INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN Aviz director,
VASLUI Prof. Dobrea Firicel
LICEUL TEHNOLOGIC ,,PETRU RAREŞ” SAT VETRIŞOAIA
TEL./FAX: 0235432038
E-mail: lichteh.vetrisoaia@yahoo.com
Nr. /
RAPORTUL ACTIVITĂŢILOR FORMALE ŞI NON-FORMALE LA NIVEL
DE UNITATE ŞCOLARĂ PE SEMESTRUL I AL ANULUI ŞCOLAR 2014/2015
I.
ACTIVITATEA COMISIEI METODICE A DIRIGINŢILOR
La nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia, în anul şcolar 2014/2015, au fost stabilite conform Deciziei
nr. 30 din 29.09.2014 de constituire a comisiilor metodice, două comisii metodice la nivelul ariei
curriculare ,,Consiliere şi orientare” şi anume : ,,Comisia metodică a
diriginţilor din învăţământul preşcolar şi primar” – responsabil înv. Grecu
Marioara şi ,,Comisia metodică a diriginţilor din învăţământul gimnazial şi
liceal” – responsabil prof. Butuc Carmen.
Majoritatea membrilor celor
două comisii a întocmit corect şi la termenul stabilit planificările anuale şi pe
semestrul I, conform programei de consiliere şi orientare. Majoritatea
diriginţilor a completat corect
documentele activităţii dirigintelui (catalogul clasei, portofoliul dirigintelui) şi a realizat caracterizarea clasei/grupei la
începutul anului şcolar şi la sfârşitul
semestrului I.
O atenţie deosebită a fost acordată
optimizării relaţiei de comunicare elevi-profesori şi profesori-elevi prin
monitorizarea activităţii Consiliului profesorilor clasei, dar şi sprijinirii
elevilor în activităţile de învăţare şi
asigurarea succesului la învăţătură.
S-a urmărit şi o colaborare
eficientă cu familia prin organizarea şedinţelor cu părinţii atât în cadrul orei la dispoziţia părinţilor (conf. Ordinului MECI nr.
5132/10.09.2009) cât şi în afara acesteia pentru: alegerea comitetelor de
părinţi, prezentarea și dezbaterea Regulamentului Intern al şcolii, prezentarea situaţiei şcolare a elevilor (rezultatele
obţinute la testele iniţiale, evoluţia acestora pe parcursul semestrului I) şi
discutarea problemelor cu care se confruntă aceştia.
Diriginţii claselor a VIII-a şi a XII-a s-au preocupat de orientarea şcolară şi profesională a elevilor
prin aplicarea unor chestionare de orientare şcolară şi profesională şi prezentarea
atât elevilor cat şi părinţilor în cadrul întâlnirilor organizate, a Metodologiei de organizare şi desfăşurare
a evaluării naţionale/bacalaureatului şi
a calendarelor aferente.
Diriginţii claselor de liceu au
prezentat atât elevilor cât şi părinţilor
Metodologia de acordare a
sprijinului financiar prin Programul ,,Bani de liceu”.
Majoritatea diriginților a
participat alături de elevi la
activităţile extraşcolare organizate cu diverse ocazii ( Ziua Armatei, Ziua
Naţională a României, Serbarea de Craciun, 15 Ianuarie, 24 Ianuarie, etc.). De
asemenea, majoritatea diriginţilor a realizat un bun management al colectivelor
de elevi şi s-a preocupat de aspectul claselor, a elevilor, conduita acestora,
respectarea Regulamentului Intern de către elevi, asigurarea prezenţei la
cursuri a elevilor, în special a celor cu un număr mare de absenţe, prin
consilierea acestor elevi şi a părinţilor lor şi prin înştiinţări oficiale
adresate părinţilor şi vizite la
domiciliul elevilor-problemă. Majoritatea diriginţilor din învăţământul
primar şi gimnazial s-a implicat în Proiectul
ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar
2014-2015” –Campania ,,Hai la şcoală!”, care se adresează elevilor aflaţi
în risc major de abandon şcolar, prin: identificarea elevilor aflaţi în risc de
abandon şcolar, completarea fişelor pentru elevii aflati in risc de abandon şcolar.
În vederea reducerii fenomenului
violenţei în mediul şcolar şi asigurării securităţii elevilor, diriginţii au
adus la cunotinţa elevilor, părinţilor şi au pus în aplicare ,,Planul de măsuri pentru asigurarea
protecţiei unităţilor şcolare şi a siguranţei elevilor” şi ,,Planul operaţional privind reducerea
fenomenului violenţei în mediul şcolar”, ,,Procedura privind asigurarea pazei
unităţii de învăţământ, accesul în şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală”
elaborate la nivel de şcoală şi au prelucrat în cadrul orelor de consiliere şi
orientare pe baza de proces-verbal cu semnătura elevilor, MĂSURILE GENERALE DE
SĂNĂTATEA ŞI SECURITATEA MUNCII din Regulamentul Intern şi PLANUL DE MĂSURI PRIVIND PROTECŢIA MUNCII.
La finalul semestrului I, toţi diriginţii
au convocat Consiliul clasei, au analizat progresul la învățătură, starea
disciplinară a elevilor, au propus notele la purtare pentru fiecare elev şi
sancţiuni disciplinare acolo unde a fost cazul. În urma acestor activităţi,
diriginţii au întocmit procese-verbale
în cadrul consiliilor claselor şi au propus printr-un raport scris Consiliului
profesoral, sancţiuni disciplinare pentru elevi şi validarea notelor la purtare
mai mici de 7,00 sau mai mici de ,,Bine”.
Dezvoltarea personală şi profesională a diriginţilor s-a realizat prin :
1. Consilierea şi îndrumarea în
activitatea de diriginte de către responsabilii comisiilor metodice a
diriginților, consilierul educativ al şcolii şi directorul şcolii;
2. Participarea la activităţile metodice
susţinute în cadrul Comisiei metodice a diriginților din învățământul gimnazial
și liceal și în cadrul Cercului pedagogic al diriginţilor din zona Huşi;
3. Susţinerea de activităţi metodice în cadrul
comisiilor metodice:
a)
În cadrul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din învăţământul gimnazial şi liceal”
au fost desfăşurate 2 activităţi metodice:
- în
septembrie, 2014 – o activitate de
informare şi organizare, în care a fost prezentat raportul activităţilor
comisiei din anul şcolar 2013-2014, planul managerial al comisiei diriginţilor
pentru anul şcolar 2014-2015, au fost stabilite activităţile metodice ale comisiei
pentru anul şcolar 2014-2015 şi a fost oferită consiliere membrilor comisiei (în
special debutanţilor sau nou veniți în școală) privind activitatea de diriginte
şi întocmirea mapei dirigintelui;
- în
noiembrie 2014: o lecţie demonstrativă
la clasa a VI-a A cu tema ,,Dicționarul
meseriilor”, propunător prof. Butuc Carmen şi un referat cu tema ,,Necesitatea orintării și consilierii școlare și
profesionale”, propunător prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana;
4. Organizarea
și susținerea de activități metodice în cadrul Cercului
pedagogic al diriginţilor din zona Huşi ( 20 noiembrie, 2014). Astfel, a
fost susținută lecția deschisă la cls a IX –a cu tema ,,Minte sănătoasă, în corp sănătos”, propunător prof. Roman Vergil și
referatul cu tema ,, Comunicarea eficientă
–premisă a dezvoltării unor relații interpersonale neconfictuale”, susținut de prof. Butuc Carmen;
5. Participare la cursuri de formare și dezvoltare
profesională:
- cursul
,,Consilierea/Implicarea părinților”,
oganizat de UNICEF și ISE la Iași, 12 decembrie 2014 – prof. Butuc Carmen;
- cursul ,,Educator
parental”, organizat de Fundația Holt România la Vatra Dornei,
noiembrie-decembrie 2014 –înv. Grecu Mărioara
- cursul ,,Promovarea
educației inclusive pentru copiii cu dizabilități și CES în România, cu
focalizare pe învățământul preșcolar”, organizat de reprezentanța UNICEF în
România în parteneriat cu RENINCO ROMÂNIA și MEN, în cadrul Campaniei ,,Hai la
școală!”, 2-4 noiembrie 2014, Sinaia –educ. Bejan Corina;
- Cursul dedicat
lucrului cu elevii cu dizabilități, organizat de UNIEF și ISE, la Iași –prof.
Tabeică Alexandra
- Conferința
Națională și Cursul pe componenta management educațional, organizat de UNICEF
și ISE, la București –director, prof. Dobrea Firicel
Puncte tari:
-
Organizarea și suținerea la
nivelul școlii noastre a Cercului pedagogic a diriginților din zona Huși;
-
Implicarea diriginţilor în
Proiectul ZEP ,,Reducerea abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in
anul scolar 2014-2015” – Campania ,,Hai la şcoală!”;
-
Preocuparea majorităţii
diriginţilor pentru amenajarea spaţiului educaţional al clasei pe care o
manageriază;
-
Marcare de către majoritatea
diriginţilor împreună cu elevii clasei, a
evenimentelor importante ale lunii prin reactualizarea permanentă a
panoului ,,Evenimentul lunii”, prin expoziţii tematice, programe artistice,
etc.
Puncte slabe:
-
nu s-a respectat planificarea activităţilor pe
semI la nivelul ,,Comisiei metodice a dirigintilor din invatamantul gimnazial
și liceal”
-
nu s-a desfășurat nici o activitate metodică pe semI la nivelul ,,Comisiei metodice a
dirigintilor din invatamantul preşcolar şi primar”
-
s-au înregistrat întârzieri mari în
întocmirea şi înregistrarea la secretariatul unității a planificarilor calendaristice
la C/O (Prof. Carp Marinela, Prof.
Dandeș Argentina);
-
nu există planificarea la C/O
pentru Clasa Pregătitoare A( înv. Balan Valeru).
II.
ACTIVITĂŢILE EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE
Pe semestrul I al anului şcolar 2014/2015 la nivelul şcolii
noastre, conform Condicii pentru activităţi extraşcolare şi extracurriculare,
au
fost organizate următoarele activităţile educative extraşcolare:
1.
FESTIVITATEA DE DESCHIDERE A ANULUI ȘCOLAR – prezidată de directorul școlii, prof. Dobrea Firicel, la care au participat elevii școlii,
părinții, preoții din comunitate și reprezentanții autorităților locale.
2.
,,21 SEPTEMBRIE 2014 –ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII” –sub sloganul
,,Free for peace!”, a fost organizată și desfășurată o acțiune
de plantare de pomi în curtea școlii. Au
participat elevi și preșcolari îndrumați de prof. Butuc Carmen, prof. Dobrea
Firicel și educ. Bejan Corina. Școala a primit un Certificat de participare;
3.
,,EUROPEAN DAY OF LANGUAGE – 26 septembrie 2014” –activitatea
a fost organizată în cadrul CDI-ului și a
fost marcată prin discuții cu elevii privitor la importanța studierii limbilor
străine și sensibilizarea față de toate limbile vorbite în Europa. De asemenea,
a fost organizat un concurs pe această temă cu întrebări în limba română şi limba engleză,
urmat de premierea elevilor. Au participat
elevii claselor IX-XII, organizator prof. Tăbuş Mirabela-Iuliana.
4.
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A EDUCAȚIEI -5 OCTOMBRIE 2014 – a fost marcată într-un cadru festiv, la care au participat elevi și cadre didactice,
astfel:
-
prezentarea
semnificație zilei și a câtorva citate despre educație–director, prof. Dobrea
Firicel;
-
sărbătorirea
cadrelor didactice pensionate în anul școlar anterior și a cadrelor didactice
pensionate –resursă (angajate în acest an școlar) prin înmânarea de diplome și
flori pentru întreaga activitate profesională desfășurată;
-
recitări de poezii
dedicate dascălilor –două eleve de la clasele a V-a și a VI –a;
5.
,,SĂPTĂMÂNA EDUCAȚIEI GLOBALE 17-21 NOIEMBRIE, 2014.
Tema: ,,Securitatea alimentației” –a fost marcată prin următoarele activități:
-
prezentarea unui
ppt și discuții interactive cu elevii pe tema ,,Securitatea alimentară –problemă globală a lumii contemporane”
–participanți elevii cls. V-VIII , organizator prof. Butuc Carmen;
-
dezbatere ,,Declarația
de la Roma asupra securității alimentare mondiale” –participanți elevii
cls. a VII- a B, organizator prof. Dobrea Firicel;
-
Concurs de postere/afișe ,,Alimentație sănătoasă” –participanți elevii cls. a VII- a B, organizator prof.
Dobrea Firicel;
-
dezbatere și
concurs cu tema ,,Spune-mi ce mănânci ca
să-ți spun cine ești” - participanți
elevii cls. IX-XII, organizator prof. Tăbuș Mirabela-Iuliana;
-
dezbatere și
concurs pe tema ,,Stim ce mâncăm!”
–participanți elevii cls. a VI- B,
organizator prof. Simion Mioara;
-
dezbatere pe tema ,,O alimentație sănătoasă, nu înseamnă de
toate pe masă! – participanți preșcolarii de la Grădinița Vetrișoaia și
părinții acestora, organizatori educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ.
Bejan Corina;
-
concursul ,,Junior chef” –participanți elevii
cls. a VII-a B, organizator prof. Pandelea Ana;
-
,,Vreau să cresc mare și frumos, mâncând sănătos!” –activitate practică de identificare a E-urilor din
alimente și conștientizarea elevilor cu privire la la efectele unei alimentații
nesănătoase. Participanți elevii cls. a
IV-a B, organizator înv. Grecu Mărioara.
6.
COMEMORAREA ZILEI HOLOCAUSTULUI ÎN ROMÂNIA - 9 octombrie, 2014 - expozitie în holul scolii cu materiale informative, prezentarea
semnificatiei zilei. Realizarea de către elevi a unor afișe/ postere cu imagini reprezentative. Au participat
elevii claselor V-VIII, organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai.
7.
,,ZIUA ARMATEI ROMÂNE - 25 OCTOMBRIE 2014” – activitate
organizată de prof. de istorie Bordeianu Neculai şi care a constat în:
a)
Prezentare ppt cu semnificaţia
zilei;
b)
Expoziţie organizată în holul şcolii cu
materiale pe această temă( imagini cu armata romana in trecut si prezent).
8.
SĂRBĂTOAREA DE HALLOWEEN – a fost marcată
astfel:
-
la nivelul claselor V-VIII, pe 31
oct. 2014, printr-o prezentare ppt cu semnificaţia zilei, un scurt istoric, o
expoziţie de dovleci sculptati şi un concurs cu secţiunile ,,Cel mai frumos
dovleac sculptat”, ,,Cea mai hidoasă mască” şi Cel mai hidos costum”, urmate de
un Carnaval al măştilor şi costumelor.Organizatori prof. Butuc Carmen, Prof.
Dobrea Firicel, prof. Tăbuș Mirabela Iuliana, Prof. Simion Mioara;
-
la nivelul preșcolar (Grădinița
Siminești) a fost organizată activitatea comună ,,Sărbătorim împreună
Hlloween-ul!”. Organizatori educ. Bejan Corina și prof. Simion Mioara
9.
BALUL BOBOCILOR –activitate inițiată de către
Consiliul Elevilor Vetrișoaia, a cuprins Concursul ,,Miss și mister boboc” și o
seară distractivă. Organizatori: director, prof. Dobrea Firicel, prof. Butuc
Carmen, prof. Roman Vergil, prof. Tăbuș Mirabela, prof. Dandeș Argentina și CSE
Vetrișoaia.
10. EXCURSIE ÎN ZONA
TG. NEAMȚ – organizată pe 22 noiembrie 2014 şi care a avut drept scop vizitarea următoarelor obiective: Cetatea Neamțului, Mănăstirea Neamț, Casa
Memorială ,,Ion Creangă” din Humulești. La excursie au participat 14 elevi din
clasele V-VIII şi 2 cadre didactice (prof. Butuc Carmen și prof. Pandelea Ana).
11.
ACTIVITĂŢI DEDICATE ,,ZILEI NAŢIONALE A ROMÂNIEI - 1 DECEMBRIE 2014”:
a.
Prezentarea semnificației zilei și a unui film documentar
– organizator prof. de istorie Bordeianu Neculai;
b.
Program artistic - prezentat de gupul ,,Meloritm”, îndrumat de prof. Butuc Carmen;
c.
Concursul ,,1 Decembrie –Ziua Națională a României” – participanţi elevii claselor VIII B şi VIII A, organizator prof. Bordeianu
Neculai.
d.
Expoziția –concurs ,,România mea frumoasă!”
–participanți elevii claselor V-VIII, organizator prof. Cotea Daniela
e.
La mulți ani, țara mea!– program artistic și expoziție cu lucrările copiilor pe această temă.
Participanţi preşcolarii de la Grădiniţa Vetrişoaia îndrumaţi de educatoarele
Cotea Daniela, Corciovă Rica și Bejan Corina.
12. ,,MOS NICOLAE -6
DECEMBRIE, 2014” - sub genericul ,,Cadoul din ghetuță”, copiii de la
Grădiniţa Vetrişoaia au primit daruri din ghetuţe (pungulite cu jucarii si
dulciuri pentru copii) sponsori fiind parintii copiilor. Organizatori: educ.
Cotea Daniela și educ. Corciovă Rica. De asemenea, a fost organizată
activitatea comună ,,Un dar petru
fiecare copil”, la care au participat preșcolarii de la Gădinița Vetrișoaia
(grupa mijlocie) și elevii cls. a IV- B. Organizatori: Educ. Bejan Corina și
înv. Grecu Mărioara.
13. ,,SĂRBĂTORILE DE IARNĂ” – au cuprins următoarele activităti:
-
Serbarea de
Crăciun, care a antrenat copii şi elevi de la toate nivelele de
învăţământ (preşcolar, primar, gimnazial şi liceal) s-a desfăşurat atât la
nivel de clasă şi grupă în şcoală şi grădiniţă, cât şi la nivel de şcoală la
Căminul Cultural din localitate. Programul a cuprins: colinde româneşti şi
internaţionale, montaje literar-artistice, dansuri moderne, obiceiuri şi
tradiţii (Haiducii, Capra şi Pluguşorul). Organizatori: educ. Cotea Daniela, educ. Corciovă Rica, educ. Bejan Corina, prof. Butuc
Carmen, prof. Tăbuș Mirabela, înv. Grecu Marioara, înv. Purice Ana, înv. Fira
Maria;
-
,,În aşteptarea lui Moş Crăciun” - amenajarea
sălilor de clasă în spiritul sărbătorilor de iarnă cu ornamente, brăduţi,
desene, etc
-
Primirea darurilor de la Moş
Crăciun oferite de Consiliul Local Vetrişoaia – toți preșcolarii și elevii
claselor V-VIII au primit daruri.
14. ,,15 IANUARIE –165 DE ANI DE LA NAŞTEREA MARELUI POET NAŢIONAL MIHAI EMINESCU”
– a fost marcată
prin următoarele activităţi:
-
depunerea unei coroane de flori la bustul poetului din
parcul şcolii;
-
Medalion literar: Mihai Eminescu - ,,Eu rămân ce-am fost
–romantic”;
-
Concursul de recitare a poeziei eminesciene ,,Şi
dacă...”;
La activităţi
au participat elevi ai claselor V-VIII. Organizatorii activităţilor: prof.
Dobrea Firicel, prof. Butuc Carmen, prof. Ţaga Mihaela, prof. Dandeș Argentina.
15. ,,24 IANUARIE-ZIUA UNIRII” – a fost marcată prin următoarele activităţi:
-
Prezentarea semnificaţiei zilei de 24 ianuarie 1859 – prof.
de istorie Bordeianu Neculai;
-
Organizarea concursului ,,24 Ianuarie – Unirea cea Mică”
– participanţi elevii claselor a VII- VIII-;
-
S-a cântat și dansat ,,Hora Unirii”.
16. ,,VIZITĂ LA SEDIUL ISU DIN HUȘI” –organizată în ianuarie 2015. Participanți
elevii claselor V-VIII, organizator prof. Bordeianu Neculai.
17. PROIECTE DERULATE/INITIATE:
Proiectul ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015” derulat în parteneriat cu
UNICEF România şi ISE. Până în prezent
s-au derulat următoarele activităţi:
-
elaborarea, depunerea și câștigarea proiectului de minigrant ,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii”,
în valoare totală de 7000 lei;
-
identificarea şi includerea în proiect a unui număr de 28
de elevi din clasele I-VIII aflaţi
în risc de abandon şcolar și 28 de părinți ai acestora;
-
completarea de către diriginţi a ,,Fişei copilului aflat
în risc major de abandon şcolar”;
-
participarea unui nr de 10 cadre didactice la cursuri de formare pe didactici, consilierea
părinţilor și management.
Proiectul
,,Școala de weekend!” se află în derulare, având drept scop: dezvoltarea
motivației pentru învățare și integrare socială a copiilor ai căror părinți
sunt plecați în străinătate, printr-un program alternativ de educație: ȘCOALA
DE WEEKEND! Proiectul este finanțat de o universitate din Danemarca. Proiectul
constă în derularea unor sesiuni de formare pentru profesori, consilieri și
alți actori relevanți –cu participarea copiilor – în manieră interactivă,
derularea activităților școlare și extrașcolare cu copiii în Școala de weekend,
dotarea școlii cu materiale didactice.
Proiectul ,,Ne
jucăm la grădiniță cu calculatorul, proiect selecționat în cadrul proiectului
ASSOCLIC”. Punerea în
practică a proiectului se realizează în parteneriat cu Asociația ,,ATELERE FĂRĂ
FRONTIERE” și se derulează în acest an școlar prin disciplina opțională cu
titlul ,,Ne jucăm la grădiniță cu
calculatorul” (educ. Bejan Corina).
Proiectul
educațional ,,Cresc frumos și sănătos”(80p) –derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia
–structură arondată a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș” (Educ. Bejan Corina) în colaborare cu Cabinetul Medical Stomatologic
Berezeni și cu S.C. PRODCADOL Vetrișoaia. Grupul țintă îl reprezintă copiii de
la Grupa mijlocie.
Proiectul
educațional ,,Să dezlegăm tainele calculatorului și la școală și la bibliotecă”(75p) – derulat în colaborare cu Asociația
,,ATELERE FĂRĂ FRONTIERE”. Grupul țintă sunt elevii claselor a IV-a. Proiectul
a fost elaborat și depus de către înv. Grecu Mărioara.
18.
OLIMPIADE ŞI CONCURSURI ŞCOLARE
Nr.
Crt
|
Unitatea şcolară
|
Olimpiada/
concursul
|
Faza pe
şcoală/
locală/judeţeană/
naţională
|
Nr. elevi/ copii
participanti
|
Numele şi
prenumele elevului/copilului
|
Clasa/
Grupa
|
Locul I, II,
III, Menţiune/Diplomă de participare/ nota/punctaj
|
Prof. Îndrumător
|
1.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada
școlară de chimie
|
Pe școală
|
2
|
Samoila
Andreea
Dobrea
Andreea-Lavinia
|
VIII
VIII
|
Locul I
Locul al II-lea
|
Prof. Dobrea Firicel
|
2.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada
școlară de chimie
|
Locală
|
2
|
Samoila
Andreea
Dobrea
Andreea-Lavinia
|
VIII
VIII
|
Ambele promovate la
etapa județeană
|
Prof. Dobrea Firicel
|
3.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada
școlară de geografie
|
Pe școala
|
8
|
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan
Cârjan Ana
Maria
Botezatu
Elena
Mocanu
Alexandru
Puiu
Alexandru
Pandelea
Robert
|
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
VIII
|
Locul I
Locul al II-lea
Locul al III-lea
|
Prof. Butuc Carmen
|
4
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada
școlară de geografie
|
Locală
|
3
|
Popa Aurelian
Stan Ștefănel
Huzum Bogdan
|
VIII
VIII
VIII
|
Locul al II -lea
Mențiune
Mențiune
Toți elevii sunt
promovați la etapa județeană
|
Prof. Butuc Carmen
|
5.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Concursul
Școlar Național de Geografie ,,Terra”
|
Pe școala
|
32
|
Ciorchină
Denis-Petronel
Galan
Mihai-Alexandru
Pîrvan
Paula-Loredana
Macarie Irina
Păduraru-Marina
Codreanu
Denis
Botezatu Andra
Samoilă
Sorana
Cernușcă
Emilia
Roman Denisa
Hurmuzache
Ionica
Stan Andreea
Tăbuș David
Munteanu
Vasile
Munteanu
Andrei
Munteanu
Mircea
Cojocaru
Cătălina
Mîcnea
Daniela
Grecu Andrei
Botezatu
Cerasela-Ștefania
Luca Gabriela
Radu Diana
Huzum Ecaterina
Popa Petrișor
Resmeriță
Cosmin
Giurgea
Gabriel
Darie Flavius
Hurmuzache
Daniela
Baba Paula
Casu Maria
Huzum Ionuț
Bulgaru
Andreea
|
V
V
V
V
V
V
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VI
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
VII
|
Locul I –promovat
la etapa locală
Locul I –promovată
la etapa locală
Locul I –promovată
la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Locul al III-lea
–promovată la etapa locală
Locul I – promovată
la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Locul al III-lea
–promovată la etapa locală
|
Prof. Butuc Carmen
|
6.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
biologie
|
Etapa pe
şcoală
|
16
|
Resmeriță
Cosmin
Luca Gabriela
Talmaciu Azamfirei
Alexandra
|
VII
VII
VII
|
Promovați la etapa
locală
|
Prof. Mitrofan Crina
|
7.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
biologie
|
Etapa locală
|
1
|
Talmaciu
Azamfirei Alexandra
|
VII
|
Nu s-a calificat
niciun elev la etapa județeană
|
Prof. Mitrofan Crina-Mariana
|
8.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada de
istorie
|
Etapa pe scoala
|
4 elevi
|
Dobrea
Andreea- Lavinia
Samoilă
Andreea
Horeică
Andrei
Roman
Valentina
|
VIII
VIII
VIII
XI
|
Locul I –promovată
la etapa locală
Locul al II-lea
–promovată la etapa locală
Promovată la etapa
locală
|
Prof.
Bordeianu Neculai
|
6.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Crosul Bobocilor
|
Etapa locală Huși
|
14 elevi
|
Irimia Emima
Matei Denisa
Bernevic
Mihai
Isac Miruna
Tăbuș Delia
Vîrlan
Daniela
Cașu Dănuț
Macarie
Vlăduț
Ciorchină
Denis
Farcas Nicu
Stan Mădălin
Măcrescu
Georgiana
Nechitin
Alexandra
Popescu
George
Mocanu
Claudiu
|
V
I
V
V
V
IX
IX
IX
IX
IX
V
|
Locul I
Locul al III-lea
|
Prof. Simion Mioara
|
7.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada Națională a Sportului Școlar
|
Etapa locală Huși
|
14 elevi
|
Frumușanu
Cristian
Cașu Maria
Irimia
Beniamin
Frumușanu
Relu-Mihaiță
Irimia Iemima
Damaris
Irimia
Dionisie-Ștefan
Purcaru
Emanuel
Enache
Andrada
Botezatu
Ștefania-Cerasela
Codreanu
Mădălina
Roman Bianca
Bulgariu
Ana-Mădălina
Huzum Bogdan
|
XI
VII
IX
XII
V
VI
XI
VIII
VII
VI
VIII
VIII
VIII
|
Diplomă de
participare pentru școală
|
Prof. Simion Mioara
|
8.
|
LICEUL TEHNOLOGIC
,,PETRU RAREŞ” VETRIŞOAIA
|
Olimpiada școlară de matematică
|
Etapa pe şcoală
|
8 elevi
|
V
|
Nu s-a calificat
niciun elev la etapa locală
|
Prof. Roman Vergil
|
III.
PROGRAMUL NAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ
a)
40 copii implicati în Programul
National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea
curriculară – discipline optionale, în anul scolar 2014/2015. In anul scolar 2014/2015
parintii copiilor de la Grădiniţa Vetrişoaia au optat pentru disciplina
optională ,,Vreau să cresc sănătos”
- grupa mare si grupa mică (educ. Corciova Rica si educ.
Cotea Daniela).
b)
25 de copii implicați Programul
National Educatie pentru Sănătate în scoala Românească prin activitatea
extracurriculară și extrașcolară în cadrul Proiectul
educațional ,,Cresc frumos și sănătos.
IV.
EDUCAŢIA ECOLOGICĂ ŞI DE PROTECŢIA A MEDIULUI – s-a realizat prin:
a)
Participarea la acțiunea de
plantare de pomi de ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂCII -21 septembrie,
2014
V.
ACTIVITATEA CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR
Consiliul reprezentativ al părinţilor, constituit în septembrie 2014, este
format din 21 membri, preşedinţii comitetelor de părinţi pe clase şi
grupe. Pe parcursul semestrului I, şi-a
desfăşurat activitatea conform R.O.F.U.I.P. din 2005, a Regulamentului intern şi
a Planului managerial al consiliului reprezentativ al părinţilor. Pe parcursul întâlnirilor
Consiliului reprezentativ al parintilor şi-a desemnat doi membri in Consiliul
de administratie al scolii unde sustin interesele elevilor si ale parintilor
iar un părinte a fost desemnat membru în Comisia de Evaluare şi Asigurare a
Calităţii. De asemenea, au luat la cunoştinţă şi au dezbătut Raportul privind
activitatea desfăşurată la Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia şi Regulamentul intern al şcolii cu anexele
sale. A propus conducerii şcolii exemple şi tipuri de activităţi, care ar putea
fi incluse în programul activităţilor din Săptămâna ,,Şcoala altfel: Să ştii
mai multe, să fii mai bun!”. De asemenea, Consiliul reprezentativ al părinţilor
a fost informat cu privire la: calendarele
evaluărilor naţionale ale claselor a VIII-a şi a XII-a, calendarele simulărilor examenelor
naţionale şi rezultatele obţinute la
evaluările iniţiale.
A fost organizat
şi un lectorat cu tema ,,Prevenirea
absenteismului și a abandonului școlar”. Organizatori prof. Dobrea Firicel
și prof. Butuc Carmen.
Consiliul reprezentativ al părinţilor a
sprijinit conducerea unităţii de învăţământ în organizarea consultaţiilor cu
părinţii pe teme educaţionale şi a colaborat cu comisia de ocrotire a
minorilor, organele de autoritate tutelară în vederea soluţionării situaţiei
elevilor din şcoală care au inregistrat un numar mare de absente sau a celor care au nevoie de ocrotire.
VI.
ACTIVITATEA CONSILIULUI ŞCOLAR
AL ELEVILOR
Consiliul Școlar al Elevilor de la Liceul
Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia a
fost constituit conform Ordinului 4247/21.06.2010 și conf. Ghidului CNE. Au rămas în funcție, având mandat pe 2 ani, ca președinte al C.S.E.
eleva Musteaţă Bianca, iar ca vicepreședinte eleva Papuc Maria. În prima ședință a C.Ș.E. din 11.10. 2014, s-a constitui Biroul Executiv al CSE, a avut loc prezentarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului
Național al Elevilor, au fost
desemnați reprezentanții elevilor în C.A. și C.E.A.C. și au fost aleși directorii de
departamente şi au făcut propuneri pentru
tematica şi graficul întâlnirilor. În a doua ședință din 24.10.2014.,
au fost prezentate: Planul managerial al CSE
pentru anul scolar 2014-2015, tematica si graficul intalnirilor şi
propuneri de activităţi extraşcolare. În a treia şedinţă din 04.11.2014 au fost
formulate propuneri de activităţi pentru Programul ,,Școala altfel: Să știi mai
multe, să fii mai bun!” 2015, au fost prezentate şi analizate principalele
probleme cu care se confruntă elevii şi clasele de elevi și au fost purtate
discuții legate de organizarea Balului Bobocilor. A a patra ședință din
20.01.2015, s-au discutat problemele claselor și s-au propus măsuri de
îmbunătățire a activității din școală
CSE a
organizat Balul Bobocilor,
activitatea Cuvântul ,, multumesc” (inițiată
de CJE Vaslui) și s-au implicat în desfăşurarea şi organizarea
activităţilor educative extraşcolare derulate: Ziua Internațională a Educației,
Sărbătoarea Crăciunului, 15 Ianuarie –Nașterea poetului național Mihai
Eminescu.
VII.
ACTIVITATEA COMISIEI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR
Comisia pentru prevenirea şi combaterea
violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia, constituită conform Deciziei nr51/ din 29.09.2014, a elaborat în
octombrie 2014, Planul operaţional al
unităţii de învăţământ privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar
şi a urmărit punerea în aplicare şi evaluarea modului de îndeplinire a
obiectivelor incluse în cadrul acestuia. De asemenea, Comisia pentru prevenirea
şi combaterea violenţei în mediul şcolar a urmărit modul în care s-au respectat
şi promovat drepturile copilului stabilite prin Legea nr. 272 din 21/06/2004.
În semestrul I al anului şcolar 2014-2015, Comisia pentru prevenirea şi
combaterea violenţei în mediul şcolar de la nivelul Liceului Tehnologic ,,Petru
Rareş” Vetrişoaia a identificat
următoarele forme de violenţă:
-
Violenţă elev – elev
(verbală)
-
Violenţa elevilor
faţă de profesor: - lipsa de implicare şi de participare a elevilor la
activităţile şcolare (absenteismul şcolar, ignorarea
mesajelor transmise de cadrele
didactice);
-
Violenţa
profesorilor faţă de elevi: - agresiune verbală faţă de elevi (atitudini
ironice, ţipete, jigniri);
- agresiune non verbal
(ignorarea mesajelor elevilor şi
neacordarea de atenţie acestora).
Principalele cauze
generatoare ale violenţei în şcoală au fost:
-
Cauze
psiho-individuale : - toleranţă scăzută la frustrare;
-
dificultăţile de adaptare la disciplina şcolară;
-
imaginea de sine negativă;
- instabilitate emoţională;
-
lipsa autocontrolului;
-
capacitate empatică redusă.
- Cauze familiale: - provenienţa elevilor din
familii dezorganizate;
- mediu familial lipsit de securitate afectivă;
- condiţiile economice
ale familiei (venituri insuficiente);
- nivelul scăzut de educaţie al părinţilor.
- Cauze şcolare: - dificultăţi de comunicare
elevi – profesori;
- lipsa de autorităte a cadrelor didactice;
- Cauze sociale: - mass-media;
- anturajul din afara şcolii.
Măsurile
adoptate de către comisie pentru diminuarea acestor cauze au fost:
-
implementarea Planului privind reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar;
-
depistarea cazurilor
de indisciplină şi consilierea acestora;
-
monitorizarea
frecvenţei elevilor în vederea identificării cazurilor de absenteism şcolar
ridicat ;
-
întocmirea unei
baze de date a elevilor cu comportament violent şi cu absenteism şcolar ridicat;
-
înaintarea unei adrese scrise
către Primăria comunei Vetrişoaia princa care s-a pus la dispoziţie baza de
date cu toate cazurile de încălcare a prevederilor articolului 86, alin. 3) din
Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 în vederea luării măsurilor care se impun
pentru şcolarizarea elevilor, pe perioada învăţământului obligatoriu;
-
încheierea unui Protocol de colaborare cu instituţiile şi
autorităţile publice locale în vederea reînfiinţării şi funcţionării GRUPULUI
DE ACŢIUNE COMUNITAR DE PE RAZA COMUNEI VETRIŞOAIA, în scopul realizării
sarcinilor din PROIECTUL PENTRU PREVENIREA ÎN SISTEM INTEGRAT A CRIMINALITĂŢII
DIN MEDIUL RURAL ,,SATE FĂRĂ CRIMINALITATE”;
-
asigurarea
pazei şi securităţii şcolare;
-
includerea
în Regulamentul intern a unor reglementări privitoare la accesul persoanelor
străine în incinta şi în interiorul unităţii şcolare, colaborare în elaborarea Procedurii privind asiguarea pazei unităţii de învăţământ, accesul în
şcoală şi asigurarea serviciului pe şcoală şi a Procedurii privind comunicarea
unor situaţii deosebite în interiorul unităţii de învăţământ;
-
colaborarea cu
familiile elevilor care au comis acte de violenţă sau cu potenţial violent sau care
au un număr mare de absenţe prin: întâlniri organizate în şcoală, vizite la
domiciliul copiilor, înştiinţări scrise;
-
colaborarea cu Postul de poliţie Vetrişoaia pentru realizarea acţiunilor cu caracter
educativ-preventiv şi pentru rezolvarea cazurilor de elevi-problemă;
-
implicarea
elevilor în activităţi extraşcolare și în proiectele derulate de școală.
Denumirea unităţii
şcolare
|
Nr. total
acte de
violenţă
|
Din care, după forma de violenţă
|
Vârsta
elevului
agresor
|
Măsuri luate de către comisie
|
Nr. apelări la 112
|
||||
Elev-elev
|
Elev faţă de profesor
|
Profesor faţă de elev
|
Violenţa părinţilor
în spaţiul
şcolii
|
Violenţa în spaţiul din jurul şcolii
|
|||||
Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş” Vetrişoaia
|
77
|
44
|
27
|
6
|
-
|
-
|
11,12,13,
14,15, 16,17, 18 ani
|
-discuţii cu elevii, părinţii elevilor, consiliul clasei;
-înştiinţări scrise către părinţi;
-discuții cu elevii și profesorii
implicați în conflict, medierea conflictelor;
-monitorizarea şi discuţii cu
cadrul didactic care utilizează notarea ca mijloc de sancționare a comportamentelor sau atitudinii elevilor, care
a ignorat mesajele elevilor şi le-a adus jigniri acestora;
-colaborarea cu Primăria Vetrişoaia în vederea atragerii elevilor cu
absenteism ridicat la școală.
|
-
|
VIII. ALTE ACTIVITĂŢI/ACŢIUNI:
a)
Înființarea Cercului de lectura ,,Cartea și cititorul” și activarea în cadrul
acestuia a unui număr de 29elevi din clasele
V-VIII, sub îndrumarea d-nei prof. Țaga Mihaela. Activitati desfășurate până în
prezent:
1.
În octombrie –prezentarea și
discutarea unor episoade din amintiri din copilărie; prezentarea unor narațiuni
din volumul ,,Din lumea celor care nu cuvântă” , de Emil Gârleanu;
2.
În noiembrie –recitări de poezii
din opera lui George Topârceanu; prezentarea subiectului unor povestiri din
volumul ,,Hanul Ancuței”, de M. Sadoveanu;
3.
În decembrie –prezentarea
subiectului nuvelelor ,,Alexandru Lăpușneanul”, de Costache Negruzzi și ,,Moara
cu noroc” . de I . Slavici;
4.
În ianuarie –recitare de poezii
din volumul ,,Pasteluri”, de V . Alecsandri. Prezentarea unor legende populare
românești.
b)
Întocmirea unui Protocol de colaborare cu CJRAE Vaslui,
în scopul oferirii de servicii de asistență psihopedagogică elevilor și
părinților școlii noastre;
c)
Desfăşurarea unor programe de pregătire suplimentară în
scopul participării la concursurile, olimpiadele şcolare, la examenele
naţionale şi pentru remediere şcolară (Dobrea Firicel, Butuc Carmen, Bordeianu
Neculai, Mitrofan Crina Mariana, Simion Mioara, Ţaga Mihaela, Roman Vergil, Dandeș Argentina);
d)
Organizarea, la nivelul școlii, a concursului ,,Recunoaște scriitorul”, la
care au participat 14 elevi din cls. VII-VIII. Elevii au fost premiați cu diplome
și cărți. Organizator și sponsor prof. Țaga Mihaela.
e)
Participarea la Campania ,,100 de zâmbete în dar!”,
organizată la Iași pe 20 decembrie 2014 și
la care au participat 6 preșcolari cu lucrări artistico-plastice,
îndrumați de educ. Bejan Corina;
PUNCTE TARI :
-
Continuarea Proiectul ZEP ,,Reducerea
abandonului si a absenteismului in scolile ZEP in anul scolar 2014-2015”
-
Elaborarea, depunerea şi
câştigarea proiectului de minigrant
,,Împreună deschidem fereastra cunoașterii” în cadrul proiectului ZEP;
-
Înocmirea protocolului de colaborare cu CJRAE Vaslui;
-
Promovarea unui număr de 2 elevi
la etapa judeţeană a Olimpiadei de
chimie și 3 elevi la etapa
județeană a Olimpiadei de geografie;
-
Elaborarea, depunerea și
câștigarea unui număr de 2 proiecte educaționale
locale;
-
Îmbunătățirea activității Consiliului Școlar
al Elevilor.
PUNCTE SLABE: - Nerespectarea planificării activităţilor
metodice la nivelul Comisiei metodice a diriginţilor de la nivelul
învăţământului
gimnazial și liceal;
-
Lipsa activității la nivelul
Comisie metodice a diriginților din învățământul preșcolar și primar”
-
Lipsa de participare a
preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, la concursuri şi olimpiade
şcolare;
-
Întârzieri înregistrate de unele
cadre didactice în întocmirea şi prezentarea documentelor de planificare a
activităţii;
OPORTUNITĂŢI: - Posibilitatea depunerii şi
derulării unor proiecte educative locale;
-
Existenţa unor copii cu potenţial
intelectual sau cu diferite talente, abilităţi (literar-artistice, sportive
etc);
-
Existenţa mijloacelor şi echipamentelor
moderne care permit desfăşurarea unor activităţi educative şcolare şi extraşcolare
calitative;
-
Existenta ofertei de cursuri de
formare in domeniul managementului educational si a realizarii de proiecte
educationale si cu finantare.
AMENINŢĂRI: - Dezinteresul unor cadre didactice privind organizarea activităţilor
educative extraşcolare;
-
Existența unor cadre didactice
navetiste, cu norma de predare in doua scoli sau la plata cu ora care, se implica într-o mică măsură în organizarea
activitatilor extrascolare in afara
cursurilor sau in initierea sau
derularea unor proiecte educationale cu durata mai mare de un an;
-
Scăderea motivației elevilor pentru învățare determină
o slabă participare și rezultate în general modeste la olimpiadele si concursurile şcolare pe
discipline;
-
Slaba participare a diriginților
la activități de dezvoltare profesională, prin susțierea de activități în
cadrul comisiilor metodice a diriginților din școală.
INTOCMIT,
CONSILIER EDUCATIV,
PROF. BUTUC CARMEN
Comentarii
Trimiteți un comentariu