Treceți la conținutul principal

Procedura operationala de comunicare cu parintii


LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA 
PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ

Editia I
Nr. exemplare: 6

COMUNICAREA CU PARINŢII ŞI INFORMAREA  PRIVIND PROGRESUL ŞI REZULTATELE ŞCOLARE ALE ELEVILOR
Revizie: 1
Nr. exemplare: 6

COD: PO – C.P.I.P.P.R.S.E.
Data elaborare:
19.01.2011
Data revizie: 22.10.2013
Elaborat
Profesor: Butuc Carmen
Semnătura:          
Verificat
Profesor: Roman Vergil
Semnătura:          
Aprobat
Director: Dobrea Firicel
Semnătura:          



Exemplar numărul _____________
Data intrării în vigoare:23.10.2013

Revizuire

Data

Persoana responsabilă

Semnătura
1
22.10.2013
Butuc Carmen


Lista de difuzare:
Exemplar
Nr.

Destinatar document

Data difuzării
Semnătura de
primire
1.    
Dobrea Firicel -director
23.10.2013

2.
Butuc Carmen –consilier educativ, resp. comisie metodică diriginţi înv. gimnazial şi liceal
23.10.2013

3.
Grecu Mărioara – resp. comisie metodică diriginţi înv. primar şi preşcolar
23.10.2013

4.
Bordeianu Neculai –resp. comisie metodică discipline reale
23.10.2013

5.
Roman Vergil –resp. comisie metodică discipline  reale
23.10.2013

6.
Darie Oana -secretar
23.10.2013




Cuprins:
  1. Scopul procedurii;
  2. Aria de cuprindere;
  3. Responsabilităţi;
  4. Conţinutul procedurii;
  5. Monitorizarea procedurii;
  6. Analiza procedurii;
Referinţe:
§  Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§  Legea Educaţiei Naţionale Nr. 1 din 5 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, în vigoare începând cu data de 2 septembrie 2013;
§  Regulamentul Intern;
§  Legea nr.87/13.04.2006 privind asigurarea calităţii în educaţie;
§  Standardele ARACIP privind evaluarea unităţilor de învăţământ preuniversitar;
§  Ordinul M.E.C.I., nr. 5132/10.09.2009, privind activităţile specifice fucnţiei de diriginte .

1.   Scopul procedurii :
1.1.            Scopul acestei proceduri este de stabilire a unor condiţii si modalităţi de comunicare cu părinţii şi de informare regulată a acestora privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
1.2.            Prin prezenta procedură se stabileşte  metodologia si responsabilităţile celor implicaţi în procesul de comunicare cu părinţii.

2.           Aria de cuprindere :
 Prezenta procedura se aplică personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic din Liceul Tehnologic ,,Petru Rares” Vetrişoaia, precum şi tuturor părinţilor/tutorilor legali.
3.   Responsabilităţi :
3.1.            Procedura va fi aplicată de către toate cadrele didactice, personalul didactic auxiliar, nedidactic şi de către toţi părinţii/tutorii legali.
3.2.             Membrii C.E.A.C. răspund de comunicarea prevederilor prezentei proceduri
3.3.            Directorul unităţii şcolare şi preşedintele C.E.A.C. sunt responsabili pentru implementarea şi menţinerea acestei proceduri.
3.4.            Consilierul educativ al şcolii este responsabil :
·         De verificarea respectării acestei proceduri;
·         Asigurarea condiţiilor de pastrare a înregistrărilor cerute de desfăşurarea curentă a procedurii ( procese verbale ale sedintelor cu părintii în care se aplică chestionare de evaluare a şcolii, alte documente ce atesta comunicarea cu parintii elevilor: sugestiile şi reclamaţiilor elevilor şi ale părinţilor acestora
3.5.            C.E.A.C. are responsabilitatea de revizuire periodică  a procedurii.

4.        Continutul procedurii :
La Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”  Vetrişoaia comunicarea cu părinţii are un rol important în procesul de educaţie şi se realizează prin:
4.1.
Şedinţe/lectorate cu toţi părinţii pe clase/şcoală care se realizează astfel:
·         La începutul anului şcolar fiecare educatoare/învăţător/diriginte realizează o planificare a întâlnirilor cu părinţii;
·         şedinţele  cu părinţii au loc obligatoriu de două ori pe semestru, la începutul şi la finalul semestrului;
·         La cererea părinţilor sau a conducerii şcolii, pot fi organizate  mai mult de două şedinţe pe semestru;
·         Lectoratele  pe anumite teme educaţionale  şi de consiliere a părinţilor  se stabilesc la nivel de clasă şi şcoală, la începutul anului şcolar;
·         şedinţele şi lecoratele cu părinţii sunt  anunţate prin convocare scrisă cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită;
·         Au ca scop informarea părinţilor cu privire la: prevederile Regulamentului intern al şcolii,  progresul şcolar şi rezultatele elevilor, reglementările  referitoare la examene/testări naţionale, discutarea unor aspecte generale legate de curriculum, evaluare, politicile educaţionale ale şcolii, organizarea unor evenimente speciale, probleme specifice colectivului de elevi etc.;
·         Pot include pe agendă şi participarea directorului şcolii, a profesorului consilier, a profesorilor clasei etc.
Părinţii au obligaţia să participe la şedinţe şi să respecte ordinea de zi fixată de educatoare/învăţător/ diriginte/director. Aspectele care nu sunt cuprinse în agendă pot fi puse în discuţie de către părinţi la un punct special de pe  ordinea de zi numit Discuţii/diverse.
4.2. Consultaţii periodice individuale cu părinţii care:
·         au loc în cadrul ,,orei la dispoziţia părinţilor” stabilită într-un interval orar anunţat de  educatoare/învăţător/ diriginte la începutul anului colar;
·         au ca scop discutarea unor probleme specifice copilului, legate de activitatea la clasă, progresul şcolar şi rezultatele elevilor, nevoi de instruire şi sprijin, atitudini şi relaţionare în cadrul gupei de elevi, în familie etc.;
·         se finalizează, în unele cazuri,  prin planuri comune de acţiune, acorduri, concluzii care se asumă prin semnătura părintelui şi a educatoarei/ învăţătorului/ dirigintelui.
4.3. Vizite la domiciliul părinţilor :
- sunt anunţate telefonic sau în scris cu cel puţin  24 de ore înainte de vizită;
- se realizează cu acceptul părinţilor.

4.4. Şedinşele Consiliului reprezentativ al părinţilor:
- cel puţin două şedinţe pe semestru sau ori de câte ori este nevoie;
- la şedinţe participă directorul şcolii şi consilierul educativ;
- părinţii sunt informaţi cu privire la problemele elevilor, şcolii, etc.
4.5. Rapoartele periodice de progres care:
·         sunt elaborate şi trimise către părinţi de către învăţători/diriginţi;
·         sunt trimise la intervale regulate de o lună/ o lună şi jumătate .
Părinţii au datoria de a citi raportul periodic de progres şi de a colabora cu reprezentanţii şcolii pentru  asigurarea progresului şcolar al copilului.
4.6. Raportul semestrial care:
·         este elaborat de către diriginte în colaborare cu profesorii clasei şi directorul scolii;
·         este trimis către părinţi la finalul semestrului.
Părinţii au datoria de a citi raportul semestrial şi de a colabora cu reprezentanţii scolii   pentru  asigurarea progresului şcolar al copilului.
4.7. Întâlniri cu cadrele didactice (solicitate de părinţi şi agreate de profesori):
·         sunt anunţate telefonic sau direct prin profesorul/elevul de serviciu pe şcoală sau directorul şcolii;
·         se stabilesc de comun acord ;
·         se discută probleme specifice copilului ;
·         aspectele cu potenţial conflictual se vor transmite conducerii şcolii de către profesor.
4.8. Convorbiri telefonice profesori-părinţi şi părinţi -profesori:
·         Diriginţii vor completa baza de date de la la sfarşitul catalogului cu numerele de telefon ale părinţilor/tutorilor legali ai elevilor;
·         Diriginţii, profesorii vor comunica prin telefon părinţilor situaţia şcolară a elevilor,  comportamentul, frecvenţa la ore a elevilor precum şi anumite situaţii de urgenţă apărute(stări de rău, leşin, răniri, etc);
·         Fiecare educatoare/ învăţător/ diriginte va pune la dispoziţia părinţilor/tutorilor legali un număr de telefon (personal sau al şcolii), prin care părinţii sau tutorii legali  vor putea comunica cu diriginţii, profesorii sau cu directorul şcolii pe anumite teme  privind situaţia şcolară a  elevilor;
·         fiecare educatoare/ învăţător/ diriginte va stabili zilele/ora când pot fi sunaţi de părinţi ;
·         pentru situaţii de urgenţă părinţii  pot suna  educatoarele/învăţătorii/ diriginţii și în afara orelor/zilelor stabilite.
4.9.  Comunicarea în scris cu părinţii sau tutorii legali:
- diriginţii vor comunica în scris părinţilor, prin compartimentul secretariat, sancţionările disciplinare acordate elevilor, situaţiile de repetenţie, de corigenţă şi de neîncheiere a situaţiei şcolare, precum şi perioadele de desfăşurarea a exemenelor de corigenţă şi de încheiere a situaţiei şcolare ;
- diriginţii vor înforma în scris părinţii, prin compartimentul secretariat,  cu privire la frecvenţa, abaterile disciplinare ale elevilor, etc
- diriginţii vor comunica în scris părinţilor, prin compartimentul secretariat, rapoartele periodice de progres şi rapoartele semestriale privind progresul realizat şi rezultatele şcolare.
4.10.  Festivitatea de deschidere/ închidere a  anului şcolar:
- directorul şcolii  comunică părinţilor încadrarea la clase/grupe şi pe discipline de studiu, organizarea/reorganizarea colectivelor de elevi, spaţiile de învăţământ în care vor studia elevii;
- sunt anunţate rezultatele obţinute de colectivele de elevi la sfârşitul anului şcolar de către fiecare învăţător şi diriginte;
- sunt anunţate rezultatele şcolii( proiecte, dotări, renovări, construcţii noi, rezultatele obţinute la concursuri şi olimpiade, etc.)
4.11. Comunicarea prin compartimentul secretariat:
- secretarul şcolii afişează la loc vizibil programul cu publicul avizat de director;
- părinţii vor respecta programul cu publicul afişat la secretariat.
4.12. Întâlniri cu directorul scolii/ alte persoane din echipa managerială a şcolii:
·         se programează prin compartimentul secretariat
Notă:Părinţii au obligaţia să comunice şcolii, prin serviciul secretariat, orice schimbare de domiciliu, număr de telefon sau adresă de e-mail, astfel încât să fie permanent asigurată posibilitatea comunicării între familie şi şcoală.
5.Monitorizarea procedurii.
  Se face de catre membrii Comisiei de Evaluare şi Asigurarea a Calităţii şi managerul unităţii de învăţământ.

6.Analiza procedurii.
 Ritmicitatea analizei procedurii este de un an şcolar.

DIRECTOR,
PROF. DOBREA FIRICEL

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%