Treceți la conținutul principal

Raport de activitate la nivel de unitate scolara pe sem I, 2012-2013



INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI
Liceul Tehnologic ,,PETRU RAREȘ”, sat VETRIŞOAIA
E-mail: licteh.vetrisoaia@yahoo.com
TEL/FAX: 0235432038

NR. 43/09.01.2012


RAPORT,

privind activitatea desfășurată de unitatea şcolară în semestrul I al anului şcolar 2012-2013



            Activitatea desfăşurată pe parcursul semestrului I al anului şcolar 2012-2013 a avut la bază Planul de Acțiune al Școlii, documentele de planificare care au fost analizate și reactualizate la începutul anului şcolar, Planul managerial şi planurile operative ale directorului, Planurile manageriale ale responsabililor comisiilor metodice, Programul de activități educative școlare și extrașcolare, Planul  operațional al CEAC, documente de proiectare care au creat cadrul pentru atingerea unor obiective educaţionale concrete vizând un învăţământ diversificat, care permite competiţia şi favorizează înnoirea și au avut ca scop crearea unor valori reale care să înscrie Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, Vetrișoaia printre școlile cu rezultate bune în județul Vaslui.
          Prezentul raport de activitate a avut în vedere gradul de realizare a obiectivelor formulate în planul managerial al școlii și s-a realizat pe baza rapoartelor responsabililor comisiilor metodice și comisiilor de lucru din școală, pe baza raportului consilierului educativ privind activitățile formale și non-formale, a rezultatelor activității de monitorizare  efectuată de directorul școlii, precum și în baza datelor statistice furnizate de compartimentul secretariat. În perioada analizată Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat Vetrișoaia a colaborat eficient cu toți partenerii sociali și factorii educaționali: Căminul cultural, Biblioteca Publică din comună, Primăria, Consiliul Local, Poliția, familiile elevilor, comunitatea locală, Cabinetul Medical Individual din comună, CCD Vaslui, CJAP Vaslui etc. pentru elevii nostri, beneficiarii direcți ai actului educativ.
           De asemenea  în desfășurarea activității instructive educative s-au avut în vedere aplicarea corectă a legislației școlare, ordinele și notele MECTS, adresele și recomandările ISJ Vaslui, am contat pe sprijinul Primăriei și Consiliului local Vetrișoaia, al ISJ Vaslui atunci când am avut nevoie.
             Analiza de mai jos cuprinde principalele activități și acțiuni ale muncii personalului didactic din școală pe parcursul semestrului I și au fost evidențiate aspectele pozitive/punctele tari și nerealizările/punctele slabe ale activității noastre, precum și recomandări/măsuri pentru îmbunătățirea activității până la sfârșitul anului școlar.

CALITATEA MANAGEMENTULUI ŞCOLAR

       Echipa managerială a pregătit școala pentru noul an școlar 2012-2013, care putem afirma că început bine, toate spațiile școlare au fost igienizate și amenajate pentru desfășurarea unei activități optime, a fost dat în folosință corpul de școală recent reabilitat și dotat cu utilități minime și mobilier nou, toate corpurile de școală au avut autorizații sanitare de funcționare, pentru 4 corpuri de clădiri din 4 au fost obținute autorizații de securitate la incendiu. Majoritatea cadrelor didactice s-a preocupat pentru asigurarea unui cadru ambiental propice desfășurării procesului instructiv-educativ .
           Documentele de proiectare a activității (planul managerial al directorului şi coordonatorului de proiecte şi programe, planurile operative, planurile manageriale ale responsabililor comisiilor metodice sau a  comisiilor de lucru) au fost întocmite corect, riguros  şi la timp la toate nivelurile, s-au identificat punctele slabe, s-au formulat obiective realiste care au orientat activitatea desfăşurată în şcoală pe tot  parcursul semestrului. Au fost reactualizate  fişele postului în baza legislației, pe categorii pentru cadre didactice, pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic, au fost aprobate și distribuite fișele de evaluare pentru anul în curs, astfel că tot personalul școlii a ştiut care îi sunt atribuţiile și care sunt indicatorii de evaluare, s-au elaborat și aprobat regulamentele (Regulamentul intern, Regulamentul de funcționare al Consiliului de administrație şi Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii), au fost  constituite toate comisiile de lucru. S-a reactualizat baza de date cu cadrele didactice, Consiliul Profesoral şi Consiliul de administraţie s-au constituit la timp și au desfășurat activități conform planificării şi ori de câte ori a fost nevoie, au fost redactate hotărârile C.A.         
              A fost realizat planul de școlarizare pentru anul în curs, s-a fundamentat și proiectat planul de școlarizare pentru anul școlar 2013-2014 pe baza Metodologiei pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar şi s-a propus reţeaua şcolară spre avizare la ISJ Vaslui, reţea formată din Liceul Tehnologic ,,PETRU RAREȘ” – unitatea cu PJ şi Grădiniţa cu program normal – structură arondată.
             A  fost monitorizată activitatea comisiei CEAC, întocmirea documentelor specifice acestei comisii: Raportul anual de evaluare internă a calității și Planul operațional, Raportul anual de evaluare internă a școlii în anul școlar 2011-2012 și transmiterea lui la ISJ Vaslui, realizarea de asistențe, reactualizarea /crearea de noi proceduri și aplicarea acestora în școală: procedura privind comunicarea în școală a unor situații deosebite, procedura de elaborare și verificare a orarului școlii, procedura de asigurare a pazei unității de învățământ și asigurare a serviciului pe școală etc.
           O preocupare importantă a conducerii școlii a fost asigurarea comunicării eficiente atât în şcoală şi cât și în plan extern. Astfel, în plan intern s-au urmărit comunicarea și informarea promptă a cadrelor didactice, privind deciziile şi informaţiile utile, în cadrul şedinţelor  CP sau  comisiilor metodice sau prin intermediul avizierului din cancelarie.
            Pentru elevi, informaţiile au fost transmise prin diriginţi sau afişate la avizierele de pe holuri sau din clase. Cu ISJ Vaslui s-a comunicat prin e-mail, fax, în cadrul întâlnirilor periodice cu inspectorul privind managementul, cu ocazia controalelor tematice, la şedinţele sau activităților metodice cu directorii.
Părinţii au fost informaţi în cadrul şedinţelor de la începutul anului şcolar, pe parcursul semestrului I în timpul orei la dispoziția părinților şi ori de câte ori a fost necesar. De asemenea, la avizierul și pe blogul şcolii, a fost pusă la dispoziţia celor interesaţi, oferta educaţională reactualizată.
            A fost monitorizată activitatea privind cunoașterea metodologiilor și a calendarului de desfășurarea a examenelor naționale, Evaluare Națională și Bacalaureat de către elevi și părinți, respectarea Planului de măsuri în vederea pregătirii elevilor din clasa a VIII-a pentru susținerea EN și Planului de măsuri în vederea pregătirii elevilor din clasa a XII-a pentru susținerea examenului de Bacalaureat în anul școlar 2012-2013.
          Comunicare și colaborare eficientă și promptă  s-au înregistrat și cu autoritățile publice locale care au sprijinit școala în toate demersurile ei, în folosul și spre binele elevului.
          Echipa managerială a reușit și în acest semestru să implice școala în accesarea de fonduri pentru dezvoltarea bazei materiale ( Proiectul ,,Tradiție și modernism în lume satului – programul Ecultura din cadrul Proiectului EBC – Asistență Tehnică pentru utilizarea TIC în școli și biblioteci, Proiectul Reducerea abandonului și absenteismului în școlile ZEP în anul școlar 2012-2013 – proiect finanțat de UNICEF și ISE), Proiectul international de incluziune școlara Stay@school – Programul european Leonardo da Vinci, dezvoltarea de parteneriate naționale și internaționale ( Institutul de Științe ale Educației, Reprezentanța UNICEF în România, parteneriat cu Istituto Profesionale Datini Italia-Inforef Belgia- Fundatia EuroEd ), parteneriate (Primăria Vetrișoaia, Primăria Homocea, jud. Vrancea, Biblioteca publică din comună etc.).
         Privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și clasa I s-a aplicat corect metodologia, au fost cuprinși toți copiii, un învățător titular a urmat cursurile de formare continuă de tip blended learning în centrul de formare învățători - clasa pregătitoare Huși în cadrul proiectului ,,Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii de clasele I-IV”.         
Activitatea de perfecționare a fost îmbunătățită în acest semestru datorită oportunităților în acest sens:
-         existența unui număr mare de proiecte și programe gratuite pentru formarea continuă a cadrelor didactice;
-         existența Proiectului de conversii FSE – Formarea profesională a cadrelor didactice din învățământul  preuniversitar pentru noi oportunități de dezvoltare în carieră;
-         disponibilitatea universităților de a-și promova oferta de formare profesională a cadrelor didactice;
-         reactualizarea bazei de date privind formarea profesionala a c.d.
În cadrul ședințelor C.P., a comisiilor metodice și de C.A. s-au organizat periodic activități de perefecționare privind cunoașterea și
aplicarea corectă a legislației, a modificărilor recente, însușirea și aplicarea corectă de către cadrele didactice a ROUFUIP și a Regulamentului Intern al școlii.
            Dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice s-a realizat prin dezvoltarea competențelor în cariera didactică, prin înscrierea și participarea la cursuri de formare, înscrierea la grade didactice conform Metodologiei formării continue a personalului didactic sau alte forme de perfecţionare  :
-         contiunarea studiilor: maistru instructor Mihalcea Mihai – cursuri inginer la Facultatea de Științe și Ingineria materialelor din Iași, Dediu Aglaia – cursuri postliceale, Colegiul Agricol și de industrie alimenatară ,,Vasile Adamache din Iași;
-         înscrierea pentru grade didactice: - definitivat, prof. Simion Mioara;
-         s-au derulat activități de obținere a gradelor didactice II și I a cadrelor didactice înscrise în anii precedenți: Radu Alina,  gradul    didactic II; Roman Vergil, Pandelea Ana, Dobrea Firicel și Cotea Daniela pentru gradul didactic I.
-         4 c.d., Butuc Carmen, Bordeianu Neculai, Pandelea Ana, Purice Dumitru au participat la schimburi naționale de experiență prin Proiectul EBC – Asistență Tehnică pentru utilizarea TIC în școli și biblioteci locale.
-         3 c.d., Butuc Carmen, Antăl Cella și Purice Dumitru au participat la tabăra națională de creație prin Proiectul EBC – Asistență Tehnică pentru utilizarea TIC în școli și biblioteci locale.
-         1 c.d., Roman Vergil, urmează cursuri prin proiectul CONCORD – PROIT - 1 – Universitatea Tehnică București;
-         8 c.d. au participat la formare pe componenta didactici în cadrul proiectului Reducerea abandonului și absenteismului în școliile ZEP în anul școlar 2012-2013 – Campania UNICEF ,,Hai la școală!;
-         directorul școlii a participat la formare pe componenta management în cadrul proiectului Reducerea abandonului și absenteismului în școliile ZEP în anul școlar 2012-2013 – Campania UNICEF ,,Hai la școală!”  ;
-         1 c.d. Butuc Carmen a participat la formare pe componenta consiliere parentală în cadrul proiectului Reducerea abandonului și absenteismului în școliile ZEP în anul școlar 2012-2013 – Campania UNICEF ,,Hai la școală!”
-         autoperfecţionare prin studiu individual, documentare privind întocmirea de documente, programe pentru opţional, planuri manageriale pentru diverse activităţi ş.a.;
-         2 cadre didactice (Simion Mioara şi Vârnă Ana-Geanina) s-au înscris la cursul ,,Educaţia civică-educaţia caracterului”.
-         1 c.d. Grecu Mărioara urmează cursurile programului ,,Euniversitaria derulat prin POS DRU;
-         participarea la activităţile metodice din cadrul cercurilor pedagogice zonale, comisiilor metodice de la nivelul şcolii, ședințele Consiliului profesional etc.      
-         1 c.d. Florea Eugen, învățător titular a urmat cursurile de formare continuă de tip blended learning în centrul de formare învățători - clasa pregătitoare Huși în cadrul proiectului ,,Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii de clasele I-IV”.         
Puncte slabe:
-         Nu s-a realizat planul de formare profesională la nivelul școlii;
-         Există cadre didactice care nu au participat la cursuri de formare sau grade didactice în ultimii 5 ani: Marin Dumbrava Nicolae și Cotuna Gheorghe – ultimul curs/perfectionare  în 2008; Pandelea Ana – ultimul curs/perfectionare în 2006, Vieru Darius Catalin – ultimul curs/perfectionare/grad 1998.
Plan de măsuri:
-         Cunoasterea modalitatilor de realizare a formării profesionale a c.d., pers. didactic aux. si identificarea nevoilor de formare;
-         Realizarea planului de formare profesionala la nivelul unitatii;
-         Încrierea și participarea c.d. care nu au nr. necesar de credite în ultimii 5 ani la cursuri/programe de formare;
-         Participarea c.d. la simpozioane, sesiuni de comunicări știintifice, elaborarea de articole/lucrări știintifice etc.;


Comisia metodică a educatoarelor
      La nivelul comisiei educatoarelor au fost stabilite obiective concrete privind activitatea instructiv educativă dar și privind perfecționarea
cadrelor didactice din această comisie, dezvoltarea legăturii cu familia, promovarea imaginii școlii sau dezvoltarea unui management de echipă.  Proiectarea activității s-a realizat după noul curriculum, planificările anuale s-au întocmit pe proiecte tematice, iar în realizarea planificărilor calendaristice, fiecare educatoare a avut libertate în eșalonarea activităților integrate, respectând planul de învățământ. Venind în întâmpinarea cerințelor tot mai des exprimate de părinți, educatoarele s-au axat pe activitatea individuală, diferențiată, prin folosirea caietelor individuale de lucru. Activitățile desfășurate la grupe au beneficiat de material didactic de calitate (confecționat sau din dotare), auxiliare didactice pentru fiecare domeniu de activitate.  Evidenţiem consecvenţa majorităţii educatoarelor în abordarea centrată pe obţinerea de performanţe a conţinuturilor învăţării, performanţe măsurate periodic în conformitate cu metodologia de evaluare. Întâlnirile de lucru au fost centrate pe strategii de îmbunătăţire a calităţii activităţilor didactice:
-         s-a pus un mai  mare accent pe activităţile integrate, s-a creat un climat favorabil învăţării;
-         s-au desfăşurat activităţi extracurriculare care să lărgească interesul copiilor în sensul construirii de relaţii bune în grădiniţă;
-         s-a încercat şi realizat modificarea, dezvoltarea şi perfecţionarea stilului didactic al educatoarelor;
-         sălile de grupă au fost transformate în adevărate ateliere de lucru şi învăţare pentru copii;
-         s-a realizat o monitorizare permanentă a progresului copiilor la toate categoriile de activități;
-         părinţii au fost implicaţi în activitatea didactică prin participare efectivă la procesul de învăţământ.
De asemenea la începutul anului școlar a fost prezentată părinților oferta disciplinelor opționale care au ales în funcție de necesitățile
copiilor. Fiecare educatoare a elaborat teste de evaluare (iniţială, formativă şi sumativă), fiind însoţite de descriptorii de performanţă pe trei niveluri CA (comportament atins), CD (comportament în dezvoltare), şi NS (necesită sprijin). Evaluarea semestrială, derulată pe parcursul ultimei săptămâni din semestrul I a vizat progresul înregistrat de copii. S-au aplicat probe practice – aplicative, precum şi nivelul de dezvoltare a deprinderilor şi priceperilor de ordin practic. Obiectivele evaluărilor au urmărit comportamentele şi au fost stabilite pe domenii experienţiale.
      În cadrul comisiei metodice s-au desfăşurat activităţi conform planului managerial, dintre care amintim: activitate integrată  în cadrul
cercului pedagogic cu tema ,, Surprizele toamnei” – educatoare  Cotea Daniela, activitate integrată -   ,, Numărăm prietenii bradului”  - educatoare Bejan Corina, prezentare de referate ,,Jocul didactic matematic în cadrul activităților integrate”- educatoare Cehan  Dorica și ,, Învățarea colaborativă în învățământul preșcolar” prezentată în cadrul cercului pedagogic – educatoare Corciovă Rica.
       Toate educatoarele au participat la activitatea cercului pedagogic din zona Huși, iar activitatea metodică săptămânală s-a desfășurat cu
regularitate, în fiecare zi de marți.
Puncte tari:
 - activitate riguroasă la nivelul comisiei metodice;
-  spaţii educaţionale moderne, dotate corespunzător;
- preocupare pentru amenajarea şi organizarea sălilor de grupă;
- confecţionarea unui bogat material didactic, asigurarea auxiliarelor la grupă;
- activităţile susţinute au constituit un real schimb de experienţă;
- încheierea de parteneriate educaţionale ;
- implicarea membrilor comisiei în organizarea și desfășurarea unor activități extracurriculare cu preșcolarii;
- îndrumarea preșcolarilor în vederea participării la concursurile ,,Smarty”, ,,Deschide ușa creștine!” si ,,Piciul” – s-au obținut: 2 premii I, 2 premii de excelență;
- participarea la activitățile proiectului ,,Tradiție și modernism în lumea satului! – Cotea Daniela
- realizarea și derularea proiectului educațional ,,Cartea, prietena copiilor”, proiect aprobat de ISJ Vaslui, educ. Cotea Daniela și Corciovă Rica.
Puncte slabe:
 - utilizarea mai puțin a mijloacelor didactice moderne la activități;
       - nicio educatoare înscrisă la cursuri de formare continuă;
      Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei:
- îmbunătățirea calității actului didactic;
- menținerea parteneriatelor și încheierea/desfășurarea altora;
- susținerea bazei materiale prin surse de finanțare proprii, prin proiecte sau alte surse alternative;
- organizarea și participarea în continuare la activități educative școlare și extrașcolare;
 - înscrierea şi participarea la cursuri de formare continuă.

Comisia metodică a învățătorilor pentru eficientizarea şi creşterea calităţii activității didactico -  metodice  și-a propus o serie de
obiective  mobilizatoare:
           - adaptarea la dinamica schimbărilor ce se produc în domeniul educaţiei;
- dezvoltarea competenţelor prin: abilităţi de comunicare, scriere, calcul, informatizare, gândire critică, lucru în echipă,adaptatrea la situaţii noi;
- utilizarea metodelor şi strategiilor moderne în procesul de învăţare/evaluare; folosirea activităţii independente, diferenţiate şi de grup
- utilizare adecvată a unor tipuri de itemi şi descriptori de performanţă la testele iniţiale şi la evaluările sumative;
- valorificarea experienţei pozitive;
- întocmirea planificărilor calendaristice şi pe unităţi de învăţare la timp; parcurgerea ritmică şi de calitate a conţinuturilor şcolare;
- participare la programe de perfecţionare individuale sau colective, asigurarea accesului la informaţia de specialitate, favorizarea schimbului de experienţă;
- conceperea şi eleborarea unor materiale funcţionale: proiecte didactice, portofolii, teste etc.
   Toate cadrele didactice din înv. primar au parcurs materia integral şi ritmic, aplicându-se metode şi procedee activ-participative, la
fiecare disciplină conform planificărilor calendaristice proiectate pe unităţi de învăţare. Pentru mobilizare elevilor la un efort susţinut în procesul învăţării , învăţătorii au adopatat strategii de provocare şi dirijare a gîndirii, strtegii ce oferă condiţii optime pentru exersarea inelectului elevilor în direcţia flexibilităţii, creativităţii, inventivităţii, conducând la formarea unei gândiri moderne, algoritmice, modelatoare, problematice.
   În lecţiile desfăşurate la clasă, învăţătorii au aplicat tehnici de implicare individuală sau în grup a elevilor, lucrul în perechi sau în
grupuri mici, care au condus la participarea efectivă  a tuturor elevilor la activităţile desfăşurate, aceştia dobândind capacităţi de cooperare, de sprijin, de colaborare, de primire şi asumare de sarcini, de lucru în echipă.
 Activitatea în cadrul comisiei s-a desfăşurat, în general, după planificarea stabilită la începutul anului şcolar, susţinând activităţi
următorii învăţători:
- Jacotă Corneliu – lecţie demonstrativă la matematică: ,, Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, fără trecere peste ordin. Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 30, cu și fără trecere peste ordin”, cls. a II - a B;
- Grecu Mioara – prezentarea referat cu tema ,, Evaluarea la matematică: de la teorie la practică”;
- Purice Dumitru – prezentarea referatelor cu tema ,, Învățarea matematicii prin activități practice” şi ,, Matematica distractivă” ;
- Masă rotundă pe tema evaluărilor inițiale și organizarea orei de lectură;
 - Săptămâna lecturii – prezentarea unor scenete, întocmirea fișelor de autor și lectura pentru potofoliul personal.
       Fiecare învăţător a eleborat teste de evaluare iniţială, însoţite de bareme de corectare şi evaluare şi de interpretări ale rezultatelor. În urma evaluărilor s-a constatat că elevii deţin cunoştinţele prevăzute de programa şcolară şi dau dovadă de receptivitate în ceea ce priveşte învăţarea.
Puncte tari:
 - majoritatea învăţătorilor au mapele complete;
- au la dispoziţie un bogat material didactic pentru al utiliza la lecţii;
- relaţiile interumane bazate pe respect, coeziune afectivă între colegi;
- plăcerea de a colaboara cu părinţii elevilor, cu profesorii;
- 2 învățători au participat  la cursuri de formare continuă;
- îndrumarea elevilor privind participarea la concursurile ,,Deschide ușa creștine!” si ,,Teste din poveste“;
- procuparea învăţătorilor de a remedia activitatea în urma recomandărilor făcute anterior.
Puncte slabe:
- lipsește inițiativa privind organizarea și desfășurarea de activități extrașcolare, deși este un obiectiv al membrilor acestei comisii;
      - slaba preocupare privind identificarea elevilor capabili de performanţă şi sprijinirea acestor elevi în vederea participării la concursuri, olimpiade etc;
        - comoditate şi automulţumire în rândul majorităţii învăţătorilor privind atât activitatea la clasă, cât şi în cea extraşcolară sau de formare continuă;
      - nu există programe de remediere școlară la clasele I-IV, desi exista elevi care au nevoie de aceste programe;
Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii activităţii membrilor comisiei:
 - să utilizeze strategii și metode didactice de tip activ , participativ, formativ pentru a îmbunătăți rezultatele elevilor;
       - selectarea elevilor capabili de performanță și pregătirea acestora pentru concursurile şi  olimpiadele școlare;
       - perfecționarea și autoperfecționarea cadrelor didactice prin participarea la cursuri, înscrierea la studii superioare sau grade didactice ;
       - implicarea în proiectele şcolii aflate în derulare sau iniţierea altor proiecte;
       - găsirea de soluţii de a fi şi după şcoală alături de elevii care necesită de sprijin – realizarea si desfasurarea de programe de remediere.

        Comisia disciplinelor umane

        În atenţia membrilor comisiei disciplinelor umane au stat documentele de proiectare calendaristică şi pe unităţi de învăţare, creşterea calităţii actului didactic, pregătirea elevilor pentru Evaluarea naţională și BAC şi familiarizarea acestora cu structura subiectelor la limba română, organizarea unei simulări la EN si BAC la disciplina lb. română, pregătirea elevilor pentru participarea la olimpiade şi concursuri. Toți membrii comisiei și-au elaborat portofolii personale pe care le-au îmbogățit pe parcursul semestrului I cu materiale auxiliare de predare și evaluare ( teste, fișe de lucru, prezentări PowerPoint, etc), au îndrumat elevii în elaborarea și folosirea portofoliilor pe care le-au verificat și corectat la sfârșitul semestrului.
         În activitățile desfășurate la clasă, cadrele didactice au aplicat tehnici de implicare individuală sau în grup a copiilor, lucrul în perechi, care au condus la participarea efectivă a tuturor copiilor la activitățile desfășurate, aceștia dobândind capacități de cooperare, de sprijin și de colaborare, de primire și asumare de sarcini, de lucru în perechi, de respectare a unor reguli stabilite, de asumare a răspunderii individuale și colective, a inițiativei.
         S-au elaborat programe şi s-au desfăşurat şedinţe de pregătire suplimentară la limba română cu  elevii din clasele a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Națională ( prof. Istrate Aurel) şi s-a desfășurat o simulare la lb. română – media 5,65 la clasa a VIII-a A și media 5,42 la clasa a VIII-a B. Mentionam ca subiectele de la simulare nu au respectat structura subiectelor conform modelelor de pe site-ul edu.ro si au fost prea usoare. Pentru diseminarea informaţiilor privind Evaluarea Naţională în rândul elevilor de clasa a VIII-a  şi părinţilor acestora au fost prezentate Metodologia şi Calendarul privind organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale, în anul şcolar 2012-2013, au fost afişate la avizierele claselor a VIII-a şi s-au prezentat la clasă modele de subiecte la limba română. Pentru diseminarea informaţiilor privind Examenul de bacalaureat în rândul elevilor de clasa a XII-a  şi părinţilor acestora au fost prezentate Metodologia şi Calendarul privind organizarea şi desfăşurarea Examenului de bacalaureat, în anul şcolar 2012-2013, au fost afişate la avizierele clasei a XII-a, s-au prezentat si explicat programele disciplinelor de bacalaureat şi s-au prezentat și rezolvat la clasă modele de subiecte la limba română. Nu s-a organizat cu elevii din clasa a XII a o simulare la disciplina lb. romana pentru bacalaureat conform Planului de masuri.

Membrii comisiei au colaborat în permanență, și-au îmbunătățit activitatea prin schimburi de idei, dialoguri deschise, exemple de bună practică, au conceput și prezentat materiale ( referate, prezentări în PowerPoint), au valorificat eficient spațiile educaționale de învățare, materialele didactice și mijloacele audio-vizuale, au organizat și participat la activități cu caracter istoric, literar, cultural pentru marcarea unor evenimente: Ziua limbilor străine, Ziua holocaustului, Ziua armatei române, Ziua Națională a României. Membrii comisiei s-au înscris la cursuri, la grade didactice și au participat la activități de formare continuă.
         De asemenea s-au realizat schimburi de experienţă didactice:
- lecţie demonstrativă la limba franceză, cls. a VIII-a A, ,, Les symboles de la France et de Paris”, prof. Baba Ala;
- referat metodic cu tema ,,Dialogul intercultural în predarea limbilor străine” prezentat de prof. Tăbuş Mirabela și informare cu tema ,, Antroponime – semnificație.
         Membrii comisiei au pregătit elevii pentru olimpiade și concursuri: olimpiada pe școală la istorie, lb. franceză, concursul Cangurul lingvist secțiunea franceză-spaniolă – s-a obținut locul I la clasa a VIII-a, concursul de rugby ,,Cupa 1 Decembrie Iasi – locul I.
Puncte tari:
- implicarea acestor membri în activitatea extraşcolară;
- majoritatea profesorilor folosesc eficient materialul didactic existent;
- înscrierea și participarea unor  membri ai comisiei la cursuri de formare profesională sau grade didactice;
- implicarea elevilor în realizarea portofoliilor;
- derularea programului de pregătire suplimentară pentru Evaluarea Naţională la clasa a VIII-a și organizarea unei simulări la lb. română;
Puncte slabe:
- absentarea nemotivată de la școală a profesorului de educaţie muzicală, Perca Anton;
- nu s-au pregătit elevi pentru olimpiada de lb. română;
- nu s-a organizat simularea pentru BAC la disciplina lb. romana;
- s-a efectuat un numar foarte mic de ore de pregătire suplimentară la limba română cu elevii clasei a XII-a;

Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei:
 - eficientizarea activității didactice, desfăşurarea de lecţii atractive pentru a atrage în continuare elevii spre aceste discipline;
- derularea în continuare de activități la comisie;
- prof. de limba română va intensifica pregătirea cu elevii claselor a VIII-a pentru Evaluarea Națională;
- desfășurarea pregătirii suplimentare cu elevii clasei a XII-a la limba română și organizarea  cel putin a unei simulari la limba română;

Comisia disciplinelor reale
 La nivelul comisiei metodice a disciplinelor reale, activitatea metodică s-a desfăşurat conform planului conceput la începutul anului şcolar, a
debutat cu o şedinţă în cadrul căreia s-a prezentat raportul activităţilor din anul şcolar precedent, s-au identificat punctele tari şi punctele slabe în procesul educativ, s-au analizat rezultatele în urma aplicării testelor iniţiale.
      Toate cadrele didactice şi-au întocmit la timp planificările semestriale şi anuale şi pe unităţi de învăţare. De asemenea s-au întocmit la timp programele şi planificările la disciplinele opţionale, acestea fiind: Informatică – clasele a V-a și a VI-a, prof. Butuc Carmen, Geografia turismului românesc – clasele a VII-a şi Geografia turismului mondial clasa VIII-a, prof. Butuc Carmen, CDL – Produse metalice şi procedee de elaborare – clasa a IX –a şi Maşini şi instalaţii agricole – clasa a X- a.
       În atenţia profesorilor de matematică a fost informarea elevilor cu continutul progamei pentru Evaluarea naţională şi familiarizarea acestora cu structura subiectelor.
      Au fost organizate sedinte de pregatire suplimentara cu elevii claselor a VIII-a, prof. Vieru Darius Catalin, a fost monitorizata frecventa elevilor la pregatire, s-a organizat o simulare la matematica cu urmatoarele rezultate: clasa a VIII-a A- media 2,45 ( 2 elevi cu note peste 5) si clasa a VIII-a B – media 3,15 (1 elev cu media peste 5). S-au organizat sedinte de informare cu parintii elevilor privind Metodologia si calendarul EN  si au fost prezentate rezultatele la simulare.
Pentru diseminarea informaţiilor privind Examenul de bacalaureat în rândul elevilor de clasa a XII-a  şi părinţilor acestora au fost prezentate Metodologia şi Calendarul privind organizarea şi desfăşurarea Examenului de bacalaureat, în anul şcolar 2012-2013, au fost afişate la avizierele clasei a XII-a, s-au prezentat si explicat programele disciplinelor de bacalaureat şi s-au prezentat și rezolvat la clasă modele de subiecte la matematica si fizica, au fost explicate baremele de corectare. Nu s-a organizat cu elevii din clasa a XII a o simulare la aceste discipline pentru bacalaureat conform Planului de masuri.
          Cadrele didactice din această comisie au utilizat în activitatea didactică strategii de tip activ, participativ, lucrul individual și pe grupe, au asigurat parcurgerea integrală a materiei în conformitate cu programa, aproape toți membrii au portofoliile complete. A existat preocupare pentru organizarea olimpiadelor, faza pe şcoală, la geografie organizator, prof. Butuc Carmen,  la chimie , prof. organizator, Dobrea Firicel, fizică, prof. organizator Musteață Marcela. De asemenea există preocupări pentru pregătirea elevilor la fazele următoare ale olimpiadelor şi pentru olimpiadele (biologie) sau concursurile care nu s-au desfăşurat încă. Și în cadrul acestei comisii s-a observat preocuparea c.d. pentru formarea profesională, aproape toți membrii fiind înscriși la cursuri de formare și dezvoltare profesională sau la grade didactice.
S-au desfăşurat și activități în cadrul comisiei: lecţie demonstrativă: la instruire/pregătire practică mecanică ,, Instalația de pornire” – clasa a
X-a B ,  maistru instructor Dediu Aglaia, referat: ,,Metode didactice moderne de predare-învățare pentru elevii de liceu” – prof. Roman Vergil. S-a desfășurat cercul pedagogic la matematică cu următoarele activități: prezentare ppt ,,Metoda celor 6 pașisau ,,Modelul acțiunii complete – prof. Roman Vergil, referat cu tema ,,Tehnici de promovare a Învățământului Profesional și Tehnic în contextul actual”, informare stiintifica ,,Sistemul de invatamant din Germania” – prof. Roman Vergil.
Membrii comisiei au apreciat activităţile ca fiind foarte bune, subliniindu-se multitudinea de materiale şi metode didactice utilizate de
profesorii implicaţi, pentru a facilita elevilor dobândirea noţiunilor teoretice.
Puncte tari:
 - planificare şi activitate riguroasă la comisia metodică , colaborare eficientă între membrii comisiei;
- implicare şi receptivitate deosebită, a majorităţii membrilor comisiei, în activităţile şcolare şi extraşcolare, implicarea acestora în
coordonarea și desfășurarea activităților la alte comisii din școală;
       - utilizarea mijloacelor şi echipamentelor  didactice moderne  de către majoritatea profesorilor din această comisie;
       -  elaborarea programelor și planificărilor la disciplinele opționale;
        - desfășurarea săptămânală a pregătirii suplimentare la matematică cu elevii claselor a VIII-a;
        - organizarea unei simulări la matematică pentru EN cu elevii claselor a VIII-a;
       - înscrierea și participarea membrilor comisiei la cursuri sau grade didactice;
Puncte slabe:
- 1 c.d. nu s-a înscris sau nu a participat la cursuri;
- nu s-a desfășurat pregătire pentru Bacalaureat la disciplinele matematică și fizică ;
- nu s-au organizat simulări pentru Bacalaureat la disciplinele matematică și fizică.
Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei :
 - continuarea pregătirii suplimentară a elevilor la matematică pentru Evaluarea Națională și organizarea de alte simulări;
-  pregătirea suplimentară a elevilor la matematică și fizică pentru Bacalaureat; organizarea de simulări la  discipline de Bacalaureat ;
- pregătirea elevilor promovați la olimpiade – faza județeană și antrenarea elevilor privind participarea la alte concursuri pe discipline ;



      ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINȚILOR

             La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia, în anul școlar 2012-2013,  conform Deciziei nr.  7 din 24.09.2012 de constituire a comisiilor metodice din   şi Hotărârii Consiliului de Administraţie nr.  20 din  24 septembrie, 2012 ,  au fost stabilite două comisii metodice la nivelul ariei curriculare ,,Consiliere și orientare” și anume : ,,Comisia metodică a diriginților din învățământul preșcolar și primar” – responsabil Înv. Balan Valeru și ,,Comisia metodică a diriginților din învățământul gimnazial și liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
                 Majoritatea membrilor celor două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi  pe semestrul I, conform programei de consiliere şi orientare. Majoritatea diriginţilor  a completat corect documentele activităţii dirigintelui ( catalogul clasei, caietul dirigintelui/învăţătorului,  portofoliul dirigintelui) şi  a realizat caracterizarea clasei/grupei la începutul anului școlar şi la  sfârșitul semestrului I.
           O atenţie deosebită a fost acordată optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii elevilor  în activităţile de învăţare şi asigurarea succesului la învăţătură.
            S-a urmărit şi o colaborare eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât  în cadrul orei la dispoziția părinților (conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de părinţi, prezentarea Regulamentului  Intern al şcolii,  prezentarea situaţiei şcolare a elevilor ( rezultatele obţinute la testele iniţiale, la simulările examenului de evaluare nationala, evoluţia acestora pe parcursul semestrului I) și discutarea problemelor cu care se confruntă aceștia.
            Diriginţii claselor  a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de  orientarea şcolară şi profesională a elevilor prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a ,,Metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării naționale”/,,Bacalaureatului” și  a calendarelor aferente.  Tot pentru orientere școlară și profesională, 6 elevi din clasa a XII-a au participat la proiectul ,,Student pentru o zi” derulat de Facultatea de textile si pielărie si management industrial, Iași.
           Diriginţii claselor de liceu au prezentat atât elevilor cât şi părinţilor  metodologia de acordare a bursei prin Programul ,,Bani de liceu”.
          Toţi diriginţii au urmărit: educarea elevilor în spiritul respectării drepturilor fundamentale ale neamului, al demnităţii şi toleranţei, cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, valorile morale şi civice, însuşirea valorilor culturii naţionale şi universale, atât în cadrul orelor de consiliere şi orientare, cât şi prin încurajarea participării elevilor alături de diriginţii lor la activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii( Ziua Armatei, Ziua Naţională a României, Serbarea de Craciun, activităţi de voluntariat, etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-au preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulamentului Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite la  domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor s-au implicat în Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” – Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea chestionarelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar, implicarea în organizarea ,,Târgului de Crăciun”.
         În vederea reducerii fenomenului violenței în mediul școlar și asigurării securității elevilor, toți diriginții au adus la cunoștința elevilor și au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea protecției unităților școlare și a siguranței elevilor” și ,,Planul operațional privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar”, ,,Procedura privind asigurarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală” elaborate la nivel de școală şi au prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi orientare pe baza de proces-verbal cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din Regulamentul Intern  şi PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
          Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în activitatea de diriginte de către consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice susţinute în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal”;
3. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal”.  Astfel,  a fost desfăşurată o activitate metodică în luna decembrie 2012, ce a cuprins: o lecţie demonstrativă la clasa a VI-a A cu tema ,,Comunică şi zâmbeşte”, propunător prof. Bordeianu Neculai şi un referat cu tema ,,Comunicarea didactică eficientă - premisă a reuşitei şcolare”, propunător prof. Baba Ala;
4. Participarea consilierului educativ al şcolii, prof. Butuc Carmen, la Cercul pedagogic al diriginţilor din zona Huşi (noiembrie, 2012);
5. Participarea consilierului educativ  şi a directorului şcolii la cursul de formare privind educaţia parentală şi activitatea de management din cadrul Proiectului ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” organizat la  Bacău in decembrie, 2012, proiect derulat in parteneriat cu  ISE si UNICEF;
6. Înscrierea a două cadre didactice (Simion Mioara şi Vârnă Ana-Geanina) la cursul ,,Educaţia civică-educaţia caracterului”.
           
      Puncte slabe ale activităţii membrilor celor două comisii:
-         nu s-a respectat planificarea activităţilor pe sem I la nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul gimnazial si liceal”
       (o activitate restantă) ;
      - Nu există o planificare a activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor din învăţământul primar şi preşcolar” şi nu s-au desfăşurat activităţi metodice la nivelul acestei comisii;
        - Responsabilul ,,Comisiei metodice a diriginţilor din învăţământul primar şi preşcolar”, înv. Balan Valeru, nu a dovedit o bună comunicare şi colaborare nici cu membrii comisiei nici cu consilierul educativ ;
         - Nu toate planificarile calendaristice si anuale ale comisiei metodice C/O de la nivelul invatamantului primar si prescolar sunt intocmite corect: ex. exista neconcordante intre continuturile propuse in planificarile calendaristice si cele propuse in planificarile semestriale;
          - Au existat întarzieri în ceea ce priveşte stabilirea orei la dispoziţia părinţilor şi comunicarea acesteia la compartimentul secretariat (conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009);
           - Nu este stabilită şi notată în condică ora de consiliere şi orientare acolo unde aceasta nu este prevăzută în planul cadru.

Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei :
-         respectarea şi desfăşurarea activităţilor planificate la nivelul comisiei ;
-         întocmirea corectă a planificărilor calendaristice la Consiliere şi orientare ;
-         monitorizarea atentă a colectivelor de elevi privind frecvenţa la ore şi disciplina;
-         completarea corectă şi responsabilă a situaţiilor cerute, a documentelor activităţii de diriginte ;

ASIGURAREA CU RESURSE UMANE, MANAGEMENTUL PERSONALULUI


          Încadrarea cu personal didactic s-a realizat cu respectarea  metodologiei şi graficului elaborat de MECTS și conform OMECTS nr. 5624/31.08.2012  - Metodologia privind organizarea concursurilor la nivelul unităților școlare. În şcoală au funcţionat în primul semestru 31 de cadre didactice, din care 18 sunt titulari,  11 suplinitori calificaţi  şi 2 suplinitori necalificaţi. Toate cadrele didactice au manifestat interes pentru a îndeplini sarcinile din fişa postului, din păcate un singur cadru didactic a absentat nemotivat de la şcoală. În acest an școlar au fost ocupate 32,61 norme, din care 16 norme titulari încadrați la norma de bază, 3,53 norme titulari la plata cu ora, 7,64 norme cu suplinitori calificați, 1,10 norme cu personal didactic asociat, 2,22 norme cu personal didactic pensionat și 2,12 norme cu cadre didactice cu studii superioare în alt domeniu.

INSPECŢIA ŞCOLARĂ

            La nivelul şcolii noastre s-au făcut eforturi de către toţi factorii responsabili ( director, responsabil proiecte şi programe, responsabili comisii metodice) pentru consilierea şi încurajarea celor interesaţi în vederea creşterii calităţii întregii activităţi și înlăturarea disfuncțiilor apărute în procesul educativ.
               Inspecţia şcolară a vizat toate domeniile manageriale şi în acest sens s-a evaluat proiectarea şi realizarea activităţilor instructiv – educative, dezvoltarea relaţiei şcoală familie, întărirea rolului şcolii în comunitate, îmbunătăţirea activităţii în vederea creşterii gradului de apreciere a beneficiarilor direcţi ( elevii) şi a celor indirecţi ( părinţii elevilor). Pentru creşterea calităţii actului educaţional şi monitorizarea activităţii c.d. la catedră s-au elaborat planuri operative şi graficul asistenţelor.
       S-a asigurat consilierea cadrelor didactice debutante și a celor în curs de calificare, s-a prelucrat și afișat calendarul înscrierii la perfecționarea prin grade didactice, s-a încurajat personalul didactic pentru a participa la cursuri de formare șu dezvoltare profesională.
    S-au efectuat  asistenţe şi interasistenţe, pentru evaluarea progresului şcolar, s-au dat teste iniţiale la toate disciplinele şi clasele, teste formative şi sumative, au fost analizate rezultatele elevilor în cadrul comisiilor metodice, C.A., C.P. , s-au făcut propuneri de măsuri pentru remedierea rezultatelor şi de asemenea s-a stabilit un plan de măsuri pentru pregătirea elevilor în vederea susţinerii examenelor din cadrul Evaluării Naţionale si Bacalaureatului. Din asistențele efectuate s-au constatat:
-         proiectarea lecțiilor a fost corect întocmită;
-         obiectivele au fost clar stabilite și prezentate;
-         timpul bine planificat;
-         utilizarea calculatorului și a mijloacelor TIC în lecții;
-         munca în echipă;
-         s-au folosit diverse metode și mijloace didactice,
-         învățarea este centrată pe elev;
-         au fost atinsele obiectivele lecției;
           S-a constatat buna pregătire şi implicare în specialitate, în general, a tuturor cadrelor didactice privind  proiectarea didactică, pregătirea metodică şi de specialitate pentru lecţie, utilizarea mijloacelor de învăţământ, diversificarea metodelor de predare şi evaluare. Şcoala are o bună colaborare cu primăria şi comunitatea, toate unităţile şcolare au avut asigurat confortul termic şi nu numai, şcoala a fost susţinută în toate acţiunile şi demersurile, atât moral cât şi material.

ACTIVITATEA EDUCATIVĂ EXTRAŞCOLARĂ

În semestrul al I al anului şcolar 2012-2013 la nivelul școlii noastre au fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:
1.      EXCURSIE LA BUCUREŞTI – organizată pe 21 septembrie, 2012 în cadrul Proiectului ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” şi a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Biblioteca Naţională din Bucureşti, Muzeul Naţional de Istorie a României şi centrul istoric al Bucureştiului. La excursie au participat 14 elevi şi 2 cadre didactice ( prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen).
2.       ,,ZIUA  LIMBILOR STRĂINE” - 24-27 septembrie 2012” – a fost organizată o expoziţie de carţi şi reviste în limba franceză. Au fost interpretate versiuni ale aceluiaşi  cântec în mai multe limbi şi au fost recitate poezii ale lui Mihai Eminescu în limba franceză, engleză şi spaniolă. De asemenea, a fost prezentat un referat despre importanţa studiului limbii engleze. Au participat elevii claselor V-VIII, organizatori prof. Baba Ala în colaborare cu prof. Vîrnă Ana-Geanina şi prof. Tăbuş Mirabela.
3.      COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA -10 octombrie, 2012 - expozitie in holul scolii cu materiale create de
elevi, prezentarea semnificatiei zilei – prof. de istorie Bordeianu Neculai
        4. ,,ZILELE ŞCOLII” – eveniment organizat în data de 14 octombrie, 2012 şi care a cuprins următoarele activităţi:
-           Alocuţiuni ale directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel, primarului comunei Vetrişoaia, Puiu Vasile şi ale invitaţilor;
-           Dezvelirea bustului învăţătorului Dumitru Puiu;
-           Sfinţirea şi inaugurarea corpului de şcoală recent reabilitat;
-           Lansarea broşurii ,,Valori şi tradiţii locale la Vetrişoaia”, realizată în urma derulării Proiectului ,Tradiţie şi modernism în lumea satului”;
-           Program artistic – o suită de dansuri populare prezentate de formaţia ,,Floricică de pe Prut”;
-           Expoziţie ,,Condeiul fermecat” – pictură pe piatră şi  scoici cu lucrări ale elevilor din clasele V-VIII, îndrumaţi de prof. Cotea Daniela.

        5. ,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2012” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai și care a constat în:
a)         Prezentarea semnificației zilei;
b)         Expoziție organizată în holul şcolii cu materiale ( imagini, documente, informatii) pe această temă.

          6. SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN -31 octombrie, 2012 cu picturi, masti si dovleci sculptati realizate de elevii scolii. Elevii implicati in activitate au primit cate un joc”Halloween word search”.  Organizator prof. Vîrnă Ana-Geanina.
          7. ,,ZIUA NAȚIONALĂ FĂRĂ TUTUN” – in perioada 15-30 noiembrie, 2012 au fost organizate la nivelul claselor de gimnaziu şi liceu,  activitati de informare si sensibilizare a elevilor pe problematica consumului de tutun si a  riscurilor generate de consumul de tutun. Activitatile au constat in amenajarea unor panouri informative pe aceasta tema, prezentarea materialului informativ postat pe site-ul ISJ Vaslui -,,Ziua Nationala fara Tutun ” si a unor clipuri utilizate in diverse campanii anti-fumat. Activitatile au fost organizate de prof.  Baba Ala, Simion Mioara, Bordeianu Neculai, Musteaţă Marcela, Roman Vergil, Butuc Carmen, Dobrea Firicel.

          8. ACTIVITĂŢI DEDICATE  ,,ZILEI  NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2012”:
a.         Organizarea acţiunii „94 de Ani de la Marea Unire de la 1 decembrie 1918”-  expozitie in holul scolii cu materiale reprezentative, discutii cu elevii, prezentarea semnificatiei  – prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.         Programe artistice organizate de:
-           Gradiniţa Vetrisoaia (Satu Nou) în colaborare cu Biblioteca Publică Vetrişoaia, Grădiniţa Vetrişoaia(Simineşti) si de scoală in colaborare cu Caminul Cultural Vetrisoaia ce au cuprins versuri, cantece dedicate tarii, scenete si un dans modern şi dansurile  populare ale formatiei ,,Floricica de pe Prut”;
c.         Expoziţia ,,România – ţara mea frumoasă, ţara mea de dor!” – organitată în holul Căminului Cultural, cu  lucrări artistico-plastice ale elevilor din clasele V-VIII: pictură, colaj, pictură pe farfurii – organizator prof. Cotea Daniela;
d.         Expoziţii la nivelul claselor şi grupelor cu desene realizate de elevi şi copii – educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica,  educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica, înv. Grecu Marioara, înv. Jacotă Corneliu;
e.         Concurs intre clasele a VIII-a dedicat Zilei Nationale a Romaniei – organizat de prof. Bordeianu Neculai şi prof. Musteaţă Marcela;
In organizarea activitatilor si indrumarea elevilor/copiiilor s-au implicat urmatoarele cadre didactice: Butuc Carmen, Baba Ala, Bordeainu Neculai, Cotea Daniela,  Corciovă Rica, Jacota Corneliu, Grecu Marioara. Premierea elevilor participant - sponsori: prof. Bordeianu Neculai şi prof. Musteaţă Marcela.

          9. ,,MOS NICOLAE - 6 DECEMBRIE, 2012” – educatoarele Cotea Daniela si Corciova Rica, sub genericul ,,Cadoul din ghetuta”, au pregatit pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii, sponsori fiind parintii copiilor.

          10. ZIUA MONDIALĂ A RECICLĂRII( Cei 3R) – noiembrie 2012 – activitate de conştientizare a importanţei reciclării şi refolosirii resurselor prin prezentarea unui referat şi discuţii cu elevii pe aceasta tema. Organizatori: prof. Pandelea Ana şi prof. Vîrnă  Ana-Geanina.

            11. ,,SERBAREA DE CRĂCIUN” – ce a cuprins următoarele activităti:

a)         ,,Târgul de Crăciun” – expoziţie-concurs cu vânzare a lucrărilor (felicitări şi ornamente de Crăciun) realizate de elevii claselor a IV –a A şi V-VIII – îndrumători şi organizatori: prof. Dobrea Firicel, Cotea Daniela, Grecu Marioara, Butuc Carmen , Baba Ala, Pandelea Ana, Bordeianu Neculai
b)         Serbari la nivelul claselor/ grupelor – prezentate de copiii de la Gradinita Vetrisoaia si de elevii claselor IA, IB, IIB, IIIA, IIIB,  IVA, IVB si VB indrumati de educatoarele: Cotea Daniela, Corciova Rica, Bejan Corina si Cehan Dorica, invatatorii: Lovin Luminita, Jacota Corneliu.
c)         Serbare organizata in comunitate, in colaborare cu Caminul Cultural Vetrisoaia ce a cuprins:
      - colinde tradiţionale, internaţionale şi  cântece de iarnă, urături prezentate de elevii claselor V-VIII – indrumători prof. Butuc Carmen, Cotea
         Daniela şi prof. Baba  Ala
      -  sceneta ,,Naşterea Domnului” – elevii clasei a IV-a A- îndrumător înv. Grecu Marioara;
      - poezii -2 elevi clasa I – îndrumător înv. Purice Dumitru;
      - obiceiuri de Crăciun şi Anul Nou – elevi ai claselor VII-XII – îndrumător Lupu Ion (director Cămin Cultural);
      - premierea elevilor cu cele mai reuşite lucrări participante la ,,Târgul de Crăciun” – sponsori prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc Carmen.
d)         Primirea darurilor de la Moș Crăciun ( Primăria Vetrișoaia) de către toți preșcolarii și elevii claselor I-VIII.

            12. COMPETITII SPORTIVE – participarea echipei de Rugby a şcolii (17 elevi din clasele VI-VIII) la ,,Cupa 1 Decembrie” organizată la Iaşi şi unde a obţinut LOCUL I – îndrumător, prof. Simion Mioara.

            13. PROIECTE DERULATE/INITIATE:
            Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” - castigat in cadrul programului eCULTURA şi finantat prin Proiectul ,,Economia Bazată pe Cunoaştere”, proiect derulat in parteneriat cu Biblioteca comunala Vetrisoaia si Biblioteca comunala Homocea, jud. Vrancea. Proiectul s-a derulat în perioada mai - octombrie 2012, iar pe acest semestru s-au finalizat ultimele activităţi planificate şi anume:
-           ,,Să ne cunoaştem valorile şi să le promovăm” – activitate de documentare, colectare de informaţii şi editare a brosurii ,,Valori şi tradiţii locale la Vetrişoaia”;
-           ,,Turul  real şi virtual al bibliotecilor” – ce a constat în organizarea unui schimb de experienţă (excursie) la Biblioteca Naţională din Bucureşti şi în realizarea şi prezentarea unui material ppt despre cele mai renumite biblioteci din lume;
-           ,,Diseminarea rezultatelor” – încheierea proiectului.
             Proiectul/Programul educaţional ,,ŞCOLI PENTRU UN VIITOR VERDE - EDUPET” – finalizat în decembrie 2012 şi care a constat în colectare de PET-uri, compactarea acestora cu ajutorul aparatului de compactare primit prin proiect şi transportarea acestora la un centru de reciclare. S-a reuşit colectarea unei cantităţi de 140 Kg de PET-uri.
            Proiectul ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013”  derulat de UNICEF şi ISE în parteneriat cu școala noastră. Proiectul se adresează elevilor şi părinţilor elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar. Până în prezent s-au drulat următoarele activităţi:
-           identificarea elevilor din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar şi completarea de către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
-           participarea unui nr. de 8 cadre didactice la cursuri de formare în specialitate pe arii curriculare, organizate în octombrie-noiembrie la Bacău;
-          participarea directorului școlii la conferința privind lansarea proiectului ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013”  , Sinaia, septembrie 2012;
-           participarea directorului școlii la cursuri – componenta management în cadrul proiectului ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013”  , Sinaia, octombrie 2012;
-           participarea unui cadru didactic (Butuc Carmen) la cursul de formare organizat în decembrie la Bacau privind educaţia parentală şi a directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel la acelaţi curs pe componenta management;
-           implicarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar în diverse activităţi extraşcolare: Ziua Europeana a Limbilor Stăine, Sărbătoarea de Halloween, expoziţia de 1 Decembrie, Serbarea de Crăciun;
-           Târgul de Crăciun – expoziţia cu vânzare a felicitărilor şi ornamentelor de Crăciun. Suma colectată (320lei) a fost utilizată pentru ajutorarea a 3 elevi cu o situaţie materiala foarte precară  (incluşi în proiect) prin cumpărarea unor articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte;
-           Organizarea unei întâlniri cu părinţii elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar sub genericul ,,Hai să ne cunoaştem!” – activitate organizată de prof. Butuc Carmen.
            Proiectul educaţional ,, Cartea, prietena copiilor” realizat de Gradinita cu PN Vetrişoaia (educ. Cotea Daniela şi educ. Corciovă Rica), aprobat de ISJ Vaslui şi derulat in parteneriat cu Biblioteca comunala, din care s-au derulat primele doua activitati.
           Proiecte educaționale în nr. de 5 derulate în cadrul Proiectul EBC – Asistență tehnică pentru utilizarea TIC în școli și biblioteci locale realizate și derulate de prof. Roman Vergil, Butuc Carmen, Antăl Cella, Bordeianu Neculai și Purice Dumitru.
           
14.       OLIMPIADE ȘI CONCURSURI ȘCOLARE


Nr.
Crt
Unitatea școlară
Olimpiada/concursul
Faza pe şcoală/
locală/județeană/ națională
Nr. elevi/ copii participanti

Numele și prenumele elevului/copilului
Clasa/
Grupa
Locul I, II, III, Mențiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
Prof. Îndrumător
1.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursul ,,Cangurul lingvist” – secțiunea franceză-spaniolă
Concurs Național
13 elevi
Lupu Ana-Maria
VIII A
                                      
Locul I -180 puncte
Prof. Baba Ala


2.





LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
Concursul judeţean ,,Deschide ușa creștine!” – ediția 2012



Judeţeană



4 copii












Grupa mare







 Nu s-au primit rezultatele


Bejan Corina




3.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
Concursul internaţional ,,Smarty”

31 copii
Luca N.


Pandelea V.



Huzum A.

Barboşanu M.
Grupa mijlocie





Grupa mare
Premiul de excelenţă


Premiul I



Premiul de excelenţă

Premiul I.

Corciovă Rica




Cotea Daniela
4
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată

Concursul naţional ,,Piciul”

11 copii


Grupa mică

Nu s-au primit rezultatele

Cehan Dorica

5.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA

Olimpiada de geografie

Faza pe scoala


14 elevi

Stan Alexandra  

VIII

Promovată la etapa locala Husi

Prof. Butuc Carmen
6.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA


Olimpiada de chimie

Faza pe scoala


6 elevi

Stan Alexandra
Mîcnea Oana
Lupu Ana  

VIII

Promovate la etapa locala Husi

Prof. Dobrea Firicel
7.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA

Olimpiada de fizică

Faza pe scoala


5 elevi

Stan Alexandra


VIII

Promovată la etapa locala Husi

Prof. Musteață Marcela
8.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
Concursuri la nivelul invatamantului primar - ,,Deschide ușa creștine!” si ,,Teste din poveste“;


Faza județeană


20 de elevi



I-IV

Nu s-au primit rezultatele

Grecu Marioara

Lovin Luminița




III.       PROGRAMUL NAȚIONAL EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ

a)         45 copii implicati în Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala românească prin activitatea curriculară – discipline optionale, în anul scolar 2012-2013. In anul scolar 2012-2013 elevii si parintii au optat pentru urmatoarele discipline optionale:
-           ,,ABC-ul sanatatii” - grupa  mare  si grupa mijlocie (educ. Corciova Rica si educ. Cotea Daniela);

b)         145 de  elevi ai claselor V-VIII au fost  implicați în program prin activitățile extracurriculare și extrașcolare organizate cu ocazia ,,ZILEI NATIONALE FARA TUTUN ” – noiembrie 2012.

IV.       EDUCAȚIA ECOLOGICĂ ȘI DE PROTECȚIA A MEDIULUI
a)         ,,CEI 3 R” – activitatea de constientizare a elevilor privind reciclarea resurselor. Activitate organizată de prof. Pandelea Ana  şi Vîrnă Ana-Geanina -145 de elevi implicati
b)         Proiectul educaţional ,,Şcoli pentru un viitor verde – EDUPET” – 320 elevi şi copii implicaţi în proiect


V.         ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINȚILOR

     Consiliul reprezentativ al părinților, format din 5 membri,  a fost constituit în septembrie 2012 in cadrul Adunarii generale a parintilor pe scoala și și-a desfășurat activitatea conform R.O.F.U.I.P., a Regulamentului intern și a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinților. Doi dintre membrii Consiliului reprezentativ al parintilor sunt membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si a parintilor. Consiliul reprezentativ al părinților a sprijinit conducerea unității de învățământ în organizarea consultațiilor cu părinții pe teme educaționale și a colaborat cu comisia de ocrotire a minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluționării situației elevilor din școală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor  care au nevoie de ocrotire.


VI.       ACTIVITATEA CONSILIULUI ȘCOLAR  AL ELEVILOR

      Consiliul  Școlar al Elevilor  de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Strategiei și calendarului alegerilor Consiliului Național al Elevilor. Pe 20 octombrie 2012 , în urma voturilor liber exprimate, a fost ales ca  președinte al   C.S.E.  elevul Darie Mirel, iar ca vicepreședinte eleva Pântea Claudia. În prima ședință a C.Ș.E. din 31 oct. 2012  a avut loc prezentarea Regulamentului de  organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor, a fost ales secretarul C.S.E. ( eleva Rojniţă Andreea) au fost  desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de departamente.  În a doua ședință din 15 noiembrie  2012, au fost prezentate: Planul managerial al CSE  pentru anul scolar 2012-2013, tematica si graficul intalnirilor. De asemena, au fost formulate propuneri pentru organizarea diferitelor activitati extrascolare.
    Membrii C.S.E. Vetrisoaia, s-au implicat in Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” prin participarea la activitatile proiectelor si diseminarea acestora la nivelul claselor.
   

VII.      ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA VIOLENȚEI ÎN MEDIUL ȘCOLAR

       Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia a elaborate, în septembrie 2012, Planul operațional al unității de învățământ privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar și a urmărit punerea în aplicare și evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar a urmărit modul în care s-au respectat și promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
       În semestrul I al anului școlar 2012-2013, Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia  a identificat următoarele forme de violență:
-           Violență elev – elev (verbală)
-           Violența elevilor față de profesor: - lipsa de implicare și de participare a elevilor la activitățile școlare ( absenteismul școlar,  indisciplina  
             în clasă, ignorarea mesajelor  transmise de cadrele didactice);
                                                                   -  ofensă adusă statutului și autorității cadrului didactic (refuzul îndeplinirii sarcinilor școlare, 
              zgomote în timpul activității  didactice);
-           Violența profesorilor față de elevi: - agresiune verbală față de elevi (atitudini ironice, țipete, jigniri);
                                                                    - agresiune non verbală ( ignorarea mesajelor  elevilor și neacordarea de atenție acestora).
-           Violența în spațiul din jurul școlii: - violență fizică ( bruscare);
                                                                     - agresiuni verbale.
Principalele cauze generatoare ale violenței în școală au fost:
-           Cauze psiho-individuale : - toleranță scăzută la frustrare;
                                            - dificultățile de adaptare la disciplina școlară;
                                            - imaginea de sine negativă;
                                            - instabilitate emoțională;
                                            - lipsa autocontrolului;
                                            - capacitate empatică redusă.
     -     Cauze familiale: - proveniența elevilor din familii dezorganizate;
                                        - mediu familial lipsit de securitate afectivă;
                                        - condițiile economice ale familiei ( venituri insuficiente);
                                        - nivelul scăzut de educație al părinților.
     -     Cauze școlare: - dificultăți de comunicare elevi – profesori;
                                     - impunerea autorității cadrelor didactice;
                                     - lipsa experienței didactice.
     -     Cauze sociale: - mass-media;
                                    - anturajul din afara școlii.

     Măsurile adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-           implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar;
-           depistarea cazurilor grave de indisciplină, de deviere comportamentală, de delincvenţă juvenilă şi consilierea acestora;
-           întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament violent;
-           asigurarea eficientă a pazei și securității școlare;
-           includerea în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor străine în incinta și în interiorul unității școlare, cobaborare în  elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-           colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de violență sau cu potențial violent prin : întâlnirile organizate în școală, vizite la domiciliul copiilor;
-           colaborarea cu Postul de poliție Vetrișoaia, Primăria comunei Vetrișoaia, Biserică  pentru realizarea acțiunilor cu caracter educativ-preventiv și pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-           implicarea elevilor în activități extrașcolare;


Denumirea unității
școlare
Nr. total
acte de
violență
Din care, după forma de violență
Vârsta
 elevului
agresor
Măsuri luate de către comisie
Nr. apelări la 112
Elev-elev
Elev față de profesor
Profesor față de elev
Violența părinților
în spațiul
 școlii
Violența în spațiul din jurul școlii
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
16
Verbală
15
Verbală
1
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia


11,12,13,
14,16, 17, 18 ani
Discuții elevii, părinții elevilor, consiliul clasei, identificarea și asistarea elevilor care au fost victime ale violenței școlare


5
Fizică

3


Fizică

1
Fizică

1
14, 16, 17, 18, 19 ani
-Discuții cu elevul, părinții elevului, consiliul profesoral
-identificarea și asistarea elevilor care au fost victime ale violenței școlare.
-Derularea unor programe de asistență individualizată pentru elevii implicați în cazuri de violență


22

Lipsa de participare la activitățile școlare şi absentarea de la cursuri



13, 14, 15, 16, 17, 18 ani
-Discuții cu elevii și profesorii implicați în conflict, medierea conflictelor.

- Colaborarea cu Postul de Poliție Vetrișoaia, Consiliul Consultativ de Asistență Socială din cadrul Primăriei Vetrișoaia în vederea atragerii acestor copiii la școală


3


Verbală și non-verbală



-Discuții cu elevii și profesorii;
-Monitorizarea cadrelor didactice care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor


2



Verbala si non -verbala
Verbala si non -verbala



Colaborarea cu Postul de Poliție Vetrișoaia și cu părinții elevilor în vederea supravegherii acestora în spațiul din afara școlii.


Concluzii privind activitatea educativă:

PUNCTE TARI :     
-  implicarea unui număr mare de elevi în activitățile extrașcolare organizate;
- organizarea evenimentului ,,Zilele Şcolii” – ediţia a VIII-a;
- calitatea activităților extrașcolare desfășurate și varietatea acestora;
- derularea Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” si participarea la activitatile proiectului a unui numar mare de elevi, dintre care 37 de copii aflati in risc de abandon.
- finalizarea a două proiecte: Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” şi  Programul  educațional și concursul național ,,Școli pentru un viitor verde - EDUPET”;
- derularea unui  proiect educational fără finanţare ,,Cartea, prietena copiilor” și a 5 proiecte educaționale în cadrul proiectului EBC.
                       
PUNCTE SLABE:
 -  nu a fost respectată planificarea activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginților la nivelul   învățământului gimnazial și liceal;
 - lipsa activitatilor metodice la nivelul  Comisiei metodice a dirigintilor din  invatamantului primar si prescolar;
 - număr redus de participări la concursuri și olimpiade școlare etapele locale, județene, regionale sau naționale;
 - nu sunt intocmite toate planificarile calendaristice si semestriale la C/O si toate calendarele/programele activitatilor extrascolare la nivel de
   clasa.
OPORTUNITĂȚI:
 - existența unor linii de finanțare pentru proiecte educative;
- existența unor copii cu potențial intelectual sau cu diferite talente, abilități ( literar-artistice, sportive etc);
- existența mijloacelor și echipamentelor moderne care permit desfășurarea unor activități educative școlare și extrașcolare calitative;
- existenta unei oferte bogate de cursuri de formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte educationale si cu
   finantare.
AMENINȚĂRI:     
  - slaba  motivare a cadrelor didactice ce determina o implicare redusa a acestora în initierea si  organizarea unor activități educative extrascolare  
    si extracurriculare;
- slaba  motivare a elevilor și pragmatismul acestora determină a slabă  participare a acestora la olimpiadele si concursurile școlare pe discipline;;
- slaba dezvoltare economică a regiunii și posibilitățile financiare reduse ale familiilor elevilor, determină un număr redus al activităților extrașcolare de tipul taberelor, excursiilor sau vizitelor școlare dar și un număr relativ redus de elevi participanți la concursurile și competițiile școlare cu taxe de participare.
- cadre didactice navetiste sau cu norma de predare in doua scoli care,  se pot implica într-o mică măsură in organizarea activitatilor extrascolare  in afara cursurilor sau  in initierea sau derularea unor proiecte educationale cu durata mai mare de un an;
- reticenţa unor cadre didactice privind organizarea activităţilor educative extraşcolare.

Şcolarizarea şi reţeaua şcolară
Reţeaua şcolară cuprinde:

- Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș”, sat  Vetrişoaia – unitate cu personalitate juridică, cu următoarele nivele de învăţământ:
- primar
- gimnazial
- liceal (IX-XII)
- Grădiniţa cu program normal – structură arondată, cu următorul nivel de învăţământ:
- preprimar.

     La începutul anului şcolar au fost înscrişi în învăţământul preşcolar 86 de copii în 4 grupe.
      În învăţământul primar şi-au derulat activitatea  8 clase cu un efectiv de 160 de elevi . La sfârşitul semestrului I au rămas înscrişi 159, au promovat 154, 1 elev cu situația școlară neîncheiată și 2 elevi corigenți. Promovabilitate 98,11%.
      La învăţământul gimnazial au fost înscrişi 143 de elevi în 7 clase. Au rămas la sfârşitul semestrului 143, din care au promovat 130 de elevi, 5 fiind cu situaţia şcolară neîncheiată şi 9 elevi au rămas  corigenţi. Procentul de promovare este de 90,90%.
      În învăţământul liceal, clasele  IX-XII, au fost înscrişi 120 de elevi, la sfârşitul semestrului au rămas 118 de elevi, dintre care 98 au promovat clasa, 8 elevi corigenţi şi 12 elevi cu situaţia şcolară neîncheiată, din cauza absenţelor ( mai mulţi elevi din  au depus cerere de retragere). Procentul de promovare este de 82,85%.

Fundamentarea planului de şcolarizare
Etape


Nr. grupe
preşcolari
Nr. cls
. I-IV
Nr. cls.
V-VIII
Nr.
cls. IX
liceu
Nr.
cls.
X
liceu
Nr.
cls.
XI
liceu


Nr.
cls.
XII
liceu



Plan propus
4
8
7
1
2
1
1
Plan aprobat de
ISJ
4
8
7
1
2
1
1
Plan realizat
4
8
7
1
2
1
1
S-a realizat în totalitate numărul total  de clase şi grupe propus în proiectul planului de şcolarizare pentru anul școlar 2012-2013


Facilităţi, oferte, burse

1. Programul european ,,Lapte  şi corn” – derulat la clasele I-VIII şi grădiniţă prezintă următoarele avantaje:
- îmbunătăţirea frecvenţei;
- o alimentaţie raţională cu impact pozitiv asupra dezvoltării copiilor;
- contribuie la o strânsă legătură între şcoală, comunitate şi părinţi.
Numărul copiilor care au beneficiat de Programul european ,,Lapte  şi corn”  este de 86 de preşcolari, 159 de elevi din învăţământul primar şi 143 de elevi din învăţământul gimnazial.

2. Programul ,,Bani de liceu” – 81  de elevi au beneficiat de acest sprijin financiar la începutul  semestrul I, dintre care 5 elevi a pierdut acest sprijin financiar din cauza numărului de absențe.

4. Burse sociale – au fost aprobate 7 burse sociale de tip a), bursele sunt susţinute de primărie și sunt în cuantum de 65 lei/bursă.

5. Rechizite şcolare – au fost aprobată acordarea de  rechizite şcolare, elevilor care provin din familii al căror venit mediu net lunar/membru de familie a fost de maxim 50% din salariul de bază minim. Astfel au beneficiat de rechizite 140 de elevi de la clasele I-IV și 133 de elevi de la clasele V-VIII.
6. Programul de încurajare a consumului de fructe în școli – nu a fost derulat pe sem. I al acestui an scolar.
                       Finanţarea şi asigurarea bazei materiale. Programe de finanţare
      Cu fonduri de la bugetul local, asigurat de către primărie, au fost construită o platformă din pavele la școala din centrul comunei. Au fost achiziţionate cărți pentru bibliotecă, materiale și mijloace didactice pentru atelierul mecanic al școlii, un sistem de alarmă, protectie și pază. Prin proiectul ,, Tradiție și modernism în lumea satului școala a fost dotată cu un laptop, o tabletă, o cameră foto digitală, un ebookreader, cărți electronice pentru biblioteca școlii.

Autorizaţii obținute

        Toate localurile școlii și grădiniței au  autorizaţii sanitare de funcționare, sunt racordate la apă curentă și îndeplinesc condițiile optime de funcționare.
       Școala are autorizație privind protecția muncii și a obținut de la ISU Vaslui  autorizația de securitate la incendiu pentru 3 corpuri de clădire, iar pentru cel de-al 4 – lea corp este depusă documentația pentru autorizație.
    Pentru optimizare, această analiză determină întocmirea de programe speciale pentru ameliorarea rezultatelor la învăţătură şi creşterea calităţii activităţilor, diminuarea numărului de elevi cu situaţie şcolară neîncheiată şi obţinerea de performanţe şcolare.



Director,
Prof. Dobrea Firicel





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%