi. La aceasta activitate desfasurata in perioada 11-13 noiembrie au participat 6 elevi din clasa a XII-a, insotiti de d-na maistru instructor, Dediu Aglaia.

14.  ,,15 Ianuarie, 2013 -163 de ani de la naşterea Poetului Naţional Mihai Eminescu”

        a fost prezentată semnificaţia zilei de către prof. de limba română Istrate Aurel;
-          a fost depusă o coroană la Statuia poetului din parcul şcolii;
-          a fost organizat concursul de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi daca...”, la care au participat 32 de elevi ai claselor V-VIII şi 4 cadre didactice. Organizatori: prof. Baba Ala, Prof. Istrate Aurel.

15.  ,,24 Ianuare –Ziua Unirii” – a fost sarbatorita de elevii, cadrele didactice, reprezentantii autoritatilor locale si parintii elevilor printr-o serie de activitati specifice acestei zile: prezentarea semnificatiei zilei de catre profesorul de istorie, dl Bordeianu Neculai, recitari de poezii, sceneta ,,Mos Ion Roata si Cuza Voda", concurs intre clasele a VIII-a pe tema ,,24 Ianuarie -Ziua Unirii", dansuri populare prezentate de formatia ,,Floricica de pe Prut" in care activeaza elevii scolii noastre indrumati de dl Lupu Ion, directorul Caminului Cultural din localitate. Activitatea s-a incheiat cu ,,Hora Unirii" in care s-au prins toţi cei prezenti.
Activitatea, desfasurata in Caminul Cultural, a fost moderata de consilierul educativ al scolii, prof. Carmen Butuc.

16.  ,,8 MARTIE –ZIUA INTERNAŢIONALĂ A FEMEII” – a fost marcată prin organizarea:

-           unui program artistic ce a cuprins: dansuri populare şi moderne, cântece, poezii, scenete şi montaje dedicate mamei/femeii;
-          Concursului ,,Femeia literatură şi pictură”, la care au participat 15 elevi din clasele XI-XII şi 4 cadre didactice. Organizator, prof. Dobrea Firicel.
-          Expoziţie de felicitări şi mărţişoare (organizator, prof. Cotea Daniela).

17.  ,, 1 Iunie –Ziua Internaţională a Copilului” –a fost marcată prin organizarea unor programe artistice la nivelul învăţământului preşcolar. Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciova Rica, educ. Bejan Corina şi educ. Cehan Dorica.

18.  Comemorarea Zilei Eroilor(Înălţarea Domnului) -13 iunie, 2013 –s-a realizat prin următoarele acţiuni:
-          La ora 12.00 --moment de reculegere in incinta şcolii;
-          Depunere de coroane şi jerbe de flori, a unor pietre reprezentând sufletele a 82 de eroi înscrişi pe Monumentul Eroilor din centrul localităţii;
-          Depunere de coroane şi jerbe de flori la monumentele eroilor de la cele două biserici şi participarea la slujbele religioase organizate;
-          Prezentarea semnificaţiei Zilei Eroilor de către profesorul de istorie Bordeianu Neculai, organizarea unei expoziţii în holul şcolii cu materiale informative pe această temă şi interpretarea unor cântece patriotice dedicate eroilor neamului.

19.  Cursul festiv şi banchetul claselor a VIII-a şi a IV-a –activităţi emoţionante la care au participat absolvenţii claselor a VIII- a şi a IV-a, cadrele didactice şi părinţii elevilor. Organizatori: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, înv. Grecu Marioara şi înv. Marin Dumbravă Nicolae.

20.  PROIECTE/PROGRAME DERULATE/INITIATE:
*      Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” - castigat in cadrul programului eCULTURA şi finantat prin Proiectul,,Economia Bazată pe Cunoaştere”, proiect derulat in parteneriat cu Biblioteca comunala Vetrisoaia si Biblioteca comunala Homocea, jud. Vrancea. Proiectul se derulează începând din luna mai 2012, iar pe acest an s-au finalizat ultimele activităţi planificate şi anume:
-          ,,Să ne cunoaştem valorile şi să le promovăm” –activitate de documentare, colectare de informaţii şi editare a brosurii ,,Valori şi tradiţii locale la Verişoaia”;
-          ,,Turul  real şi virtual al bibliotecilor” –ce a constat în organizarea unui schimb de experienţă (excursie)la Biblioteca Naţională din Bucureşti şi în realizarea şi prezentarea unui material ppt despre cele mai renumite biblioteci din lume;
-          ,,Diseminarea rezultatelor” –încheierea proiectului.

*      Proiectul ,,Asistenţă Tehnică pentru Utilizarea TIC în Şcoli şi Biblioteci locale parte a Programului ,,Economia Bazată pe Cunoaştere”–a continuat şi în acest an şcolar cu următoarele activităţi:

-          participarea a 4 cadre didactice( prof. Butuc Carmen, Prof. Bordeianu Neculai, prof. Pandelea Ana, înv. Purice Dumitru) la Schimburile de Experienţă Naţionale în ceea ce priveşte proiectarea de activităţi educaţionale interdisciplinare,  organizate în perioada 7-9 septembrie 2012 la Galaţi;
-          realizarea a 5 proiecte educaţionale interdisciplinare, în perioada septembrie 2012-ianuarie 2013;
-          participarea a două cadre didactice(directorul şcolii, prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen), la Conferinţa Naţională ,,Campionii Educaţiei Digitale”(conferinţă&workshop), organizată în perioada 19-20 noiembrie 2012, la Bucureşti.

*      Proiectul/Programul educaţional ,,ŞCOLI PENTRU UN VIITOR VERDE- EDUPET” –finalizat în decembrie 2012 şi care a constat în colectare de PET-uri, compactarea acestora cu ajutorul aparatului de compactare primit prin proiect şi transportarea acestora la un centru de reciclare. S-a reuşit colectarea unei cantităţi de 140Kg de PET-uri.

*      Proiectul ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013  derulat de UNICEF şi ISE. Proiectul se adresează elevilor şi părinţilor elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar. Proiectul a cuprins următoarele activităţi:
-          identificarea elevilor din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar şi completarea de către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
-          participarea directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel, la Conferinţa Naţională: Campania pentru participare şcolară HAI LA ŞCOALĂ!, organizată la Sinaia, în septembrie 2012 şi la cursuri de formare în management educaţional, organizate tot la Sinaia în noiembrie 2012;
-          participarea unui nr de 8 cadre didactice la cursuri de formare în specialitate pe arii curriculare, organizate în octombrie-noiembrie şi aprilie-mai la Bacău;
-          participarea unui cadru didactic (Butuc Carmen) la cursul de formare, organizat în decembrie 2012 şi în mai 2013 la Bacau, privind educaţia parentală şi a directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel la acelaţi curs pe componenta management;
-          implicarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar în diverse activităţi extraşcolare: Ziua Europeana a Limbilor Stăine, Sărbătoarea de Halloween, expoziţia de 1 Decembrie, Serbarea de Crăciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie,  Serbarea de 8 Martie şi confecţionarea de marţişoare şi felicitări, activităţi educative extracurriculare organizate în cadrl Programului ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, etc;
-          Târgul de Crăciun –expoziţia cu vânzare a felicitărilor şi ornamentelor de Crăciun. Suma colectată(320lei) a fost utilizată pentru ajutorarea a 3 elevi cu o situaţie materiala foarte precară(incluşi în proiect) prin cumpărarea unor articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte;
-          Organizarea a două întâlniri cu părinţii elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar sub genericul ,,Hai să ne cunoaştem!” şi ,,Educaţia în viaţă Noastră”(postate şi pe blogul şcolii http://liceultehnologicpetruraresvetrisoaia.blogspot.ro/?view=flipcard ) –activităţi organizate de directorul şcolii, prof. Dobrea Firicel şi consilierul pe educaţie parentală, prof. Butuc Carmen;
-          Organizarea a doua vizite interşcolare între şcoala noastră şi Şcoala cu cls I-VIII Sărăţeni, structura Cârja. Prima vizită  a reprezentantilor Şcolii Săraţeni-structura Cârja la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia a avut loc în aprilie 2013 şi a doua vizită, a reprezentanţilor şcolii noastre la Şcoala cu cls. I-VIII Sărăţeni –structura Cârja, a avut loc în mai 2013 (http://training.ise.ro/mod/forum/discuss.php?d=114311 , http://training.ise.ro/mod/forum/discuss.php?d=110957 ). Vizitele au constituit un schimb de experienţă şi bune practici intre cadrele didactice si directorii celor doua unitati scolare pe componenta didactici, consiliere parentală, componenta management şi privind organizarea activitatilor extrascolare din săptămâna 1-5 aprilie -Programul ,,Sa stii mai multe, sa fii mai bun!"
-          Organizarea în iunie 2013, a trei excursii de o zi la Iaşi, excursii la care a participat un număr total de 37 de elevi înscrişi în proiect, 5 părinţi şi 7 cadre didcatice. Excursia a vut drep scop vizitarea unor obictive turistice, culturale şi istorice: Grădina Botanică, Parcul Copou-Teiul lui Eminescu, Biserica Trei Ierarhi, Mitropolia Moldovei şi a Bucovinei, Teatrul ,,Vasile Alecsandri”, Palatul Culturii(http://training.ise.ro/mod/forum/discuss.php?d=114892 ).

*      Proiectul Internaţional ,,Stay@school” –proiect care îşi propune prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi care a constat în:  cursuri de formare  online pentru cadrele didactice din şcoală, accesarea forumului pentru profesori în vederea realizării de schimburi de experinţă în mediul on line, între cadrele didactice din şcoala noastră şi cadrele  didactice din alte şcoli şi  ţări europene şi  accesarea de către cadrele didactice a portalului proiectului( http://schoolinclusion.pixel-online.org/index.php) , portal ce oferă diferite resurse educaţionale pentru profesori .

*      Proiectul educaţional ,,Fabuloasa lume a banilor” –Compeţiţia ,,Puşculiţa cu idei” , proiect iniţiat de către BCR si Erste Group Bank, în parteneriat cu Muzeul Naţional de Istorie a României şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Competiţia „Puşculiţa cu idei” a  urmărit promovarea educaţiei financiare şi dezvoltarea abilitaţilor antreprenoriale ale elevilor din sistemul de învăţământ primar şi gimnazial, solicitând totodată creativitatea şi originalitatea elevilor. Elevii clasei a VII –a  alături de profesorul coordinator Butuc Carmen, s-au inscris în proiect şi au realizat o puşculiţă creativă şi originală şi un plan de afacere menită să strângă fonduri pentru a acoperi o nevoie identificată în şcoala noastră(http://www.ecomunitate.ro/Cu_implicarea_EBC,_elevii_de_gimnaziu_din_Vetrisoaia_au_%C3%AEnvatat_cum_se_%C3%AEntocmeste_un_plan_de_afaceri%2826634%29.html ).
     
*      Proiectul educaţional ,, Cartea, prietena copiilor” câştigat de Gradinita Vetrişoaia(educ. Cotea Daniela şi educ. Corciovă Rica) şi derulat in parteneriat cu Biblioteca comunală din Vetrişoaia.

                                                                                                                            
21.  OLIMPIADE ȘI CONCURSURI ȘCOLARE

Nr.
Crt
Unitatea școlară
Olimpiada/concursul
Faza pe şcoală/
locală/județeană/ națională
Nr. elevi/ copii participanti

Numele și prenumele elevului/copilului
Clasa/
Grupa
Locul I, II, III, Mențiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
Prof. Îndrumător
1.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul ,,Cangurul lingvist” –secțiunea franceză-spaniolă
Concurs Național
13 elevi
Lupu Ana-Maria
VIIIA
                                      
Locul I -180 puncte
Prof. Baba Ala


2.





LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA/Grădinița cu P.N. –structură arondată
Concursul judeţean ,,Deschide ușa creștine!”, secţiunea ,,Compoziţii artistico-plastice” –ediția a V-a, 2012



Locală


 6 copii





Matei Denisa
Horeică Bianca
Zamfirache Adrian

Roman Andreea
Samoilă Diana
Botezatu Andra


Grupa mică



Cls.a IV-a A
Cls. a IV-a A
Cls. a IV-a A

II
III
Diplomă de participare

III
III
Diplomă de participare
Bejan Corina



Grecu Marioara


Judeţeană


3 copii

Cojocaru Cătălina
Roman Andreea
Rojniţă Alex Mihai


Cls. a IV-a A
Cls. a IV-a A
Cls. a IV-a A


Menţiune
Diplomă de participare
Diplomă de participare
Grecu Marioara
3.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
Concursul internaţional ,,Smarty”



4 copii
Luca N.


Pandelea V.



Huzum A.

Barboşanu M.
Grupa mijlocie





Grupa mare
Premiul de excelenţă


Premiul I



Premiul de excelenţă

Premiul I.

Corciovă Rica




Cotea Daniela
4
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
Concursul naţional ,,Piciul”

11 copii


Diplome de participare

Cehan Dorica

5.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA

Olimpiada de geografie

Faza pe scoala


14 elevi

Stan Alexandra  

VIII

Promovată la etapa locala Husi

Prof. Butuc Carmen
6.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
,,Teste din poveste –Mos Craciun”, editia 2012-2013
Faza pe scoala
7 elevi
Samoila Diana-Sorana
Roman Andreea-Denisa
Botezatu Andra-Lavinia
Munteanu Mircea
Munteanu Ramona-Elena
Chirita George-Sebastian
Tabus David –Stefan

IVA
Premiul I =100p
Premiul I=100p
Premiul I=100p

Premiul al II-lea =90p
Premiul al II-lea =90p

Premiul al II-lea =90p

Premiul al III-lea =90 p

Inv.Grecu Marioara






7.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
,,Teste din poveste –Mos Craciun”, editia 2012-2013
Faza pe scoala
2

IIA
Diplome de  participare
Inv. Lovin Luminita
8.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
,,Teste din poveste –Mos Craciun”, editia 2012-2013
Faza pe scoala
10

IIB
Diplome de participare
Inv. Jacota Corneliu
9.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul ,,Cangurul lingvistic 2012-2013”, secţiunea engleză-germană

10 elevi
Resmeriţă Cosmin

Fodor Andreea

Botezatu Maria Cristina
Romila Stefan Matei
Ciot Andreea
Gogeneaţă Livia
Morari Ana-Maria
Lupu Ana-Maria
Arhire Simona
Mîcnea Oana
VB

VIA

VIA
VIB
VII
VII
VIII
VIII
VIII
VIII
Diplomă de participare (136,25p)
Diplomă de participare (127,50 p)




Prof. Vîrnă Ana-Geanina








10.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul Naţional de Geografie ,,Terra”, ediţia I, 2013
Etapa locală
2 elevi
Polojan Alexandru
Luca Gabriela
VII
V
PREMIUL I
PREMIUL I
Prof. Butuc Carmen

Faza judeţeană
2 elevi
Polojan Alexandru
Luca Gabriela
VII
V
Diplomă  de participare
Diplomă de participare
11.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul de Chimie ,,Magda Petrovanu”, ediţia a V-a, 2013
Faza naţională
3 elevi
Popa Andreea-Cristina
Corciovă Maria
Ciot Andreea
VIII
VIII
VII
Diplomă de participare
Diplomă de participare
Diplomă de participare

Prof. Dobrea Firicel
12.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul de Chimie ,,Raluca Rîpan”, 2013
Etapa locală
1 elev
Ciot Andreea
VII
MENŢIUNE

Prof. Dobrea Firicel
13.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Olimpiada Naţională a Sportului Şcolar –Rugby Tag Gimnaziu, aprilie 2013
Etapa locală
17

VI-VIII
LOCUL III
Prof. Simion Mioara
14.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
,,Cupa 1 Decembrie”
Etapa judeţeană
17

VI-VIII
LOCUL I
Prof. Simion Mioara
15.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul ,,PE-O GURĂ DE RAI”, ediţia a V-a, Focşani 2013
Etapa Regională
16 elevi
Formaţia de dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”
V-VIII
LOCUL I
Prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen
16.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Festivalul interjudeţean de dans ,,Ritmurile Tinereţii”, ediţia a XII-a, Bârlad
Etapa interjudeţeană
16 elevi
Formaţia de dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”
V-VIII
LOCUL I
Prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen
17.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Festivalul Internaţional de Cultură şi Civilizaţie românească –Românaşul, Iaşi 2013
Etapa internaţională
16 elevi
Formaţia de dansuri populare ,,Floricică de pe Prut”
V-VIII
Diplomă de participare
Prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen
18.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul ,,Cu viaţa mea apăr viaţa”, secţiunea ,,Liceu”, Vaslui 2013
Etapa judeţeană
4 elevi

IX-XI
Locul al III-lea
Prof. Roman Vergil


III.             PROGRAMUL NAȚIONAL EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ

a)      45 copii implicati în Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea curriculară –discipline optionale, în anul scolar 2012/2013. In anul scolar 2012/2013 elevii si parintii au optat pentru urmatoarele discipline optionale:
-          ,,ABC-ul sanatatii” -grupa  mare  si grupa mijlocie(educ. Corciova Rica si educ. Cotea Daniela);

b)      129 de  elevi ai claselor V-VIII au fost  implicați în program prin activitățile extracurriculare și extrașcolare organizate cu ocazia ,,ZILEI NATIONALE FARA TUTUN ” – noiembrie 2012.

IV.             EDUCAȚIA ECOLOGICĂ ȘI DE PROTECȚIA A MEDIULUI
a)      ,,CEI 3 R” –activitatea de constientizare a elevilor privind reciclarea resurselor. Activitate organizată de prof. Pandelea Ana  şi Vîrnă Ana-Geanina -145 de elevi implicati
b)      Proiectul educaţional ,,Şcoli pentru un viitor verde –EDUPET” – 320 elevi şi copii implicaţi în proiect.
c)      Activităţi de ecologizare şi ingrijire a spaţiilor verzi din curtea şi parcurile şcolii.
V.                ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINȚILOR
     Consiliul reprezentativ al părinților, format din 5 membri,  a fost constituit în septembrie 2012 in cadrul Adunarii generale a parintilor pe scoala și și-a desfășurat activitatea conform R.O.F.U.I.P., a Regulamentului intern și a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinților. Doi dintre membrii Consiliului reprezentativ al parintilor sunt membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si a parintilor. Consiliul reprezentativ al părinților a sprijinit conducerea unității de învățământ în organizarea consultațiilor cu părinții pe teme educaționale și a colaborat cu comisia de ocrotire a minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluționării situației elevilor din școală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor  care au nevoie de ocrotire.

VI.             ACTIVITATEA CONSILIULUI ȘCOLAR  AL ELEVILOR
      Consiliul  Școlar al Elevilor  de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Strategiei și calendarului alegerilor Consiliului Național al Elevilor. Pe 19 octombrie 2012 , în urma voturilor liber exprimate, a fost ales ca  președinte al   C.S.E.  elevul Darie Mirel, iar ca vicepreședinte eleva Pântea Claudia. În prima ședință a C.Ș.E. din 22 oct. 2012  a avut loc prezentarea Regulamentului de  organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor, a fost ales secretarul C.S.E. ( eleva Rojniţă Andreea) au fost  desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de departamente.  În a doua ședință din 15 noiembrie  2012, au fost prezentate: Planul managerial al CSE  pentru anul scolar 2012-2013, tematica si graficul intalnirilor. De asemena, pe parcursul întâlnirilor au fost formulate propuneri pentru organizarea diferitelor activitati extrascolare(inclusiv pentru cele din cadrul Programului ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!” din  săptămâna 1-5 aprilie), propuneri pentru tipul de uniformă şcolară a elevilor de liceu, etc.
    Membrii C.S.E. Vetrisoaia, s-au implicat in organizarea diverselor activităţi extraşcolare(serbări, concursuri, etc), in derularea Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” prin participarea la activitatile proiectelor si diseminarea acestora la nivelul claselor.
     Preşedintele C.S.E., elevul Darie Mirel, a participat la întrunirile C.J.E. organizate la nivel judeţean pe parcursul anului şcolar 2012-2013.

VII.          ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA VIOLENȚEI ÎN MEDIUL ȘCOLAR

       Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia, constituită conform Deciziei nr. 15  / din 24.09.2012, a elaborat în septembrie 2012, Planul operațional al unității de învățământ privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar și a urmărit punerea în aplicare și evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar a urmărit modul în care s-au respectat și promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
       În anul școlar 2012-2013, Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia  a identificat următoarele forme de violență:
-          Violență elev –elev (verbală şi fizică)
-          Violența elevilor față de profesor: - lipsa de implicare și de participare a elevilor la activitățile școlare ( absenteismul școlar,  indisciplina  
                                                         în clasă, ignorarea mesajelor  transmise de cadrele didactice);
                                                        -  ofensă adusă statutului și autorității cadrului didactic (refuzul îndeplinirii sarcinilor școlare, 
                                                          zgomote în timpul activității  didactice);
-          Violența profesorilor față de elevi: - agresiune verbală față de elevi(atitudini ironice, țipete, jigniri);
                                                        - agresiune non verbal ( ignorarea mesajelor  elevilor și neacordarea de atenție acestora).
     -     Violenţa părinţilor/rudelor elevilor în spaţiul şcolii –violenţa verbală.
-          Violența în spațiul din jurul școlii: - violență verbala.
                                                         
Principalele cauze generatoare ale violenței în școală au fost:
-          Cauze psiho-individuale : - toleranță scăzută la frustrare;
                                            - dificultățile de adaptare la disciplina școlară;
                                            - imaginea de sine negativă;
                                            - instabilitate emoțională;
                                            - lipsa autocontrolului;
                                            - capacitate empatică redusă.
     -     Cauze familiale: - proveniența elevilor din familii dezorganizate;
                                        - mediu familial lipsit de securitate afectivă;
                                        - condițiile economice ale familiei( venituri insuficiente);
                                        - nivelul scăzut de educație al părinților.
     -     Cauze școlare: - dificultăți de comunicare elevi –profesori;
                                     - impunerea autorității cadrelor didactice;
                                     - lipsa experienței didactice.
     -     Cauze sociale: - mass-media;
                                    - anturajul din afara școlii.

     Măsurile adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-          implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar;
-          depistarea cazurilor grave de indisciplină, de deviere comportamentală, de delincvenţă juvenilă şi consilierea acestora;
-          întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament violent;
-          asigurarea eficientă a pazei și securității școlare;
-          includerea în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor străine în incinta și în interiorul unității școlare, cobaborare în  elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-          colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de violență sau cu potențial violent prin : întâlnirile organizate în școală, vizite la domiciliul copiilor;
-          colaborarea cu Postul de poliție Vetrișoaia, Primăria comunei Vetrișoaia, Biserică  pentru realizarea acțiunilor cu caracter educativ-preventiv și pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-          implicarea elevilor în activități extrașcolare;

Denumirea unității
școlare
Nr. total
acte de
violență
Din care, după forma de violență
Vârsta
 elevului
agresor
Măsuri luate de către comisie
Nr. apelări la 112
Elev-elev
Elev față de profesor
Profesor față de elev
Violența părinților
în spațiul
 școlii
Violența în spațiul din jurul școlii
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
75
45

20

5
2
3
10, 11,12,13,
14,16, 17, 18 ani
-Discuții cu elevul, părinții elevului, consiliul profesoral
-identificarea și asistarea elevilor care au fost victime ale violenței școlare.
-Derularea unor programe de asistență individualizată pentru elevii implicați în cazuri de violență;
-Discuții cu elevii și profesorii implicați în conflict, medierea conflictelor.

- Colaborarea cu Postul de Poliție Vetrișoaia, Consiliul Consultativ de Asistență Socială din cadrul Primăriei Vetrișoaia în vederea atragerii acestor copiii la școală;
-Monitorizarea cadrelor didactice care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor;
-sancţionarea elevilor cu devieri comportamentale.



PUNCTE TARI :      -  implicarea unui număr mare de elevi în activitățile extrașcolare organizate;
-          organizarea evenimentului ,,Zilele Şcolii” –ediţia a VIII-a;
-          calitatea activităților extrașcolare desfășurate și varietatea acestora;
-          Derularea Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013”, Proiectului Internaţional ,,Stay@school”
-          Finalizarea a trei proiecte: Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului”, Proiectul ,,Asistenţă Tehnică pentru Utilizarea TIC în Şcoli şi Biblioteci locale parte a Programului ,,Economia Bazată pe Cunoaştere” şi  Programul  educațional și concursul național ,,Școli pentru un viitor verde -EDUPET”;
-          Inscrierea în Proiectul educaţional ,,Fabuloasa lume a banilor” –Competiţia ,,Puşculiţa cu idei”;
-          Câştigarea şi derularea unui  proiect educational fără finanţare ,,Cartea, prietena copiilor”.
                                                                                                                                                             
PUNCTE SLABE:  : -  nu a fost respectată planificarea activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginților la nivelul 
                                             învățământului gimnazial și liceal;
-          Lipsa activitatilor metodice la nivelul  Comisiei metodice a dirigintilor din  invatamantului primar si prescolar;
-          Număr redus de premii la concursuri și olimpiade școlare etapele locale, județene, regionale sau naționale;

OPORTUNITĂȚI:  -  existența unor linii de finanțare pentru proiecte educative;
-          existenţa unei oferte variate de concursuri şi olimpiade şcolare propuse in CAEN;
-          existența unor copii cu potențial intelectual sau cu diferite talente, abilități( literar-artistice, sportive etc);
-          existența mijloacelor și echipamentelor moderne care permit desfășurarea unor activități educative școlare și extrașcolare calitative;
-          existenta unei oferte bogate de cursuri de formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte educationale si cu finantare.
AMENINȚĂRI:        - slaba  motivare a cadrelor didactice ce determina o implicare redusa a acestora în initierea si  organizarea unor activități
                                        educative extrascolare si extracurriculare;
-          slaba  motivare a elevilor și pragmatismul acestora determină a slabă  participare a acestora la olimpiadele si concursurile școlare pe discipline;;
-          slaba dezvoltare economică a regiunii și posibilitățile financiare reduse ale familiilor elevilor, determină un număr redus al activităților extrașcolare de tipul taberelor, excursiilor sau vizitelor școlare dar și un număr relativ redus de elevi participanți la concursurile și competițiile școlare cu taxe de participare.
-          cadre didactice navetiste sau cu norma de predare in doua scoli care,  se pot implica într-o mică măsură in organizarea activitatilor extrascolare  in afara cursurilor sau  in initierea sau derularea unor proiecte ducationale cu durata mai mare de un an;
-          reticenţa unor cadre didactice privind organizarea activităţilor educative extraşcolare.

INTOCMIT,
COORD. DE PROIECTE SI PROGRAME EDUCATIVE,
PROF. BUTUC CARMEN

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%