LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
PROCEDURĂ
OPERAŢIONALĂ
|
Editia I
Nr. exemplare: 6
|
|
COMUNICAREA CU
PARINŢII ŞI INFORMAREA PRIVIND
PROGRESUL ŞI REZULTATELE ŞCOLARE ALE ELEVILOR
|
Revizie: 1
Nr. exemplare: 6
|
|
COD: PO – C.P.I.P.P.R.S.E.
|
Data elaborare:
19.01.2011
Data revizie: 22.10.2013
|
Elaborat
|
Profesor:
Butuc Carmen
|
Semnătura:
|
Verificat
|
Profesor:
Roman Vergil
|
Semnătura:
|
Aprobat
|
Director:
Dobrea Firicel
|
Semnătura:
|
Exemplar
numărul _____________
Data
intrării în vigoare:23.10.2013
Revizuire
|
Data
|
Persoana
responsabilă
|
Semnătura
|
1
|
22.10.2013
|
Butuc Carmen
|
|
Lista de difuzare:
Exemplar
Nr.
|
Destinatar
document
|
Data
difuzării
|
Semnătura
de
primire
|
1.
|
Dobrea Firicel -director
|
23.10.2013
|
|
2.
|
Butuc Carmen –consilier educativ, resp. comisie
metodică diriginţi înv. gimnazial şi liceal
|
23.10.2013
|
|
3.
|
Grecu Mărioara – resp. comisie
metodică diriginţi înv. primar şi preşcolar
|
23.10.2013
|
|
4.
|
Bordeianu Neculai –resp. comisie metodică
discipline reale
|
23.10.2013
|
|
5.
|
Roman Vergil –resp. comisie metodică
discipline reale
|
23.10.2013
|
|
6.
|
Darie Oana -secretar
|
23.10.2013
|
|
Cuprins:
- Scopul procedurii;
- Aria de cuprindere;
- Responsabilităţi;
- Conţinutul procedurii;
- Monitorizarea procedurii;
- Analiza procedurii;
Referinţe:
§ Regulamentul de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§ Legea Educaţiei
Naţionale Nr. 1 din 5 ianuarie 2011, cu modificările şi completările
ulterioare, în vigoare începând cu data de 2 septembrie 2013;
§ Regulamentul
Intern;
§ Legea
nr.87/13.04.2006 privind asigurarea calităţii în educaţie;
§ Standardele
ARACIP privind evaluarea unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§ Ordinul
M.E.C.I., nr. 5132/10.09.2009, privind activităţile specifice fucnţiei de diriginte .
1. Scopul procedurii :
1.1.
Scopul
acestei proceduri este de stabilire a unor condiţii si modalităţi de comunicare
cu părinţii
şi de informare regulată a acestora privind progresul realizat şi rezultatele
elevilor.
1.2.
Prin
prezenta procedură se stabileşte
metodologia si responsabilităţile celor implicaţi în procesul de
comunicare cu părinţii.
2.
Aria de
cuprindere :
Prezenta procedura se aplică personalului
didactic, didactic auxiliar şi nedidactic din Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”
Vetrişoaia, precum şi tuturor părinţilor/tutorilor legali.
3. Responsabilităţi :
3.1.
Procedura
va fi aplicată de către toate cadrele didactice, personalul didactic auxiliar,
nedidactic şi de către toţi părinţii/tutorii legali.
3.2.
Membrii C.E.A.C. răspund de comunicarea
prevederilor prezentei proceduri
3.3.
Directorul
unităţii şcolare şi preşedintele C.E.A.C. sunt responsabili pentru
implementarea şi menţinerea acestei proceduri.
3.4.
Consilierul
educativ al şcolii este responsabil :
·
De
verificarea respectării acestei proceduri;
·
Asigurarea
condiţiilor de pastrare a înregistrărilor cerute de desfăşurarea curentă a
procedurii ( procese verbale ale sedintelor cu părintii în care se aplică
chestionare de evaluare a şcolii, alte documente ce atesta comunicarea cu
parintii elevilor: sugestiile şi reclamaţiilor elevilor şi ale părinţilor
acestora
3.5.
C.E.A.C.
are responsabilitatea de revizuire periodică
a procedurii.
4.
Continutul
procedurii :
La Liceul Tehnologic ,,Petru Rares” Vetrişoaia comunicarea cu părinţii are un rol
important în procesul de educaţie şi se realizează prin:
4.1. Şedinţe/lectorate cu toţi părinţii pe clase/şcoală care se realizează astfel:
4.1. Şedinţe/lectorate cu toţi părinţii pe clase/şcoală care se realizează astfel:
·
La începutul anului
şcolar fiecare educatoare/învăţător/diriginte realizează o planificare a
întâlnirilor cu părinţii;
·
şedinţele cu părinţii au loc obligatoriu de două ori pe
semestru, la începutul şi la finalul semestrului;
·
La cererea
părinţilor sau a conducerii şcolii, pot fi organizate mai mult de două
şedinţe pe semestru;
·
Lectoratele pe anumite teme educaţionale şi de consiliere a părinţilor se stabilesc la nivel de clasă şi şcoală, la
începutul anului şcolar;
·
şedinţele şi
lecoratele cu părinţii sunt anunţate
prin convocare scrisă cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită;
·
Au ca scop informarea
părinţilor cu privire la: prevederile Regulamentului intern al şcolii, progresul şcolar şi rezultatele elevilor,
reglementările referitoare la examene/testări
naţionale, discutarea unor aspecte generale legate de curriculum, evaluare,
politicile educaţionale ale şcolii, organizarea unor evenimente speciale,
probleme specifice colectivului de elevi etc.;
·
Pot include pe
agendă şi participarea directorului şcolii, a profesorului consilier, a
profesorilor clasei etc.
Părinţii au obligaţia să participe la şedinţe şi să
respecte ordinea de zi fixată de educatoare/învăţător/ diriginte/director.
Aspectele care nu sunt cuprinse în agendă pot fi puse în discuţie de către
părinţi la un punct special de pe ordinea de zi numit Discuţii/diverse.
4.2. Consultaţii
periodice individuale cu părinţii care:
·
au loc în cadrul ,,orei la dispoziţia părinţilor” stabilită
într-un interval orar anunţat de
educatoare/învăţător/ diriginte la începutul anului colar;
·
au ca scop
discutarea unor probleme specifice copilului, legate de activitatea la clasă,
progresul şcolar şi rezultatele elevilor, nevoi de instruire şi sprijin,
atitudini şi relaţionare în cadrul gupei de elevi, în familie etc.;
·
se finalizează, în
unele cazuri, prin planuri comune de acţiune, acorduri, concluzii care se
asumă prin semnătura părintelui şi a educatoarei/ învăţătorului/ dirigintelui.
4.3. Vizite la
domiciliul părinţilor :
- sunt anunţate telefonic sau în scris cu cel puţin 24 de ore înainte de vizită;
- se realizează cu acceptul părinţilor.
4.4. Şedinşele Consiliului
reprezentativ al părinţilor:
- cel puţin două şedinţe pe semestru sau ori de
câte ori este nevoie;
- la şedinţe participă directorul şcolii şi consilierul
educativ;
- părinţii sunt informaţi cu privire la problemele
elevilor, şcolii, etc.
4.5. Rapoartele
periodice de progres care:
·
sunt elaborate şi
trimise către părinţi de către învăţători/diriginţi;
·
sunt trimise la
intervale regulate de o lună/ o lună şi jumătate .
Părinţii au datoria de a citi raportul periodic de
progres şi de a colabora cu reprezentanţii şcolii pentru asigurarea
progresului şcolar al copilului.
4.6. Raportul semestrial care:
·
este elaborat de
către diriginte în colaborare cu profesorii clasei şi directorul scolii;
·
este trimis către
părinţi la finalul semestrului.
Părinţii au datoria de a citi raportul semestrial şi
de a colabora cu reprezentanţii scolii pentru asigurarea
progresului şcolar al copilului.
4.7. Întâlniri cu cadrele
didactice (solicitate de părinţi şi agreate de profesori):
·
sunt anunţate
telefonic sau direct prin profesorul/elevul de serviciu pe şcoală sau
directorul şcolii;
·
se stabilesc de
comun acord ;
·
se discută probleme
specifice copilului ;
·
aspectele cu potenţial
conflictual se vor transmite conducerii şcolii de către profesor.
4.8. Convorbiri telefonice
profesori-părinţi şi părinţi -profesori:
·
Diriginţii vor
completa baza de date de la la sfarşitul catalogului cu numerele de telefon ale
părinţilor/tutorilor legali ai elevilor;
·
Diriginţii,
profesorii vor comunica prin telefon părinţilor situaţia şcolară a
elevilor, comportamentul, frecvenţa la
ore a elevilor precum şi anumite situaţii de urgenţă apărute(stări de rău,
leşin, răniri, etc);
·
Fiecare educatoare/
învăţător/ diriginte va pune la dispoziţia părinţilor/tutorilor legali un număr
de telefon (personal sau al şcolii), prin care părinţii sau tutorii legali vor putea comunica cu diriginţii, profesorii
sau cu directorul şcolii pe anumite teme
privind situaţia şcolară a
elevilor;
·
fiecare educatoare/
învăţător/ diriginte va stabili zilele/ora când pot fi sunaţi de părinţi ;
·
pentru situaţii de
urgenţă părinţii pot suna educatoarele/învăţătorii/ diriginţii și în
afara orelor/zilelor stabilite.
4.9. Comunicarea în scris cu părinţii sau tutorii legali:
- diriginţii
vor comunica în scris părinţilor, prin compartimentul secretariat,
sancţionările disciplinare acordate elevilor, situaţiile de repetenţie, de
corigenţă şi de neîncheiere a situaţiei şcolare, precum şi perioadele de
desfăşurarea a exemenelor de corigenţă şi de încheiere a situaţiei şcolare ;
- diriginţii
vor înforma în scris părinţii, prin compartimentul secretariat, cu privire la frecvenţa, abaterile
disciplinare ale elevilor, etc
- diriginţii
vor comunica în scris părinţilor, prin compartimentul secretariat, rapoartele
periodice de progres şi rapoartele semestriale privind progresul realizat şi
rezultatele şcolare.
4.10. Festivitatea de deschidere/ închidere a anului şcolar:
- directorul şcolii comunică părinţilor încadrarea la clase/grupe
şi pe discipline de studiu, organizarea/reorganizarea colectivelor de elevi,
spaţiile de învăţământ în care vor studia elevii;
- sunt anunţate rezultatele obţinute
de colectivele de elevi la sfârşitul anului şcolar de către fiecare învăţător şi
diriginte;
- sunt anunţate rezultatele şcolii(
proiecte, dotări, renovări, construcţii noi, rezultatele obţinute la concursuri
şi olimpiade, etc.)
4.11. Comunicarea prin
compartimentul secretariat:
- secretarul şcolii afişează la
loc vizibil programul cu publicul avizat de director;
- părinţii vor respecta programul
cu publicul afişat la secretariat.
4.12. Întâlniri cu
directorul scolii/ alte persoane din echipa managerială a şcolii:
·
se programează prin
compartimentul secretariat
Notă:Părinţii au
obligaţia să comunice şcolii, prin serviciul secretariat, orice schimbare de
domiciliu, număr de telefon sau adresă de e-mail, astfel încât să fie permanent
asigurată posibilitatea comunicării între familie şi şcoală.
5.Monitorizarea procedurii.
Se face de catre membrii Comisiei de Evaluare şi Asigurarea a Calităţii
şi managerul unităţii de învăţământ.
6.Analiza procedurii.
Ritmicitatea analizei procedurii este de un an
şcolar.
DIRECTOR,
PROF. DOBREA FIRICEL
Comentarii
Trimiteți un comentariu