Treceți la conținutul principal

Regulamentul de organizare si functionare CEAC



LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT VETRIŞOAIA
Telefon/fax:0235432038                                      
      e-mail: licteh.vetrisoaia@yahoo.com





COMISIA PENTRU EVALUAREA ŞI
ASIGURAREA CALITAŢII






REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

Revizuit şi aprobat în şedinţa CEAC din data de 22.11.2013
Aprobat in sedinta Consiliului de Administratie din data de 29.11.2013



Coordonator CEAC,                                                   Presedinte Consiliul de Administratie,
  Prof. Butuc Carmen                                                                Prof. Dobrea Firicel










ARGUMENT



Regulamentul  de  Organizare  şi  Funcţionare  al  Comisiei  pentru
Evaluarea şi Asigurarea Calităţii din cadrul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia este, în esenţă, o procedură de lucru şi este conceput conform Ghidului Comisiei  pentru   evaluarea   şi   asigurarea   calităţii   în   unităţile   de   învăţământ  preuniversitar - partea a II-a, 2007 elaborat de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.
Structura formală a acestui document cuprinde:
I.         Dispoziţii generale
II.    Procedura de selecţie a membrilor CEAC
III.   Structura organizatorică şi funcţionarea CEAC
IV.             Obiectivele şi atribuţiile Comisiei
V.     Documentele elaborate de CEAC
VI.              Dispoziţii finale.










CAPITOLUL I
 Dispoziţii generale

Art. 1 Prezentul Regulament respectă principiul nediscriminării etnice, confesionale şi de sex între angajaţii Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  .

Art.2 Regulile prezentului Regulament se aplică membrilor CEAC din Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia

Art.3  Comisia  pentru  Evaluarea  şi  Asigurarea  Calităţii  este  organizată  şi  funcţionează  în conformitate  cu  legile,  hotărârile  de  guvern  şi  a  ordinelor  de  ministru  privind  calitatea educaţiei şi în baza deciziei interne a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia de constituire a acesteia.

Art.4  Comisia  asigură  aplicarea  Strategiei  de  evaluare  internă  a  calităţii,  precum  şi  a Planului de acţiune al şcolii din cadrul  Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia.

Art.5 Comisia îşi raportează activitatea Consiliului de Administraţie al Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia,  Inspectoratului Şcolar Judeţean Vaslui şi ARACIP, după caz.

Art.6  Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, membrii Comisiei colaborează  cu  Consiliul  profesoral, Consiliul de Administraţie, Consilul Şcolar al Elevilor, Consiliul Reprezentativ al Părinţilor, Consiliul Local, compartimentul secretariat şi contabilitate precum şi cu personalul nedidactic din cadrul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia.

CAPITOLUL II
Procedura de selecţie a membrilor CEAC
Art 1. Cuprins:
1.     Scopul procedurii;
2.     Aria de cuprindere;
3.     Responsabilităţi;
4.     Conţinutul procedurii;
5.     Calităţile membrilor CEAC
6.     Monitorizarea procedurii;
7.     Analiza procedurii;

Art. 2 Referinţe:

§  Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§  Regulamentul de ordine interioară;
§  Legea nr.87/13.04.2006 privind asigurarea calităţii în educaţie;
§  H.G.  nr.  21/18.01.2007  pentru  aprobarea  Standardelor  de  autorizare  de funcţionare
      provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor   de acreditare         şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§  H.G.nr.  22/25.01.2007   pentru   aprobarea   Metodologiei       de   evaluare instituţională  în  vederea  autorizării,  acreditării  şi  evaluării  periodice  a organizaţiilor furnizoare de educaţie
§  O.M. 5337/11.10.2006 privind aprobarea Codului de etică profesională al experţilor  în  evaluare şi  acreditare  ai  Agenţiei  Române  de  Asigurare  a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar

Art.3    Scopul procedurii :
Scopul acestei proceduri este de a stabili componenţa Comisiei de evaluare şi asigurarea calităţii în conformitate cu normativele în vigoare.

Art.4  Aria de cuprindere :
 Prezenta procedură se aplică tuturor cadrelor didactice din Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrișoaia, Consiliului reprezentativ al părinţilor, Consiliului elevilor, sindicatul reprezentativ din școală.

Art. 5   Responsabilităţi :
1)                Membrii Consiliului de Administraţie răspund de elaborarea conţinutului Procedurii de selecţie a membrilor CEAC.
2)          Consiliul profesoral este responsabil de alegerea cadrelor didactice din componenţei CEAC, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri.
3)          Consiliul Şcolar al Elevilor împreună cu consilierul educativ al şcolii sunt responsabili de organizarea selecţiei reprezentantului elevilor în CEAC.
4)          Preşedintele Consiliului reprezentativ al părinţilor este responsabil de alegerea reprezentantului părinţilor în CEAC.
5)          Sindicatul reprezentativ din şcoală este responsabil cu desemnarea unui reprezentant al sindicatului în CEAC;
6)                 Directorul (managerul) unităţii şcolare şi coordonatorul C.E.A.C. sunt responsabili de implementarea prezentei proceduri.

Art. 6 Continutul procedurii :
1) La începutul anului şcolar, coordonatorul CEAC comunică etapa de reactualizare a componenţei CEAC  cadrelor didactice din şcoală, reprezentantului Consiliului  elevilor, preşedintelui Consiliului reprezentativ al părinţilor, liderului de sindicat  şi managerului şcolii.
2) Coordonatorul CEAC face apelul către cadrele didactice şi membrii de sindicat şi  afişează condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească membrii CEAC (extras din Codul de etică profesională al experţilor în evaluare şi acreditare ai ARACIP).
3) Depunerea de către cadrele didactice şi membrii de sindicat, la secretariatul unităţii, a  unei cereri şi  a unei scrisori de intenţie însoţite  de un curriculum vitae.
4) Prezentarea candidaţilor în  Consiliul Profesoral şi in cadrul sindicatului reprezentativ din şcoală .
5) Argumentarea de către candidaţi, a oportunităţii opţiunii lor,precum şi a unor propuneri de îmbunătăţire a activităţii din şcoală pe un anumit domeniu.
6)  Alegerea de către Consiliul profesoral, prin vot secret, a reprezentanţilor cadrelor didactice.
7) Desemnarea, prin vot secret, a  unui reprezentant al sindicatului reprezentativ din şcoală.
8) Desemnarea, prin vot secret, unui reprezentant al părinţilor  în CEAC, în prima şedinţă a Consiliului reprezentativ al părinţilor .
9)  Desemnarea , prin vot secret, a unui reprezentant al elevilor în CEAC( din clasele  IX-XII), în prima şedinţă a Consiliului Şcolar al Elevilor
10)   Desemnarea reprezentantului Consiliului Local:
a) Directorul şcolii înaintează  către Consiliul Local o adresă prin care solicită desemnarea unui reprezentant în CEAC.
b) Consiliul Local desemnează în şedinţă publică un reprezentant în CEAC a şcolii
11)  Afişarea rezultatelor.
12) Validarea componenţei CEAC în Consiliul de Administraţie şi emiterea Deciziei de înfiinţare a Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii din şcoală.

Art. 7      Calităţile membrilor CEAC:
           Reprezentaţii cadrelor didactice:
Ø Bine pregătiţi profesional;
Ø Cu bună reputaţie în şcoală şi comunitate;
Ø Cu rezultate obţinute de elevi, prin care a sporit prestigiul şcolii;
Ø Deschişi schimbărilor, flexibili, receptivi la nou,
Ø Pasionaţi pentru meserie;
Ø Adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de calitate;
Ø Preocupaţi pentru asigurarea unor noi resurse educaţionale;
Ø Buni organizatori;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Ţinută morală impecabilă;
Ø Ataşaţi de elevi, comunicativi, empatici;
Ø Capacitate de evaluare.
             Reprezentantul sindicatului reprezentativ din şcoală:
Ø Bine pregătiţi profesional;
Ø Cu bună reputaţie în şcoală şi în rândul membrilor de sindicat din şcoală;
Ø Deschişi schimbărilor, flexibili, receptivi la nou,
Ø Pasionaţi pentru meserie;
Ø Adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de calitate;
Ø Preocupaţi pentru asigurarea unor noi resurse educaţionale;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Ţinută morală impecabilă;
Ø Ataşaţi de  elevi şi de colegi, comunicativi, empatici;
Ø Capacitate de evaluare obiectivă.

Reprezentantul părinţilor:
Ø Cu bună reputaţie în comunitate;
Ø Deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
Ø Preocupat pentru asigurarea unui climat educativ favorabil şi a unor noi resurse educaţionale;
Ø Comunicativ;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Bun organizator.
Ø Capacitate de evaluare.
                   Reprezentantul Consiliului local:
Ø Cu bună reputaţie în comunitate;
Ø Bun organizator;
Ø Adept al principiilor calităţii, a muncii de calitate;
Ø Deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
Ø Preocupat pentru asigurarea unui climat educativ favorabil şi a unor noi resurse educaţionale;
Ø Comunicativ;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Capacitate de evaluare.
                   Reprezentantul elevilor:
Ø Cu rezultate bune la învăţătură;
Ø Bun organizator;
Ø Comunicativ;
Ø Fire neconflictuală;
Ø Comportament exemplar în timpul programului şcolar şi în afara acestuia.

CAPITOLUL III
Structura organizatorică şi funcţionarea  CEAC
Art. 1 Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea  Calităţii se constituie în baza Legii nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/ 2005, art. 11 şi 12, R.O.F.U.Î.P. aprobat prin  O.M.E.d.C. nr. 4925/2005 şi a Strategiei descentralizării în învăţămantul preuniversitar aprobată prin Memorandum în Şedinţa de Guvern din 20 decembrie 2005;
            (1)  La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii este constituită din 7 membri astfel:
                   - directorul/ coordonatorul comisiei;
             - 2  reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de consiliul profesoral;
             - un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
             - un reprezentant al părinţilor;
- un reprezentant al elevilor din clasele  IX – XII ;
- un reprezentant al Consiliului Local.
       (3) Conducerea operativă a C.E.A.C. este asigurată  de director sau de un coordonator desemnat de directorul şcolii;
       (4)  Membrii comisiei nu pot îndeplini funcţii de conducere în instituţia de învăţămant, cu excepţia persoanei care sigură conducerea ei operativă;
       (5)  C.E.A.C. funcţionează pe durata a cel puţin 4  ani  şcolari;
       (6)  C.E.A.C. este completată, dacă este cazul, la începutul fiecărui an şcolar.

Art. 2  Încetarea calităţii de membru are loc în următoarele condiţii:
             -neîndeplinirea sarcinilor primite;
             -intrarea unui membru C.E.A.C.  în concediu fără plată, concediu medical prelungit sau
              post-natal;
             -părăsirea unitatăţii de învăţământ;
             -demisia unui membru sau refuzul acestuia de a mai îndeplini calitatea de membru
              CEAC.

Art. 3    Membrii C.E.A.C. au acces la următoarele echipamente din dotarea şcolii: calculator, imprimantă, Internet, videoproiector;

Art. 4   Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii se întalneşte  cel puţin o dată pe lună sau ori de cate ori este nevoie;

Art.5  Membrii Comisiei au acces - în limitele legale -  la documentele şcolii şi beneficiază de  sprijin  nemijlocit  din  partea  compartimentelor  secretariat,  contabilitate,  administraţie  în culegerea şi prelucrarea datelor necesare procesului de evaluare şi asigurare a calităţii în educaţie.

CAPITOLUL IV
Obiectivele şi atribuţiile Comisiei

Art.1 Comisia are ca principal obiectiv evaluarea calităţii educaţiei oferite de către Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  şi,  prin  activităţile  desfăşurate  şi  măsurile  propuse, urmăreşte  să asigure condiţiile optime pentru realizarea acesteia.
(1) Obiectivele C.E.A.C.:
Ø Imbunatatirea calitatii întregii activitati din scoala;
Ø Asigurarea informarii si evaluarea satisfactiei grupurilor de interes (elevi, parinti, cadre didactice,  comunitate);
Ø Evaluarea impactului proceselor si experientelor de invatare din scoala;
Ø Autoevaluarea (evaluarea internă a activităţii şcolii);
Ø Revizuirea si optimizarea politicilor si strategiilor educationale la nivelul unitatii scolare.
        (2) Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii se află în relaţie de coordonare faţa de conducerea şcolii.

Art.2 Conform Legii nr. 87/2006, atribuţiile Comisiei sunt următoarele:
1)  coordonează  aplicarea  procedurilor  şi  activităţilor  de  evaluare  şi  asigurare  a calităţii în şcoală;
2)  elaborează  anual  un  raport  de  evaluare  internă(RAEI) privind  calitatea  educaţiei  din şcoală.  Raportul  este  adus  la  cunoştinţă  tuturor  beneficiarilor  prin  afişare  sau publicare;
3) formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei şi le înaintează, în baza unei Decizii a CEAC, Consiliului de Administraţie al şcolii spre aprobare şi punerea în aplicare.
Art. 3  Atribuţiile membrilor comisiei:
1)    Coordonatorul comisiei:
- Completează/reactualizează baza de date a şcolii în aplicaţia informatică  https://calitate.aracip.eu
- Iniţializează şi generează RAEI;
- întocmeşte Planul operaţional al C.E.A.C. şi îl inaintează spre aprobare CA-ului şcolii;
 -urmăreşte îndeplinirea sarcinilor de către membrii C.E.A.C.;
-verifică portofoliile comisiilor metodice, cadrelor didactice si elevilor;
-elaborează proceduri şi instrumente de monitorizare şi evaluare a calităţii educaţiei şi gradul de satisfacţie a beneficiarilor educaţiei;
-întocmeşte portofoliul de evaluare al C.E.A.C. cu tipurile de instrumente;
- aplică chestionare pentru evaluarea complexă a întregii ,,vieţi şcolare”;
-prelucrează şi diseminează informaţiile primite către celelalte cadre didactice, părinţi, elevi, comunitate;
-completează  ,,Formularul de monitorizare internă”  la fiecare 2 luni;
 -cooperează cu CA, ARACIP, ISJ,beneficiarii direcţi şi indirecţi ai educaţiei;
 -pune la dispoziţia C.E.A.C. toate materialele informative primite de la M.E.d.C., ARACIP, ISJ etc., despre sistemul de management al calităţii;
-urmăreşte măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acesteia îndeplinesc standardele naţionale de calitate;
- realizează asistenţe la ore şi completează fişele de observare a lecţiei;
-propune măsuri de îmbunătăţire  şi întocmeşte Planul de îmbunătăţire a calităţii educaţiei
          
2. Reprezentanţii corpului profesoral:
-prelucrează şi transmite informaţiile primite către celelalte cadre didactice;
-contribuie la întocmirea portofoliului de evaluare a C.E.A.C.;
-elaborează proceduri şi instrumente de monitorizare şi evaluare a calităţii educaţiei şi gradul de satisfacţie a beneficiarilor educaţiei;
-aplică şi interpretează chestionarele;
-verifică portofoliile comisiilor metodice, cadrelor didactice şi elevilor;
-urmăresc măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acestei îndeplinesc  standardele naţionale de calitate;
 - colectează şi prelucrează date în vederea generării  RAEI;
-formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;

3. Reprezentantul sindicatului:
-prelucrează şi transmite informaţiile primite către celelalte cadre didactice;
-contribuie la întocmirea portofoliului de evaluare a C.E.A.C.;
- elaborează proceduri şi urmăreşte respectarea acestora;
-elaborează  chestionare pentru c.d. în vederea evaluării calităţii procesului  instructiv –educativ şi a  condiţiilor în care se desfăşoară acest proces;
 -aplică şi interpretează chestionarele;
-urmăreşte măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acestei îndeplinesc standardele naţionale de calitate;
- colectează şi prelucrează date în vederea generării  RAEI;
-formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.

4. Reprezentantul părinţilor:
-elaborează chestionarele pentru părinţi;
- aplică chestionare părinţilor şi le interpreteză;
 -urmăreşte măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acestei îndeplinesc standardele naţionale de calitate;
 -colaborează cu Consiliul reprezentativ al părinţilor pe şcoală;
-formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei ;
-informează părinţii cu rezultatele Raportului anual de evaluare internă.

5. Reprezentantul elevilor:
 -contribuie la elaborarea procedurilor prind elevii;
- consultă şi aplică chestionare  elevilor privind calitatea serviciilor  educaţionale;
- colectează datele privind:
                      -elevii care abandonează programele  înainte de a dobandi o calificare;
                 -nevoile elevilor;
                 -traseul educational şi professional al celor care   părăsesc instituţia;
-propune măsuri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.

6.Reprezentantul Consiliului Local
-elaborează chestionare pentru membrii comunităţii şi autorităţile locale;
-urmăreşte măsura în care unitatea de învăţămant şi programele acesteia îndeplinesc standardele naţionale de calitate;
-formulează propuneri de îmbunătăţire;
-solicită Consiliului Local în vederea sprijinirii realizării activităţilor de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
-informează Consiliul Local cu privire la rezultatele RAEI.

Art.3 Pe parcursul anului şcolar, periodic, Consiliul de administraţie analizează şi apreciază activitatea   desfăşurată   de   membrii   Comisiei,   acordând   recompense   materiale   şi/sau sancţiuni acestora. Remunerarea membrilor se poate face din venituri extrabugetare sau din alte fonduri legale aflate la dispoziţia şcolii.

CAPITOLUL IV
 Documentele elaborate de Comisie
Art.1  Membrii  Comisiei  elaborează  şi  transmit  în  termenele  prevăzute  toate  documentele solicitate   de   către   ISJ   şi/sau   ARACIP   :   fişe   de   monitorizare   internă,   rapoarte   de evaluare internă, planuri de îmbunătăţire etc

Art.3  Membrii Comisiei întocmesc Planul operaţional anual (derivat din strategia aprobată), plan care va fi aprobat de către Consiliul de administraţie.

Art.4    Conform  planului  operaţional,  membrii  Comisiei  elaborează  formulare/fişe-tip  de monitorizare   a   calităţii   în   şcoală,   procedurile   necesare   desfăşurării   acestui   proces, chestionare, modele de portofolii, modele de raportare a activităţii curente şi alte documente necesare.

Art.5    Toate  materialele  elaborate  vor  cuprinde  denumirea  unităţii,  denumirea  Comisiei, precum şi numele şi calitatea persoanei/persoanelor care au întocmit/elaborat documentul.




CAPITOLUL V
 Dispoziţii finale



Art.1   Prezentul  Regulament  înlocuieşte vechiul  Regulament  de  funcţionare al  CEAC şi intră în vigoare începând cu anul şcolar 2013 - 2014

Art. 2 Prezentul regulament de organizare şi funcţionare poate fi modificat, completat şi/sau îmbunătăţit anual în funcţie de necesităţile ivite pe parcursul activităţii, cu aprobarea Consiliului de Administraţie al şcolii.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%