Liceul
Tehnologic „Petru
Rareș” Vetrișoaia
Adresa:sat.
Vetrișoaia, județul Vaslui
RAPORT ANUAL DE EVALUARE INTERNĂ A CALITĂŢII EDUCAŢIEI,
pentru anul şcolar
2015-2016, finalizat la data de 13.10.2016 de către CEAC, având următoarea
componenţă:
1. ROMAN VERGIL- Coordonator comisie
2. LOVIN LĂCRĂMIOARA-
membru-reprezentant c.d.
3. SIMION MIOARA- membru-reprezentant c.d.
4.
GRECU MĂRIOARA membru-reprezentant sindicat
5.
TĂBUȘ MIRABELA- membru-reprezentant
părinți
6.
DARIE OANA membru-reprezentant C.L. Vetrișoaia
7. LUCA
ANCA-ELENA membru-reprezentant elevi
I.
CINE SUNTEM?
Liceul
Tehnologic ,,Petru Rares” este situat în localitatea
Vetrişoaia, judeţul Vaslui, pe Valea Prutului şi deserveşte aproximativ 4 localităţi de pe raza comunelor
Vetrişoaia şi Berezeni. Este unitate școlară cu personalitate juridică și are o
structură arondată: Grădinița cu program normal. Liceul Tehnologic ,,Petru
Rares” oferă
instruire de specialitate de nivel 4, în domeniul mecanică, specializarea
Tehnician mecanic pentru întreţinere şi reparaţii, învăţământ liceal (liceu
tehnologic). De asemenea, Liceul Tehnologic ,,Petru Rares” Vetrișoaia oferă
instruire și pentru nivelele preprimar, primar și gimnazial.
Misiunea școlii:
Liceul Tehnologic ,,Petru
Rares”, sat Vetrişoaia are menirea de a
oferi şanse egale pentru educaţie, instruire, dezvoltare personală şi
profesională tuturor elevilor, asigurând calitatea demersului didactic astfel
încât absolvenţii şcolii noastre să fie responsabili și capabili de a decide
asupra propriei cariere, să aibă competențe de învăţare pe tot parcursul
vieţii, competențe pentru reușită și integrare socio-profesională într-o
societate concurențială, în care transformările se succed rapid.
Viziunea
noastră ca
organizație furnizoare de educație este de a promova valorile în mod explicit
și eficient prin obiective clare, programe și activități specifice, utilizând
mijloacele adecvate și implicând toți factorii educaționali pentru ca elevii școlii
să atingă potențialul maxim.
Oferta educațională
- Toate
corpurile de clădire ale școlii sunt noi sau reabilitate şi extinse, au
asigurate utilitățile minime (aducțiune de apă, centrale termice, grupuri
sanitare moderne, mobilier corespunzător).
- Liceul Tehnologic ,,Petru Rareş”
Vetrişoaia dispune de tehnologie IT pentru administraţie: 5
calculatoare (2 calculatoare conectate la Internet prin reţea de telefonie), 1
multifuncţional (cu scanner, imprimantă, fax, copiator) şi o imprimantă.
- Existenţa a două laboratoare informatizate,
dotate fiecare cu câte 10 calculatoare, imprimantă, scanner, conectate la
Internet, 3 laptop-uri, 2 videoproiectoare,
;
- Implementarea sistemului AeL în desfăşurarea lecţiilor;
- Existența unui parc de joacă pentru
preșcolari amenajat și dotat corespunzător;
- Existenţa unui laborator de fizică – chimie
amenajat și dotat cu mijloace de învăţămant moderne
- Existența
unui CDI dotat cu mobiler modern,
tablă interactivă, 2 calculatoare, imprimantă, TV plasmă, minisistem audio,
cărți și softuri educaționale , etc.
- Accesibilitate optimă la toate spațiile
școlare și auxiliare, la echipamentele, materialele, mijloacele de învățământ
și auxiliarele curiculare;
- Pentru fiecare nivel de şcolarizare, şcoala
dispune de întregul material curricular (planuri de învăţământ şi programe
şcolare, programe şcolare alternative, auxiliare curriculare – manuale, caiete
de lucru, ghiduri de aplicare, culegeri de probleme, îndrumare , soft-uri educaționale etc.)
- Adaptarea curriculumului la opţiunile
elevilor şi solicitările comunităţii.
- Existența unui procent de 100% cadre didactice de
specialitate pentru calificarea profesională
tehnician mecanic pentru întreținere și reparații.
- Preocuparea personalului didactic pentru
formarea continuă prin participarea la gradele didactice sau la cursuri de
formare;
- Existența cadrelor didactice instruite și
cu experiență în conceperea de proiecte
educaţionale și cu finanțare;
- Relaţiile interpersonale (profesor-elev,
conducere-subalterni, profesori-părinţi, profesori-profesori, personal
didactic-autorităţi locale etc.) existente favorizează crearea unui climat
educaţional deschis, stimulativ şi transparent;
- Există o bună colaborare cu reprezentanţi
ai Poliţiei, Primăriei – asistența socială și
cu Consiliul reprezentativ al părinţilor în scopul prevenirii
delincvenţei juvenile, prevenirii și diminuării abandonului școlar;
- Existenţa parteneriatului de colaborare cu
un agent economic din localitate, în vederea desfăşurării stagiilor de pregătire
practică a elevilor de liceu;
- Asigurarea securității tuturor celor
implicați în activitatea școlară, în timpul desfășurării programului;
- Grad maxim de ocupare a locurilor de la
clasele a IX-a , a X-a liceu;
- Peste 80%
dintre părinţii consultaţi sunt
mulţumiţi de calitatea procesului de predare-învăţare oferit de şcoală.
(sursa – chestionare)
- prmovarea imaginii școlii prin
diverse acțiuni și mijloace (blog-ul şcolii:
http://liceultehnologicpetruraresvetrisoaia.blogspot.com,
site-ul școlii:
http://scoli.didactic.ro/liceul-tehnologic-petru-rares-vetrisoaia,
pliante informative, oferta
școlii, cercuri pedagogice, participări la
olimpiade, concursuri, festivaluri județene, regionale și naționale, etc);
Unitatea şcolară dispune de o bază
materială care sprijină învăţarea, colectivul de cadre didactice utilizează
metode moderne de învăţare adaptate la stilul şi nevoile de învăţare ale
elevilor, programele de învăţare sunt flexibile şi vin în întâmpinarea
elevilor.
DOTĂRI:
-2 laboratoare informatizate fiecare cu cate
o reţea de 10 calculatoare , ambele conectate la Internet;
-
un laborator de fizică –chimie
amenajat corespunzător şi dotat cu mijloace de învăţământ moderne;
-
1 CDI dotat corespunzător(4615 volume cărţi,
softuri educaționale, mobilier, 1 multifuncţional A3-A4, 1 laptop, tablă interactivă, 2 calculatoare, 1 minisistem audio, 1 plasmă TV)
-
3 videoproiectoare + 2 ecrane de proiecție, 1 flipchart, 4calculatoare, 1 imprimantă, 1
laptop , 4 camere Web, 1 tablă magnetică, aparatură şi ustensile de laborator,
cărţi de specialitate, softuri educaţionale,
1 tabletă, 1 eBook raeder, 6 eBook-uri, 3 camere foto digitale, etc.
utilizate în procesul didactic;
-
alte materiale didactice: hărți și
suporturi de hărți, planșe, globuri geografice, microscoape, truse de minerale
și roci, atlase, mulaje , instrumente și aparatură de laborator pentru
disciplinele: geografie, istorie, chimie, fizică, matematică, biologie, etc.;
-
administraţia şcolii beneficiază
de : 1 calculatoare, 3 laptopuri,
Internet prin reţea de telefonie, 3 multifuncţionale( cu scanner, imprimantă,
fax, copiator) 2 imprimante și 1 televizor;
-
2
microbuze școlare prin care se
asigură transportul elevilor la cursuri, activități educative extrașcolare(
concursuri, întreceri, excursii, vizite etc.);
-
mobilier în toate sălile de clasă;
-
aviziere, panouri informative;
-
sisteme de supraveghere video la 4
corpuri de clădire;
-
1 parc de joacă pentru copii.
-
SPAȚIILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT – cuprind
patru corpuri de clădire moderne construite sau reabilitate recent și anume:
Ø
1 corp de clădire destinat
învăţămantului preprimar:
§
corp reabilitat şi extins în 2008
(în Simineşti) –cu 2 săli de grupă, 1
cancelarie, grupuri sanitare interioare;
Ø 3 corpuri de clădire destinate
învăţămantului primar, gimnazial și liceal :
§ 1 corp reabilitat, refuncţionalizat,
extins si finalizat în 2012( în Satu
Vechi) –cu 7 săli de clasă (dintre care:
1 laborator de informatică conectat la Internet, 1 laborator de
fizică-chimie şi 5 săli de clasă), 1 cabinet de fizică-chimie, 1 cancelarie cadre didactice, grupuri
sanitare interioare , 1 spaţiu pentru
arhivă, 1 spaţiu pentru lapte şi corn, 1 spaţiu administrativ;
§ 1 corp construit în anul 2008 - cu 1
laborator de informatică , 3 săli de
clasă şi 1 cancelarie cadre didactice;
Ø 1 corp destinat administrației și
conducerii școlii ( în Satu Nou
)construit în 2008 – cu 1
spațiu destinat secretariatului și
contabilității, 1 spațiu destinat
biroului directorului și directorului adjunct, 1 spațiu destinat CDI-ului, 4
grupuri sanitare interioare.
Toate cele patru corpuri de clădire au apă
curentă, fiind racordate la aducțiunea
publică de apă a localității, și au încălzire asigurată cu centrale pe lemne. Toate corpurile de clădire
dețin autorizații de securitate la incendiu și autorizații sanitare.
RESURSELE UMANE :
PERSONAL DE
CONDUCERE:
-
Director -1
-
Director adjunct -1
PERSONAL
DIDACTIC
Personal didactic angajat:
|
total
|
preşcolar
|
primar
|
Gimnazial+ liceal
|
- cadre didactice titulare
|
13
|
2
|
3
|
8
|
- cadre didactice suplinitoare
calificate
|
14
|
-
|
3
|
11
|
- cadre didactice suplinitoare
necalificate
|
2
|
-
|
-
|
2
|
TOTAL CADRE DIDACTICE
|
29
|
2
|
6
|
21
|
REZULTATELE ELEVILOR:
Rezultatele
elevilor la sfârșitul anului școlar 2015-2016:
Procent de promovabilitate la cls. I-IV = 98 %;
Procent de promovabilitate la cls. V-VIII = 82 %
Procent de promovabilitate la cls. IX-XII= 78%;
Rezultatele elevilor la examenele naționale:
Procent de promovabilitate
E.N. = 64,51% .
Procent de promovabilitate
la E.N. –diciplina limba română =90,32%
Procent de promovabilitate la Examenul de
certificare a competențelor profesionale=100
%
Procent de admitere în învăţămantul liceal – 100 %.
S-au obținut rezultatele bune
de către elevi la concursuri,
festivaluri, întreceri şi olimpiade şcolare în anul școlar 2015-2016:
Concursuri și olimpiade școlare:
- Premiul
I – etapa locală, Olimpiada școlară de geografie -cls. a VIII-a ;
- Locul
al II-lea – etapa locală, la Concursul Național de Geografie ,,Mica
Olimpiadă de Geografie Terra” –
clasa a VII-a;
- Locul al II-lea – etapa locală, la Concursul Național de Geografie
,,Mica Olimpiadă de Geografie Terra” – clasa a VII-a ;
- Premiul al III-lea – la Olimpiada
satelor vasluiene, ediția a IV-a, cls. a VIII-a;
- Mențiune – la Olimpiada satelor
vasluiene, ed. a IV-a, cls. a VIII-a;
- Mențiune – la Olimpiada satelor
vasluiene, ed. a IV-a, cls. a V-a;
- Mențiune – la Concursul Județean de
Matematică ,,Podul Înalt”, ed. a X-a, cls. a VIII-a;
- Mențiune – la Concursul
Județean de Matematică ,,Podul Înalt”, ed. a X-a, cls. a V-a ;
- Mențiune
– etapa locală, Concursul Național de Chimie ,,Raluca Rîpan” – cls. a
VII-a;
– Locul I - la Concursului Național ,,Cu
viața mea apăr viața” – etapa
județeană ;
- Mențiune – la Concursul
Național ,,Știu și aplic” – cls. a XII-a
- Premiul
al III-lea – la Concursul Național de Chimie ,,Raluca Rîpan”– etapa locală
- Premiul I - 16 copii, Premiul al II-lea -7 copii, Premiul al III-lea -1 copil, 1 Mențiune- la Concursul de activități
integrate pentru antepreșcolari și preșcolari ,,TIMTIM-TIMY”;
- Premiul I - 10 copii, Premiul al II-lea- 12 copii,
Premiul al III-lea - 4 copii –la
Concurs judetean „Parfum de toamna”;
- Premiul
I și Mențiune –
la Concursul interjudetean „Campioni in lumea povestilor”;
-
Premiul al II-lea, Premiul I și Mențiune la Concurs
judetean „Natura, armonie și culoare”
Competiții
sportive:
- Locul I -3 elevi, la Crosul Bobocilor –
etapa locală Huși;
- Locul al III-lea, la Crosul Bobocilor –
etapa locală Huși;
- Locul - la Concurs judetean de
RUGBY-TAG MIXT-GARA BANCA;
- Locul I, Locul II -3 elevi, Locul III -3 elevi – la CROSUL COPIILOR- GARA BANCA;
- Locul I - 2 elevi - la Cupa „STEFAN D.
LUCHIAN”;
- Premiul
I, Premiul II - 2 elevi, Premiul
III, Mentiune - Concurs regional „S.O.S.-PAMANTUL...!”
- Premiul
I și Premiul II – 2 elevi, la Concursul judetean „Necuvintele”;
- Premiul
I – 1 elev, la Concursul internațional „Cu poluarea nu-i de joaca!”
Rezultate obținute la
festivaluri, concursuri folclorice:
- Premiul
I – 1 elev, la Concursul Regional de Folclor Tradițional ,,PE-O GURĂ DE
RAI”, ediția a VIII-a, Focsani.
-
Premiul I – 1 elev, la Concursul „Copiii au
talent”, etapa județeană;
-
Premiul I – 1 elev, la Concursul „Copiii au
talent”, etapa interjudețeană;
-
Premiul I – 1 elev, la Festivalul International de Cultura si Civilizație Romaneasca
„Românașul”- Iași, etapa interjudețeană.
Școala a derulat o
serie de proiecte și programe pe
parcursul anului școlar 2015-2016,
proiecte care au venit în în general sprijinul elevilor cu risc de abandon
școlar, sau cu rezultate modeste la învățătură. Dintre acestea menționăm
următoarele:
Proiectul ,,Școala
te face OM!” derulat în parteneriat cu Fundația Holt
România, Filiala Iași şi Consiliul Județean Vaslui. Până în prezent s-au
derulat următoarele activităţi:
a) Cu adulții: - Cursul de educatie
parentală (2 sesiuni) desfasurat în
școală cu un grup de 10 cadre didactice;
-Cursul de educatie parentală (8 sesiuni) desfasurat în școală cu un grup de 10 părinți
ai elevilor din grupul țintă al proiectului;
b) Cu cei 15 elevii din grupul țintă:
-
,,Știați că...”, organizată și
desfășurată de înv. Grecu Mărioara, înv. Lovin Luminița și înv. Balan Valeru;
-,,Cerc de dezbatere” -2 activități
organizate și desfășurate de prof. Butuc Carmen, prof. Dobrea Firicel și prof.
Simion Mioara, cu temele ,,Cum ne păstrăm sănătoși” și ,,Regulile
de circulație salvează vieți!”
-,,Ce meserie mi-ar plăcea” -2
activități desfășurate de prof. Roman Vergil și prof. Bordeianu Neculai
- ,,Ecologizarea în curtea școlii” -2 activități organizate și desfășurate de prof. Mitrofan Crina-Mariana și
prof. Pandelea Ana;
- Atelierul ,,Târg de jucării” : - A 1: Cea mai frumoasă păpușă (Butuc,
Grecu, Dobrea)
-A 2: Jucăria preferată (Butuc, Grecu, Dobrea)
- Activitate mestesugareasca: A 1 și A 2 - Pandelea și Mitrofan
- Atelier ,,Muzica, dans, teatru”
A 1 și A 2 - Cotea și Grecu
- Atelier pictură A 1 și A 2 - Cotea și Grecu
- Atelierul ,,Cerc de științe”
– A 1 ,,Energia verde” – Butuc și Dobrea
-
A 2
,,Orientarea în teren” – Butuc și Dobrea
-Atelier de fotografie A 1 și
A 2 – Bordeianu și Roman.
c) Tabără de
studiu la Vatra Dornei, la care au participat 2 elevi din grupul
țintă.
Proiectul educațional ,, Am grija de sanatatea dintilor mei”- nr. înreg. la ISJ 165( Coordonator
proiect educ.Bejan Corina) derulat de Grădinița cu PN Vetrișoaia
–structură arondată a Liceului Tehnologic ,,Petru Rareș” Vetrișoaia în
colaborare cu Cabinetul Medical
Stomatologic Berezeni. Grupul țintă îl reprezintă copiii de la Grupa mare.
S-au
derulat 5 activități cu preșcolarii din grupul țintă:
- ,,La inceput de drum”;
- ,,Să
descoperim lumea alimentelor sănătoase”;
-
,,Reguli de igienă personală, a alimentației, igiena orală”;
-
,,Sănătate și mișcare în aer liber” –excursie la Bârlad;
- ,,Nutriție cu/fără E-uri (E-urile din
alimente –sceneta)”
Proiectul educational ”Stop! Viata are
prioritate!”- nr.inreg. la ISJ
174 ( Coordonatori proiect înv. Grecu Mărioara si înv. Purice Dumitru). Proiectul nu s-a derulat.
Proiectului educational international
TIMTIM-TIMY –Concurs de activități integrate, la care au participat 23 de preșcolari și 5 cadre
didactice (educ. Cotea Daniela, educ. Bejan Corina, prof. Dobrea Firicel,
director, prof. Bordeianu Neculai și director adjunct, prof. Butuc Carmen).
De
asemenea, școala a aplicat la două
proiecte cu finanțare: Proiectul ,,Școli
conectate la comunitate”, finanțat
de Fundația Noi Orizonturi și Proiectul
privind învățământul secundar (România Secondary Education Project –ROSE),
finanțat de Banca Internațională pentru Reconstrucți și Dezvoltare. Pentru
ambele proiecte așteptăm rezultatele proceselor de evaluare.
Școala noastră a colaborat cu diverse instituții cu rol educațional
având numeroase parteneriate interne
și externe încheiate pe parcursul anului școlar 2015-2016:
- parteneriate cu alte unități de învățământ: Grădinița cu P.P. ,,Norocel” Negrești, Școala
Gimnazială ,,Ioan Alexandru Brătescu-Voinești”, Târgoviște, Jud.
Dâmbovița, Școala Gimnazială Stroiești,
Jud. Vaslui, Liceul Teoretic ,,Șerban Vodă” Slănic, Jud. Prahova, Școala
Gimnazială nr. 1 ,,Gara Banca”, jud. Vaslui.
- parteneriate cu alte instituții: S.C. Agrovet S.A. Vetrişoaia -
agent economic pentru desfășurarea instruiri practice, S.C. Florivas S.A.
Vetrişoaia - agent economic pentru desfășurarea instruiri practice, Postul de
poliţie Vetrişoaia, CMI Medicina Muncii Dr. Raluca Bura, S.C. Consulting
Evaluări S.R.L., CMI Dr. Teodorescu Iuliana-Maria, Holt România – Filiala Iasi,
Fundația pentru Științe și Arte Paralela 45 Pitești, Asociația Cultural-Științifică
,,Vasile Pogor” Iași;
CEAC a identificat priorităţile şi a
stabilit planuri de acţiune şi de îmbunătăţire pentru realizarea unei
autoevaluări riguroase, a corelat aspectele prezentate în PDI şi a stabilit
modalităţile de înbunătăţirea performanţelor şcolare, a verificat periodic
efectuarea observaţiilor la lecţii şi a valorificat aceste informaţii în
elaborarea planului de îmbunătăţire, a identificat punctele slabe.
Planurile de îmbunătăţire definesc în
mod clar ţintele, acţiunile necesare, rezultatele măsurabile, responsabilii,
termenele,obiectivele intermediare şi factorii responsabili cu monitorizarea şi
evaluarea.
II.
FIŞĂ de AUTOEVALUARE
privind
NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ,
CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUARE PERIODICĂ (H.G. nr. 21/2007) şi STANDARDELOR DE REFERINŢĂ – (HG 1534/2008)
NIVELUL PREȘCOLAR
Nr.crt
|
Indicatori de performanţă
|
||
DOMENIUL: A.CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
|
|||
a)structurile instituţionale, administrative
şi manageriale
|
|||
1
|
Existenţa,
structura şi conţinutul documentelor proiective
(proiectul
de dezvoltare şi planul de implementare)
|
Foarte
bine
|
|
2
|
Organizarea internă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
3
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de comunicare internă şi
externă
|
Foarte bine
|
|
4
|
Funcţionarea curentă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
5
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi
utilizarea datelor şi informaţiilor.
|
Foarte bine
|
|
6
|
Asigurarea serviciilor medicale
pentru elevi
|
Bine
|
|
7
|
Asigurarea securităţii tuturor
celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului
|
Bine
|
|
8
|
Asigurarea serviciilor de orientare
şi consiliere pentru elevi.
|
Bine
|
|
b)baza materială
|
|||
9
|
Existenţa
şi caracteristicile spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
10
|
Dotarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
11
|
Accesibilitatea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
12
|
Utilizarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
13
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor administrative
|
Foarte bine
|
|
14
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor auxiliare
|
satisfăcător
|
|
15
|
Accesibilitatea spaţiilor auxiliare
|
Foarte bine
|
|
16
|
Utilizarea spaţiilor auxiliare
|
Bine
|
|
17
|
Dotarea cu mijloacele de învăţământ
şi cu auxiliare curriculare
|
Foarte bine
|
|
18
|
Existenţa şi dezvoltarea fondului
bibliotecii şcolare/ centrului de informare şi documentare
|
Foarte bine
|
|
19
|
Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare.
|
Foarte bine
|
|
20
|
Accesibilitatea echipamentelor,
materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare
|
Foarte bine
|
|
21
|
Procurarea şi utilizarea
documentelor şcolare şi a actelor de studii
|
Foarte bine
|
|
c)resurse umane
|
|||
22
|
Managementul personalului didactic
şi de conducere
|
Foarte bine
|
|
23
|
Managementul personalului didactic
auxiliar şi personalului nedidactic
|
Foarte
bine
|
|
DOMENIUL: B.EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ
|
|||
a)conţinutul
programelor de studiu
|
|||
24
|
Definirea şi promovarea ofertei
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
25
|
Existenţa parteneriatelor cu reprezentanţi
ai comunităţii
|
Foarte bine
|
|
26
|
Proiectarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
27
|
Realizarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
b) rezultatele învăţării
|
|||
28
|
Evaluarea
rezultatelor şcolare
|
Foarte bine
|
|
29
|
Evaluarea rezultatelor la
activităţile extracurriculare
(extra-clasă şi extra-şcolare)
|
Foarte bine
|
|
c) activitatea de cercetare ştiinţifică
sau metodică, după caz
|
|||
30
|
Activitatea ştiinţifică
|
Foarte bine
|
|
31
|
Activitatea metodică a cadrelor
didactice
|
Foarte
bine
|
|
d) activitatea financiară a organizaţiei
|
|||
32
|
Constituirea bugetului şcolii
|
Foarte bine
|
|
33
|
Execuţia bugetară
|
Foarte bine
|
|
DOMENIUL: C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII
|
|||
a) strategii şi proceduri pentru
asigurarea calităţii
|
|||
34
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională
|
Foarte bine
|
|
35
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii
|
Foarte bine
|
|
36
|
Dezvoltarea
profesională a personalului
|
Foarte bine
|
|
b) proceduri
privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi
activităţilor desfăşurate
|
|||
37
|
Revizuirea ofertei educaţionale şi
a proiectului de dezvoltare
|
Foarte bine
|
|
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor
învăţării
|
|||
38
|
Existenţa şi aplicarea procedurilor
de optimizare a evaluării învăţării
|
Bine
|
|
d) proceduri de
evaluare periodică a calităţii corpului profesoral
|
|||
39
|
Evaluarea calităţii activităţii
corpului profesoral
|
Foarte bine
|
|
e)
accesibilitatea resurselor adecvate învăţării
|
|||
40
|
Optimizarea accesului la resursele
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
f) baza de date actualizată
sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii
|
|||
41
|
Constituirea bazei de date a
unităţii de învăţământ
|
Foarte bine
|
|
g) transparenţa
informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după
caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite
|
|||
42
|
Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii
|
Foarte bine
|
|
h) funcţionalitatea structurilor
de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii
|
|||
43
|
Constituirea si funcţionarea
structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii
|
Foarte bine
|
|
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR
Nr.crt
|
Indicatori de performanţă
|
||
DOMENIUL: A.CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
|
|||
a)structurile instituţionale,
administrative şi manageriale
|
|||
1
|
Existenţa,
structura şi conţinutul documentelor proiective
(proiectul
de dezvoltare şi planul de implementare)
|
Foarte
bine
|
|
2
|
Organizarea internă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
3
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de comunicare internă şi
externă
|
Foarte bine
|
|
4
|
Funcţionarea curentă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
5
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi
utilizarea datelor şi informaţiilor.
|
Foarte bine
|
|
6
|
Asigurarea serviciilor medicale
pentru elevi
|
Bine
|
|
7
|
Asigurarea securităţii tuturor
celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului
|
Bine
|
|
8
|
Asigurarea serviciilor de orientare
şi consiliere pentru elevi.
|
Bine
|
|
b)baza materială
|
|||
9
|
Existenţa
şi caracteristicile spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
10
|
Dotarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
11
|
Accesibilitatea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
12
|
Utilizarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
13
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor administrative
|
Foarte bine
|
|
14
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor auxiliare
|
Satisfăcător
|
|
15
|
Accesibilitatea spaţiilor auxiliare
|
Bine
|
|
16
|
Utilizarea spaţiilor auxiliare
|
Bine
|
|
17
|
Dotarea cu mijloacele de învăţământ
şi cu auxiliare curriculare
|
Foarte bine
|
|
18
|
Existenţa şi dezvoltarea fondului
bibliotecii şcolare/ centrului de informare şi documentare
|
Foarte bine
|
|
19
|
Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare.
|
Foarte bine
|
|
20
|
Accesibilitatea echipamentelor,
materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare
|
Foarte bine
|
|
21
|
Procurarea şi utilizarea
documentelor şcolare şi a actelor de studii
|
Foarte bine
|
|
c)resurse umane
|
|||
22
|
Managementul personalului didactic
şi de conducere
|
Foarte
bine
|
|
23
|
Managementul personalului didactic
auxiliar şi personalului nedidactic
|
Foarte
bine
|
|
DOMENIUL: B.EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ
|
|||
a)conţinutul
programelor de studiu
|
|||
24
|
Definirea şi promovarea ofertei
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
25
|
Existenţa parteneriatelor cu
reprezentanţi ai comunităţii
|
Foarte bine
|
|
26
|
Proiectarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
27
|
Realizarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
b) rezultatele învăţării
|
|||
28
|
Evaluarea
rezultatelor şcolare
|
Foarte bine
|
|
29
|
Evaluarea rezultatelor la
activităţile extracurriculare
(extra-clasă şi extra-şcolare)
|
Foarte bine
|
|
c) activitatea de cercetare ştiinţifică
sau metodică, după caz
|
|||
30
|
Activitatea ştiinţifică
|
Foarte bine
|
|
31
|
Activitatea metodică a cadrelor
didactice
|
Foarte
bine
|
|
d) activitatea financiară a organizaţiei
|
|||
32
|
Constituirea bugetului şcolii
|
Foarte bine
|
|
33
|
Execuţia bugetară
|
Foarte bine
|
|
DOMENIUL: C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII
|
|||
a) strategii şi proceduri pentru
asigurarea calităţii
|
|||
34
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională
|
Foarte bine
|
|
35
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii
|
Foarte bine
|
|
36
|
Dezvoltarea
profesională a personalului
|
Foarte bine
|
|
b) proceduri
privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi
activităţilor desfăşurate
|
|||
37
|
Revizuirea ofertei educaţionale şi
a proiectului de dezvoltare
|
Foarte bine
|
|
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor
învăţării
|
|||
38
|
Existenţa şi aplicarea procedurilor
de optimizare a evaluării învăţării
|
Bine
|
|
d) proceduri de
evaluare periodică a calităţii corpului profesoral
|
|||
39
|
Evaluarea calităţii activităţii
corpului profesoral
|
Foarte bine
|
|
e)
accesibilitatea resurselor adecvate învăţării
|
|||
40
|
Optimizarea accesului la resursele
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
f) baza de date actualizată
sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii
|
|||
41
|
Constituirea bazei de date a
unităţii de învăţământ
|
Foarte bine
|
|
g) transparenţa
informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după
caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite
|
|||
42
|
Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii
|
Foarte bine
|
|
h) funcţionalitatea structurilor
de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii
|
|||
43
|
Constituirea si funcţionarea
structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii
|
Foarte bine
|
|
ÎNVĂȚĂMÂNTUL GIMNAZIAL
Nr.crt
|
Indicatori de performanţă
|
||
DOMENIUL: A.CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
|
|||
a)structurile instituţionale,
administrative şi manageriale
|
|||
1
|
Existenţa,
structura şi conţinutul documentelor proiective
(proiectul
de dezvoltare şi planul de implementare)
|
Foarte bine
|
|
2
|
Organizarea internă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
3
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de comunicare internă şi
externă
|
Foarte bine
|
|
4
|
Funcţionarea curentă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
5
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi
utilizarea datelor şi informaţiilor.
|
Foarte bine
|
|
6
|
Asigurarea serviciilor medicale
pentru elevi
|
Bine
|
|
7
|
Asigurarea securităţii tuturor
celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului
|
Bine
|
|
8
|
Asigurarea serviciilor de orientare
şi consiliere pentru elevi.
|
Bine
|
|
b)baza materială
|
|||
9
|
Existenţa
şi caracteristicile spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
10
|
Dotarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
11
|
Accesibilitatea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
12
|
Utilizarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
13
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor administrative
|
Foarte bine
|
|
14
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor auxiliare
|
Satisfăcător
|
|
15
|
Accesibilitatea spaţiilor auxiliare
|
Foarte bine
|
|
16
|
Utilizarea spaţiilor auxiliare
|
Bine
|
|
17
|
Dotarea cu mijloacele de învăţământ
şi cu auxiliare curriculare
|
Foarte bine
|
|
18
|
Existenţa şi dezvoltarea fondului
bibliotecii şcolare/ centrului de informare şi documentare
|
Foarte bine
|
|
19
|
Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare.
|
Foarte bine
|
|
20
|
Accesibilitatea echipamentelor,
materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare
|
Foarte bine
|
|
21
|
Procurarea şi utilizarea
documentelor şcolare şi a actelor de studii
|
Foarte bine
|
|
c)resurse umane
|
|||
22
|
Managementul personalului didactic
şi de conducere
|
Satisfăcător
|
|
23
|
Managementul personalului didactic
auxiliar şi personalului nedidactic
|
Foarte
bine
|
|
DOMENIUL: B.EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ
|
|||
a)conţinutul
programelor de studiu
|
|||
24
|
Definirea şi promovarea ofertei
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
25
|
Existenţa parteneriatelor cu
reprezentanţi ai comunităţii
|
Foarte bine
|
|
26
|
Proiectarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
27
|
Realizarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
b) rezultatele învăţării
|
|||
28
|
Evaluarea
rezultatelor şcolare
|
Foarte bine
|
|
29
|
Evaluarea rezultatelor la
activităţile extracurriculare
(extra-clasă şi extra-şcolare)
|
Foarte bine
|
|
c) activitatea de cercetare ştiinţifică
sau metodică, după caz
|
|||
30
|
Activitatea ştiinţifică
|
Foarte bine
|
|
31
|
Activitatea metodică a cadrelor
didactice
|
Foarte
bine
|
|
d) activitatea financiară a organizaţiei
|
|||
32
|
Constituirea bugetului şcolii
|
Foarte bine
|
|
33
|
Execuţia bugetară
|
Foarte bine
|
|
DOMENIUL: C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII
|
|||
a) strategii şi proceduri pentru
asigurarea calităţii
|
|||
34
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională
|
Foarte bine
|
|
35
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii
|
Foarte bine
|
|
36
|
Dezvoltarea
profesională a personalului
|
Foarte bine
|
|
b) proceduri
privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi
activităţilor desfăşurate
|
|||
37
|
Revizuirea ofertei educaţionale şi
a proiectului de dezvoltare
|
Foarte bine
|
|
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor
învăţării
|
|||
38
|
Existenţa şi aplicarea procedurilor
de optimizare a evaluării învăţării
|
Bine
|
|
d) proceduri de
evaluare periodică a calităţii corpului profesoral
|
|||
39
|
Evaluarea calităţii activităţii
corpului profesoral
|
Foarte bine
|
|
e)
accesibilitatea resurselor adecvate învăţării
|
|||
40
|
Optimizarea accesului la resursele
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
f) baza de date actualizată
sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii
|
|||
41
|
Constituirea bazei de date a
unităţii de învăţământ
|
Foarte bine
|
|
g) transparenţa
informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după
caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite
|
|||
42
|
Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii
|
Foarte bine
|
|
h) funcţionalitatea structurilor
de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii
|
|||
43
|
Constituirea si funcţionarea
structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii
|
Foarte bine
|
|
ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL
Nr.crt
|
Indicatori de performanţă
|
||
DOMENIUL: A.CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
|
|||
a)structurile instituţionale,
administrative şi manageriale
|
|||
1
|
Existenţa,
structura şi conţinutul documentelor proiective
(proiectul
de dezvoltare şi planul de implementare)
|
Foarte
bine
|
|
2
|
Organizarea internă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
3
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de comunicare internă şi
externă
|
Foarte bine
|
|
4
|
Funcţionarea curentă a unităţii de
învăţământ
|
Foarte bine
|
|
5
|
Existenţa şi funcţionarea
sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi
utilizarea datelor şi informaţiilor.
|
Foarte bine
|
|
6
|
Asigurarea serviciilor medicale
pentru elevi
|
Bine
|
|
7
|
Asigurarea securităţii tuturor
celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului
|
Bine
|
|
8
|
Asigurarea serviciilor de orientare
şi consiliere pentru elevi.
|
Bine
|
|
b)baza materială
|
|||
9
|
Existenţa
şi caracteristicile spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
10
|
Dotarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
11
|
Accesibilitatea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
12
|
Utilizarea spaţiilor şcolare
|
Foarte bine
|
|
13
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor administrative
|
Foarte bine
|
|
14
|
Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor auxiliare
|
Satisfăcător
|
|
15
|
Accesibilitatea spaţiilor auxiliare
|
Foarte bine
|
|
16
|
Utilizarea spaţiilor auxiliare
|
Bine
|
|
17
|
Dotarea cu mijloacele de învăţământ
şi cu auxiliare curriculare
|
Foarte bine
|
|
18
|
Existenţa şi dezvoltarea fondului
bibliotecii şcolare/ centrului de informare şi documentare
|
Foarte bine
|
|
19
|
Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare.
|
Foarte bine
|
|
20
|
Accesibilitatea echipamentelor,
materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare
|
Foarte bine
|
|
21
|
Procurarea şi utilizarea
documentelor şcolare şi a actelor de studii
|
Foarte
bine
|
|
c)resurse umane
|
|||
22
|
Managementul personalului didactic
şi de conducere
|
Satisfăcător
|
|
23
|
Managementul personalului didactic
auxiliar şi personalului nedidactic
|
Foarte
bine
|
|
DOMENIUL: B.EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ
|
|||
a)conţinutul
programelor de studiu
|
|||
24
|
Definirea şi promovarea ofertei
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
25
|
Existenţa parteneriatelor cu
reprezentanţi ai comunităţii
|
Foarte bine
|
|
26
|
Proiectarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
27
|
Realizarea curriculumul-ui
|
Foarte bine
|
|
b) rezultatele învăţării
|
|||
28
|
Evaluarea
rezultatelor şcolare
|
Foarte bine
|
|
29
|
Evaluarea rezultatelor la
activităţile extracurriculare
(extra-clasă şi extra-şcolare)
|
Foarte bine
|
|
c) activitatea de cercetare ştiinţifică
sau metodică, după caz
|
|||
30
|
Activitatea ştiinţifică
|
Foarte bine
|
|
31
|
Activitatea metodică a cadrelor
didactice
|
Foarte
bine
|
|
d) activitatea financiară a organizaţiei
|
|||
32
|
Constituirea bugetului şcolii
|
Foarte bine
|
|
33
|
Execuţia bugetară
|
Foarte bine
|
|
DOMENIUL: C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII
|
|||
a) strategii şi proceduri pentru asigurarea
calităţii
|
|||
34
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională
|
Foarte bine
|
|
35
|
Existenţa
şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii
|
Foarte bine
|
|
36
|
Dezvoltarea
profesională a personalului
|
Foarte bine
|
|
b) proceduri
privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi
activităţilor desfăşurate
|
|||
37
|
Revizuirea ofertei educaţionale şi
a proiectului de dezvoltare
|
Foarte bine
|
|
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării
|
|||
38
|
Existenţa şi aplicarea procedurilor
de optimizare a evaluării învăţării
|
Bine
|
|
d) proceduri de
evaluare periodică a calităţii corpului profesoral
|
|||
39
|
Evaluarea calităţii activităţii
corpului profesoral
|
Foarte bine
|
|
e)
accesibilitatea resurselor adecvate învăţării
|
|||
40
|
Optimizarea accesului la resursele
educaţionale
|
Foarte bine
|
|
f) baza de date actualizată
sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii
|
|||
41
|
Constituirea bazei de date a
unităţii de învăţământ
|
Foarte bine
|
|
g) transparenţa
informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după
caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite
|
|||
42
|
Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii
|
Foarte bine
|
|
h) funcţionalitatea structurilor
de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii
|
|||
43
|
Constituirea si funcţionarea
structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii
|
Foarte bine
|
|
III.UNDE
VREM SĂ AJUNGEM?
În anul şcolar 2016-2017 ne
propunem:
- Obținerea acreditării pentru liceul tehnologic, nivelul 4, domeniul Mecanică, specializarea Tehnician mecanic pentru întreținere și reparații;
- Realizarea demersurilor pentru înființarea învățământul profesional de 3
ani, domeniul Mecanică, specializarea Mecanic utilaje și instalații în industrie;
- Menținerea acreditării pentru nivelurile PRE, PRIM, GIM prin obținerea atestatului de funcționare, ca urmare a evaluării externe periodice;
- Promovabilitate la examenul de Bacalaureat de peste 50% și la Evaluarea Natională de peste 70%;
- Extinderea
rețelei parteneriatelor cu agenții economici locali la un număr de cel
puțin 3;
- Reactualizarea
acordului de colaboarare cu CJRAE Vaslui în vederea asigurării serviciilor
de consiliere și orientare elevilor;
- Reactualizarea
acordului de colaboarare cu cabinetul medical din localitate în vederea
asigurării serviciilor medicale pentru elevi și medicul de medicina muncii
privind asigurarea serviciilor pentru c.d..
- Cel puțin
50% dintre c.d participante la cursuri, programe de formare/perfecționare
continuă;
- Reabilitarea
corpului vechi de școală din Satu Nou;
- Amenajarea și dotarea minimală a cabinetului de consiliere și orientare și a cabinetului medical.
[1] În cazul în care unitatea de învăţământ a fost supusă evaluării
externe periodice, se vor menţiona calificativele pentru fiecare indicator,
precizate în raportul de evaluare
externă periodică
[2] În cazul în care unitatea de învăţământ a fost supusă evaluării
externe periodice, se vor menţiona calificativele pentru fiecare indicator, precizate
în raportul de evaluare externă
periodică
[3] În cazul în care unitatea de învăţământ a fost supusă evaluării
externe periodice, se vor menţiona calificativele pentru fiecare indicator,
precizate în raportul de evaluare
externă periodică
[4] În cazul în care unitatea de învăţământ a fost supusă evaluării
externe periodice, se vor menţiona calificativele pentru fiecare indicator,
precizate în raportul de evaluare
externă periodică
DIRECTOR,
PROF. BUTUC CARMEN
Comentarii
Trimiteți un comentariu