INSPECTORATUL
ȘCOLAR JUDEȚEAN VASLUI
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ”, SAT VETRIȘOAIA
DEZBĂTUT ÎN ȘEDINȚA
C.P.
APROBAT ÎN ȘEDINȚA C.A.
DIN . DIN
PLANUL MANAGERIAL
pentru anul școlar 2018-2019
Adoptarea
Legii educației naționale nr. 1/2011, a OUG nr. 49/2014 privind modificarea Legii
educației naționale și a legislației secundare, aprobarea metodologiilor și a
procedurilor în baza cărora se va desfășura activitatea în educație vizează, în
primul rând, activități ale întregii echipe manageriale a LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RARES” Vetrișoaia, dar și a tuturor cadrelor didactice.
Planul de îmbunătățire a calității educației propus de
CEAC pentru anul școlar 2018-2019și concluziile care reies din Raportul de
analiză a activității desfășurate în anul școlar 2017-2018 conturează Planul Managerial al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares”din anul
școlar 2017-2018 pentru susținerea tendințelor învățământului românesc și a
obiectivelor pe termen scurt ale ISJ Vaslui adaptate la specificul școlii
noastre. În acest sens echipa managerială a școlii propune pentru anul școlar 2018-2019
realizarea următoarelor obiective:
1. Respectarea legislației școlare și a măsurilor de reformă
elaborate de MEN. În acest sens Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”își propune să
se bazeze pe:
-
principiul
autonomiei decizionale și al flexibilității comisiilor metodice și al
comisiilor/colectivelor de lucru în școală;
-
principiul
eficienței în gestionarea resurselor materiale și de timp;
-
principiul
sincronizării învățământului din școala noastră cu învățământul românesc atât
sub aspect organizatoric, cât și calitativ.
2. Studierea, însușirea și aplicarea noutăților legislative,
cu accent pe cunoașterea Legii educației naționale/OUG nr. 49 din 2014 ROFUIP
și a legislației secundare.
3. Asigurarea calității în procesul instructiv-educativ, constituirea
CEAC în școală.
4. Optimizarea relațiilor cu autoritățile, comunitatea și
alte organizații ale societății civile.
5. Cunoașterea și aprofundarea Curriculumului Național cu
modificările ce vor apărea, a CDL-urilor și a CDȘ-urilor, aplicarea unitară a
planurilor de învățământ și a programelor școlare în vigoare, folosirea
eficientă a manualelor alternative și a auxiliarelor didactice;
6. Optimizarea și dezvoltarea activității educative și de
consiliere ale elevilor şi părinţilorn prin programe de acţiuni desfăşurate la
nivelul școlii, comunității, județului.
7. Stimularea și dezvoltarea activității de performanță –
desfășurarea olimpiadelor școlare, a concursurilor din calendarul MEN și
organizarea unor concursuri locale cultural-artistice și sportive.
8. Sprijinirea unor proiecte şi programe alternative de
stimulare a elevilor cu CES, a elevilor aflați
în dificultate, în situație de risc de abandon .Proiect POCU
9. Fundamentarea ofertei școlare pe nevoile de dezvoltare a
elevilor în scopul asigurării în perspectivă a unei integrări rapide pe piața
muncii:
-
sincronizarea
curriculumului la specificul contextului comunitar și armonizarea cu interesele
elevilor și ale părinților;
-
responsabilizarea
în continuare a autorităților locale și părinților față de procesul formativ-educativ.
10. Eficientizarea managementului
școlar ca urmare a participării unor cadre didactice din echipa managerială la
cursurile și activitățile de instruire managerială organizate de ISJ Vaslui, CCD
Vaslui sau alte institutii abilitate.
11. Dezvoltarea bazei materiale și achiziționarea de
echipamente și programe prin finanțare de la Consiliul local și prin proiecte/parteneriate,
conservarea bazei didactico-materiale existentă a școlii și utilizarea ei
rațională.
12. Realizarea şi dezvoltarea unor parteneriate cu biserica,
poliția, asociații și fundații ale societății civile, a unor parteneriate
școală-familie-comunitate.
13. Derularea de proiecte europene Comenius, Erasmus +) și a
altor proiecte cu finanţare sau educaţionale.POCU-Gradinita Prietenoasa,Scoala
Dupa Scoala,A doua sansa,,
14. Formarea și dezvoltarea profesională a resurselor umane
din școală prin participarea la cursuri şi perfecţionare.
15. Fundamentarea și proiectarea planului de școlarizare
pentru anul școlar 2019-2020 pe baza nevoilor de dezvoltare a elevilor, a
solicitărilor agenților economici și ofertei de pe piața muncii propus de
consiliile locale.
16. Întocmirea și înaintarea la ARACIP a documentației pentru
evaluarea periodica externă(nivelul prescolar,primar,gimnazial) si în vederea
acreditarii nivelului liceal.
17. Continuarea asigurării facilităților de ordin social
pentru elevii din școala noastră( Ordonanța 96/2000, Ordonanța 68/2003
privind manualele și rechizitele
gratuite, burse, tabere sociale, foi de drum, Legea nr. 269/ 2004 referitoare
la facilitarea achiziționării de calculatoare de către elevii cu posibilități
materiale reduse, aplicarea Programului național de protecție socială ,, Bani
de liceu,, etc.)
Comentarii
Trimiteți un comentariu