Treceți la conținutul principal

Raportul activitatilor educative pe sem. I, an scolar 2014-2015



INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN                                                   Aviz director,
                       VASLUI                                                                                  Prof. Dobrea Firicel
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT  VETRIŞOAIA          
TEL./FAX: 0235432038
Nr.          /
                                                                                                                                                                                                                              
RAPORTUL ACTIVITĂŢILOR FORMALE ŞI NON-FORMALE LA NIVEL DE UNITATE ŞCOLARĂ PE SEMESTRUL I AL ANULUI ŞCOLAR 2014/2015


I.                   ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINŢILOR
          La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, în anul şcolar 2014/2015, au fost stabilite conform Deciziei nr. 30 din 29.09.2014 de constituire a comisiilor metodice,  două comisii metodice la nivelul ariei curriculare ,,Consiliere şi orientare” şi anume : ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul preşcolar şi primar” – responsabil înv. Grecu Marioara şi ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul gimnazial şi liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
                 Majoritatea membrilor celor două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi  pe semestrul I, conform programei de consiliere şi orientare. Majoritatea diriginţilor  a completat corect documentele activităţii dirigintelui (catalogul clasei,  portofoliul dirigintelui) şi  a realizat caracterizarea clasei/grupei la începutul anului şcolar şi la  sfârşitul semestrului I.
           O atenţie deosebită a fost acordată optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii elevilor  în activităţile de învăţare şi asigurarea succesului la învăţătură.
            S-a urmărit şi o colaborare eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât  în cadrul orei la dispoziţia părinţilor (conf. Ordinului MECI nr. 5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de părinţi, prezentarea și dezbaterea Regulamentului  Intern al şcolii,  prezentarea situaţiei şcolare a elevilor (rezultatele obţinute la testele iniţiale, evoluţia acestora pe parcursul semestrului I) şi discutarea problemelor cu care se confruntă aceştia.
            Diriginţii claselor  a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de  orientarea şcolară şi profesională a elevilor prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi prezentarea atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale/bacalaureatului şi  a calendarelor aferente. 
           Diriginţii claselor de liceu au prezentat atât elevilor cât şi părinţilor  Metodologia de acordare a sprijinului financiar prin Programul ,,Bani de liceu”.
           Majoritatea diriginților a participat alături de elevi  la activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii ( Ziua Armatei, Ziua Naţională a României, Serbarea de Craciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, etc.). De asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor de elevi şi s-a preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora, respectarea Regulamentului Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale adresate părinţilor şi vizite la  domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor din învăţământul primar şi gimnazial s-a implicat în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” –Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi în risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de abandon şcolar, completarea fişelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar.
         În vederea reducerii fenomenului violenţei în mediul şcolar şi asigurării securităţii elevilor, diriginţii au adus la cunotinţa elevilor, părinţilor şi au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea protecţiei unităţilor şcolare şi a siguranţei elevilor” şi ,,Planul operaţional privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar”, ,,Procedura privind asigurarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală” elaborate la nivel de şcoală şi au prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi orientare pe baza de proces-verbal cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din Regulamentul Intern  şi PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
    La finalul semestrului I, toţi diriginţii au convocat Consiliul clasei, au analizat progresul la învățătură, starea disciplinară a elevilor, au propus notele la purtare pentru fiecare elev şi sancţiuni disciplinare acolo unde a fost cazul. În urma acestor activităţi, diriginţii  au întocmit procese-verbale în cadrul consiliilor claselor şi au propus printr-un raport scris Consiliului profesoral, sancţiuni disciplinare pentru elevi şi validarea notelor la purtare mai mici de 7,00 sau mai mici de ,,Bine”.

          Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în activitatea de diriginte de către responsabilii comisiilor metodice a diriginților, consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice susţinute în cadrul Comisiei metodice a diriginților din învățământul gimnazial și liceal și în cadrul Cercului pedagogic al diriginţilor din zona Huşi;
3. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul comisiilor metodice:
        a) În cadrul  ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal” au fost desfăşurate 2 activităţi metodice:
    - în septembrie, 2014 – o activitate de informare şi organizare, în care a fost prezentat raportul activităţilor comisiei din anul şcolar 2013-2014, planul managerial al comisiei diriginţilor pentru anul şcolar 2014-2015, au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei pentru anul şcolar 2014-2015 şi a fost oferită consiliere membrilor comisiei (în special debutanţilor sau nou veniți în școală) privind activitatea de diriginte şi întocmirea mapei dirigintelui;
 -  în noiembrie 2014: o lecţie demonstrativă la clasa a VI-a A  cu tema ,,Dicționarul meseriilor”, propunător prof. Butuc Carmen şi un referat cu tema ,,Necesitatea orintării și consilierii școlare și profesionale”, propunător prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana;
4. Organizarea și susținerea de activități metodice în cadrul  Cercului pedagogic al diriginţilor din zona Huşi ( 20 noiembrie, 2014). Astfel, a fost susținută lecția deschisă la cls a IX –a cu tema ,,Minte sănătoasă, în corp sănătos”, propunător prof. Roman Vergil și referatul cu tema ,, Comunicarea eficientă –premisă a dezvoltării unor relații interpersonale neconfictuale”, susținut de prof. Butuc Carmen;
5. Participare la cursuri de formare și dezvoltare profesională:
- cursul ,,Consilierea/Implicarea părinților”, oganizat de UNICEF și ISE la Iași, 12 decembrie 2014 – prof. Butuc Carmen;
- cursul ,,Educator parental”, organizat de Fundația Holt România la Vatra Dornei, noiembrie-decembrie 2014 –înv. Grecu Mărioara
- cursul ,,Promovarea educației inclusive pentru copiii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar”, organizat de reprezentanța UNICEF în România în parteneriat cu RENINCO ROMÂNIA și MEN, în cadrul Campaniei ,,Hai la școală!”, 2-4 noiembrie 2014, Sinaia –educ. Bejan Corina;
- Cursul dedicat lucrului cu elevii cu dizabilități, organizat de UNIEF și ISE, la Iași –prof. Tabeică Alexandra
- Conferința Națională și Cursul pe componenta management educațional, organizat de UNICEF și ISE, la București –director, prof. Dobrea Firicel

Puncte tari:
-          Organizarea și suținerea la nivelul școlii noastre a Cercului pedagogic a diriginților din zona Huși;
-          Implicarea diriginţilor în Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” – Campania ,,Hai la şcoală!”;
-          Preocuparea majorităţii diriginţilor pentru amenajarea spaţiului educaţional al clasei pe care o manageriază;
-          Marcare de către majoritatea diriginţilor împreună cu elevii clasei, a  evenimentelor importante ale lunii prin reactualizarea permanentă a panoului ,,Evenimentul lunii”, prin expoziţii tematice, programe artistice, etc.
Puncte slabe:
-           nu s-a respectat planificarea activităţilor pe semI la nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul gimnazial și liceal”
-           nu s-a desfășurat nici o activitate metodică  pe semI la nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul preşcolar şi primar”
-          s-au înregistrat întârzieri mari în întocmirea şi înregistrarea la secretariatul unității a planificarilor calendaristice la C/O  (Prof. Carp Marinela, Prof. Dandeș Argentina);
-          nu există planificarea la C/O pentru Clasa Pregătitoare A( înv. Balan Valeru).

II.                ACTIVITĂŢILE EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
Pe semestrul  I al anului şcolar 2014/2015 la nivelul şcolii noastre, conform Condicii pentru activităţi extraşcolare şi extracurriculare,
  au fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:

1.      FESTIVITATEA DE DESCHIDERE A ANULUI ȘCOLAR – prezidată de directorul școlii, prof. Dobrea Firicel, la care au participat elevii școlii, părinții, preoții din comunitate și reprezentanții autorităților locale.
2.      ,,21 SEPTEMBRIE 2014 –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII” –sub sloganul ,,Free for peace!”, a fost  organizată și desfășurată o acțiune de  plantare de pomi în curtea școlii. Au participat elevi și preșcolari îndrumați de prof. Butuc Carmen, prof. Dobrea Firicel și educ. Bejan Corina. Școala a primit un Certificat de participare;
3.      ,,EUROPEAN DAY OF LANGUAGE 26 septembrie 2014” –activitatea a fost organizată în cadrul CDI-ului și  a fost marcată prin discuții cu elevii privitor la importanța studierii limbilor străine și sensibilizarea față de toate limbile vorbite în Europa. De asemenea, a fost organizat  un concurs pe această temă cu întrebări în limba română şi limba engleză, urmat de premierea elevilor. Au participat elevii claselor IX-XII, organizator prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana.
4.      ZIUA INTERNAȚIONALĂ A  EDUCAȚIEI -5 OCTOMBRIE 2014 – a fost marcată într-un cadru festiv, la care au participat elevi și cadre didactice, astfel:
-          prezentarea semnificație zilei și a câtorva citate despre educație–director, prof. Dobrea Firicel;
-          sărbătorirea cadrelor didactice pensionate în anul școlar anterior și a cadrelor didactice pensionate –resursă (angajate în acest an școlar) prin înmânarea de diplome și flori pentru întreaga activitate profesională desfășurată;
-          recitări de poezii dedicate dascălilor –două eleve de la clasele a V-a și a VI –a;
5.      ,,SĂPTĂMÂNA EDUCAȚIEI GLOBALE 17-21 NOIEMBRIE, 2014. Tema:  ,,Securitatea alimentației” –a fost marcată prin următoarele activități:
-          prezentarea unui ppt și discuții interactive cu elevii pe tema ,,Securitatea alimentară –problemă globală a lumii contemporane” –participanți elevii cls. V-VIII , organizator prof. Butuc Carmen;
-           dezbatere ,,Declarația de la Roma asupra securității alimentare mondiale” –participanți elevii cls. a VII- a B, organizator prof. Dobrea Firicel;
-          Concurs de postere/afișe ,,Alimentație sănătoasă” –participanți elevii cls. a VII- a B, organizator prof. Dobrea Firicel;
-          dezbatere și concurs cu tema ,,Spune-mi ce mănânci ca să-ți spun cine ești  - participanți elevii cls. IX-XII, organizator prof. Tăbuș Mirabela-Iuliana;
-          dezbatere și concurs pe tema ,,Stim ce mâncăm!” –participanți elevii  cls. a VI- B, organizator prof. Simion Mioara;
-          dezbatere pe tema ,,O alimentație sănătoasă, nu înseamnă de toate pe masă! – participanți preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia și părinții acestora, organizatori educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina;
-          concursul ,,Junior chef” –participanți elevii cls. a VII-a B, organizator prof. Pandelea Ana;
-          ,,Vreau să cresc mare și frumos, mâncând sănătos!” –activitate practică de identificare a E-urilor din alimente și conștientizarea elevilor cu privire la la efectele unei alimentații nesănătoase. Participanți elevii cls.  a IV-a B, organizator înv. Grecu Mărioara.
6.      COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA - 9 octombrie, 2014 - expozitie în holul scolii cu materiale informative, prezentarea semnificatiei zilei. Realizarea de către elevi a  unor afișe/ postere  cu imagini reprezentative. Au participat elevii claselor V-VIII, organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai.
7.      ,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2014” – activitate organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai şi care a constat în:
a)      Prezentare ppt cu  semnificaţia zilei;
b)      Expoziţie organizată în holul şcolii cu materiale pe această temă( imagini cu armata romana in trecut si prezent).
8.      SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN – a fost marcată astfel:
-          la nivelul claselor V-VIII, pe 31 oct. 2014, printr-o prezentare ppt cu semnificaţia zilei, un scurt istoric, o expoziţie de dovleci sculptati şi un concurs cu secţiunile ,,Cel mai frumos dovleac sculptat”, ,,Cea mai hidoasă mască” şi Cel mai hidos costum”, urmate de un Carnaval al măştilor şi costumelor.Organizatori prof. Butuc Carmen, Prof. Dobrea Firicel, prof. Tăbuș Mirabela Iuliana, Prof. Simion Mioara;
-          la nivelul preșcolar (Grădinița Siminești) a fost organizată activitatea comună ,,Sărbătorim împreună Hlloween-ul!”. Organizatori educ. Bejan Corina și prof. Simion Mioara
9.      BALUL BOBOCILOR –activitate inițiată de către Consiliul Elevilor Vetrișoaia, a cuprins Concursul ,,Miss și mister boboc” și o seară distractivă. Organizatori: director, prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Roman Vergil, prof. Tăbuș Mirabela, prof. Dandeș Argentina și CSE Vetrișoaia.
10.  EXCURSIE ÎN ZONA TG. NEAMȚ – organizată pe 22 noiembrie 2014 şi care a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Cetatea Neamțului, Mănăstirea Neamț, Casa Memorială ,,Ion Creangă” din Humulești. La excursie au participat 14 elevi din clasele V-VIII şi 2 cadre didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana).
11.  ACTIVITĂŢI DEDICATE  ,,ZILEI  NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2014”:
a.      Prezentarea semnificației zilei și a unui film documentar – organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.      Program artistic - prezentat de gupul ,,Meloritm”, îndrumat de prof. Butuc Carmen;
c.       Concursul ,,1 Decembrie –Ziua Națională a României” – participanţi elevii claselor  VIII B şi VIII A, organizator prof. Bordeianu Neculai.
d.      Expozițiaconcurs ,,România mea frumoasă!” –participanți elevii claselor V-VIII, organizator prof. Cotea Daniela
e.       La mulți ani, țara mea!– program artistic și expoziție cu lucrările copiilor pe această temă. Participanţi preşcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia îndrumaţi de educatoarele Cotea Daniela, Corciovă Rica și Bejan Corina.
12.  ,,MOS NICOLAE -6 DECEMBRIE, 2014” - sub genericul ,,Cadoul din ghetuță”, copiii de la Grădiniţa Vetrişoaia au primit daruri din ghetuţe (pungulite cu jucarii si dulciuri pentru copii) sponsori fiind parintii copiilor. Organizatori: educ. Cotea Daniela și educ. Corciovă Rica. De asemenea, a fost organizată activitatea comună ,,Un dar petru fiecare copil”, la care au participat preșcolarii de la Gădinița Vetrișoaia (grupa mijlocie) și elevii cls. a IV- B. Organizatori: Educ. Bejan Corina și înv. Grecu Mărioara.
13.  ,,SĂRBĂTORILE DE IARNĂ” – au cuprins următoarele activităti:
-          Serbarea de Crăciun, care a antrenat copii şi elevi de la toate nivelele de învăţământ (preşcolar, primar, gimnazial şi liceal) s-a desfăşurat atât la nivel de clasă şi grupă în şcoală şi grădiniţă, cât şi la nivel de şcoală la Căminul Cultural din localitate. Programul a cuprins: colinde româneşti şi internaţionale, montaje literar-artistice, dansuri moderne, obiceiuri şi tradiţii (Haiducii, Capra şi Pluguşorul). Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, prof. Butuc Carmen, prof. Tăbuș Mirabela, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Ana, înv. Fira Maria;
-          ,,În aşteptarea lui Moş Crăciun” - amenajarea sălilor de clasă în spiritul sărbătorilor de iarnă cu ornamente, brăduţi, desene, etc
-          Primirea darurilor de la Moş Crăciun oferite de Consiliul Local Vetrişoaia – toți preșcolarii și elevii claselor V-VIII au primit daruri.
14.  ,,15 IANUARIE –165 DE ANI DE LA  NAŞTEREA MARELUI POET NAŢIONAL MIHAI EMINESCU” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
-          depunerea unei coroane de flori la bustul poetului din parcul şcolii;
-          Medalion literar: Mihai Eminescu - ,,Eu rămân ce-am fost –romantic”;
-          Concursul de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi dacă...”;
La activităţi au participat elevi ai claselor V-VIII. Organizatorii activităţilor: prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Ţaga Mihaela, prof. Dandeș Argentina.
15.  ,,24 IANUARIE-ZIUA UNIRII” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
-          Prezentarea semnificaţiei zilei de 24 ianuarie 1859 – prof. de istorie Bordeianu Neculai;
-          Organizarea concursului ,,24 Ianuarie – Unirea cea Mică” – participanţi elevii claselor a VII- VIII-;
-          S-a cântat și dansat  ,,Hora Unirii”.
16.  ,,VIZITĂ LA SEDIUL ISU DIN HUȘI” –organizată în ianuarie 2015. Participanți elevii claselor V-VIII, organizator prof. Bordeianu Neculai.
17.  PROIECTE DERULATE/INITIATE:
*      Proiectul ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015  derulat în parteneriat cu
         UNICEF România şi ISE. Până în prezent s-au derulat următoarele activităţi:
-          elaborarea, depunerea și câștigarea proiectului de minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii”, în valoare totală de 7000 lei;
-          identificarea şi includerea în proiect a unui număr de 28 de elevi din clasele I-VIII aflaţi în risc de abandon şcolar și 28 de părinți ai acestora;
-          completarea de către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat în risc major de abandon şcolar”;
-          participarea unui nr de 10 cadre didactice la cursuri de formare pe didactici, consilierea părinţilor și management.

*      Proiectul ,,Școala de weekend!” se află în derulare, având drept scop: dezvoltarea motivației pentru învățare și integrare socială a copiilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate, printr-un program alternativ de educație: ȘCOALA DE WEEKEND! Proiectul este finanțat de o universitate din Danemarca. Proiectul constă în derularea unor sesiuni de formare pentru profesori, consilieri și alți actori relevanți –cu participarea copiilor – în manieră interactivă, derularea activităților școlare și extrașcolare cu copiii în Școala de weekend, dotarea școlii cu materiale didactice.
*      Proiectul ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului ASSOCLIC”. Punerea în practică a proiectului se realizează în parteneriat cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE” și se derulează în acest an școlar prin disciplina opțională cu titlul  ,,Ne jucăm la grădiniță cu calculatorul” (educ. Bejan Corina).
*      Proiectul educațional ,,Cresc frumos și sănătos”(80p) –derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia –structură arondată a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș”  (Educ. Bejan Corina) în colaborare cu Cabinetul Medical Stomatologic Berezeni și cu S.C. PRODCADOL Vetrișoaia. Grupul țintă îl reprezintă copiii de la Grupa mijlocie.
*      Proiectul educațional ,,Să dezlegăm tainele calculatorului și la școală și la bibliotecă”(75p) derulat în colaborare cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE”. Grupul țintă sunt elevii claselor a IV-a. Proiectul a fost elaborat și depus de către înv. Grecu Mărioara.

18.  OLIMPIADE ŞI CONCURSURI ŞCOLARE
Nr.
Crt
Unitatea şcolară
Olimpiada/
concursul
Faza pe şcoală/
locală/judeţeană/ naţională
Nr. elevi/ copii participanti

Numele şi prenumele elevului/copilului
Clasa/
Grupa
Locul I, II, III, Menţiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
Prof. Îndrumător
1.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de chimie
Pe școală
2
Samoila Andreea
Dobrea Andreea-Lavinia
VIII
VIII
Locul I
Locul al II-lea
Prof. Dobrea Firicel


2.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de chimie
Locală
2
Samoila Andreea
Dobrea Andreea-Lavinia
VIII
VIII
Ambele promovate la etapa județeană
Prof. Dobrea Firicel


3.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de geografie
Pe școala
8
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan
Cârjan Ana Maria
Botezatu Elena
Mocanu Alexandru
Puiu Alexandru
Pandelea Robert
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
Locul I
Locul al II-lea
Locul al III-lea



Prof. Butuc Carmen

4
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de geografie
Locală
3
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan

VIII
VIII
VIII
Locul al II -lea
Mențiune
Mențiune
Toți elevii sunt promovați la etapa județeană


Prof. Butuc Carmen

5.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Concursul Școlar Național de Geografie ,,Terra”
Pe școala
32
Ciorchină Denis-Petronel
Galan Mihai-Alexandru
Pîrvan Paula-Loredana
Macarie Irina
Păduraru-Marina
Codreanu Denis
Botezatu Andra

Samoilă Sorana

Cernușcă Emilia

Roman Denisa

Hurmuzache Ionica

Stan Andreea
Tăbuș David
Munteanu Vasile
Munteanu Andrei
Munteanu Mircea
Cojocaru Cătălina
Mîcnea Daniela
Grecu Andrei

Botezatu Cerasela-Ștefania
Luca Gabriela

Radu Diana

Huzum Ecaterina
Popa Petrișor
Resmeriță Cosmin
Giurgea Gabriel
Darie Flavius
Hurmuzache Daniela
Baba Paula
Casu Maria
Huzum Ionuț
Bulgaru Andreea
V

V
V
V
V
V
VI

VI

VI

VI

VI

VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI

VII

VII

VII

VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
Locul I –promovat la etapa locală





Locul I –promovată la etapa locală
Locul I –promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală
Locul al III-lea –promovată la etapa locală









Locul I – promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală
Locul al III-lea –promovată la etapa locală

Prof. Butuc Carmen

6.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa pe şcoală
16
Resmeriță Cosmin
Luca Gabriela
Talmaciu Azamfirei Alexandra
VII
VII
VII

Promovați la etapa locală
Prof. Mitrofan Crina

7.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ”  VETRIŞOAIA
Olimpiada de biologie
Etapa locală
1
Talmaciu Azamfirei Alexandra
VII
Nu s-a calificat niciun elev la etapa județeană
Prof. Mitrofan Crina-Mariana


8.

LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA

Olimpiada de istorie

Etapa pe scoala


 4    elevi
Dobrea Andreea- Lavinia
Samoilă Andreea


Horeică Andrei
Roman Valentina
VIII

VIII


VIII
XI
Locul I –promovată la etapa locală
Locul al II-lea –promovată la etapa locală


Promovată la etapa locală


Prof. Bordeianu Neculai




6.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Crosul Bobocilor
Etapa locală Huși
14 elevi
Irimia Emima
Matei Denisa
Bernevic Mihai
Isac Miruna
Tăbuș Delia
Vîrlan Daniela
Cașu Dănuț
Macarie Vlăduț
Ciorchină Denis
Farcas Nicu
Stan Mădălin
Măcrescu Georgiana
Nechitin Alexandra
Popescu George
Mocanu Claudiu

V
I




V
V
V
IX
IX
IX
IX
IX
V
Locul I
Locul al III-lea
Prof. Simion Mioara
7.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada Națională a Sportului Școlar
Etapa locală Huși
14 elevi
Frumușanu Cristian
Cașu Maria
Irimia Beniamin
Frumușanu Relu-Mihaiță
Irimia Iemima Damaris
Irimia Dionisie-Ștefan
Purcaru Emanuel
Enache Andrada
Botezatu Ștefania-Cerasela
Codreanu Mădălina
Roman Bianca
Bulgariu Ana-Mădălina
Huzum Bogdan

XI
VII
IX
XII

V
VI
XI
VIII
VII

VI
VIII
VIII
VIII


Diplomă de participare pentru școală
Prof. Simion Mioara
8.
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
Olimpiada școlară de matematică
Etapa pe şcoală
8 elevi

V
Nu s-a calificat niciun elev la etapa locală
Prof. Roman Vergil

III.             PROGRAMUL NAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
a)      40 copii implicati în Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea curriculară – discipline optionale, în anul scolar 2014/2015. In anul scolar 2014/2015 parintii copiilor de la Grădiniţa Vetrişoaia au optat pentru disciplina optională ,,Vreau să cresc sănătos” - grupa  mare  si grupa mică (educ. Corciova Rica si educ. Cotea Daniela).
b)      25 de copii implicați Programul National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea extracurriculară și extrașcolară în cadrul Proiectul educațional ,,Cresc frumos și sănătos.

IV.             EDUCAŢIA ECOLOGICĂ ŞI DE PROTECŢIA A MEDIULUI – s-a realizat prin:
a)      Participarea la acțiunea de plantare de pomi de  ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII -21 septembrie, 2014

V.                ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR
     Consiliul reprezentativ al părinţilor, constituit în septembrie 2014, este format din 21 membri, preşedinţii comitetelor de părinţi pe clase şi grupe.  Pe parcursul semestrului I, şi-a desfăşurat activitatea conform R.O.F.U.I.P. din 2005, a Regulamentului intern şi a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinţilor. Pe parcursul întâlnirilor Consiliului reprezentativ al parintilor şi-a desemnat doi membri in Consiliul de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si ale parintilor iar un părinte a fost desemnat membru în Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii. De asemenea, au luat la cunoştinţă şi au dezbătut Raportul privind activitatea desfăşurată la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia şi  Regulamentul intern al şcolii cu anexele sale. A propus conducerii şcolii exemple şi tipuri de activităţi, care ar putea fi incluse în programul activităţilor din Săptămâna ,,Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”. De asemenea, Consiliul reprezentativ al părinţilor a fost informat cu privire la: calendarele evaluărilor naţionale ale claselor a VIII-a şi a XII-a, calendarele simulărilor examenelor naţionale şi rezultatele obţinute la evaluările iniţiale.
    A fost organizat şi un lectorat cu tema ,,Prevenirea absenteismului și a abandonului școlar”. Organizatori prof. Dobrea Firicel și prof. Butuc Carmen.
Consiliul reprezentativ al părinţilor a sprijinit conducerea unităţii de învăţământ în organizarea consultaţiilor cu părinţii pe teme educaţionale şi a colaborat cu comisia de ocrotire a minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluţionării situaţiei elevilor din şcoală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor  care au nevoie de ocrotire.

VI.             ACTIVITATEA CONSILIULUI ŞCOLAR  AL ELEVILOR
      Consiliul  Școlar al Elevilor  de la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Ghidului CNE. Au rămas în funcție, având mandat pe 2 ani, ca   președinte al   C.S.E.  eleva Musteaţă Bianca, iar ca vicepreședinte eleva Papuc Maria. În prima ședință a C.Ș.E. din 11.10. 2014, s-a constitui Biroul Executiv al CSE,   a avut loc prezentarea Regulamentului de  organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor,  au fost  desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de departamente şi au făcut propuneri pentru  tematica şi graficul întâlnirilor. În a doua ședință din 24.10.2014., au fost prezentate: Planul managerial al CSE  pentru anul scolar 2014-2015, tematica si graficul intalnirilor şi propuneri de activităţi extraşcolare. În a treia şedinţă din 04.11.2014 au fost formulate propuneri de activităţi pentru Programul ,,Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” 2015, au fost prezentate şi analizate principalele probleme cu care se confruntă elevii şi clasele de elevi și au fost purtate discuții legate de organizarea Balului Bobocilor. A a patra ședință din 20.01.2015, s-au discutat problemele claselor și s-au propus măsuri de îmbunătățire  a activității din școală
    CSE a organizat Balul Bobocilor, activitatea Cuvântul ,, multumesc” (inițiată de CJE Vaslui) și  s-au implicat în desfăşurarea şi organizarea activităţilor educative extraşcolare derulate: Ziua Internațională a Educației, Sărbătoarea Crăciunului, 15 Ianuarie –Nașterea poetului național Mihai Eminescu.

VII.          ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR

       Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia, constituită conform Deciziei nr51/ din 29.09.2014, a elaborat în octombrie 2014, Planul operaţional al unităţii de învăţământ privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar şi a urmărit punerea în aplicare şi evaluarea modului de îndeplinire a obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar a urmărit modul în care s-au respectat şi promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
       În semestrul I al anului şcolar 2014-2015, Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia  a identificat următoarele forme de violenţă:
-          Violenţă elev – elev (verbală)
-          Violenţa elevilor faţă de profesor: - lipsa de implicare şi de participare a elevilor la activităţile şcolare (absenteismul şcolar, ignorarea
                                                          mesajelor  transmise de cadrele didactice);
                          
-          Violenţa profesorilor faţă de elevi: - agresiune verbală faţă de elevi (atitudini ironice, ţipete, jigniri);
                                                        - agresiune non verbal (ignorarea mesajelor  elevilor şi neacordarea de atenţie acestora).

Principalele cauze generatoare ale violenţei în şcoală au fost:
-          Cauze psiho-individuale : - toleranţă scăzută la frustrare;
                                            - dificultăţile de adaptare la disciplina şcolară;
                                            - imaginea de sine negativă;
                                            - instabilitate emoţională;
                                            - lipsa autocontrolului;
                                            - capacitate empatică redusă.
     -     Cauze familiale: - provenienţa elevilor din familii dezorganizate;
                                        - mediu familial lipsit de securitate afectivă;
                                        - condiţiile economice ale familiei (venituri insuficiente);
                                        - nivelul scăzut de educaţie al părinţilor.
     -     Cauze şcolare: - dificultăţi de comunicare elevi – profesori;
                                     - lipsa de  autorităte a  cadrelor didactice;                             
     -     Cauze sociale: - mass-media;
                                    - anturajul din afara şcolii.

     Măsurile adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-          implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar;
-          depistarea cazurilor de indisciplină şi consilierea acestora;
-          monitorizarea frecvenţei elevilor în vederea identificării cazurilor de absenteism şcolar ridicat ;
-          întocmirea unei baze de date a elevilor cu comportament violent şi cu absenteism şcolar ridicat;
-          înaintarea unei adrese scrise către Primăria comunei Vetrişoaia princa care s-a pus la dispoziţie baza de date cu toate cazurile de încălcare a prevederilor articolului 86, alin. 3) din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 în vederea luării măsurilor care se impun pentru şcolarizarea elevilor, pe perioada învăţământului obligatoriu;
-          încheierea  unui Protocol de colaborare cu instituţiile şi autorităţile publice locale în vederea reînfiinţării şi funcţionării GRUPULUI DE ACŢIUNE COMUNITAR DE PE RAZA COMUNEI VETRIŞOAIA, în scopul realizării sarcinilor din PROIECTUL PENTRU PREVENIREA ÎN SISTEM INTEGRAT A CRIMINALITĂŢII DIN MEDIUL RURAL ,,SATE FĂRĂ CRIMINALITATE”;
-          asigurarea pazei şi securităţii şcolare;
-          includerea în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor străine în incinta şi în interiorul unităţii şcolare, colaborare în  elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-          colaborarea cu familiile elevilor care au comis acte de violenţă sau cu potenţial violent sau care au un număr mare de absenţe prin: întâlniri organizate în şcoală, vizite la domiciliul copiilor, înştiinţări scrise;
-          colaborarea cu Postul de poliţie Vetrişoaia pentru realizarea acţiunilor cu caracter educativ-preventiv şi pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-          implicarea elevilor în activităţi extraşcolare și în proiectele derulate de școală.

Denumirea unităţii
şcolare
Nr. total
acte de
violenţă
Din care, după forma de violenţă
Vârsta
 elevului
agresor
Măsuri luate de către comisie
Nr. apelări la 112
Elev-elev
Elev faţă de profesor
Profesor faţă de elev
Violenţa părinţilor
în spaţiul
 şcolii
Violenţa în spaţiul din jurul şcolii
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia


77

44

27


6
-
-
11,12,13,
14,15, 16,17, 18 ani
-discuţii cu elevii, părinţii elevilor, consiliul clasei;
-înştiinţări scrise către părinţi;
-discuții cu elevii și profesorii implicați în conflict, medierea conflictelor;
-monitorizarea şi discuţii cu  cadrul didactic care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor, care a ignorat mesajele elevilor şi le-a adus jigniri acestora;
-colaborarea cu Primăria Vetrişoaia în vederea atragerii elevilor cu absenteism ridicat  la școală.
-

VIII.       ALTE ACTIVITĂŢI/ACŢIUNI:
a)      Înființarea Cercului de lectura ,,Cartea și cititorul” și activarea în cadrul acestuia a  unui număr de 29elevi din clasele V-VIII, sub îndrumarea d-nei prof. Țaga Mihaela. Activitati desfășurate până în prezent:
1.      În octombrie –prezentarea și discutarea unor episoade din amintiri din copilărie; prezentarea unor narațiuni din volumul ,,Din lumea celor care nu cuvântă” , de Emil Gârleanu;
2.      În noiembrie –recitări de poezii din opera lui George Topârceanu; prezentarea subiectului unor povestiri din volumul ,,Hanul Ancuței”, de M. Sadoveanu;
3.      În decembrie –prezentarea subiectului nuvelelor ,,Alexandru Lăpușneanul”, de Costache Negruzzi și ,,Moara cu noroc” . de I . Slavici;
4.      În ianuarie –recitare de poezii din volumul ,,Pasteluri”, de V . Alecsandri. Prezentarea unor legende populare românești.

b)      Întocmirea unui Protocol de colaborare cu CJRAE Vaslui, în scopul oferirii de servicii de asistență psihopedagogică elevilor și părinților școlii noastre;
c)      Desfăşurarea unor programe de pregătire suplimentară în scopul participării la concursurile, olimpiadele şcolare, la examenele naţionale şi pentru remediere şcolară (Dobrea Firicel, Butuc Carmen, Bordeianu Neculai, Mitrofan Crina Mariana, Simion Mioara, Ţaga Mihaela,  Roman Vergil, Dandeș Argentina);
d)     Organizarea, la nivelul școlii, a concursului ,,Recunoaște scriitorul”, la care au participat 14 elevi din cls. VII-VIII. Elevii au fost premiați cu diplome și cărți. Organizator și sponsor prof. Țaga Mihaela.
e)      Participarea la Campania ,,100 de zâmbete în dar!”, organizată la Iași pe 20 decembrie 2014 și  la care au participat 6 preșcolari cu lucrări artistico-plastice, îndrumați de educ. Bejan Corina;

PUNCTE TARI :    
-          Continuarea Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015”
-          Elaborarea, depunerea şi câştigarea proiectului de minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii” în cadrul proiectului ZEP;
-          Înocmirea protocolului de colaborare cu CJRAE Vaslui;
-          Promovarea unui număr de 2 elevi la etapa judeţeană a Olimpiadei de chimie și 3 elevi la etapa județeană a Olimpiadei de geografie;
-          Elaborarea, depunerea și câștigarea unui număr de 2 proiecte educaționale locale;
-          Îmbunătățirea activității Consiliului Școlar al Elevilor.
                       
PUNCTE SLABE:   -  Nerespectarea planificării activităţilor metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor de la nivelul învăţământului
                                        gimnazial și liceal;
-          Lipsa activității la nivelul Comisie metodice a diriginților din învățământul preșcolar și primar”
-          Lipsa de participare a preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, la concursuri şi olimpiade şcolare;
-          Întârzieri înregistrate de unele cadre didactice în întocmirea şi prezentarea documentelor de planificare a activităţii;

OPORTUNITĂŢI:  -     Posibilitatea depunerii şi derulării unor  proiecte educative locale;
-          Existenţa unor copii cu potenţial intelectual sau cu diferite talente, abilităţi (literar-artistice, sportive etc);
-          Existenţa mijloacelor şi echipamentelor moderne care permit desfăşurarea unor activităţi educative şcolare şi extraşcolare calitative;
-          Existenta ofertei de cursuri de formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte educationale si cu finantare.
AMENINŢĂRI:        -   Dezinteresul  unor cadre didactice privind organizarea activităţilor educative extraşcolare;
-          Existența unor cadre didactice navetiste, cu norma de predare in doua scoli sau la plata cu ora care,  se implica într-o mică măsură în organizarea activitatilor extrascolare  in afara cursurilor sau  in initierea sau derularea unor proiecte educationale cu durata mai mare de un an;
-          Scăderea  motivației elevilor pentru învățare determină o slabă participare și rezultate în general modeste  la olimpiadele si concursurile şcolare pe discipline;
-          Slaba participare a diriginților la activități de dezvoltare profesională, prin susțierea de activități în cadrul comisiilor metodice a diriginților din școală.

INTOCMIT,
CONSILIER EDUCATIV,
PROF. BUTUC CARMEN











Comentarii

Postări populare de pe acest blog

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru r

Planul de actiune al Liceului Tehnologic ,,Petru Rares" Vetrisoaia

           NR.1829/14.10.2019 Planul de Acţiune al Şcolii LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RARES”, SAT VETRIŞOAIA , JUDEŢUL VASLUI                               2013-2020 Planul operaţional pentru anul şcolar 20 19-2020 REVIZUIT IN SEDINTA C.A. DIN DATA DE: 10.10.2019 APROBAT IN SEDINTA C.P. DIN DATA DE 28.10.2019 Partea I – Context 1.     Misiunea/Viziunea şcolii Misiunea școlii Liceul Tehnologic ,,Petru Rares”, sat   Vetrişoaia are menirea de a oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul vieţii, competențe pentru reușită și
  LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREȘ” VETRIȘOAIA             E-mail: licteh.vetrisoaiavs@yahoo.com TEL / FAX: 0235432038 e- mail :   isjvaslui@   isj.vs.edu.ro 31 octombrie 2021 COMUNICAT Privind situația vaccinărilor împotriva COVID – 19 la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș ”  Vetrișoaia La data de 31 octombrie 2021, situația personalului care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia este următoarea:   Total persoane care activează în  Liceul Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia  - 28; Total persoane vaccinate - 22; Ponderea personalului vaccinat raportat la numărul total de persoane:78%