INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI
Liceul Tehnologic ,,PETRU RAREȘ”,
sat VETRIŞOAIA
E-mail:
licteh.vetrisoaia@yahoo.com
TEL/FAX:
0235432038
NR.
43/09.01.2012
RAPORT,
privind activitatea
desfășurată de unitatea şcolară în semestrul I al anului şcolar 2012-2013
Activitatea desfăşurată
pe parcursul semestrului I al anului şcolar 2012-2013 a avut la bază Planul de
Acțiune al Școlii, documentele de planificare care au fost analizate și
reactualizate la începutul anului şcolar, Planul managerial şi planurile operative
ale directorului, Planurile manageriale ale responsabililor comisiilor
metodice, Programul de activități educative școlare și extrașcolare, Planul operațional al CEAC, documente de proiectare
care au creat cadrul pentru atingerea unor obiective educaţionale concrete
vizând un învăţământ diversificat, care permite competiţia şi favorizează înnoirea
și au avut ca scop crearea unor valori reale care să înscrie Liceul Tehnologic
,,Petru Rares”, Vetrișoaia printre școlile cu rezultate bune în județul Vaslui.
Prezentul raport de
activitate a avut în vedere gradul de realizare a obiectivelor formulate în
planul managerial al școlii și s-a realizat pe baza rapoartelor responsabililor
comisiilor metodice și comisiilor de lucru din școală, pe baza raportului consilierului
educativ privind activitățile formale și non-formale, a rezultatelor
activității de monitorizare efectuată de
directorul școlii, precum și în baza datelor statistice furnizate de
compartimentul secretariat. În perioada analizată Liceul Tehnologic ,,Petru
Rares”, sat Vetrișoaia a colaborat eficient cu toți partenerii sociali
și factorii educaționali: Căminul cultural, Biblioteca Publică din comună,
Primăria, Consiliul Local, Poliția, familiile elevilor, comunitatea locală,
Cabinetul Medical Individual din comună, CCD Vaslui, CJAP Vaslui etc. pentru
elevii nostri, beneficiarii direcți ai actului educativ.
De asemenea în desfășurarea activității instructive
educative s-au avut în vedere aplicarea corectă a legislației școlare, ordinele
și notele MECTS, adresele și recomandările ISJ Vaslui, am contat pe sprijinul
Primăriei și Consiliului local Vetrișoaia, al ISJ Vaslui atunci când am avut
nevoie.
Analiza de mai jos
cuprinde principalele activități și acțiuni ale muncii personalului didactic
din școală pe parcursul semestrului I și au fost evidențiate aspectele
pozitive/punctele tari și nerealizările/punctele slabe ale activității noastre,
precum și recomandări/măsuri pentru îmbunătățirea activității până la sfârșitul
anului școlar.
CALITATEA MANAGEMENTULUI
ŞCOLAR
Echipa managerială a pregătit
școala pentru noul an școlar 2012-2013, care putem afirma că început bine,
toate spațiile școlare au fost igienizate și amenajate pentru desfășurarea unei
activități optime, a fost dat în folosință corpul de școală recent reabilitat
și dotat cu utilități minime și mobilier nou, toate corpurile de școală au avut
autorizații sanitare de funcționare, pentru 4 corpuri de clădiri din 4 au fost
obținute autorizații de securitate la incendiu. Majoritatea cadrelor didactice
s-a preocupat pentru asigurarea unui cadru ambiental propice desfășurării
procesului instructiv-educativ .
Documentele de proiectare
a activității (planul managerial al directorului şi coordonatorului de proiecte
şi programe, planurile operative, planurile manageriale ale responsabililor
comisiilor metodice sau a comisiilor de
lucru) au fost întocmite corect, riguros şi la timp la toate nivelurile, s-au
identificat punctele slabe, s-au formulat obiective realiste care au orientat
activitatea desfăşurată în şcoală pe tot
parcursul semestrului. Au fost reactualizate fişele postului în baza legislației, pe
categorii pentru cadre didactice, pentru personalul didactic auxiliar și
nedidactic, au fost aprobate și distribuite fișele de evaluare pentru anul în
curs, astfel că tot personalul școlii a ştiut care îi sunt atribuţiile și care
sunt indicatorii de evaluare, s-au elaborat și aprobat regulamentele (Regulamentul
intern, Regulamentul de funcționare al Consiliului de administrație şi
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare şi asigurare
a calităţii), au fost constituite toate
comisiile de lucru. S-a reactualizat baza de date cu cadrele didactice, Consiliul
Profesoral şi Consiliul de administraţie s-au constituit la timp și au
desfășurat activități conform planificării şi ori de câte ori a fost nevoie, au
fost redactate hotărârile C.A.
A fost realizat planul de școlarizare pentru
anul în curs, s-a fundamentat și proiectat planul de școlarizare pentru anul
școlar 2013-2014 pe baza Metodologiei pentru fundamentarea cifrei de
şcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar şi
s-a propus reţeaua şcolară spre avizare la ISJ Vaslui, reţea formată din Liceul
Tehnologic ,,PETRU RAREȘ” – unitatea cu PJ şi Grădiniţa cu program normal –
structură arondată.
A fost monitorizată activitatea comisiei CEAC,
întocmirea documentelor specifice acestei comisii: Raportul anual de evaluare
internă a calității și Planul operațional, Raportul anual de evaluare internă a
școlii în anul școlar 2011-2012 și transmiterea lui la ISJ Vaslui, realizarea
de asistențe, reactualizarea /crearea de noi proceduri și aplicarea acestora în
școală: procedura privind comunicarea în școală a unor situații deosebite,
procedura de elaborare și verificare a orarului școlii, procedura de asigurare
a pazei unității de învățământ și asigurare a serviciului pe școală etc.
O preocupare importantă a
conducerii școlii a fost asigurarea comunicării eficiente atât în şcoală şi cât
și în plan extern. Astfel, în plan intern s-au urmărit comunicarea și
informarea promptă a cadrelor didactice, privind deciziile şi informaţiile
utile, în cadrul şedinţelor CP sau comisiilor metodice sau prin intermediul
avizierului din cancelarie.
Pentru elevi,
informaţiile au fost transmise prin diriginţi sau afişate la avizierele de pe
holuri sau din clase. Cu ISJ Vaslui s-a comunicat prin e-mail, fax, în cadrul
întâlnirilor periodice cu inspectorul privind managementul, cu ocazia
controalelor tematice, la şedinţele sau activităților metodice cu directorii.
Părinţii au fost informaţi în cadrul şedinţelor de la începutul anului
şcolar, pe parcursul semestrului I în timpul orei la dispoziția părinților şi
ori de câte ori a fost necesar. De asemenea, la avizierul și pe blogul şcolii,
a fost pusă la dispoziţia celor interesaţi, oferta educaţională reactualizată.
A fost monitorizată
activitatea privind cunoașterea metodologiilor și a calendarului de
desfășurarea a examenelor naționale, Evaluare Națională și Bacalaureat de către
elevi și părinți, respectarea Planului de măsuri în vederea pregătirii elevilor
din clasa a VIII-a pentru susținerea EN și Planului de măsuri în vederea
pregătirii elevilor din clasa a XII-a pentru susținerea examenului de
Bacalaureat în anul școlar 2012-2013.
Comunicare și colaborare
eficientă și promptă s-au înregistrat și
cu autoritățile publice locale care au sprijinit școala în toate demersurile ei,
în folosul și spre binele elevului.
Echipa managerială a reușit
și în acest semestru să implice școala în accesarea de fonduri pentru
dezvoltarea bazei materiale ( Proiectul ,,Tradiție și modernism în lume satului” – programul Ecultura din cadrul
Proiectului EBC – Asistență Tehnică pentru utilizarea TIC în școli și
biblioteci, Proiectul Reducerea abandonului și absenteismului în școlile ZEP în
anul școlar 2012-2013 – proiect finanțat de UNICEF și ISE), Proiectul
international de incluziune școlara Stay@school – Programul european Leonardo da Vinci, dezvoltarea de parteneriate
naționale și internaționale ( Institutul de Științe ale Educației, Reprezentanța
UNICEF în România, parteneriat cu Istituto Profesionale Datini Italia-Inforef
Belgia- Fundatia EuroEd ), parteneriate (Primăria Vetrișoaia, Primăria Homocea,
jud. Vrancea, Biblioteca publică din comună etc.).
Privind cuprinderea copiilor
în clasa pregătitoare și clasa I s-a aplicat corect metodologia, au fost
cuprinși toți copiii, un învățător titular a urmat cursurile de formare
continuă de tip blended learning în centrul de formare învățători - clasa
pregătitoare Huși în cadrul proiectului ,,Organizarea interdisciplinară a
ofertelor de învățare pentru formarea competențelor cheie la școlarii de
clasele I-IV”.
Activitatea de perfecționare a fost îmbunătățită în acest semestru datorită
oportunităților în acest sens:
-
existența
unui număr mare de proiecte și programe gratuite pentru formarea continuă a
cadrelor didactice;
-
existența
Proiectului de conversii FSE – Formarea profesională a cadrelor didactice din
învățământul preuniversitar pentru noi
oportunități de dezvoltare în carieră;
-
disponibilitatea
universităților de a-și promova oferta de formare profesională a cadrelor didactice;
-
reactualizarea
bazei de date privind formarea profesionala a c.d.
În cadrul ședințelor C.P., a comisiilor metodice
și de C.A. s-au organizat periodic activități de perefecționare privind
cunoașterea și
aplicarea corectă a legislației, a modificărilor recente, însușirea și
aplicarea corectă de către cadrele didactice a ROUFUIP și a Regulamentului
Intern al școlii.
Dezvoltarea profesională
continuă a cadrelor didactice s-a realizat prin dezvoltarea competențelor în
cariera didactică, prin înscrierea și participarea la cursuri de formare,
înscrierea la grade didactice conform Metodologiei formării continue a
personalului didactic sau alte forme de perfecţionare :
-
contiunarea
studiilor: maistru instructor Mihalcea Mihai – cursuri inginer la Facultatea de
Științe și Ingineria materialelor din Iași, Dediu Aglaia – cursuri postliceale,
Colegiul Agricol și de industrie alimenatară ,,Vasile Adamache” din Iași;
-
înscrierea
pentru grade didactice: - definitivat, prof. Simion Mioara;
-
s-au
derulat activități de obținere a gradelor didactice II și I a cadrelor
didactice înscrise în anii precedenți: Radu Alina, gradul
didactic II; Roman Vergil, Pandelea Ana, Dobrea Firicel și Cotea Daniela
pentru gradul didactic I.
-
4
c.d., Butuc Carmen, Bordeianu Neculai, Pandelea Ana, Purice Dumitru au participat
la schimburi naționale de experiență prin Proiectul EBC – Asistență Tehnică
pentru utilizarea TIC în școli și biblioteci locale.
-
3
c.d., Butuc Carmen, Antăl Cella și Purice Dumitru au participat la tabăra
națională de creație prin Proiectul EBC – Asistență Tehnică pentru utilizarea
TIC în școli și biblioteci locale.
-
1
c.d., Roman Vergil, urmează cursuri prin proiectul CONCORD – PROIT - 1 –
Universitatea Tehnică București;
-
8
c.d. au participat la formare pe componenta didactici în cadrul proiectului
Reducerea abandonului și absenteismului în școliile ZEP în anul școlar
2012-2013 – Campania UNICEF ,,Hai la școală!”;
-
directorul
școlii a participat la formare pe componenta management în cadrul proiectului Reducerea
abandonului și absenteismului în școliile ZEP în anul școlar 2012-2013 –
Campania UNICEF ,,Hai la școală!” ;
-
1
c.d. Butuc Carmen a participat la formare pe componenta consiliere parentală în
cadrul proiectului Reducerea abandonului și absenteismului în școliile ZEP în
anul școlar 2012-2013 – Campania UNICEF ,,Hai la școală!”
-
autoperfecţionare
prin studiu individual, documentare privind întocmirea de documente, programe
pentru opţional, planuri manageriale pentru diverse activităţi ş.a.;
-
2 cadre
didactice (Simion Mioara şi Vârnă Ana-Geanina) s-au înscris la cursul
,,Educaţia civică-educaţia caracterului”.
-
1
c.d. Grecu Mărioara urmează cursurile programului ,,Euniversitaria” derulat prin POS DRU;
-
participarea
la activităţile metodice din cadrul cercurilor pedagogice zonale, comisiilor
metodice de la nivelul şcolii, ședințele Consiliului profesional etc.
-
1
c.d. Florea Eugen, învățător titular a urmat cursurile de formare continuă de
tip blended learning în centrul de formare învățători - clasa pregătitoare Huși
în cadrul proiectului ,,Organizarea interdisciplinară a ofertelor de învățare
pentru formarea competențelor cheie la școlarii de clasele I-IV”.
Puncte slabe:
-
Nu
s-a realizat planul de formare profesională la nivelul școlii;
-
Există
cadre didactice care nu au participat la cursuri de formare sau grade didactice
în ultimii 5 ani: Marin Dumbrava Nicolae și Cotuna Gheorghe – ultimul
curs/perfectionare în 2008; Pandelea Ana
– ultimul curs/perfectionare în 2006, Vieru Darius Catalin – ultimul
curs/perfectionare/grad 1998.
Plan de măsuri:
-
Cunoasterea modalitatilor de realizare a
formării profesionale a c.d., pers. didactic aux. si identificarea nevoilor de
formare;
-
Realizarea planului de formare
profesionala la nivelul unitatii;
-
Încrierea și participarea c.d. care nu au
nr. necesar de credite în ultimii 5 ani la cursuri/programe de formare;
-
Participarea c.d. la simpozioane, sesiuni
de comunicări știintifice, elaborarea de articole/lucrări știintifice etc.;
Comisia metodică a educatoarelor
La nivelul comisiei educatoarelor au fost stabilite
obiective concrete privind activitatea instructiv educativă dar și privind
perfecționarea
cadrelor didactice din această comisie, dezvoltarea legăturii cu familia,
promovarea imaginii școlii sau dezvoltarea unui management de echipă. Proiectarea activității s-a realizat după noul
curriculum, planificările anuale s-au întocmit pe proiecte tematice, iar în
realizarea planificărilor calendaristice, fiecare educatoare a avut libertate
în eșalonarea activităților integrate, respectând planul de învățământ. Venind
în întâmpinarea cerințelor tot mai des exprimate de părinți, educatoarele s-au
axat pe activitatea individuală, diferențiată, prin folosirea caietelor
individuale de lucru. Activitățile desfășurate la grupe au beneficiat de
material didactic de calitate (confecționat sau din dotare), auxiliare
didactice pentru fiecare domeniu de activitate.
Evidenţiem consecvenţa majorităţii educatoarelor în abordarea centrată
pe obţinerea de performanţe a conţinuturilor învăţării, performanţe măsurate
periodic în conformitate cu metodologia de evaluare. Întâlnirile de lucru au
fost centrate pe strategii de îmbunătăţire a calităţii activităţilor didactice:
-
s-a
pus un mai mare accent pe activităţile
integrate, s-a creat un climat favorabil învăţării;
-
s-au desfăşurat
activităţi extracurriculare care să lărgească interesul copiilor în sensul
construirii de relaţii bune în grădiniţă;
-
s-a
încercat şi realizat modificarea, dezvoltarea şi perfecţionarea stilului
didactic al educatoarelor;
-
sălile
de grupă au fost transformate în adevărate ateliere de lucru şi învăţare pentru
copii;
-
s-a
realizat o monitorizare permanentă a progresului copiilor la toate categoriile
de activități;
-
părinţii
au fost implicaţi în activitatea didactică prin participare efectivă la procesul
de învăţământ.
De asemenea la începutul anului școlar a fost
prezentată părinților oferta disciplinelor opționale care au ales în funcție de
necesitățile
copiilor. Fiecare educatoare a elaborat teste de evaluare (iniţială,
formativă şi sumativă), fiind însoţite de descriptorii de performanţă pe trei
niveluri CA (comportament atins), CD (comportament în dezvoltare), şi NS (necesită
sprijin). Evaluarea semestrială, derulată pe parcursul ultimei săptămâni din
semestrul I a vizat progresul înregistrat de copii. S-au aplicat probe practice
– aplicative, precum şi nivelul de dezvoltare a deprinderilor şi priceperilor
de ordin practic. Obiectivele evaluărilor au urmărit comportamentele şi au fost
stabilite pe domenii experienţiale.
În cadrul comisiei metodice s-au desfăşurat
activităţi conform planului managerial, dintre care amintim: activitate integrată
în cadrul
cercului pedagogic cu tema ,, Surprizele toamnei” – educatoare Cotea Daniela, activitate integrată - ,, Numărăm prietenii bradului” - educatoare Bejan Corina, prezentare de
referate ,,Jocul didactic matematic în cadrul activităților integrate”-
educatoare Cehan Dorica și ,, Învățarea
colaborativă în învățământul preșcolar” prezentată în cadrul cercului pedagogic
– educatoare Corciovă Rica.
Toate
educatoarele au participat la activitatea cercului pedagogic din zona Huși, iar
activitatea metodică săptămânală s-a desfășurat cu
regularitate, în fiecare zi de marți.
Puncte tari:
-
activitate riguroasă la nivelul comisiei metodice;
- spaţii
educaţionale moderne, dotate corespunzător;
- preocupare pentru amenajarea şi organizarea
sălilor de grupă;
- confecţionarea unui bogat material didactic,
asigurarea auxiliarelor la grupă;
- activităţile susţinute au constituit un real
schimb de experienţă;
- încheierea de parteneriate educaţionale ;
- implicarea membrilor comisiei în organizarea și
desfășurarea unor activități extracurriculare cu preșcolarii;
- îndrumarea preșcolarilor în vederea participării
la concursurile ,,Smarty”, ,,Deschide ușa creștine!” si ,,Piciul” – s-au
obținut: 2 premii I, 2 premii de excelență;
- participarea la activitățile proiectului
,,Tradiție și modernism în lumea satului!” – Cotea Daniela
- realizarea și derularea proiectului educațional
,,Cartea, prietena copiilor”, proiect aprobat de ISJ Vaslui, educ. Cotea
Daniela și Corciovă Rica.
Puncte slabe:
-
utilizarea mai puțin a mijloacelor didactice moderne la activități;
- nicio educatoare înscrisă la
cursuri de formare continuă;
Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei:
- îmbunătățirea calității actului didactic;
- menținerea parteneriatelor și încheierea/desfășurarea altora;
- susținerea bazei materiale prin surse de finanțare proprii, prin proiecte
sau alte surse alternative;
- organizarea și participarea în continuare la activități educative școlare
și extrașcolare;
- înscrierea şi participarea la
cursuri de formare continuă.
Comisia metodică a învățătorilor pentru eficientizarea şi creşterea calităţii activității didactico - metodice și-a propus o serie de
obiective mobilizatoare:
- adaptarea la dinamica
schimbărilor ce se produc în domeniul educaţiei;
- dezvoltarea competenţelor prin: abilităţi de
comunicare, scriere, calcul, informatizare, gândire critică, lucru în
echipă,adaptatrea la situaţii noi;
- utilizarea metodelor şi strategiilor moderne în
procesul de învăţare/evaluare; folosirea activităţii independente, diferenţiate
şi de grup
- utilizare adecvată a unor tipuri de itemi şi
descriptori de performanţă la testele iniţiale şi la evaluările sumative;
- valorificarea experienţei pozitive;
- întocmirea planificărilor calendaristice şi pe
unităţi de învăţare la timp; parcurgerea ritmică şi de calitate a
conţinuturilor şcolare;
- participare la programe de perfecţionare
individuale sau colective, asigurarea accesului la informaţia de specialitate,
favorizarea schimbului de experienţă;
- conceperea şi eleborarea unor materiale
funcţionale: proiecte didactice, portofolii, teste etc.
Toate
cadrele didactice din înv. primar au parcurs materia integral şi ritmic,
aplicându-se metode şi procedee activ-participative, la
fiecare disciplină conform planificărilor calendaristice proiectate pe
unităţi de învăţare. Pentru mobilizare elevilor la un efort susţinut în
procesul învăţării , învăţătorii au adopatat strategii de provocare şi dirijare
a gîndirii, strtegii ce oferă condiţii optime pentru exersarea inelectului
elevilor în direcţia flexibilităţii, creativităţii, inventivităţii, conducând
la formarea unei gândiri moderne, algoritmice, modelatoare, problematice.
În
lecţiile desfăşurate la clasă, învăţătorii au aplicat tehnici de implicare
individuală sau în grup a elevilor, lucrul în perechi sau în
grupuri mici, care au condus la participarea efectivă a tuturor elevilor la activităţile
desfăşurate, aceştia dobândind capacităţi de cooperare, de sprijin, de
colaborare, de primire şi asumare de sarcini, de lucru în echipă.
Activitatea
în cadrul comisiei s-a desfăşurat, în general, după planificarea stabilită la
începutul anului şcolar, susţinând activităţi
următorii învăţători:
- Jacotă Corneliu – lecţie demonstrativă la
matematică: ,, Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 100, fără
trecere peste ordin. Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 30, cu
și fără trecere peste ordin”, cls. a II - a B;
- Grecu Mioara – prezentarea referat cu tema ,,
Evaluarea la matematică: de la teorie la practică”;
- Purice Dumitru – prezentarea referatelor cu tema
,, Învățarea matematicii prin activități practice” şi ,, Matematica distractivă”
;
- Masă rotundă pe tema evaluărilor inițiale și
organizarea orei de lectură;
- Săptămâna
lecturii – prezentarea unor scenete, întocmirea fișelor de autor și lectura
pentru potofoliul personal.
Fiecare învăţător a eleborat teste de evaluare iniţială, însoţite de
bareme de corectare şi evaluare şi de interpretări ale rezultatelor. În urma
evaluărilor s-a constatat că elevii deţin cunoştinţele prevăzute de programa
şcolară şi dau dovadă de receptivitate în ceea ce priveşte învăţarea.
Puncte tari:
- majoritatea
învăţătorilor au mapele complete;
- au la dispoziţie un bogat material didactic
pentru al utiliza la lecţii;
- relaţiile interumane bazate pe respect, coeziune
afectivă între colegi;
- plăcerea de a colaboara cu părinţii elevilor, cu
profesorii;
- 2 învățători au participat la cursuri de formare continuă;
- îndrumarea elevilor privind participarea la
concursurile ,,Deschide ușa creștine!” si ,,Teste din poveste“;
- procuparea învăţătorilor de a remedia
activitatea în urma recomandărilor făcute anterior.
Puncte slabe:
- lipsește inițiativa privind organizarea și desfășurarea
de activități extrașcolare, deși este un obiectiv al membrilor acestei comisii;
- slaba preocupare privind
identificarea elevilor capabili de performanţă şi sprijinirea acestor elevi în
vederea participării la concursuri, olimpiade etc;
- comoditate şi automulţumire
în rândul majorităţii învăţătorilor privind atât activitatea la clasă, cât şi
în cea extraşcolară sau de formare continuă;
- nu există programe de
remediere școlară la clasele I-IV, desi exista elevi care au nevoie de aceste
programe;
Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii activităţii membrilor
comisiei:
- să utilizeze strategii și metode didactice
de tip activ , participativ, formativ pentru a îmbunătăți rezultatele elevilor;
- selectarea elevilor capabili de
performanță și pregătirea acestora pentru concursurile şi olimpiadele școlare;
- perfecționarea și autoperfecționarea
cadrelor didactice prin participarea la cursuri, înscrierea la studii
superioare sau grade didactice ;
-
implicarea în proiectele şcolii aflate în derulare sau iniţierea altor
proiecte;
- găsirea de soluţii de a fi şi după
şcoală alături de elevii care necesită de sprijin – realizarea si desfasurarea
de programe de remediere.
Comisia disciplinelor umane
În atenţia membrilor comisiei
disciplinelor umane au stat documentele de proiectare calendaristică şi pe
unităţi de învăţare, creşterea calităţii actului didactic, pregătirea elevilor
pentru Evaluarea naţională și BAC şi familiarizarea acestora cu structura
subiectelor la limba română, organizarea unei simulări la EN si BAC la
disciplina lb. română, pregătirea elevilor pentru participarea la olimpiade şi
concursuri. Toți membrii comisiei și-au elaborat portofolii personale pe care
le-au îmbogățit pe parcursul semestrului I cu materiale auxiliare de predare și
evaluare ( teste, fișe de lucru, prezentări PowerPoint, etc), au îndrumat
elevii în elaborarea și folosirea portofoliilor pe care le-au verificat și
corectat la sfârșitul semestrului.
În activitățile desfășurate
la clasă, cadrele didactice au aplicat tehnici de implicare individuală sau în
grup a copiilor, lucrul în perechi, care au condus la participarea efectivă a
tuturor copiilor la activitățile desfășurate, aceștia dobândind capacități de
cooperare, de sprijin și de colaborare, de primire și asumare de sarcini, de
lucru în perechi, de respectare a unor reguli stabilite, de asumare a
răspunderii individuale și colective, a inițiativei.
S-au elaborat programe şi
s-au desfăşurat şedinţe de pregătire suplimentară la limba română cu elevii din clasele a VIII-a în vederea
participării la Evaluarea Națională ( prof. Istrate Aurel) şi s-a desfășurat o
simulare la lb. română – media 5,65 la clasa a VIII-a A și media 5,42 la clasa
a VIII-a B. Mentionam ca subiectele de la simulare nu au respectat structura
subiectelor conform modelelor de pe site-ul edu.ro si au fost prea usoare.
Pentru diseminarea informaţiilor privind Evaluarea Naţională în rândul elevilor
de clasa a VIII-a şi părinţilor acestora
au fost prezentate Metodologia şi Calendarul privind organizarea şi
desfăşurarea Evaluării Naţionale, în anul şcolar 2012-2013, au fost afişate la
avizierele claselor a VIII-a şi s-au prezentat la clasă modele de subiecte la
limba română. Pentru diseminarea informaţiilor privind Examenul de bacalaureat
în rândul elevilor de clasa a XII-a şi
părinţilor acestora au fost prezentate Metodologia şi Calendarul privind
organizarea şi desfăşurarea Examenului de bacalaureat, în anul şcolar
2012-2013, au fost afişate la avizierele clasei a XII-a, s-au prezentat si
explicat programele disciplinelor de bacalaureat şi s-au prezentat și rezolvat
la clasă modele de subiecte la limba română. Nu s-a organizat cu elevii din
clasa a XII a o simulare la disciplina lb. romana pentru bacalaureat conform
Planului de masuri.
Membrii comisiei au colaborat în
permanență, și-au îmbunătățit activitatea prin schimburi de idei, dialoguri
deschise, exemple de bună practică, au conceput și prezentat materiale (
referate, prezentări în PowerPoint), au valorificat eficient spațiile
educaționale de învățare, materialele didactice și mijloacele audio-vizuale, au
organizat și participat la activități cu caracter istoric, literar, cultural
pentru marcarea unor evenimente: Ziua limbilor străine, Ziua holocaustului,
Ziua armatei române, Ziua Națională a României. Membrii comisiei s-au înscris
la cursuri, la grade didactice și au participat la activități de formare continuă.
De asemenea s-au realizat
schimburi de experienţă didactice:
- lecţie demonstrativă la limba franceză, cls. a VIII-a A, ,, Les symboles
de la France et de Paris”, prof. Baba Ala;
- referat metodic cu tema ,,Dialogul intercultural în predarea limbilor
străine” prezentat de prof. Tăbuş Mirabela și informare cu tema ,, Antroponime
– semnificație”.
Membrii comisiei au pregătit
elevii pentru olimpiade și concursuri: olimpiada pe școală la istorie, lb.
franceză, concursul Cangurul lingvist secțiunea franceză-spaniolă – s-a obținut
locul I la clasa a VIII-a, concursul de rugby ,,Cupa 1 Decembrie” Iasi – locul I.
Puncte tari:
- implicarea acestor membri în activitatea extraşcolară;
- majoritatea profesorilor folosesc eficient materialul didactic existent;
- înscrierea și participarea unor
membri ai comisiei la cursuri de formare profesională sau grade
didactice;
- implicarea elevilor în realizarea portofoliilor;
- derularea programului de pregătire suplimentară pentru Evaluarea
Naţională la clasa a VIII-a și organizarea unei simulări la lb. română;
Puncte slabe:
- absentarea nemotivată de la școală a profesorului de educaţie muzicală,
Perca Anton;
- nu s-au pregătit elevi pentru olimpiada de lb. română;
- nu s-a organizat simularea pentru BAC la disciplina lb. romana;
- s-a efectuat un numar foarte mic de ore de pregătire suplimentară la
limba română cu elevii clasei a XII-a;
Plan de măsuri pentru
îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei:
- eficientizarea activității didactice, desfăşurarea
de lecţii atractive pentru a atrage în continuare elevii spre aceste
discipline;
- derularea în continuare de
activități la comisie;
- prof. de limba română va
intensifica pregătirea cu elevii claselor a VIII-a pentru Evaluarea Națională;
- desfășurarea pregătirii
suplimentare cu elevii clasei a XII-a la limba română și organizarea cel putin a unei simulari la limba română;
Comisia disciplinelor reale
La nivelul
comisiei metodice a disciplinelor reale, activitatea metodică s-a desfăşurat
conform planului conceput la începutul anului şcolar, a
debutat cu o şedinţă în cadrul căreia s-a prezentat raportul activităţilor
din anul şcolar precedent, s-au identificat punctele tari şi punctele slabe în
procesul educativ, s-au analizat rezultatele în urma aplicării testelor
iniţiale.
Toate cadrele didactice şi-au întocmit la timp
planificările semestriale şi anuale şi pe unităţi de învăţare. De asemenea s-au
întocmit la timp programele şi planificările la disciplinele opţionale, acestea
fiind: Informatică – clasele a V-a și a VI-a, prof. Butuc Carmen, Geografia
turismului românesc – clasele a VII-a şi Geografia turismului mondial clasa
VIII-a, prof. Butuc Carmen, CDL – Produse metalice şi procedee de elaborare –
clasa a IX –a şi Maşini şi instalaţii agricole – clasa a X- a.
În atenţia profesorilor de
matematică a fost informarea elevilor cu continutul progamei pentru Evaluarea
naţională şi familiarizarea acestora cu structura subiectelor.
Au fost organizate sedinte de
pregatire suplimentara cu elevii claselor a VIII-a, prof. Vieru Darius Catalin,
a fost monitorizata frecventa elevilor la pregatire, s-a organizat o simulare
la matematica cu urmatoarele rezultate: clasa a VIII-a A- media 2,45 ( 2 elevi
cu note peste 5) si clasa a VIII-a B – media 3,15 (1 elev cu media peste 5).
S-au organizat sedinte de informare cu parintii elevilor privind Metodologia si
calendarul EN si au fost prezentate rezultatele
la simulare.
Pentru diseminarea informaţiilor privind Examenul de bacalaureat în rândul
elevilor de clasa a XII-a şi părinţilor
acestora au fost prezentate Metodologia şi Calendarul privind organizarea şi
desfăşurarea Examenului de bacalaureat, în anul şcolar 2012-2013, au fost
afişate la avizierele clasei a XII-a, s-au prezentat si explicat programele
disciplinelor de bacalaureat şi s-au prezentat și rezolvat la clasă modele de
subiecte la matematica si fizica, au fost explicate baremele de corectare. Nu
s-a organizat cu elevii din clasa a XII a o simulare la aceste discipline
pentru bacalaureat conform Planului de masuri.
Cadrele didactice din
această comisie au utilizat în activitatea didactică strategii de tip activ,
participativ, lucrul individual și pe grupe, au asigurat parcurgerea integrală
a materiei în conformitate cu programa, aproape toți membrii au portofoliile
complete. A existat preocupare pentru organizarea olimpiadelor, faza pe şcoală,
la geografie organizator, prof. Butuc Carmen,
la chimie , prof. organizator, Dobrea Firicel, fizică, prof. organizator
Musteață Marcela. De asemenea există preocupări pentru pregătirea elevilor la
fazele următoare ale olimpiadelor şi pentru olimpiadele (biologie) sau
concursurile care nu s-au desfăşurat încă. Și în cadrul acestei comisii s-a observat
preocuparea c.d. pentru formarea profesională, aproape toți membrii fiind
înscriși la cursuri de formare și dezvoltare profesională sau la grade
didactice.
S-au desfăşurat și activități în cadrul comisiei:
lecţie demonstrativă: la instruire/pregătire practică mecanică ,, Instalația de
pornire” – clasa a
X-a B , maistru instructor Dediu
Aglaia, referat: ,,Metode didactice moderne de predare-învățare pentru elevii
de liceu” – prof. Roman Vergil. S-a desfășurat cercul pedagogic la matematică
cu următoarele activități: prezentare ppt ,,Metoda celor 6 pași” sau ,,Modelul acțiunii complete” – prof. Roman Vergil, referat cu tema
,,Tehnici de promovare a Învățământului Profesional și Tehnic în contextul
actual”, informare stiintifica ,,Sistemul de invatamant din Germania” –
prof. Roman Vergil.
Membrii comisiei au apreciat activităţile ca fiind
foarte bune, subliniindu-se multitudinea de materiale şi metode didactice
utilizate de
profesorii implicaţi, pentru a facilita elevilor dobândirea noţiunilor
teoretice.
Puncte tari:
-
planificare şi activitate riguroasă la comisia metodică , colaborare eficientă între
membrii comisiei;
- implicare şi receptivitate deosebită, a
majorităţii membrilor comisiei, în activităţile şcolare şi extraşcolare,
implicarea acestora în
coordonarea și desfășurarea activităților la alte comisii
din școală;
- utilizarea mijloacelor şi echipamentelor didactice moderne de către majoritatea profesorilor din această
comisie;
- elaborarea programelor și planificărilor la
disciplinele opționale;
- desfășurarea săptămânală a pregătirii
suplimentare la matematică cu elevii claselor a VIII-a;
- organizarea unei simulări la
matematică pentru EN cu elevii claselor a VIII-a;
- înscrierea și participarea membrilor
comisiei la cursuri sau grade didactice;
Puncte slabe:
- 1 c.d. nu s-a înscris sau nu a participat la cursuri;
- nu s-a desfășurat pregătire pentru Bacalaureat
la disciplinele matematică și fizică ;
- nu s-au organizat simulări pentru Bacalaureat la
disciplinele matematică și fizică.
Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei :
- continuarea pregătirii
suplimentară a elevilor la matematică pentru Evaluarea Națională și organizarea
de alte simulări;
- pregătirea suplimentară a elevilor
la matematică și fizică pentru Bacalaureat; organizarea de simulări la discipline de Bacalaureat ;
- pregătirea elevilor promovați la olimpiade – faza județeană și antrenarea
elevilor privind participarea la alte concursuri pe discipline ;
ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A
DIRIGINȚILOR
La nivelul Liceului Tehnologic
,,Petru Rareş” Vetrișoaia, în anul școlar 2012-2013, conform Deciziei nr. 7 din 24.09.2012 de constituire a comisiilor
metodice din şi Hotărârii Consiliului
de Administraţie nr. 20 din 24 septembrie, 2012 , au fost stabilite două comisii metodice la
nivelul ariei curriculare ,,Consiliere și orientare” și anume : ,,Comisia
metodică a diriginților din învățământul preșcolar și primar” – responsabil
Înv. Balan Valeru și ,,Comisia metodică a diriginților din învățământul
gimnazial și liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
Majoritatea membrilor celor
două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale
şi pe semestrul I, conform programei de
consiliere şi orientare. Majoritatea diriginţilor a completat corect documentele activităţii
dirigintelui ( catalogul clasei, caietul dirigintelui/învăţătorului, portofoliul dirigintelui) şi a realizat caracterizarea clasei/grupei la
începutul anului școlar şi la sfârșitul
semestrului I.
O atenţie deosebită a fost acordată
optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin
monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii
elevilor în activităţile de învăţare şi
asigurarea succesului la învăţătură.
S-a urmărit şi o colaborare
eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât în cadrul orei la dispoziția părinților
(conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru:
alegerea comitetelor de părinţi, prezentarea Regulamentului Intern al şcolii, prezentarea situaţiei şcolare a elevilor (
rezultatele obţinute la testele iniţiale, la simulările examenului de evaluare
nationala, evoluţia acestora pe parcursul semestrului I) și discutarea
problemelor cu care se confruntă aceștia.
Diriginţii claselor a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de orientarea şcolară şi profesională a elevilor
prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi
prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate,
a ,,Metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării
naționale”/,,Bacalaureatului” și a
calendarelor aferente. Tot pentru
orientere școlară și profesională, 6 elevi din clasa a XII-a au participat la
proiectul ,,Student pentru o zi”
derulat de Facultatea de textile si pielărie si management industrial, Iași.
Diriginţii claselor de liceu au
prezentat atât elevilor cât şi părinţilor
metodologia de acordare a bursei prin Programul ,,Bani de liceu”.
Toţi diriginţii au urmărit: educarea
elevilor în spiritul respectării drepturilor fundamentale ale neamului, al
demnităţii şi toleranţei, cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană,
valorile morale şi civice, însuşirea valorilor culturii naţionale şi
universale, atât în cadrul orelor de consiliere şi orientare, cât şi prin
încurajarea participării elevilor alături de diriginţii lor la activităţile
extraşcolare organizate cu diverse ocazii( Ziua Armatei, Ziua Naţională a
României, Serbarea de Craciun, activităţi de voluntariat, etc.). De asemenea,
majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor de elevi
şi s-au preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora,
respectarea Regulamentului Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la
cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin
consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale
adresate părinţilor şi vizite la domiciliul
elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor s-au implicat în Proiectul UNICEF
,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar
2012-2013” – Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în
risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de
abandon şcolar, completarea chestionarelor pentru elevii aflati in risc de
abandon şcolar, implicarea în organizarea ,,Târgului de Crăciun”.
În vederea reducerii fenomenului
violenței în mediul școlar și asigurării securității elevilor, toți diriginții
au adus la cunoștința elevilor și au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru
asigurarea protecției unităților școlare și a siguranței elevilor” și ,,Planul
operațional privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar”, ,,Procedura
privind asigurarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi
asigurarea serviciului pe şcoală” elaborate la nivel de școală şi au prelucrat
în cadrul orelor de consiliere şi orientare pe baza de proces-verbal cu
semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din
Regulamentul Intern şi PLANUL DE MĂSURI
PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
Dezvoltarea personală şi profesională
a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în
activitatea de diriginte de către consilierul educativ al şcolii şi directorul
şcolii;
2. Participarea la activităţile
metodice susţinute în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din
învăţământul gimnazial şi liceal”;
3. Susţinerea de activităţi
metodice în cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul
gimnazial şi liceal”. Astfel, a fost desfăşurată o activitate metodică în
luna decembrie 2012, ce a cuprins: o lecţie demonstrativă la clasa a VI-a A cu
tema ,,Comunică şi zâmbeşte”, propunător prof. Bordeianu Neculai şi un referat
cu tema ,,Comunicarea didactică eficientă - premisă a reuşitei şcolare”,
propunător prof. Baba Ala;
4. Participarea consilierului
educativ al şcolii, prof. Butuc Carmen, la Cercul pedagogic al diriginţilor din
zona Huşi (noiembrie, 2012);
5. Participarea consilierului
educativ şi a directorului şcolii la
cursul de formare privind educaţia parentală şi activitatea de management din
cadrul Proiectului ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP
in anul scolar 2012-2013” organizat la
Bacău in decembrie, 2012, proiect derulat in parteneriat cu ISE si UNICEF;
6. Înscrierea a două cadre
didactice (Simion Mioara şi Vârnă Ana-Geanina) la cursul ,,Educaţia
civică-educaţia caracterului”.
Puncte
slabe ale activităţii membrilor celor două comisii:
-
nu s-a respectat planificarea activităţilor pe sem I la
nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul gimnazial si
liceal”
(o activitate restantă) ;
- Nu există o planificare a activităţilor
metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor din învăţământul primar şi
preşcolar” şi nu s-au desfăşurat activităţi metodice la nivelul acestei
comisii;
- Responsabilul ,,Comisiei metodice a
diriginţilor din învăţământul primar şi preşcolar”, înv. Balan Valeru, nu a
dovedit o bună comunicare şi colaborare nici cu membrii comisiei nici cu
consilierul educativ ;
- Nu toate planificarile
calendaristice si anuale ale comisiei metodice C/O de la nivelul invatamantului
primar si prescolar sunt intocmite corect: ex. exista neconcordante intre
continuturile propuse in planificarile calendaristice si cele propuse in
planificarile semestriale;
- Au existat întarzieri în ceea ce
priveşte stabilirea orei la dispoziţia părinţilor şi comunicarea acesteia la
compartimentul secretariat (conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009);
- Nu este stabilită şi notată în
condică ora de consiliere şi orientare acolo unde aceasta nu este prevăzută în
planul cadru.
Plan de măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii membrilor comisiei :
-
respectarea şi desfăşurarea activităţilor
planificate la nivelul comisiei ;
-
întocmirea corectă a planificărilor
calendaristice la Consiliere şi orientare ;
-
monitorizarea atentă a colectivelor de
elevi privind frecvenţa la ore şi disciplina;
-
completarea corectă şi responsabilă a
situaţiilor cerute, a documentelor activităţii de diriginte ;
ASIGURAREA CU RESURSE UMANE, MANAGEMENTUL PERSONALULUI
Încadrarea
cu personal didactic s-a realizat cu respectarea metodologiei şi graficului elaborat de MECTS
și conform OMECTS nr. 5624/31.08.2012 -
Metodologia privind organizarea concursurilor la nivelul unităților școlare. În
şcoală au funcţionat în primul semestru 31 de cadre didactice, din care 18 sunt
titulari, 11 suplinitori calificaţi şi 2 suplinitori necalificaţi. Toate cadrele
didactice au manifestat interes pentru a îndeplini sarcinile din fişa postului,
din păcate un singur cadru didactic a absentat nemotivat de la şcoală. În acest
an școlar au fost ocupate 32,61 norme, din care 16 norme titulari încadrați la
norma de bază, 3,53 norme titulari la plata cu ora, 7,64 norme cu suplinitori
calificați, 1,10 norme cu personal didactic asociat, 2,22 norme cu personal
didactic pensionat și 2,12 norme cu cadre didactice cu studii superioare în alt
domeniu.
INSPECŢIA ŞCOLARĂ
La nivelul şcolii noastre
s-au făcut eforturi de către toţi factorii responsabili ( director, responsabil
proiecte şi programe, responsabili comisii metodice) pentru consilierea şi încurajarea
celor interesaţi în vederea creşterii calităţii întregii activităţi și
înlăturarea disfuncțiilor apărute în procesul educativ.
Inspecţia şcolară a vizat toate domeniile manageriale şi în acest sens
s-a evaluat proiectarea şi realizarea activităţilor instructiv – educative,
dezvoltarea relaţiei şcoală familie, întărirea rolului şcolii în comunitate,
îmbunătăţirea activităţii în vederea creşterii gradului de apreciere a
beneficiarilor direcţi ( elevii) şi a celor indirecţi ( părinţii elevilor).
Pentru creşterea calităţii actului educaţional şi monitorizarea activităţii
c.d. la catedră s-au elaborat planuri operative şi graficul asistenţelor.
S-a
asigurat consilierea cadrelor didactice debutante și a celor în curs de
calificare, s-a prelucrat și afișat calendarul înscrierii la perfecționarea
prin grade didactice, s-a încurajat personalul didactic pentru a participa la
cursuri de formare șu dezvoltare profesională.
S-au
efectuat asistenţe şi interasistenţe,
pentru evaluarea progresului şcolar, s-au dat teste iniţiale la toate
disciplinele şi clasele, teste formative şi sumative, au fost analizate
rezultatele elevilor în cadrul comisiilor metodice, C.A., C.P. , s-au făcut
propuneri de măsuri pentru remedierea rezultatelor şi de asemenea s-a stabilit
un plan de măsuri pentru pregătirea elevilor în vederea susţinerii examenelor
din cadrul Evaluării Naţionale si Bacalaureatului. Din asistențele efectuate s-au
constatat:
-
proiectarea
lecțiilor a fost corect întocmită;
-
obiectivele
au fost clar stabilite și prezentate;
-
timpul
bine planificat;
-
utilizarea
calculatorului și a mijloacelor TIC în lecții;
-
munca
în echipă;
-
s-au
folosit diverse metode și mijloace didactice,
-
învățarea
este centrată pe elev;
-
au
fost atinsele obiectivele lecției;
S-a
constatat buna pregătire şi implicare în specialitate, în general, a tuturor
cadrelor didactice privind proiectarea
didactică, pregătirea metodică şi de specialitate pentru lecţie, utilizarea
mijloacelor de învăţământ, diversificarea metodelor de predare şi evaluare.
Şcoala are o bună colaborare cu primăria şi comunitatea, toate unităţile
şcolare au avut asigurat confortul termic şi nu numai, şcoala a fost susţinută
în toate acţiunile şi demersurile, atât moral cât şi material.
ACTIVITATEA EDUCATIVĂ
EXTRAŞCOLARĂ
În semestrul al I al anului şcolar 2012-2013 la nivelul școlii
noastre au fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:
1. EXCURSIE
LA BUCUREŞTI – organizată pe 21 septembrie, 2012 în cadrul Proiectului
,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” şi a avut drept scop vizitarea
următoarelor obiective: Biblioteca Naţională din Bucureşti, Muzeul Naţional de
Istorie a României şi centrul istoric al Bucureştiului. La excursie au
participat 14 elevi şi 2 cadre didactice ( prof. Dobrea Firicel şi prof. Butuc
Carmen).
2. ,,ZIUA
LIMBILOR STRĂINE” - 24-27 septembrie 2012” – a fost organizată o
expoziţie de carţi şi reviste în limba franceză. Au fost interpretate versiuni
ale aceluiaşi cântec în mai multe limbi
şi au fost recitate poezii ale lui Mihai Eminescu în limba franceză, engleză şi
spaniolă. De asemenea, a fost prezentat un referat despre importanţa studiului limbii
engleze. Au participat elevii claselor V-VIII, organizatori prof. Baba Ala în
colaborare cu prof. Vîrnă Ana-Geanina şi prof. Tăbuş Mirabela.
3. COMEMORAREA
ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA -10 octombrie, 2012 - expozitie in holul scolii
cu materiale create de
elevi, prezentarea
semnificatiei zilei – prof. de istorie Bordeianu Neculai
4. ,,ZILELE ŞCOLII” – eveniment
organizat în data de 14 octombrie, 2012 şi care a cuprins următoarele
activităţi:
- Alocuţiuni
ale directorului şcolii, prof. Dobrea Firicel, primarului comunei Vetrişoaia,
Puiu Vasile şi ale invitaţilor;
- Dezvelirea
bustului învăţătorului Dumitru Puiu;
- Sfinţirea
şi inaugurarea corpului de şcoală recent reabilitat;
- Lansarea
broşurii ,,Valori şi tradiţii locale la Vetrişoaia”, realizată în urma
derulării Proiectului ,Tradiţie şi modernism în lumea satului”;
- Program
artistic – o suită de dansuri populare prezentate de formaţia ,,Floricică de pe
Prut”;
- Expoziţie
,,Condeiul fermecat” – pictură pe piatră şi
scoici cu lucrări ale elevilor din clasele V-VIII, îndrumaţi de prof.
Cotea Daniela.
5. ,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE
2012” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai și care a
constat în:
a) Prezentarea semnificației zilei;
b) Expoziție organizată în holul şcolii cu materiale ( imagini,
documente, informatii) pe această temă.
6. SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN -31
octombrie, 2012 cu picturi, masti si dovleci sculptati realizate de elevii
scolii. Elevii implicati in activitate au primit cate un joc”Halloween word
search”. Organizator prof. Vîrnă Ana-Geanina.
7. ,,ZIUA NAȚIONALĂ FĂRĂ TUTUN” – in
perioada 15-30 noiembrie, 2012 au fost organizate la nivelul claselor de
gimnaziu şi liceu, activitati de
informare si sensibilizare a elevilor pe problematica consumului de tutun si a riscurilor generate de consumul de tutun.
Activitatile au constat in amenajarea unor panouri informative pe aceasta tema,
prezentarea materialului informativ postat pe site-ul ISJ Vaslui -,,Ziua
Nationala fara Tutun ” si a unor clipuri utilizate in diverse campanii
anti-fumat. Activitatile au fost organizate de prof. Baba Ala, Simion Mioara, Bordeianu Neculai,
Musteaţă Marcela, Roman Vergil, Butuc Carmen, Dobrea Firicel.
8. ACTIVITĂŢI DEDICATE ,,ZILEI
NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2012”:
a. Organizarea acţiunii „94 de Ani de la Marea Unire de la 1
decembrie 1918”- expozitie in holul
scolii cu materiale reprezentative, discutii cu elevii, prezentarea
semnificatiei – prof. de istorie
Bordeianu Neculai;
b. Programe artistice organizate de:
- Gradiniţa
Vetrisoaia (Satu Nou) în colaborare cu Biblioteca Publică Vetrişoaia, Grădiniţa
Vetrişoaia(Simineşti) si de scoală in colaborare cu Caminul Cultural Vetrisoaia
ce au cuprins versuri, cantece dedicate tarii, scenete si un dans modern şi
dansurile populare ale formatiei
,,Floricica de pe Prut”;
c. Expoziţia ,,România – ţara mea frumoasă, ţara mea de dor!” –
organitată în holul Căminului Cultural, cu
lucrări artistico-plastice ale elevilor din clasele V-VIII: pictură,
colaj, pictură pe farfurii – organizator prof. Cotea Daniela;
d. Expoziţii la nivelul claselor şi grupelor cu desene
realizate de elevi şi copii – educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, educ. Cehan Dorica, înv.
Grecu Marioara, înv. Jacotă Corneliu;
e. Concurs intre clasele a VIII-a dedicat Zilei Nationale a Romaniei
– organizat de prof. Bordeianu Neculai şi prof. Musteaţă Marcela;
In organizarea activitatilor si
indrumarea elevilor/copiiilor s-au implicat urmatoarele cadre didactice: Butuc
Carmen, Baba Ala, Bordeainu Neculai, Cotea Daniela, Corciovă Rica, Jacota Corneliu, Grecu
Marioara. Premierea elevilor participant - sponsori: prof. Bordeianu Neculai şi
prof. Musteaţă Marcela.
9. ,,MOS NICOLAE - 6 DECEMBRIE, 2012”
– educatoarele Cotea Daniela si Corciova Rica, sub genericul ,,Cadoul din ghetuta”,
au pregatit pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii, sponsori fiind
parintii copiilor.
10. ZIUA MONDIALĂ A RECICLĂRII( Cei
3R) – noiembrie 2012 – activitate de conştientizare a importanţei reciclării şi
refolosirii resurselor prin prezentarea unui referat şi discuţii cu elevii pe
aceasta tema. Organizatori: prof. Pandelea Ana şi prof. Vîrnă Ana-Geanina.
11. ,,SERBAREA DE CRĂCIUN” – ce a
cuprins următoarele activităti:
a) ,,Târgul de Crăciun” – expoziţie-concurs cu vânzare a lucrărilor
(felicitări şi ornamente de Crăciun) realizate de elevii claselor a IV –a A şi
V-VIII – îndrumători şi organizatori: prof. Dobrea Firicel, Cotea Daniela,
Grecu Marioara, Butuc Carmen , Baba Ala, Pandelea Ana, Bordeianu Neculai
b) Serbari la nivelul claselor/ grupelor – prezentate de copiii
de la Gradinita Vetrisoaia si de elevii claselor IA, IB, IIB, IIIA, IIIB, IVA, IVB si VB indrumati de educatoarele:
Cotea Daniela, Corciova Rica, Bejan Corina si Cehan Dorica, invatatorii: Lovin
Luminita, Jacota Corneliu.
c) Serbare organizata in comunitate, in colaborare cu Caminul
Cultural Vetrisoaia ce a cuprins:
- colinde tradiţionale, internaţionale
şi cântece de iarnă, urături prezentate
de elevii claselor V-VIII – indrumători prof. Butuc Carmen, Cotea
Daniela şi prof. Baba Ala
- sceneta ,,Naşterea Domnului” – elevii clasei a
IV-a A- îndrumător înv. Grecu Marioara;
- poezii -2 elevi clasa I – îndrumător
înv. Purice Dumitru;
- obiceiuri de Crăciun şi Anul Nou – elevi
ai claselor VII-XII – îndrumător Lupu Ion (director Cămin Cultural);
- premierea elevilor cu cele mai reuşite
lucrări participante la ,,Târgul de Crăciun” – sponsori prof. Dobrea Firicel şi
prof. Butuc Carmen.
d) Primirea darurilor de la Moș Crăciun ( Primăria Vetrișoaia)
de către toți preșcolarii și elevii claselor I-VIII.
12. COMPETITII SPORTIVE – participarea
echipei de Rugby a şcolii (17 elevi din clasele VI-VIII) la ,,Cupa 1 Decembrie”
organizată la Iaşi şi unde a obţinut LOCUL I – îndrumător, prof. Simion Mioara.
13. PROIECTE DERULATE/INITIATE:
Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea
satului” - castigat in cadrul programului eCULTURA şi finantat prin
Proiectul ,,Economia Bazată pe Cunoaştere”, proiect derulat in parteneriat cu
Biblioteca comunala Vetrisoaia si Biblioteca comunala Homocea, jud. Vrancea.
Proiectul s-a derulat în perioada mai - octombrie 2012, iar pe acest semestru
s-au finalizat ultimele activităţi planificate şi anume:
- ,,Să
ne cunoaştem valorile şi să le promovăm” – activitate de documentare, colectare
de informaţii şi editare a brosurii ,,Valori şi tradiţii locale la Vetrişoaia”;
- ,,Turul real şi virtual al bibliotecilor” – ce a
constat în organizarea unui schimb de experienţă (excursie) la Biblioteca
Naţională din Bucureşti şi în realizarea şi prezentarea unui material ppt
despre cele mai renumite biblioteci din lume;
- ,,Diseminarea
rezultatelor” – încheierea proiectului.
Proiectul/Programul educaţional ,,ŞCOLI PENTRU UN VIITOR VERDE -
EDUPET” – finalizat în decembrie 2012 şi care a constat în colectare de
PET-uri, compactarea acestora cu ajutorul aparatului de compactare primit prin
proiect şi transportarea acestora la un centru de reciclare. S-a reuşit
colectarea unei cantităţi de 140 Kg de PET-uri.
Proiectul ,,Reducerea abandonului si a
absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” derulat de UNICEF şi ISE în parteneriat cu
școala noastră. Proiectul se adresează elevilor şi părinţilor elevilor aflaţi
în risc major de abandon şcolar. Până în prezent s-au drulat următoarele
activităţi:
- identificarea
elevilor din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar şi completarea de
către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
- participarea
unui nr. de 8 cadre didactice la cursuri de formare în specialitate pe arii
curriculare, organizate în octombrie-noiembrie la Bacău;
- participarea directorului școlii la
conferința privind lansarea proiectului ,,Reducerea abandonului si a absenteismului
in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013”
, Sinaia, septembrie 2012;
- participarea directorului școlii la
cursuri – componenta management în cadrul proiectului ,,Reducerea abandonului
si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2012-2013” , Sinaia, octombrie 2012;
- participarea
unui cadru didactic (Butuc Carmen) la cursul de formare organizat în decembrie
la Bacau privind educaţia parentală şi a directorului şcolii, prof. Dobrea
Firicel la acelaţi curs pe componenta management;
- implicarea
elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar în diverse activităţi extraşcolare:
Ziua Europeana a Limbilor Stăine, Sărbătoarea de Halloween, expoziţia de 1
Decembrie, Serbarea de Crăciun;
- Târgul
de Crăciun – expoziţia cu vânzare a felicitărilor şi ornamentelor de Crăciun.
Suma colectată (320lei) a fost utilizată pentru ajutorarea a 3 elevi cu o
situaţie materiala foarte precară (incluşi
în proiect) prin cumpărarea unor articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte;
- Organizarea
unei întâlniri cu părinţii elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar sub
genericul ,,Hai să ne cunoaştem!” – activitate organizată de prof. Butuc
Carmen.
Proiectul educaţional ,, Cartea, prietena
copiilor” realizat de Gradinita cu PN Vetrişoaia (educ. Cotea Daniela şi
educ. Corciovă Rica), aprobat de ISJ Vaslui şi derulat in parteneriat cu
Biblioteca comunala, din care s-au derulat primele doua activitati.
Proiecte educaționale
în nr. de 5 derulate în cadrul Proiectul EBC – Asistență tehnică pentru
utilizarea TIC în școli și biblioteci locale realizate și derulate de prof.
Roman Vergil, Butuc Carmen, Antăl Cella, Bordeianu Neculai și Purice Dumitru.
14. OLIMPIADE ȘI
CONCURSURI ȘCOLARE
Nr.
Crt
|
Unitatea școlară
|
Olimpiada/concursul
|
Faza pe şcoală/
locală/județeană/
națională
|
Nr. elevi/ copii participanti
|
Numele și prenumele
elevului/copilului
|
Clasa/
Grupa
|
Locul I, II, III,
Mențiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
|
Prof. Îndrumător
|
1.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursul ,,Cangurul
lingvist” – secțiunea franceză-spaniolă
|
Concurs Național
|
13 elevi
|
Lupu Ana-Maria
|
VIII A
|
Locul I -180 puncte
|
Prof. Baba Ala
|
2.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU
RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
|
Concursul judeţean ,,Deschide
ușa creștine!” – ediția 2012
|
Judeţeană
|
4 copii
|
|
Grupa mare
|
Nu s-au primit
rezultatele
|
Bejan Corina
|
3.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU
RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N. –structură arondată
|
Concursul
internaţional ,,Smarty”
|
|
31 copii
|
Luca N.
Pandelea V.
Huzum A.
Barboşanu M.
|
Grupa mijlocie
Grupa mare
|
Premiul de excelenţă
Premiul I
Premiul de excelenţă
Premiul I.
|
Corciovă Rica
Cotea Daniela
|
4
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU
RAREŞ” VETRIȘOAIA- Grădinița cu P.N.
–structură arondată
|
Concursul naţional
,,Piciul”
|
|
11 copii
|
|
Grupa mică
|
Nu s-au primit rezultatele
|
Cehan Dorica
|
5.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU
RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Olimpiada de geografie
|
Faza pe scoala
|
14 elevi
|
Stan Alexandra
|
VIII
|
Promovată la etapa locala
Husi
|
Prof. Butuc Carmen
|
6.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Olimpiada de chimie
|
Faza pe scoala
|
6 elevi
|
Stan Alexandra
Mîcnea Oana
Lupu Ana
|
VIII
|
Promovate la etapa locala
Husi
|
Prof. Dobrea Firicel
|
7.
|
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU
RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Olimpiada de fizică
|
Faza pe scoala
|
5 elevi
|
Stan Alexandra
|
VIII
|
Promovată la etapa locala
Husi
|
Prof. Musteață Marcela
|
8.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIȘOAIA
|
Concursuri la nivelul
invatamantului primar - ,,Deschide ușa creștine!” si ,,Teste din poveste“;
|
Faza județeană
|
20 de elevi
|
|
I-IV
|
Nu s-au primit rezultatele
|
Grecu Marioara
Lovin Luminița
|
III. PROGRAMUL NAȚIONAL EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ȘCOALA
ROMÂNEASCĂ
a) 45 copii implicati în Programul National Educatie pentru
Sănătate în scoala românească prin activitatea curriculară – discipline
optionale, în anul scolar 2012-2013. In anul scolar 2012-2013 elevii si
parintii au optat pentru urmatoarele discipline optionale:
- ,,ABC-ul sanatatii” - grupa mare
si grupa mijlocie (educ. Corciova Rica si educ. Cotea Daniela);
b) 145 de elevi ai
claselor V-VIII au fost implicați în
program prin activitățile extracurriculare și extrașcolare organizate cu ocazia
,,ZILEI NATIONALE FARA TUTUN ” – noiembrie 2012.
IV. EDUCAȚIA ECOLOGICĂ ȘI DE PROTECȚIA A MEDIULUI
a) ,,CEI 3 R” – activitatea de constientizare a elevilor
privind reciclarea resurselor. Activitate organizată de prof. Pandelea Ana şi Vîrnă Ana-Geanina -145 de elevi implicati
b) Proiectul educaţional ,,Şcoli pentru un viitor verde – EDUPET”
– 320 elevi şi copii implicaţi în proiect
V. ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINȚILOR
Consiliul reprezentativ al părinților,
format din 5 membri, a fost constituit
în septembrie 2012 in cadrul Adunarii generale a parintilor pe scoala și și-a
desfășurat activitatea conform R.O.F.U.I.P., a Regulamentului intern și a
Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinților. Doi dintre
membrii Consiliului reprezentativ al parintilor sunt membri in Consiliul de
administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si a parintilor.
Consiliul reprezentativ al părinților a sprijinit conducerea unității de
învățământ în organizarea consultațiilor cu părinții pe teme educaționale și a
colaborat cu comisia de ocrotire a minorilor, organele de autoritate tutelară
în vederea soluționării situației elevilor din școală care au inregistrat un
numar mare de absente sau a celor care
au nevoie de ocrotire.
VI. ACTIVITATEA CONSILIULUI ȘCOLAR
AL ELEVILOR
Consiliul
Școlar al Elevilor de la Liceul
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia a
fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Strategiei și
calendarului alegerilor Consiliului Național al Elevilor. Pe 20 octombrie 2012
, în urma voturilor liber exprimate, a fost ales ca președinte al C.S.E.
elevul Darie Mirel, iar ca vicepreședinte eleva Pântea Claudia. În prima
ședință a C.Ș.E. din 31 oct. 2012 a avut
loc prezentarea Regulamentului de
organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor, a fost
ales secretarul C.S.E. ( eleva Rojniţă Andreea) au fost desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și
C.E.A.C. și au fost aleși directorii de departamente. În a doua ședință din 15 noiembrie 2012, au fost prezentate: Planul managerial
al CSE pentru anul scolar 2012-2013,
tematica si graficul intalnirilor. De asemena, au fost formulate propuneri
pentru organizarea diferitelor activitati extrascolare.
Membrii C.S.E. Vetrisoaia, s-au implicat in
Proiectul UNICEF ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in
anul scolar 2012-2013” prin participarea la activitatile proiectelor si
diseminarea acestora la nivelul claselor.
VII. ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ȘI COMBATEREA VIOLENȚEI
ÎN MEDIUL ȘCOLAR
Comisia pentru prevenirea și combaterea
violenței în mediul școlar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrișoaia a elaborate, în septembrie 2012, Planul operațional al unității de
învățământ privind reducerea fenomenului violenței în mediul școlar și a
urmărit punerea în aplicare și evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor
incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea și
combaterea violenței în mediul școlar a urmărit modul în care s-au respectat și
promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
În semestrul I al anului școlar
2012-2013, Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar
de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia a identificat următoarele forme de violență:
- Violență elev – elev (verbală)
- Violența elevilor față de profesor: - lipsa de implicare
și de participare a elevilor la activitățile școlare ( absenteismul
școlar, indisciplina
în clasă, ignorarea mesajelor transmise de cadrele didactice);
- ofensă adusă statutului și autorității
cadrului didactic (refuzul îndeplinirii sarcinilor școlare,
zgomote în timpul activității didactice);
- Violența profesorilor față de elevi: - agresiune verbală
față de elevi (atitudini ironice, țipete, jigniri);
- agresiune non verbală ( ignorarea mesajelor elevilor și neacordarea de atenție acestora).
- Violența în spațiul din jurul școlii: - violență fizică (
bruscare);
- agresiuni verbale.
Principalele cauze
generatoare ale violenței în școală au fost:
- Cauze psiho-individuale : - toleranță scăzută la
frustrare;
-
dificultățile de adaptare la disciplina școlară;
-
imaginea de sine negativă;
-
instabilitate emoțională;
-
lipsa autocontrolului;
-
capacitate empatică redusă.
-
Cauze familiale: - proveniența elevilor din familii dezorganizate;
- mediu
familial lipsit de securitate afectivă;
-
condițiile economice ale familiei ( venituri insuficiente);
- nivelul scăzut de educație al
părinților.
-
Cauze școlare: - dificultăți de comunicare elevi – profesori;
-
impunerea autorității cadrelor didactice;
- lipsa
experienței didactice.
-
Cauze sociale: - mass-media;
- anturajul
din afara școlii.
Măsurile adoptate de către comisie pentru
diminuarea acestor cauze au fost:
- implementarea Planului privind reducerea fenomenului
violenței în mediul școlar;
- depistarea cazurilor grave de indisciplină, de deviere
comportamentală, de delincvenţă juvenilă şi consilierea acestora;
- întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament
violent;
- asigurarea eficientă a pazei și securității școlare;
- includerea în Regulamentul intern a unor reglementări
privitoare la accesul persoanelor străine în incinta și în interiorul unității
școlare, cobaborare în elaborarea
Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi
asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea unor
situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
- colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de
violență sau cu potențial violent prin : întâlnirile organizate în școală,
vizite la domiciliul copiilor;
- colaborarea cu Postul de poliție Vetrișoaia, Primăria
comunei Vetrișoaia, Biserică pentru
realizarea acțiunilor cu caracter educativ-preventiv și pentru rezolvarea
cazurilor de elevi-problemă;
- implicarea elevilor în activități extrașcolare;
Denumirea
unității
școlare
|
Nr.
total
acte
de
violență
|
Din
care, după forma de violență
|
Vârsta
elevului
agresor
|
Măsuri
luate de către comisie
|
Nr.
apelări la 112
|
||||
Elev-elev
|
Elev
față de profesor
|
Profesor
față de elev
|
Violența
părinților
în
spațiul
școlii
|
Violența în spațiul din jurul școlii
|
|||||
Liceul
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
|
16
|
Verbală
15
|
Verbală
1
|
Liceul
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
|
|
|
11,12,13,
14,16,
17, 18 ani
|
Discuții
elevii, părinții elevilor, consiliul clasei, identificarea și asistarea
elevilor care au fost victime ale violenței școlare
|
|
|
5
|
Fizică
3
|
|
|
Fizică
1
|
Fizică
1
|
14,
16, 17, 18, 19 ani
|
-Discuții
cu elevul, părinții elevului, consiliul profesoral
-identificarea
și asistarea elevilor care au fost victime ale violenței școlare.
-Derularea
unor programe de asistență individualizată pentru elevii implicați în cazuri
de violență
|
|
|
22
|
|
Lipsa
de participare la activitățile școlare şi absentarea de la cursuri
|
|
|
|
13,
14, 15, 16, 17, 18 ani
|
-Discuții
cu elevii și profesorii implicați în conflict, medierea conflictelor.
-
Colaborarea cu Postul de Poliție Vetrișoaia, Consiliul Consultativ de
Asistență Socială din cadrul Primăriei Vetrișoaia în vederea atragerii
acestor copiii la școală
|
|
|
3
|
|
|
Verbală
și non-verbală
|
|
|
|
-Discuții
cu elevii și profesorii;
-Monitorizarea
cadrelor didactice care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor
sau atitudinii elevilor
|
|
|
2
|
|
|
|
Verbala
si non -verbala
|
Verbala
si non -verbala
|
|
Colaborarea
cu Postul de Poliție Vetrișoaia și cu părinții elevilor în vederea
supravegherii acestora în spațiul din afara școlii.
|
|
Concluzii privind
activitatea educativă:
PUNCTE TARI :
- implicarea unui număr mare de elevi în
activitățile extrașcolare organizate;
- organizarea evenimentului
,,Zilele Şcolii” – ediţia a VIII-a;
- calitatea activităților
extrașcolare desfășurate și varietatea acestora;
- derularea Proiectul UNICEF
,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar
2012-2013” si participarea la activitatile proiectului a unui numar mare de
elevi, dintre care 37 de copii aflati in risc de abandon.
- finalizarea a două
proiecte: Proiectul ,,Tradiţie şi modernism în lumea satului” şi Programul
educațional și concursul național ,,Școli pentru un viitor verde - EDUPET”;
- derularea unui proiect educational fără finanţare ,,Cartea,
prietena copiilor” și a 5 proiecte educaționale în cadrul proiectului EBC.
PUNCTE SLABE:
- nu a
fost respectată planificarea activităţilor metodice la nivelul Comisiei
metodice a diriginților la nivelul învățământului gimnazial și liceal;
- lipsa activitatilor metodice la nivelul Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantului primar si prescolar;
- număr redus de participări la concursuri și
olimpiade școlare etapele locale, județene, regionale sau naționale;
- nu sunt intocmite toate planificarile
calendaristice si semestriale la C/O si toate calendarele/programele
activitatilor extrascolare la nivel de
clasa.
OPORTUNITĂȚI:
- existența unor linii de finanțare pentru
proiecte educative;
- existența unor copii cu
potențial intelectual sau cu diferite talente, abilități ( literar-artistice,
sportive etc);
- existența mijloacelor și
echipamentelor moderne care permit desfășurarea unor activități educative
școlare și extrașcolare calitative;
- existenta unei oferte
bogate de cursuri de formare in domeniul managementului educational si a
realizarii de proiecte educationale si cu
finantare.
AMENINȚĂRI:
- slaba
motivare a cadrelor didactice ce determina o implicare redusa a acestora
în initierea si organizarea unor
activități educative extrascolare
si extracurriculare;
- slaba motivare a elevilor și pragmatismul acestora
determină a slabă participare a acestora
la olimpiadele si concursurile școlare pe discipline;;
- slaba dezvoltare economică
a regiunii și posibilitățile financiare reduse ale familiilor elevilor,
determină un număr redus al activităților extrașcolare de tipul taberelor,
excursiilor sau vizitelor școlare dar și un număr relativ redus de elevi
participanți la concursurile și competițiile școlare cu taxe de participare.
- cadre didactice navetiste
sau cu norma de predare in doua scoli care,
se pot implica într-o mică măsură in organizarea activitatilor
extrascolare in afara cursurilor sau in initierea sau derularea unor proiecte educationale
cu durata mai mare de un an;
- reticenţa unor cadre
didactice privind organizarea activităţilor educative extraşcolare.
Şcolarizarea şi reţeaua şcolară
Reţeaua şcolară cuprinde:
- Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș”, sat Vetrişoaia – unitate cu personalitate
juridică, cu următoarele nivele de învăţământ:
- primar
- gimnazial
- liceal (IX-XII)
- Grădiniţa cu program normal – structură arondată, cu următorul
nivel de învăţământ:
- preprimar.
La începutul anului şcolar au fost
înscrişi în învăţământul preşcolar 86 de copii în 4 grupe.
În
învăţământul primar şi-au derulat activitatea
8 clase cu un efectiv de 160 de elevi . La sfârşitul semestrului I au
rămas înscrişi 159, au promovat 154, 1 elev cu situația școlară neîncheiată și 2
elevi corigenți. Promovabilitate 98,11%.
La învăţământul gimnazial au fost
înscrişi 143 de elevi în 7 clase. Au rămas la sfârşitul semestrului 143, din
care au promovat 130 de elevi, 5 fiind cu situaţia şcolară neîncheiată şi 9
elevi au rămas corigenţi. Procentul de
promovare este de 90,90%.
În învăţământul liceal, clasele IX-XII, au fost înscrişi 120 de elevi, la sfârşitul
semestrului au rămas 118 de elevi, dintre care 98 au promovat clasa, 8 elevi
corigenţi şi 12 elevi cu situaţia şcolară neîncheiată, din cauza absenţelor (
mai mulţi elevi din au depus cerere de
retragere). Procentul de promovare este de 82,85%.
Fundamentarea planului de şcolarizare
Etape
|
Nr. grupe
preşcolari
|
Nr. cls
. I-IV
|
Nr. cls.
V-VIII
|
Nr.
cls. IX
liceu
|
Nr.
cls.
X
liceu
|
Nr.
cls.
XI
liceu
|
Nr.
cls.
XII
liceu
|
Plan propus
|
4
|
8
|
7
|
1
|
2
|
1
|
1
|
Plan aprobat de
ISJ
|
4
|
8
|
7
|
1
|
2
|
1
|
1
|
Plan realizat
|
4
|
8
|
7
|
1
|
2
|
1
|
1
|
S-a realizat în totalitate
numărul total de clase şi grupe propus
în proiectul planului de şcolarizare pentru anul școlar 2012-2013
Facilităţi, oferte, burse
1. Programul
european ,,Lapte şi corn” – derulat la
clasele I-VIII şi grădiniţă prezintă următoarele avantaje:
- îmbunătăţirea frecvenţei;
- o alimentaţie raţională cu impact pozitiv asupra
dezvoltării copiilor;
- contribuie la o strânsă legătură între şcoală,
comunitate şi părinţi.
Numărul copiilor care au beneficiat de Programul european ,,Lapte şi corn” este de 86 de preşcolari, 159 de elevi din
învăţământul primar şi 143 de elevi din învăţământul gimnazial.
2. Programul ,,Bani de liceu” – 81 de elevi au beneficiat de acest sprijin
financiar la începutul semestrul I,
dintre care 5 elevi a pierdut acest sprijin financiar din cauza numărului de
absențe.
4. Burse sociale – au fost aprobate 7 burse sociale
de tip a), bursele sunt susţinute de primărie și sunt în cuantum de 65
lei/bursă.
5. Rechizite şcolare – au fost aprobată acordarea
de rechizite şcolare, elevilor care provin
din familii al căror venit mediu net lunar/membru de familie a fost de maxim
50% din salariul de bază minim. Astfel au beneficiat de rechizite 140 de elevi
de la clasele I-IV și 133 de elevi de la clasele V-VIII.
6. Programul
de încurajare a consumului de fructe în școli – nu a fost derulat pe sem. I
al acestui an scolar.
Finanţarea şi
asigurarea bazei materiale. Programe de finanţare
Cu
fonduri de la bugetul local, asigurat de către primărie, au fost construită o platformă
din pavele la școala din centrul comunei. Au fost achiziţionate cărți pentru
bibliotecă, materiale și mijloace didactice pentru atelierul mecanic al școlii,
un sistem de alarmă, protectie și pază. Prin proiectul ,, Tradiție și modernism
în lumea satului” școala a
fost dotată cu un laptop, o tabletă, o cameră foto digitală, un ebookreader,
cărți electronice pentru biblioteca școlii.
Autorizaţii obținute
Toate
localurile școlii și grădiniței au
autorizaţii sanitare de funcționare, sunt racordate la apă curentă și
îndeplinesc condițiile optime de funcționare.
Școala
are autorizație privind protecția muncii și a obținut de la ISU Vaslui autorizația de securitate la incendiu pentru
3 corpuri de clădire, iar pentru cel de-al 4 – lea corp este depusă
documentația pentru autorizație.
Pentru
optimizare, această analiză determină întocmirea de programe speciale pentru
ameliorarea rezultatelor la învăţătură şi creşterea calităţii activităţilor,
diminuarea numărului de elevi cu situaţie şcolară neîncheiată şi obţinerea de
performanţe şcolare.
Director,
Prof. Dobrea Firicel
Comentarii
Trimiteți un comentariu