LICEUL
TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT VETRIŞOAIA
Telefon/fax:0235432038
e-mail: licteh.vetrisoaia@yahoo.com
COMISIA PENTRU EVALUAREA ŞI
ASIGURAREA CALITAŢII
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
Revizuit şi aprobat
în şedinţa CEAC din data de 22.11.2013
Aprobat in sedinta Consiliului de Administratie din data de
29.11.2013
Coordonator CEAC, Presedinte
Consiliul de Administratie,
Prof. Butuc
Carmen
Prof. Dobrea Firicel
ARGUMENT
Regulamentul de
Organizare şi Funcţionare
al Comisiei pentru
Evaluarea şi
Asigurarea Calităţii din cadrul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
este, în esenţă, o procedură de lucru şi este conceput conform Ghidului
Comisiei pentru evaluarea
şi asigurarea calităţii
în unităţile de
învăţământ preuniversitar
- partea a II-a, 2007 elaborat de Agenţia Română pentru Asigurarea
Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.
Structura formală a acestui document cuprinde:
I. Dispoziţii generale
II. Procedura de selecţie a membrilor
CEAC
III. Structura organizatorică şi funcţionarea CEAC
IV.
Obiectivele şi atribuţiile Comisiei
V. Documentele elaborate de CEAC
VI.
Dispoziţii finale.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1 Prezentul Regulament respectă principiul nediscriminării
etnice, confesionale şi de sex între angajaţii Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia .
Art.2 Regulile prezentului Regulament se aplică membrilor CEAC din
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
Art.3 Comisia pentru
Evaluarea şi Asigurarea
Calităţii este organizată
şi funcţionează în conformitate cu
legile, hotărârile de
guvern şi a
ordinelor de ministru
privind calitatea educaţiei şi în
baza deciziei interne a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia de
constituire a acesteia.
Art.4 Comisia asigură
aplicarea Strategiei de
evaluare internă a
calităţii, precum şi a Planului
de acţiune al şcolii din cadrul
Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia.
Art.5 Comisia îşi raportează activitatea Consiliului de Administraţie
al Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, Inspectoratului Şcolar Judeţean Vaslui şi
ARACIP, după caz.
Art.6 Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice,
membrii Comisiei colaborează cu
Consiliul profesoral, Consiliul
de Administraţie, Consilul Şcolar al Elevilor, Consiliul Reprezentativ al
Părinţilor, Consiliul Local, compartimentul secretariat şi contabilitate precum
şi cu personalul nedidactic din cadrul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia.
CAPITOLUL II
Procedura de selecţie a membrilor CEAC
Art 1.
Cuprins:
1. Scopul procedurii;
2. Aria de cuprindere;
3. Responsabilităţi;
4. Conţinutul procedurii;
5. Calităţile membrilor CEAC
6. Monitorizarea procedurii;
7. Analiza procedurii;
Art. 2
Referinţe:
§ Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor
de învăţământ preuniversitar;
§ Regulamentul de ordine interioară;
§ Legea nr.87/13.04.2006 privind asigurarea calităţii în
educaţie;
§ H.G.
nr. 21/18.01.2007 pentru
aprobarea Standardelor de
autorizare de funcţionare
provizorie a unităţilor de învăţământ
preuniversitar, precum şi a Standardelor
de acreditare şi de
evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§ H.G.nr. 22/25.01.2007 pentru
aprobarea Metodologiei de
evaluare instituţională în vederea
autorizării, acreditării şi
evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie
§ O.M. 5337/11.10.2006 privind aprobarea
Codului de etică profesională al experţilor
în evaluare şi acreditare
ai Agenţiei Române
de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar
Art.3 Scopul procedurii :
Scopul acestei proceduri este de a stabili componenţa
Comisiei de evaluare şi asigurarea calităţii în conformitate cu normativele în
vigoare.
Art.4 Aria de cuprindere :
Prezenta
procedură se aplică tuturor cadrelor didactice din Liceul Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrișoaia, Consiliului reprezentativ al părinţilor,
Consiliului elevilor, sindicatul reprezentativ din școală.
Art. 5
Responsabilităţi :
1)
Membrii
Consiliului de Administraţie răspund de elaborarea conţinutului Procedurii de
selecţie a membrilor CEAC.
2)
Consiliul
profesoral este responsabil de alegerea cadrelor didactice din componenţei
CEAC, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri.
3)
Consiliul Şcolar
al Elevilor împreună cu consilierul educativ al şcolii sunt responsabili de
organizarea selecţiei reprezentantului elevilor în CEAC.
4)
Preşedintele
Consiliului reprezentativ al părinţilor este responsabil de alegerea
reprezentantului părinţilor în CEAC.
5)
Sindicatul
reprezentativ din şcoală este responsabil cu desemnarea unui reprezentant al
sindicatului în CEAC;
6)
Directorul (managerul) unităţii şcolare şi
coordonatorul C.E.A.C. sunt responsabili de implementarea prezentei proceduri.
Art. 6
Continutul procedurii :
1)
La începutul anului şcolar, coordonatorul CEAC comunică etapa de reactualizare
a componenţei CEAC cadrelor didactice
din şcoală, reprezentantului Consiliului elevilor,
preşedintelui Consiliului reprezentativ al părinţilor, liderului de
sindicat şi managerului şcolii.
2)
Coordonatorul CEAC face apelul către cadrele didactice şi membrii de sindicat
şi afişează condiţiile pe care trebuie
să le îndeplinească membrii CEAC (extras din Codul de etică profesională al
experţilor în evaluare şi acreditare ai ARACIP).
3)
Depunerea de către cadrele didactice şi membrii de sindicat, la secretariatul
unităţii, a unei cereri şi a unei scrisori de intenţie însoţite de un curriculum vitae.
4)
Prezentarea candidaţilor în Consiliul Profesoral şi in cadrul
sindicatului reprezentativ din şcoală .
5) Argumentarea de către candidaţi, a
oportunităţii opţiunii lor,precum şi a unor propuneri de îmbunătăţire a
activităţii din şcoală pe un anumit domeniu.
6) Alegerea de către Consiliul profesoral, prin
vot secret, a reprezentanţilor cadrelor didactice.
7)
Desemnarea, prin vot secret, a unui
reprezentant al sindicatului reprezentativ din şcoală.
8) Desemnarea,
prin vot secret, unui reprezentant al părinţilor în CEAC, în prima şedinţă a Consiliului
reprezentativ al părinţilor .
9) Desemnarea , prin vot secret, a unui
reprezentant al elevilor în CEAC( din clasele
IX-XII), în prima şedinţă a Consiliului Şcolar al Elevilor
10)
Desemnarea reprezentantului Consiliului Local:
a) Directorul şcolii înaintează către Consiliul Local o adresă prin care
solicită desemnarea unui reprezentant în CEAC.
b) Consiliul Local desemnează în
şedinţă publică un reprezentant în CEAC a şcolii
11) Afişarea rezultatelor.
12)
Validarea componenţei CEAC în Consiliul de Administraţie şi emiterea Deciziei
de înfiinţare a Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii din şcoală.
Art. 7 Calităţile membrilor CEAC:
Reprezentaţii cadrelor didactice:
Ø Bine pregătiţi profesional;
Ø Cu bună reputaţie în şcoală şi comunitate;
Ø Cu rezultate obţinute de elevi, prin care a sporit
prestigiul şcolii;
Ø Deschişi schimbărilor, flexibili, receptivi la nou,
Ø Pasionaţi pentru meserie;
Ø Adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de
calitate;
Ø Preocupaţi pentru asigurarea unor noi resurse
educaţionale;
Ø Buni organizatori;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Ţinută morală impecabilă;
Ø Ataşaţi de elevi, comunicativi, empatici;
Ø Capacitate de evaluare.
Reprezentantul sindicatului
reprezentativ din şcoală:
Ø Bine pregătiţi profesional;
Ø Cu bună reputaţie în şcoală şi în rândul membrilor de
sindicat din şcoală;
Ø Deschişi schimbărilor, flexibili, receptivi la nou,
Ø Pasionaţi pentru meserie;
Ø Adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de
calitate;
Ø Preocupaţi pentru asigurarea unor noi resurse
educaţionale;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Ţinută morală impecabilă;
Ø Ataşaţi de
elevi şi de colegi, comunicativi, empatici;
Ø Capacitate de evaluare obiectivă.
Reprezentantul părinţilor:
Ø Cu bună reputaţie în comunitate;
Ø Deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
Ø Preocupat pentru asigurarea unui climat educativ
favorabil şi a unor noi resurse educaţionale;
Ø Comunicativ;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Bun organizator.
Ø Capacitate de evaluare.
Reprezentantul Consiliului
local:
Ø Cu bună reputaţie în comunitate;
Ø Bun organizator;
Ø Adept al principiilor calităţii, a muncii de calitate;
Ø Deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
Ø Preocupat pentru asigurarea unui climat educativ
favorabil şi a unor noi resurse educaţionale;
Ø Comunicativ;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Capacitate de evaluare.
Reprezentantul elevilor:
Ø Cu rezultate bune la învăţătură;
Ø Bun organizator;
Ø Comunicativ;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Comportament exemplar în timpul programului şcolar şi
în afara acestuia.
CAPITOLUL III
Structura
organizatorică şi funcţionarea CEAC
Art. 1 Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea
Calităţii se constituie în baza Legii
nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/
2005, art. 11 şi 12, R.O.F.U.Î.P. aprobat prin
O.M.E.d.C. nr. 4925/2005 şi a Strategiei descentralizării în
învăţămantul preuniversitar aprobată prin Memorandum în Şedinţa de Guvern din
20 decembrie 2005;
(1)
La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, Comisia pentru
Evaluarea şi Asigurarea Calităţii este constituită din 7 membri astfel:
- directorul/ coordonatorul
comisiei;
-
2 reprezentanţi ai corpului profesoral,
aleşi prin vot secret de consiliul profesoral;
-
un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
-
un reprezentant al părinţilor;
- un reprezentant al elevilor din clasele IX – XII ;
- un reprezentant al Consiliului Local.
(3) Conducerea operativă a C.E.A.C. este
asigurată de director sau de un
coordonator desemnat de directorul şcolii;
(4) Membrii comisiei nu pot îndeplini funcţii de
conducere în instituţia de învăţămant, cu excepţia persoanei care sigură conducerea
ei operativă;
(5) C.E.A.C. funcţionează pe durata a cel puţin
4 ani
şcolari;
(6) C.E.A.C. este completată, dacă este cazul, la
începutul fiecărui an şcolar.
Art. 2 Încetarea
calităţii de membru are loc în următoarele condiţii:
-neîndeplinirea sarcinilor primite;
-intrarea unui membru C.E.A.C. în
concediu fără plată, concediu medical prelungit sau
post-natal;
-părăsirea unitatăţii de învăţământ;
-demisia unui membru sau refuzul acestuia de a mai îndeplini calitatea
de membru
CEAC.
Art. 3
Membrii C.E.A.C. au acces la
următoarele echipamente din dotarea şcolii: calculator, imprimantă, Internet,
videoproiector;
Art. 4 Comisia pentru Evaluarea şi
Asigurarea Calităţii se întalneşte cel
puţin o dată pe lună sau ori de cate ori este nevoie;
Art.5 Membrii Comisiei au
acces - în limitele legale - la
documentele şcolii şi beneficiază de
sprijin nemijlocit din
partea compartimentelor secretariat,
contabilitate, administraţie în culegerea şi prelucrarea datelor necesare
procesului de evaluare şi asigurare a calităţii în educaţie.
CAPITOLUL IV
Obiectivele şi
atribuţiile Comisiei
Art.1 Comisia
are ca principal obiectiv evaluarea calităţii educaţiei oferite de către Liceul
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
şi, prin activităţile
desfăşurate şi măsurile
propuse, urmăreşte să asigure
condiţiile optime pentru realizarea acesteia.
(1)
Obiectivele C.E.A.C.:
Ø Imbunatatirea calitatii
întregii activitati din scoala;
Ø Asigurarea informarii si evaluarea satisfactiei
grupurilor de interes (elevi, parinti, cadre didactice, comunitate);
Ø Evaluarea impactului proceselor si experientelor de
invatare din scoala;
Ø Autoevaluarea (evaluarea internă a activităţii
şcolii);
Ø Revizuirea si optimizarea
politicilor si strategiilor educationale la nivelul unitatii scolare.
(2) Comisia pentru Evaluarea şi
Asigurarea Calităţii se află în relaţie de coordonare
faţa de conducerea şcolii.
Art.2 Conform Legii nr. 87/2006, atribuţiile Comisiei sunt
următoarele:
1)
coordonează aplicarea procedurilor
şi activităţilor de
evaluare şi asigurare
a calităţii în şcoală;
2)
elaborează anual un
raport de evaluare
internă(RAEI) privind
calitatea educaţiei din şcoală.
Raportul este adus
la cunoştinţă tuturor
beneficiarilor prin afişare
sau publicare;
3) formulează propuneri de îmbunătăţire
a calităţii educaţiei şi le înaintează, în baza unei Decizii a CEAC,
Consiliului de Administraţie al şcolii spre aprobare şi punerea în aplicare.
Art. 3 Atribuţiile membrilor comisiei:
1)
Coordonatorul
comisiei:
-
Completează/reactualizează baza de date a şcolii
în aplicaţia informatică https://calitate.aracip.eu
-
Iniţializează şi generează RAEI;
-
întocmeşte Planul operaţional al C.E.A.C. şi îl inaintează spre aprobare
CA-ului şcolii;
-urmăreşte îndeplinirea sarcinilor de către
membrii C.E.A.C.;
-verifică
portofoliile comisiilor metodice, cadrelor didactice si elevilor;
-elaborează
proceduri şi instrumente de monitorizare şi evaluare a calităţii educaţiei şi
gradul de satisfacţie a beneficiarilor educaţiei;
-întocmeşte
portofoliul de evaluare al C.E.A.C. cu tipurile de instrumente;
- aplică
chestionare pentru evaluarea complexă a întregii ,,vieţi şcolare”;
-prelucrează
şi diseminează informaţiile primite către celelalte cadre didactice, părinţi,
elevi, comunitate;
-completează ,,Formularul de monitorizare internă” la fiecare 2 luni;
-cooperează cu CA, ARACIP, ISJ,beneficiarii
direcţi şi indirecţi ai educaţiei;
-pune la dispoziţia C.E.A.C. toate materialele
informative primite de la M.E.d.C., ARACIP, ISJ etc., despre sistemul de
management al calităţii;
-urmăreşte
măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acesteia îndeplinesc standardele
naţionale de calitate;
-
realizează asistenţe la ore şi completează fişele de observare a lecţiei;
-propune
măsuri de îmbunătăţire şi întocmeşte
Planul de îmbunătăţire a calităţii educaţiei
2. Reprezentanţii corpului profesoral:
-prelucrează
şi transmite informaţiile primite către celelalte cadre didactice;
-contribuie
la întocmirea portofoliului de evaluare a C.E.A.C.;
-elaborează
proceduri şi instrumente de monitorizare şi evaluare a calităţii educaţiei şi
gradul de satisfacţie a beneficiarilor educaţiei;
-aplică
şi interpretează chestionarele;
-verifică
portofoliile comisiilor metodice, cadrelor didactice şi elevilor;
-urmăresc
măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acestei îndeplinesc standardele naţionale de calitate;
- colectează şi prelucrează date în vederea
generării RAEI;
-formulează
propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
3. Reprezentantul sindicatului:
-prelucrează
şi transmite informaţiile primite către celelalte cadre didactice;
-contribuie
la întocmirea portofoliului de evaluare a C.E.A.C.;
-
elaborează proceduri şi urmăreşte respectarea acestora;
-elaborează chestionare pentru c.d. în vederea evaluării
calităţii procesului instructiv
–educativ şi a condiţiilor în care se
desfăşoară acest proces;
-aplică şi interpretează chestionarele;
-urmăreşte
măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acestei îndeplinesc
standardele naţionale de calitate;
-
colectează şi prelucrează date în vederea generării RAEI;
-formulează
propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.
4. Reprezentantul părinţilor:
-elaborează
chestionarele pentru părinţi;
-
aplică chestionare părinţilor şi le interpreteză;
-urmăreşte măsura în care unitatea de
învăţămant şi programele acestei îndeplinesc standardele naţionale de calitate;
-colaborează cu Consiliul reprezentativ al
părinţilor pe şcoală;
-formulează
propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei ;
-informează
părinţii cu rezultatele Raportului anual de evaluare internă.
5. Reprezentantul elevilor:
-contribuie la elaborarea procedurilor prind
elevii;
-
consultă şi aplică chestionare elevilor
privind calitatea serviciilor
educaţionale;
-
colectează datele privind:
-elevii care abandonează
programele înainte de a dobandi o
calificare;
-nevoile elevilor;
-traseul educational şi professional al celor
care părăsesc instituţia;
-propune
măsuri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.
6.Reprezentantul Consiliului Local
-elaborează
chestionare pentru membrii comunităţii şi autorităţile locale;
-urmăreşte
măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acesteia îndeplinesc
standardele naţionale de calitate;
-formulează
propuneri de îmbunătăţire;
-solicită
Consiliului Local în vederea sprijinirii realizării activităţilor de
îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
-informează
Consiliul Local cu privire la rezultatele RAEI.
Art.3 Pe parcursul anului şcolar, periodic, Consiliul de
administraţie analizează şi apreciază activitatea desfăşurată
de membrii Comisiei,
acordând recompense materiale
şi/sau sancţiuni acestora. Remunerarea membrilor se poate face din
venituri extrabugetare sau din alte fonduri legale aflate la dispoziţia şcolii.
CAPITOLUL IV
Documentele elaborate de Comisie
Art.1 Membrii
Comisiei elaborează şi
transmit în termenele
prevăzute toate documentele solicitate de
către ISJ şi/sau
ARACIP : fişe
de monitorizare internă,
rapoarte de evaluare internă,
planuri de îmbunătăţire etc
Art.3 Membrii Comisiei
întocmesc Planul operaţional anual (derivat din strategia aprobată), plan care
va fi aprobat de către Consiliul de administraţie.
Art.4 Conform planului
operaţional, membrii Comisiei
elaborează
formulare/fişe-tip de monitorizare a
calităţii în şcoală,
procedurile necesare desfăşurării acestui
proces, chestionare, modele de portofolii, modele de raportare a
activităţii curente şi alte documente necesare.
Art.5 Toate materialele
elaborate vor cuprinde
denumirea unităţii, denumirea
Comisiei, precum şi numele şi calitatea persoanei/persoanelor care au
întocmit/elaborat documentul.
CAPITOLUL V
Dispoziţii
finale
Art.1 Prezentul Regulament
înlocuieşte vechiul
Regulament de funcţionare al CEAC şi intră în vigoare începând cu anul
şcolar 2013 - 2014
Art. 2 Prezentul regulament de organizare şi funcţionare poate fi modificat,
completat şi/sau îmbunătăţit anual în funcţie de necesităţile ivite pe
parcursul activităţii, cu aprobarea Consiliului de Administraţie al şcolii.
Comentarii
Trimiteți un comentariu