Treceți la conținutul principal

Anexele 1-8 la Regulamentul de Organizare si Functionare, 2014-2015



 Anexa 1.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRISOAIA
 
    Având în vedere prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin OMEN nr. , ale Legii nr. 272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, 
    Se încheie prezentul: 

CONTRACT EDUCAŢIONAL

   I. Părţile semnatare 
   1. LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, cu sediul în VETRISOAIA, reprezentată legal prin director, dna/dl ………………………………………
   2. Beneficiarul indirect, dna/dl. ………….……………………………părinte/tutore/susţinător legal al elevului, cu domiciliul în …………………………………………………………………, 
   3. Beneficiarul direct al educaţiei, ………………………………………………………..elev. 
   II. Scopul contractului: asigurarea condiţiilor optime de derulare a procesului de învăţământ prin implicarea şi responsabilizarea părţilor implicate în educaţia beneficiarilor direcţi ai educaţiei. 
   III. Drepturile părţilor: drepturile părţilor semnatare ale prezentului contract sunt cele prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar şi în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ. 
   IV. Părţile au cel puţin următoarele obligaţii:
   1. Unitatea de învăţământ se obligă: 
   a) să asigure condiţiile optime de derulare a procesului de învăţământ; 
   b) să răspundă de respectarea condiţiilor şi a exigenţelor privind normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă şi de pază contra incendiilor în unitatea de învăţământ; 
   c) să ia măsuri pentru aplicarea de sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul unităţii de învăţământ, în limita prevederilor legale în vigoare; 
   d) să ia măsuri pentru aplicarea de sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de elevi, în limita prevederilor legale în vigoare; 
   e) personalul din învăţământ trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale pe care le transmite elevilor şi un comportament responsabil; 
   f) personalul din învăţământ are obligaţia să sesizeze, la nevoie, instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională specializată, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în legătură cu aspecte care afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a elevului/copilului; 
   g) personalul din învăţământ trebuie să dovedească respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii şi cu părinţii/reprezentanţii legali ai acestora; 
   h) personalului din învăţământ îi este interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată şi familială a acestuia; 
   i) personalului din învăţământ îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal sau fizic elevii şi/sau colegii. 
   j) se interzice personalului didactic să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinţii/aparţinătorii/reprezentanţii legali ai acestora. 
   k) sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi activităţile de natură politică şi prozelitismul religios 
   2. Beneficiarul indirect - părintele/tutorele/susţinătorul legal al copilului/elevului are următoarele obligaţii: 
   a) obligaţia de a asigura frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul obligatoriu şi de a lua măsuri pentru şcolarizarea elevului, până la finalizarea studiilor; 
   b) la înscrierea copilului/elevului în unitatea de învăţământ, părintele/tutorele/susţinătorul legal are obligaţia de a prezenta documentele medicale solicitate, în vederea menţinerii unui climat sănătos la nivel de grupă/clasă pentru evitarea degradării stării de sănătate a celorlalţi elevi/preşcolari din colectivitate/ unitatea de învăţământ; 
   c) părintele/tutorele/susţinătorul legal al elevului are obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu educatoarea/învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul preşcolar/ profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru a cunoaşte evoluţia copilului/elevului; 
   d) părintele/tutorele/susţinătorul legal al elevului răspunde material pentru distrugerile bunurilor din patrimoniul şcolii, cauzate de elev; 
   e) să respecte prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ; 
   h) părintelui/tutorelui/susţinătorului legal îi sunt interzise agresarea fizică, psihică, verbală a personalului unităţii de învăţământ. 
   3. Beneficiarul direct are următoarele obligaţii: 
   a) de a se pregăti la fiecare disciplină/modul de studiu, de a dobândi competenţele şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare; 
   b) de a frecventa cursurile, în cazul beneficiarilor primari ai educaţiei din învăţământul de stat, particular şi confesional autorizat/acreditat cu frecvenţă; 
   c) de a se prezenta la cursuri şi la fiecare evaluare/sesiune de examene organizată de unitatea de învăţământ, în cazul elevilor din învăţământul obligatoriu, înscrişi la cursuri cu frecvenţă redusă; 
   d) de a avea un comportament civilizat şi o ţinută decentă, atât în unitatea de învăţământ, cât şi în afara ei; 
   e) de a respecta regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ, regulile de circulaţie, normele de securitate şi de sănătate în muncă, de prevenire şi de stingere a incendiilor, normele de protecţie a mediului; 
   f) de a nu distruge documentele şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole, documente din portofoliu educaţional etc.; 
   g) de a nu deteriora bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ (materiale didactice şi mijloace de învăţământ, cărţi de la biblioteca şcolii, mobilier şcolar, mobilier sanitar, spaţii de învăţământ etc.); 
   h) de a nu aduce sau difuza, în unitatea de învăţământ, materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa; 
   i) de a nu organiza/participa la acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează participarea la programul şcolar; 
   j) de a nu deţine/consuma/comercializa, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, droguri, substanţe etnobotanice, băuturi alcoolice, ţigări; 
   k) de a nu introduce şi/sau face uz în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de arme sau alte produse pirotehnice cum ar fi muniţie, petarde, pocnitori, brichete etc., precum şi sprayuri lacrimogene, paralizante sau altele asemenea care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a beneficiarilor direcţi ai educaţiei şi a personalului unităţii de învăţământ; 
   l) de a nu poseda şi/sau difuza materiale care au un caracter obscen sau pornografic; 
   m) de a nu aduce jigniri şi de a nu manifesta agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ sau de a leza în orice mod imaginea publică a acestora; 
   n) de a nu provoca/ instiga/participa la acte de violenţă în unitate şi în afara ei; 
   o) de a nu părăsi incinta şcolii în timpul pauzelor sau după începerea cursurilor, fără avizul profesorului de serviciu sau a învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte. 
   V. Durata contractului: prezentul contract se încheie, de regulă, pe durata unui nivel de învăţământ. 
   VI. Alte clauze: vor fi înscrise prevederi legale, conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 272/ 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului. 
    Încheiat azi, ……………………………., în două exemplare, în original, câte unul pentru fiecare parte. 
Unitatea şcolară:                                                                               Beneficiar indirect**),
Liceul Tehnologic ,,Petru Rares” Vetrisoaia                        …………………………………
DIRECTOR,
……………………………………………..
Am luat la cunoştinţă,
Beneficiar direct, elevul,
………………………………………………….
(în vârstă de cel puţin 14 ani)

   **) Părintele/tutorele/susţinătorul legal, pentru elevii din învăţământul antepreşcolar, preşcolar, primar, gimnazial şi liceal, respectiv elevul, pentru învăţământul postliceal. 



ANEXA 2.


GRAFIC   CUPRINZÂND   CADRELE    DIDACTICE - CARE   EFECTUEAZĂ   SERVICIUL  PE   ŞCOALĂ
ZIUA
NIVELUL PRIMAR
NIVELUL GIMNAZIAL
NIVELUL LICEAL
NIVELUL  PRESCOLAR

CORP 1
CORP 2
LUNI
PURICE ANA
PURICE DUMITRU

MITROFAN CRINA

BUTUC CARMEN
TĂBUȘ MIRABELA

TABEICĂ ALEXANDRA

COTEA DANIELA
BEJAN CORINA
MARTI
BALAN VALERU
FLOREA RODICA
BORDEIANU NECULAI

TABEICĂ ALEXANDRA
ROMAN VERGIL

MIHALCEA MIHAI
CORCIOVA RICA
BEJAN CORINA
MIERCURI
FIRA MARIA
LOVIN LUMINITA
ȚAGA MIHAELA
PLATON ELENA
COTEA DANIELA
BORDEIANU NECULAI

DANDEȘ ARGENTINA
COTEA DANIELA
BEJAN CORINA
JOI
GRECU MARIOARA
BALAN VALERU
TĂBUȘ MIRABELA

SIMION MIOARA
PLATON ELENA

CARP MARINELA
CORCIOVA RICA
BEJAN CORINA
VINERI
PURICE DUMITRU
GRECU MARIOARA
PANDELEA ANA

DANDEȘ ARGENTINA

ROMAN VERGIL

MIHALCEA MIHAI

COTEA DANIELA
CORCIOVA RICA
BEJAN CORINA
NOTĂ:   NIVEL LICEAL:  Cadrele didactice de serviciu se vor prezenta la şcoală la ora 6,50 şi vor efectua serviciul până la ora 13,30.
             NIVEL GIMNAZIAL:  Cadrele didactice de serviciu se vor prezenta la şcoală la ora 12,30 şi vor efectua serviciul până la ora 19,30.
             NIVEL PRIMAR/PRESCOLAR:  Cadrele didactice de serviciu se vor prezenta la şcoală la ora 7,30 şi vor efectua serviciul până la ora 12,30



ANEXA 3.

ATRIBUŢIILE CADRULUI  DIDACTIC DE SERVICIU PE ȘCOALĂ

l. Se prezintă cu 30 minute înainte de începerea programului, la intrarea în serviciu preia
cataloagele, condica de prezență, registrul  de procese-verbale și registrul de evidență a vizitatorilor, de la secretara școlii, realizează instructajul elevilor de serviciu și împreună cu aceștia verifică tot spațiul școlar (clădirii și curtea școlii), implicit curățenia;
2. Răspunde de securitatea cataloagelor pe toată perioada cât este de serviciu;
3. Supraveghează şi îndrumă activitatea elevilor de serviciu,  predă și apoi preia registrul de evidență a vizitatorilor de la aceștia;
4. Asigură ordinea şi liniştea pe culoarele școlii și supraveghează elevii în curtea școlii;
5. Ia măsuri de suplinire a unor cadre didactice de către alte cadre didactice (dacă este
cazul, anunţând şi conducerea şcolii);
6. Cadrul didactic de serviciu rămâne 30 minute după terminarea programului, verifică
existența și predă cataloagele, condica de prezență și registrul de procese verbale și registrul de evidență a vizitatorilor secretarei școlii și asigură împreună cu aceasta securitatea acestora în fișetul special;
7. Răspunde de ordinea, disciplina și securitatea elevilor din incinta școlii;
8. Răspunde împreună cu elevii de serviciu, de semnalizarea sonoră a începutului și sfârșitului orelor de curs, conform programului școlii.
9. Solicită intervenția altor cadre didactice, a diriginților, a personalului de îngrijire sau a directorului pentru soluționarea problemelor care îl depășesc;
10. Informează conducerea școlii de cazurile grave de violență produse în incinta unității de învățământ;
11. Consemnează în registrul de procese verbale toate deficiențele constatate sau evenimentele cu care s-a confruntat;
12. Legitimează toate persoanele străine care se află în incinta școlii sau în spațiile aferente acesteia;
13. Constituie abatere disciplinară orice neîndeplinire a sarcinilor prevăzute precum și nerespectarea programului de lucru;
14. În registrul de procese-verbale cadrul didactic de serviciu va consemna:

a.       Existența sau absența  cataloagelor la începutul și sfârșitul serviciului planificat și va cerceta cazul în situația în care lipsește  unul sau mai multe cataloage;
b.      Anomaliile din cadrul programului instructiv-educativ (profesori absenți, abateri disciplinare ale elevilor, deteriorări de bunuri etc);
c.       Starea de curățenie în incinta și curtea școlii;
d.      Tulburarea programului școlar de către persoane străine;
e.       Alte evenimente.




 ANEXA 4.

PROCEDURĂ PRIVIND ASIGURAREA PAZEI UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT, ACCESUL ÎN ŞCOALĂ ŞI ASIGURAREA SERVICIULUI PE ŞCOALĂ

SCOPUL:
Prezenta procedură asigură respectarea cadrului legal privind asigurarea pazei şi protecţiei unităţii de invăţământ, privind accesul elevilor, personalului şcolii şi  persoanelor străine in şcoală şi privind asigurarea serviciului pe şcoală.

DOMENIUL DE APLICARE: Prezenta procedură se aplică de către Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia tuturor preşcolarilor, elevilor, personalului şcolii şi persoanelor străine (părinţi/reprezentanţi legali, rude, vizitatori) care solicită accesul în unitatea şcolară .

DOCUMENTE DE REFERINŢĂ:
·         Legea educaţiei  naţionale nr. 1/2011;
·         Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin OMEN. nr. 5115/15.12.2014;
·         Legea nr.35 din 2 martie 2007 privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ;
·         Regulamentul de Organizare și Funcționare a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia;
·         Nota MECTS nr. 67843/09.11.2012 şi Anexa privind măsurile de  asigurare a securităţii şi siguranţei elevilor în perimetrul unităţilor şcolare.

ASIGURAREA PAZEI UNITĂŢII ŞCOLARE:
  • Se face controlat de către cadrele didactice de serviciu pe şcoală și elevii de serviciu pe școală;
  • La punctul de acces în fiecare corp de clădire al  unitatii şcolare va fi afişat numărul de telefon al organelor de politie la care cadrele didactice de serviciu/personalul şcolii/elevii sau conducerea unităţii pot suna în situaţia unor incidente violente sau in cazul intrării în şcoală a unor persoane turbulente;

ASIGURAREA SERVICIULUI PE ŞCOALĂ:
  • Serviciul pe şcoală al cadrelor didcatice se organizează permanent pe durata desfăşurării cursurilor;
  • Serviciul pe şcoală al cadrelor didactice va fi organizat când au mai puține ore;
  • Serviciul pe școală al elevilor este efectuat de către elevii din clasele VII-VIII și respectiv IX-XII, conform graficelor întocmite de diriginții acestora clase;
  • Pentru fiecare incintă a școlii vor face de serviciu cate două-trei cadre didactice/schimb;
  • Cadrele didactice  trebuie sa cunoască și să respecte indatoririle ce le revin ca profesori de serviciu(conf. Anexei 3 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a unității);
  • Elevii  trebuie sa cunoască și să respecte indatoririle ce le revin ca elevi de serviciu(conf. Anexei 5 din Regulamentul de Organizare și Funcționare a unității);
  • Cadrele didactice/elevii de serviciu pe școală vor informa în regim de urgență conducerea unității de învățământ sau organele de poliție privind producerea unor evenimente de natură să afecteze ordinea publică precum și asupra prezenței nejustificate a unor persoane în incinta școlii sau în imediata apropiere a acesteia.

ACCESUL ELEVILOR ÎN ŞCOALĂ:
  • Se face prin intrările stabilite şi păzite corespunzător de profesorii și elevii de serviciu pe şcoală;
  • Accesul elevilor în unitatea de învăţământ va fi permis, în conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare, pe baza carnetului de elev şi a însemnelor distinctive de ţinută şi identificare adoptate de unitatea şcolară(uniforma şcolară);
  • Accesul elevilor în şcoală a elevilor se poate face şi prin identificarea acestora de către cel puţin 2 colegi sau de către cadrele didactice;
  • Accesul preşcolarilor în grădiniţă se face  în intervalul orar 730-830;
  • Accesul elevilor în şcoală se va face astfel:
-          Elevii claselor: din inv. primar în intervalul orar 730-800;
-          Elevii claselor:  de gimnaziu, în intervalul orar 1230-1300;
-          Elevii de liceu în intervalul orar 645- 700.

ACCESUL ÎN ŞCOALĂ A PERSONALULUI ŞCOLII
  • Accesul cadrelor didactice se face prin intrările stabilite şi păzite corespunzător de profesorii de serviciu, conform orarului şi activităţilor extracurriculare stabilite;
  • Accesul personalului didactic auxiliar şi nedidactic se face conform programului de serviciu stabilit de conducerea unităţii şcolare.

ACCESUL PERSOANELOR STRĂINE ÎN ŞCOALĂ
  • Se face prin intrările principale (puncte de control) ale fiecărui corp de clădire, semnalizate corespunzător;
  • Accesul în unitatea şcolară este permis după verificarea acestora de către profesorii de serviciu pe şcoală/grădiniţă şi primirea unui ecuson pentru vizitatori;
  • Modelul de ecuson este stabilit de către directorul şcolii, care are obligaţia de a păstra ecusoanele neînmânate şi de a a viza anual valabilitatea acelor aflate în uz, aplicând ştampila instituţiei în dreptul perioadei corespunzătoare înscrise în acest act. Ecusoanele pentru vizitatori se păstrează şi se eliberează la punctul de control;
  • Cadrele didactice/elevii de serviciu pe şcoală vor înregistra la punctul de control numele, prenumele, seria şi numărul actului de identitate, scopul vizitei, precum şi ora intrării şi părăsirii incintei unităţii de învăţământ în Registrul pentru evidenţa accesului vizitatorilor în spaţiile şcolare;
  • După înregistrarea datelor menţionate anterior, cadrele didactice/elevii de serviciu pe şcoală înmânează ecusonul pentru vizitatori. Vizitatorii au obligaţia de a purta ecusonul la vedere, pe toată perioada rămânerii în unitatea şcolară şi de a-l restitui la punctul de control, în momentul părăsirii acesteia;
  • Cadrele didactice/elevii de serviciu pe şcoală anunţă persoana cu care vizitatorul solicită întâlnirea şi conduce vizitatorul până la întalnirea cu persoana solicitată;
  • Vizitatorii au obligaţia să respecte reglementările interne ale unităţii de învăţământ referitoare la accesul în unitatea de învăţământ şi să nu părăsească locul stabilit pentru întâlnirea cu persoanele din şcoală;
  • Se interzice accesul vizitatorilor în alte spaţii decât cel stabilit pentru întâlnirile cu personalul unităţii de învăţământ, fără acordul conducerii unităţii de învăţământ. Nerespectarea acestor prevederi poate conduce la evacuarea din perimetrul unităţii de învăţământ a persoanei respective de către cadrele didactice de serviciu pe şcoală, sau organele abilitate în acest sens şi interzicerea ulterioară a accesului acesteia în grădiniţă sau şcoală;
  • Accesul părinţilor/reprezentanţilor legali în incintele unităţii şcolare este permis dacă:
a)      a fost solicitat/programat pentru o discuție cu un cadru didactic sau cu directorul unității de învățamânt;
b)      desfășoară activități în comun cu cadrele didactice,
c)      depune o cerere/alt document la secretariatul unității ;
d)     participă la întâlnirile programate cu educatoarea/învățătorul/profesorul diriginte.
  • Parintii/ reprezentantii legali pot astepta iesirea copiilor de la cursuri sau îi pot conduce pe copii la cursuri pana la poarta grădiniţei/şcolii; grădiniţa/şcoala va informa părinţii/reprezentanţii legali despre aceasta;
  • Parintii/ reprezentantii legali ai elevilor din înv. primar sunt obligați să însoțească elevii până la intrarea în unitatea de învățământ, iar la terminarea orelor de curs să-l preia. În cazul în care părintele/tutorele/sustinătorul legal nu poate să desfășoare o astfel de activitate, împuterniceste o altă persoană;
  • Este interzis accesul în şcoală al persoanelor turbulente sau a celor aflate sub influenta băuturilor alcoolice, a celor având comportament agresiv, a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea în şcoală;
  • Se interzice intararea vizitatorilor însoţiţi de câini, sau care au asupra lor arme sau obiecte contondente, substanţe toxice, explozivo-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau uşor inflamabile având un caracter obscen sau instigator, precum şi stupefiante sau băuturi alcoolice;
  • Se interzice oricăror persoane agresarea fizică, psihică, verbală etc. a copiilor/elevilor și a personalului unității de învățământ.


CONDUCEREA UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT ȘI CADRELE DIDACTICE VOR ORGANIZA ȘI REALIZA INSTRUIREA ELEVILOR ȘI A PĂRINȚILOR PENTRU CUNOAȘTEREA ȘI APLICAREA PREVEDERILOR REGULAMENTULUI INTERN ȘI A PREZENTEI PROCEDURI CARE REGELEMENTEAZA PREZENTA ȘI COMPORTAMENTUL ACESTORA ÎN UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT.



DIRECTOR,
PROF. DOBREA FIRICEL




 ANEXA 5.
 
ATRIBUȚIILE ELEVULUI DE SERVICIU PE ȘCOALĂ

Art. 1 Programarea elevilor de serviciu în școală este făcută numai de către dirigintele clasei, care îi instruiește pe elevi în legătură cu sarcinile specifice. Dirigintele are obligația de a întocmi un tabel nominal cu elevii clasei și zilele în care aceștia execută serviciul pe școală, tabel pe care să-l atașeze la prima pagină a catalogului. Dirigintele și profesorii de serviciu pe școală trebuie să supravegheze respectarea strictă a programării făcute și modul în care își duc la îndeplinire sarcinile;

Art.2   Elevul  de  serviciu este obligat să se prezinte la școală cu 15-20 minute înaintea începerii cursurilor,  permite  intrarea  si  ieșirea  elevilor  din  școala  în  timpul  programului  scolar;

Art.3   Nu  permite  intrarea  persoanelor  străine  în  școala  și  nici  a  elevilor  din  alte  schimburi.  Accesul părinților este permis în baza verificării identități acestora și pe consemnarea în registrul de evidență a vizitatorilor aflat la intrarea în școală;

Art.4   Răspunde  de  semnalizarea  sonoră  la  începutul  și  sfârșitul  orelor  de  curs conform programului de lucru;

Art.5   Nu  permite  intrarea  persoanelor  străine  în  cancelaria  școlii ;

Art.6   Urmareste  si  raporteaza profesorului de serviciu  tot  ceea ce  se  întâmplă  în  scoală  în  timpul  serviciului;

Art.7   Unul  dintre  cei  doi  elevi  caută  invatatorii  sau  profesorii  solicitati  la  cancelarie;

Art.8   Atunci  când  sunt  probleme  urgente,  mai  intâi  informeaza  profesorul  de  serviciu  sau  conducerea  scolii;

Art.9   Unul  dintre  cei  doi  elevi  de  serviciu  supravegheaza  permanent  intrarea  principala  a  scolii  iar  celalalt  patruleaza  pe  holuri  si  in  curte;

Art.10   Se  interzice  elevului  de  serviciu  sa  aibă  alte  ocupații  in  timpul  serviciului (ascultat  muzica,  jucat  carti,  lectura,  efectuare  de  teme);

Art.11   La  intrarea  și  ieșirea  din  serviciu predă registrul de evidență a vizitatorilor cadrului didactic de serviciu pe școală.

DIRECTOR,                                                                 CONSILIER EDUCATIV,
PROF. DOBREA FIRICEL                                            PROF. BUTUC CARMEN



ANEXA 6.


Procedura generală de intervenţie la nivelul unităţii de învăţământ în situaţii de violenţă
    În cazul unei forme uşoare a violenţei şcolare: 
   1. dacă sancţiunea nu e prevăzută în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ 
    ↓ Este sesizată comisia de violenţă şi conducerea şcolii (dacă este cazul) 
    ↓ Se realizează o anchetă detaliată 
    ↓ Este luată o decizie privind aplicarea sau nu a unei sancţiuni 
    ↓ Se stabilesc măsuri de asistenţă pentru victimă/agresor 
   2. dacă sancţiunea este prevăzută în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ 
    ↓ Se convoacă Consiliul clasei (se analizează cazul, se propune şi se stabileşte o sancţiune) 
    ↓ Se sancţionează elevul → învăţător/institutor/profesor învăţământ primar/diriginte 
    ↓ Aplică sancţiunea 
    ↓ Informează părinţii, tutorii sau susţinătorii legali 
    ↓ Recomandă măsuri de asistenţă pentru victimă şi agresor 
    ↓ Monitorizează intervenţiile, colaborând cu părinţii şi psihologul şcolar 
    În cazul unei forme grave de violenţă şcolară: 
    Dirigintele → anunţă conducerea unităţii de învăţământ 
    ↓ Sesizează Autorităţile competente (Jandarmeria/Poliţia de Proximitate/DGASPC etc.) 
    ↓ Sesizează părinţii, tutorii sau susţinătorii legali 
    ↓ Informează inspectoratul şcolar (consilierul de imagine), în raport cu gravitatea faptei 
    ↓ Înştiinţează Comisia de violenţă 
    Comisia de violenţă → realizează o anchetă detaliată 
    → propune măsuri specifice 
    → convoacă Consiliul clasei 
    ↓ Se stabileşte/propune sancţiunea 
    Dirigintele → Aplică sancţiunea conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ 
    → Completează Fişa de înregistrare a cazului de violenţă şi o transmite persoanei desemnate de Comisia de violenţă să centralizeze fişele şi să le înregistreze în baza de date 
    Psihologul şcolar → realizează consilierea psihologică pentru victimă/agresor 
    Dirigintele şi psihologul şcolar → colaborează cu familia elevului 
    → monitorizează cazul 
    Comisia de violenţă se asigură că fenomenul de violenţă a fost înregistrat, că măsurile de intervenţie au fost puse în aplicare şi urmăreşte impactul acestora asupra actorilor implicaţi în cazul de violenţă respectiv. 




ANEXA 7.


Procedura generală de intervenţie la nivelul unităţii de învăţământ în situaţii de violenţă ce necesită intervenţia poliţiei/ jandarmeriei/ poliţiei locale/ambulanţei

    Incinta unităţii de învăţământ reprezintă toată zona şcolii, incluzând sălile de clasă, cancelarie, coridoare, terenul de sport, anexele, curtea şcolii, etc. 
    Proximitatea unităţilor de învăţământ este reprezentată de suprafaţa de teren situată în afara curţii unităţii, precum arterele rutiere, căile de acces către unitatea de învăţământ, spaţiile verzi din jurul şcolii, alte spaţii publice situate în apropierea acesteia. 
   • Dacă violenţa exercitată constă într-un incident de agresiune simplă şi a fost cauzatoare doar de vătămări corporale uşoare (lovire uşoară cu palma ori cu dosul palmei), autorul fiind elev cu vârsta sub 14 ani, şcoala poate reacţiona prioritar pentru sancţionarea acestui comportament şi poate informa ulterior poliţistul de proximitate pentru aplanarea unei stări conflictuale între părinţii victimei şi cei ai agresorului. 
   • Dacă este vorba despre mai mult decât exercitarea unei violenţe corporale uşoare (lovirea repetată de intensitate medie a victimei, atunci poliţia/jandarmeria trebuie sesizată odată cu intervenţia echipajului unei ambulanţe, prin apelul telefonic de urgenţă la 112.) 
   • În toate cazurile de lovire sau alte violenţe exercitate împotriva unui elev, conducerea şcolii trebuie să informeze părinţii victimei şi instituţiile de aplicare a legii. 
    Cei ce vor desfăşura astfel de activităţi sunt cadrele didactice, personalul auxiliar şi personalul care asigură securitatea/paznicii unităţii şcolare, care se autosesizează sau sunt sesizaţi de izbucnirea sau derularea unui act de violenţă. 
    Monitorizarea (activităţile derulate), intervenţie 
    Atunci când un salariat al unităţii de învăţământ este sesizat sau se autosesizează despre existenţa unui eveniment de violenţă în unitatea de învăţământ sau în proximitatea acesteia, trebuie să respecte următoarele reguli procedurale, în funcţie de eveniment: 
   A. Pentru tipurile de violenţă, care cad sub incidenţa codurilor de la 1.10 la 1.14, 2.3, 3.3., de la 4.2 la 4.4 şi 4.6 din Nomenclatorul actelor de violenţă în şcoală, cadrul didactic/cadrul didactic auxiliar/personal de pază ce a fost sesizat sau s-a autosesizat de producerea unui eveniment, va proceda astfel: 
   - se deplasează de urgenţă (dacă nu se află deja) la locul unde se desfăşoară actul de violenţă respectivă; 
   - ajuns la locul evenimentului, acesta va efectua o scurtă analiză a actului de violenţă şi va comunica imediat conducerii unităţii de învăţământ despre cele constatate; 
   - se informează dacă sunt victime ce necesită îngrijiri medicale; 
   - dacă sunt victime care necesită îngrijiri medicale, sună la numărul de urgenţă 112 şi solicită o ambulanţă; 
   - directorul unităţii de învăţământ va informa de urgenţă reprezentanţii isnpectoratului şcolar; 
   - în cazul în care printre agresori sunt persoane violente, persoanele care au sunat la 112 vor solicita sprijin din partea personalul care asigură securitatea/paznicului şcolii pentru a preveni o eventuală degenerare a evenimentului şi vor solicita, de urgenţă, sprijinul poliţiei, jandarmeriei, poliţiei locale; 
   - până la sosirea echipajului de poliţie/jandarmerie/poliţie locală sau ambulanţă, după caz, se vor lua măsuri de asigurare a primului ajutor victimelor, solicitând sprijinul cadrului medical din cadrul şcolii (dacă există), conducerii şcolii, cadrelor didactice, consilierului şcolar, personalului de pază, după care vor lua măsuri pentru transportarea victimei/victimelor la cea mai apropiată unitate medicală de urgenţă; 
   - vor fi îndepărtaţi elevii care nu sunt implicaţi în eveniment şi care, prin zgomote, gesturi, îndemnuri, pot instiga sau amplifica dezordinea creată. În acest scop, se va folosi un ton autoritar, fără a adresa cuvinte jignitoare sau ameninţări, având în vedere vârsta şi comportamentul elevilor. Pe cât posibil, vor fi reţinute date despre agresor/agresori pentru identificarea lor ulterioară, în cazul în care aceştia ar reuşi să fugă şi nu ar fi cunoscuţi de elevi; 
   - pe cât posibil, autorii faptei vor fi izolaţi, conducându-i într-o încăpere din incinta unităţii de învăţământ; 
   - la sosirea ambulanţei, dacă este cazul, se vor da toate detaliile despre victimă şi modul cum s-a întâmplat actul de violenţă; 
   - pe cât posibil, se vor lua măsuri de protejare a locului producerii infracţiunii;  
   - la sosirea echipajului poliţiei/jandarmeriei/poliţiei locale se vor oferi toate datele necesare în vederea identificării elevilor/sau a altor persoane implicate în comiterea faptei, precum şi cauza/motivul incidentului (dacă se cunosc), măsurile preliminare luate de şcoală pentru soluţionarea evenimentului semnalat (în caz de agresiuni fizice - dacă a fost anunţat serviciul de ambulanţă sau în caz de incendiu dacă au fost informaţi pompierii); 
   - părinţii elevilor minori implicaţi, atât ca victimă, cât şi ca autor în incident vor fi solicitaţi să se prezinte de urgenţă la sediul şcolii; 
   - echipa de cercetare sosită la faţa locului, îndeosebi poliţistul de investigaţii criminale, va fi pus la curent cu toate datele şi informaţiile cu privire la participanţii la comiterea actului de violenţă, victime şi martori, precum şi activităţile şi măsurile luate din momentul sosirii la locul faptei. 
   B. Pentru tipurile de violenţă care cad sub incidenţa codurilor de la 1.2, 1.3, 1.5, 1.6, 2.5, 2.4, 3.2, 34, 3.5, din Nomenclatorul actelor de violenţă în şcoală, cadrul didactic/auxiliar ce a fost sesizat sau s-a autosesizat de producerea unui eveniment, va proceda astfel: 
   - după luarea la cunoştinţă şi, după caz, constatarea faptei şi a gravităţii ei, aceasta se aduce la cunoştinţa profesorului de serviciu, conducerii unităţii şcolare, administratorului (în cazul distrugerii de bunuri ale şcolii), profesorului diriginte etc.; 
   - în cazul în care fapta presupune introducerea de arme albe sau de foc se solicită sprijinul personalul care asigură securitatea/paznicului sau a altor cadre didactice, şi se sună la numărul de telefon 112, încercându-se izolarea şi reţinerea persoanei în cauză; 
   - în cazul în care aceasta reuşeşte să scape, se reţin cât mai multe date despre posesorul armei, în vederea informării echipajelor de poliţie/jandarmeriei sau, după caz, poliţistului de proximitate ce vor interveni la solicitare; 
   - dacă este elev al şcolii, se anunţă şi părinţii acestuia; 
   - în cazul în care fapta semnalată constă în furtul unui bun, distrugerea de bunuri (care se manifestă prin violenţă agresivă continuă), se procedează ca mai sus. 


ANEXA 8.



Nomenclatorul actelor de violenţă





Categorie
Tip
COD

1. Atac la persoană
1. Violarea secretului corespondenţei (accesarea fără consimţământul persoanei a calculatorului, telefonului mobil etc.)
1.1.

2. Discriminare şi instigare la discriminare
1.2.

3. Insulte grave, repetate
1.3.

4. Ameninţări repetate
1.4.

5. Şantaj
1.5.

6. Înşelăciune
1.6.

7. Instigare la violenţă
1.7.

8. Violenţe fizice uşoare, fără arme (lovire)
1.8.

9. Lăsarea fără ajutor sau lăsarea fără ajutor prin omisiune de înştiinţare
1.9.

10. Fapte privitoare la viaţa sexuală (violul, actul sexual cu un minor, perversiunea sexuală, corupţia sexuală, seducţia, hărţuire sexuală)
1.10.

11. Violenţă fizică gravă fără arme (vătămare corporală gravă)
1.11.

12. Violenţă fizică cu arme albe
1.12.

13. Violenţă fizică cu arme de foc
1.13

14. Omor sau tentativă de omor
1.14

2. Atentat la securitatea unităţii şcolare
1. Introducerea unor persoane străine în incinta şcolii
2.1.

2. Alarmă falsă
2.2.

3. Incendiere şi tentativă de incendiere
2.3.

4. Introducere sau port armă albă în spaţiul şcolar
2.4.

5. Introducere sau port armă de foc în spaţiul şcolar
2.5.

3. Atentat la bunuri
1. Însuşirea bunului găsit
3.1.

2. Furt şi tentativă de furt
3.2.

3. Tâlhărie
3.3.

4. Distrugerea bunurilor unor persoane
3.4.

5. Distrugerea bunurilor şcolii
3.5.

4. Alte fapte de violenţă sau atentate la securitate în spaţiul şcolar
1. Consum de alcool
4.1

2. Consum de stupefiante sau alte substanţe interzise
4.2.

3. Trafic cu stupefiante sau alte substanţe interzise
4.3.

4. Automutilare
4.4.

5. Determinarea sau înlesnirea sinuciderii
4.5.

6. Suicid sau tentativă de suicid
4.6.

7. Alte tipuri de violenţă
4.7.



 



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%